ŘSD po letech dokončí odpočívku Klíčany z 90. let, kapacita vzroste na šestinásobek

Odpočívka Klíčany na D8. Pramen: ŘSDOdpočívka Klíčany na D8. Pramen: ŘSD

Vedle parkovacích míst dostane odpočívka nový mobiliář, dětské hřiště, stromoví nebo kontrolní stanoviště policie.

Odebírat
Upozornit na
guest
70 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojtěch

Ani jedna nabíječka? 😬

Zdeněk Fila

Tady je svět ještě v pořádku.

digi

Soukromá odpočívka… Ale náš stát řekl ne.. v parkování magická ruka trhu neplatí… cálujte to vy, co z toho nic nemáte… Pro kocourka DPH na phm je daňové odecitatelna položka… kolik náš stát stojí úředníci managujici odpisy???

dantex

Zásobování Vaší rodiny provádíte teleportací?

digi

Transit nic nezásobuje.. transit pouze projíždí… a otravuje…

roman

Uvědomujete si, že ČR potřebuje ke svému chodu zboží, které musí projet okolními státy?

Petr David

A to je nějaký důvod, proč neplatit?

dantex

slyšel jste někdy pojmy jako mýto a spotřební daň?

Petr David

Slyšel. Jedná se o zpoplatnění dopravní cesty a někde i o regulaci přebujelé kamionové dopravy. Takže u nás vzhledem k velikosti mýtného prakticky k žádné regulaci nedochází, jinak je tomu ve Švýcarsku, kde do velké míry dali přednost svému prostředí před plundrováním. Mýtné u nás je naprosto nedostatečné, to je vidět na každém kroku.

digi

A jakože jinde to funguje?? Např ve Švýcarsku. Komunisticky vlajky tam nevlajou a hladem nikdo neumira…. že by to politici nastavili jinak???

Inženýr

Rakušané nepotřebují ke svému chodu zboží, které musí projet okolními státy? Jistě jsou kvůli regulaci tranzitu (který pak jede přes nás) velmi chudou zemí.

Zrzek

Tak ono by stačilo, aby všechny ty skladové a průmyslové zóny musely mít určité množství stání pro NV. A že by to šlo bez dalšího zabírání půdy, jen by stačilo patřičně upravit obslužné komunikace.

digi

Ono řešeních kde to nebudou platit všichni je spousta, třeba Vámi navrhovaná, ale ODS řekla ne zaplatí to stát.. mezitím zvýšíme důchodovém věk protože stát nemá prachy…

Zrzek

Jestli náhodou nehrozí nebo neprobíhá žaloba kvůli dlouhodobému nedostatku parkovišť a zavírání již stojících.

Petr David

Je nedostatek parkovišť, nebo nadbytek kamionů?

SYN

Obojí, ale k nějakému počtu míst jsme se zavázali a zatím to myslím neplníme…
Jinak, zvedněte pprosím ruku kdo jste nikdy nestál na parkovištích v Německu/Rakousku/Švýcarsku? Jsou tam, jsou docela pěkná a je jich celkem dost… proč s tím je největší problém u nás? A proč je spousta (především malých) odstavných z časů socializmu trvale uzavřená, to jsou fakt totálně nepoužitelná?? Fakt je jediné řešení to draze kompletně přebudovat??

Petr David

Obojí? Tak proč nezačneme omezováním toho, co škodí?

digi

Zdroj??? Díky jsem zvědav kdo bude žalovat koho…

SYN

Nesplnění podmínky dodací = vrácení/krácení dotací žeby?

digi

Pošlete ten zdroj??? Na žalobu pokud možno… protože si nějak nevybavuji že by ČR zadala dotace na odpocivky…

SYN

Já o žádné žalobě nemluvil, to se obraťte na kolegu. Pravidla pro přidělování dotací obvykle žádnou žalobu nevyžadují.

digi

Tak proč jste reagoval?? Případně budu rád když mi pošlete dotační titul na odpočivky… o tom vy mluvíte..

SYN

Co zminujete do jisté míry funguje (možná to není ofiko označené jako parkoviště ale na těch cestách těch areálů dneska taky postávají kamiony) ale ono je trochu problém že ty kamiony potřebují hlavně kratší odstavení v místech kde jim „padnou hodiny“ a že není triviální odhadnout kde to bude… obvykle už ne na začátku či konci cesty.

Zrzek

Ono kolikrát potřebuješ dojet na zítřejší nakládku nebo vykládku, nebo nestihneš pracovní dobu, většina se snaží dojet co nejblíž k vykládce nebo nakládce pokud má ještě čas jízdy a ráno dojít v klidu zjistit co a jak a zbytečně si do….t výkon.

Zrzek

Hele v Německu jsem běžně sjížděl z dálnice do průmyslových zón. Třeba Hamburg po zrušení celní zóny byl dobrá šance pro znalého. A ne všechny cesty vedou po dálnicích a 1. třídy jsou na tom ještě hůř. Města dala všude zóny viz. Mladá Boleslav Jičínská ulice u D10, kde se udělalo kontrolní stanoviště a parkování se zakázalo. To samé, kde můžu u obchoďáku v Čechách zastavit a jít si udělat nákup, v Německu je to běžné.

dantex

Nestačilo, protože kamiony potřebují parkovat i na trase mezi nakládklou a vykládkou.

Zrzek

Se stačí podívat na D8 a průmyslovou zónu Trmice, kde je v noci obsazeno. Takových míst je plno kam se sjíždí z dálnice parkovat. Např. Německé autohofy také nejsou přímo na dálnici a info o možnostech parkování v blízkosti dálnice se mezi řidiči roznesou. A např. na D1 na sjezdech mezi dálnici sjezdem a komunikací napojenou na sjezd jsou zpevněné plochy, které jsou v majetku ŘSD a s minimem úprav by z toho šly udělat parkoviště. Konkrétně exit49.

Pavel

Stavět odpočívky je určitě správně, ale bez sítě soukromých Autohofů či Truck center to není dlouhodobě udržitelné. Jestli my tu ve střední Evropě přestaneme být prodlouženým výrobním stolem západní Evropy, tak to určitě bude východ a jihovýchod Evropy. A na to je třeba připravit infrastrukturu.

Frantisek X

Ano, především tu železniční. Dlouhodobě udržitelné ale není především samo převážení každé blbosti přes půl světa.

Jiří Kocurek

A že je to blbost, o tom rozhodne kdo? Kdejaký staromilec ti zakáže počítač i mobil – pro staromilce jsou to blbosti, on je neměl.

Petr David

„A že je to blbost, o tom rozhodne kdo?“
Velikost mýtného.

SYN

Myslíte, takovou tu málo interoperabilní věc jak furt navrhujete ať stavíme vlečky??

David

Ty odpočívky by měly být státní, přeprava zboží potřeba je a ty přestávka mají pod vysokými pokutami taky od státu. Navíc soukrome autohofy udělají jen to, že to budou mít nějaký pochybný firmy, co budou honit návratnost investice v řádech let apod.

Po železničních zastávkách taky nikdo žádnou návratnost investice nechce.

Inženýr

Ona je nějaká státní kamionová přepravní společnost? Všechno to jsou soukromé firmy, měly by tedy být i odpočívadla financována ze soukromých peněz.

Pavel

Až pojedete někdy po dálnici, zkuste počítat ty kamiony. Copak odpočívka pro 60 kamionů něco řeší? To je tak zastavit se na svačinu. Naopak, poskytnout odpovídající zázemí pro řidiče kamionu je zejména věc jejich zaměstnavatele. A je to ideální předmět činnosti pro soukromý sektor. Samozřejmě se to promítne do ceny za dopravu. Akorát bude problém s kapitalizací zisků a socializací ztrát.

SYN

Tak aspoň tam kde někdo má zájem, chtělo by to nebránit (když už ne aktivně podporovat) třeba stavbu občerstvovacích podniků, to stát dělat nebude, mohlo by se jen požadovat nějaké množství parkovacích míst „přidat“…

Inženýr

Dnes ráno článek: Na vlečky stát dá 100 milionů z peněz daňových poplatníků. Hurá velká sláva.
A teď článek: Z peněz daňových poplatníků se dá 123 milionů na jednu jedinou odpočívku.
Je toto opravdu ta deklarovaná podpora ekologičtějších způsobů dopravy? Nemyslím si. Kolik km tratě by se dalo zdvoukolejnit za 123 milionů?

David

A jaký jsou emise na přepravany tunokilometr u náklaďáku s EURO6 (Jiný už skoro nejezdí) a u 740 z z 80. let?

Inženýr

A u elektrického Vectronu?

Hans N.

Na vlečce? Kdekoli v Libereckém kraji? Třeba.

Zdeněk Fila

A kolik miliard korun vybere stát na Mýtě a spotřební dani z nafty už se neuvádí. Ale že milostivě postaví za 123 milionů korun jedno parkoviště to je haló. Takovouto částku zaplatí kamiony za hodinu.

Inženýr

Opravdu se ze státního platí jen jedno parkoviště s odpočívkou?

digi

Opět DPH na paliva je odecitatelna položka.. kolik stát platí za úředníky tyto odpočtu manažující…

Petr David

A kolik ten stát (děti) zaplatí na

Petr David

externalitách?

SYN

Ta poslední otázka je myšlena vážně? Ona totiž odpověď je tak okolo 1-3 kilometrů, podle toho kde… zrovna zdvojkolejnění (pokud to někde není vysloveně připravené z nějaké předchozí akce) je jedna z nejdražších staveb… možná i dražší než novostavba „na zelené louce“…

Honza

A autobusy? A výlevka WC? Asi zase nic…
V Itálii poměrně běžná věc, autobusy a karavany můžou zadarmo😲.
Mě by stačilo, kdyby byla k dispozici aspoň za provozní poplatek, nemusí být zdarma. Jenže v ČR asi požadavek z jiné planety.

Josef

V Italii jizda po dalnici stoji ponekud vic nez u nas, takze je vcelku pochopitelny, ze tam muzou byt navic tyhle sluzby.

SYN

Budeme rádi že je tam WC a nemusíme „k plotu“…

-mm

Ten nedostatek parkovacích míst pro kamiony nejen na D8 je fakt ostuda. Člověk jede Německem, tam všude velká odpočívadla s řádně zaparkovanými kamiony.
Přejede hranici a hned jsou všechny sjezdy i nájezdy obsypané, kamiony stojí kde se dá, často i nebezpečné, protože místa kde zastavit legálně prostě nejsou.

Jiří Kohout

V Německu všude velká odpočívadla s řádně zaparkovanými kamiony? Tak to asi oba jezdíme po jiném Německu… U nich je to stejná katastrofa jako u nás. Mají výhodu větší sítě soukromých autohofů, ale u vytížených kamionových dálnic je to katastrofa. Chybí jim desítky tisíc míst pro kamiony.

Pavel

A kolikpak těch soukromých autohofů nebo truck center máme u nás? Člověk by čekal, že začne fungovat základní ekonomický zákon nabídky a poptávky. Jenže ono je jednodušší to odstavit v SOS zálivech, na sjezdech a nájezdech. Nás na fakultě učili, že dobře navržená komunikace musí zejména umět odpouštět chyby řidičů. Co je platné, že jsou na sjezdech svodidla, když před nimi stojí zaparkovaný návěs. A policie, která by měla vymáhat zákon, lacině přistoupila na argumentaci, oni chudáci nemají kde parkovat. A v tomhle bordelu tu žijeme a ten východ a jihovýchod Evropy to ví, jinak by nestál v Brně a… Číst vice »

SYN

Zas to nepřehánějte, v těch nouzových zálivech jsou ty kamiony „uklizené“ celkem slušně, normálně jsou svodidla mnohem blíž než kamion v zálivu…

Těm soukromým aktivitám předpokládám vadí hlavně dvě věci – výjezd a nájezd na dálnici je netriviální věc kterou vám musí složitě schvalovat, a odpočívku/parkoviště/doprovodný servis vám musí povolit obec, a slyšíte to jak u nás řvou obce už u státních projektů: „sodoma komora, tam bude semeniště kriminality“ atd atd…

Pavel

Já nic nepřeháním, bohužel je to již letitá zkušenost. Ten SOS záliv je tam od toho, aby tam mohlo zajet bezpečně vozidlo či vozidla, která jej potřebují z jakýchkoli důvodů. To není noční odpočívka. To je bezpečnostní prvek dálnice, pokud není odstavný pruh. Na sjezdech je nebezpečné to, že na nich dochází ke snižování rychlosti (správné je vjet na sjezd v plné rychlosti a až tam zpomalovat vozidlo), běžně je na nich jiný povrch a zvláště za deště nebo v v zimě jsou často nedostatečně udržené. Pokud je v noci na nich námraza, přičemž na dálnici není, ta svodidla jsou… Číst vice »

SYN

Hm, tak já jel letos Německem po dálnici dvakrát („náklad“ ale vešel do osobáku) a asi jsem měl štěstí, těch míst tam obvykle bylo docela odstojně… natolik že si často mohla některá vozidla dovolit „pálit“ dvě křivým parkováním…

Tam se to většinou „samoreguluje“ vzdáleností od WC/restaurace, čím dál tím prázdněji…

Dálnice

Presne tak, obcas se v Reichu stezi protlacim na odpocivadlo pres postavajici kamiony…

Zdeněk Fila

Tak to jezdím asi do jiného Německa. V 16 hodin už je problém zaparkovat. Naštěstí mají ještě aspoň zdraví rozum že se může parkovat v průmyslových zónách. Né jak u nás že soudruh starosta v Plzni vyhlásil v celé Plzni zákaz parkování. Ale když jde nakupovat tak mu nevadí že mu kamión vše přiveze až pod nos. A běda kdyby přijel o hodinu později.

Petr David

Zvednout mýtné-omezit kamionovou dopravu. To znamená řešení příčiny.

roman

jasně a zboží budeme přepravovat teleportem.

Petr David

Nic takového jsem nezmínil.

Zdeněk Fila

Gratuji. Letošní Nobelova cena za ekonomii je Vaše. Sice potom bude vše dražší. Veškeré zboží v obchodě bude dražší. Ale to Vám jistě nevadí.

Petr David

A Vám gratuluji za šíření poplašné zprávy. Krok, který jsem popsal realizovali Švýcaři s jistým výsledkem, ždražení zboží nenastalo, ve Švýcarsku nenastal hladomor. Zdražení dopravy je zcela na místě, doprava je v neúnosných mezích. Likvidují se domácí producenti (např. bylo zlikvidováno milion jabloní). Chcete zboží dovážené z dálky? Zaplaťte si za každý kilometr, to je spravedlivé.

Honza

Řádně zaparkované kamiony? Rozhodně ne. Když přijedu v pátek večer s autobusem, tak nemám šanci, ani v tom vychvalovaném Německu. Pak jdou lidi přes hof i 600m na pumpu.
Německá síť je obrovská, stejně tak počet kamionů, které přepraví, takže si nedělejte iluze.

V. F.

A proč si tedy neudělají přestávku v Německu a místo toho hned jak přejedou hranice k nám, tak zastaví na prvním volném sjezdu či nájezdu? 😀 😀

SYN

No to si říkám taky… ale přitom, na A6 směrem na Rozvadov (například Playstein, 3km od hranic) to nebylo nijak plné, ale třeba jsem měl jen štěstí… nebo se těší na „levnější“ stát??

Zdeněk Fila

Do Klíčan je to cca 2 hodiny jízdy. Jestli By můžete odejít z práce o dvě hodiny dříve a každý den bez problémů tak Vám gratuji. Řidiči bohužel takové výsady nemají a musí dodržovat předpisy.

CJH

Musim rict, ze slovo „odpocivka“ je mi vazme odporne a taha me to za oci i usi.

Myslel jsem si donedavna, ze to sem zatahli Slovaci, ale neni tomu tak – na Slovensku se, stejne jako u nas az nekdy do lonska, pouziva krasny a lety provereny vyraz „ODPOCIVADLO“. To odpocivadlo – stredni rod.

Kubrt

Mě se slovo odpočívka taky nelíbí, ale kdysi jsem po tom pátral a bylo zavedeno nějakou ČSN už v 60. letech. Nicméně když jsem se učil mluvit, taky jsem se naučil odpočívadlo 🙂

Peeetr

Odpočívka jako zastávka.

Pavel

No vidite a mne slovo „Odpocivka“ znie absolutne cesky 😉