ŘSD: Po dálnici z Brna do Vídně začátkem 30. let. Řeší se přechod přes Nové Mlýny
Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD
Co se týče přechodu dálnice přes Novomlýnské nádrže, součástí dokumentace EIA jsou dvě varianty: dosypání stávající hráze nebo most.
Když se hráz dosype – kudy se bude trasovat stávající silnice bez dálniční známky ?
Proč je na vizualizaci zastávka v polích? (Bez přístupové cesty na nejbližší samotu)
protože Bavory jsou až dva kilometry od silnice 🙂
By taky stačilo mít obchvat Znojma a líp kolem Jihlavy… Přivést pak tranzit na jih Brna není úplně šťastné.
Ten už tam je a žádné Děti země to neodpářou
Chce se mi brečet. Uděláme “ novy zrychlujici zakon”, ktery stejne nic nezrychli. Budeme dal akorat k smichu. Uz ted se neda z vedlejsich cest temer najet. Prej spojime vsechny useky do jednoho, at stavime nejpozdeji 2025. Uz se mohlo stavet aspon kolem Mikulova, na co se furt ceka boha :O?
Vyznívá to, že předmětem je proces EIA, ta je mimo nový zákon o výstavbě.
A bylo by tak těžké postavit tam pořádný most?
K čemu by tam byl? Aby byly dražší udržovací práce, nebo aby se pod něj mohly schovávat kachny?
Když to roku 1996 dostavěli k Pohořelicím, musel ten přechod Nových Mlýnů být na papíře už vyřešený, takže se to „řeší“ teprve 30 let…
Nemusel být přechod nových mlynu vyřešen při výstavbě D52 – resp tehdy R52 k Pohořelicích, protože bylo nekolik jiných variant dalšího vedeni tě nové silnice, a nejstarší varianta ještě z dob socialismu v Československu počítala s hraničním přechodem dálnice nikoliv u Mikulova, ale u Nového Prerova, a k tomu by se dalnice od současné I/52 za Pohořelicemi – resp. Novou Vsí, která k nim snad patří!
Je to trochu mimo téma, doslechli jsme se v práci, že už není mezi živými předseda spolku Voda z Tetčic, nevíte někdo něco o tom. Nevíme, kde tu informaci ověřit. Jestli je to pravda, tak RIP.
ano RIP a díky za nic
Dobrých zpráv není nikdy dost.
A v čem byl problém? Že uplatňoval práva, které mu právní řád stanoví? Není ten problém spíše někde jinde? Životní prostředí je jednou z nejdůležitějších hodnot vůbec. Navíc psát v souvislosti se smrtí někoho, že to je dobrá zpráva…
Ano není to pěkný souhlasím, ale není ekologičtější svést dopravu na dálnici?
Problém je, že tihle samozvaní ekologové často žádnými ochránci přírody nejsou.
Je potřeba zapojit víc experty ne aktivisty.
Já jsem jednoznačně pro výstavbu dálnic a považuji za chybu, že ještě postavené nejsou. Ale ochrana životního prostředí není jen otázka toho, že doprava bude svedena na dálnici, ale také například to, že samotná dálnice co nejméně musí poškozovat životní prostředí.
Ne, není to ekologičtější. 🙂
Zviditelnil se blokováním modernizace Rosické dráhy, co to má společného s ekologií?
Tak doufejme, že to je pravda a že u toho trpěl.
Jelikož byl asi jediným aktivním členem tak snad máme po problému…
Nesouhlasím ani s jednou variantou. V každém případě by se dálnice měla vyhnout přehradě Nové Mlýny. Pro mě by byla nejlepší varianta dálnice s obchvatem kolem Brodu nad Dyjí a Dolních Dunajovic. Varianty dálnic s mosty a tunely v České republice nedopadají dobře a jsou velmi nákladné. Most Zámrsk, tunel Homole a tunel v Českých Budějovicích jsou odstrašujícím příkladem.
Vámi preferovanou trasu jsem také podporoval více, ale pro dle mne technickou možnost Dyjí proti proudu od Brodu podejít tunelem, a přilehlé úseky stavět v zářezech než na rozšířených naspech stávající I/52.
ano i to byla varianta – severně od Brodu a Dolních, jižněji jsou totiž v cestě Dunajovické kopce, dnes přírodní rezervace
Naprosté sci-fi, že se po třech desetiletích uvažování, analyzování, diskutování a kašlání na všechno, kdy se D52 nepohla ani metr směrem k Rakousku, rozběhne dostavba D52. Já nevěřím, že se v tomto desetiletí zahájí byť jediný úsek před nebo za Novými mlýny. Patrik do toho bude při současném stavu legislativy házet vidle, dokud nezemře.
Soudruzi to naplánovali špatně a drží se toho do teď (nebudeme teď spekulovat proč).
Není chyba se špatné trasování snažit zvrátit.
Koho považujete za soudruhy plánující trasu D52, která za socialismu v ČSSR byla od Pohořelic – resp Nové Vsi plánovaná mimo Novomlýnské nádrže k novému hraničnímu přechodu u Nového Přerova?
Ti pánové jen převlékli kabáty.
Soudruhům bylo egal, jestli to potáhnou přes vinice nebo lužní les.
Kupkovi to nějak drhne. D11 do Polska, středočeská D3, D52, D0, přestavba začátku D10 a začátku D11 s MÚK Beranka. Nic není připraveno, resp. to co se dostavuje letos začalo před 03/2022… Bordel u HoPo se jen tak nezmění, ačkoliv to je/má být nejvíce frekventovaná část dálniční sítě…
Žádné nové projekty- v seznamu staveb už skoro nic není. Přitom byl navrhován středočeský okruh, který by měl mít přednost před některými dálnicemi. Určitě lepší investice než modernizovat silnice 20, 16 atd. na 2+1.
No já bych naopak řekl, že docela běží D6, D7 a D35, dřívější vlády se do toho neopřely, tak se dělá to, co půjde nejrychleji a co je nejdůležitější. I D52 je velký posun, za posledních 20 let se nic nestalo, teď máme hotovou EIA a konečně se začne něco dít, D11 je taky rozhýbaná, mají peníze, mají všechna povolení, teď jen aby se korupčníci z ČR přestali hádat s korupčníky z Polska, kdo z nich to postaví. Okruh, který zmiňujete ale už ve studii byl zmiňován jako doplňkový po roce 2030 a až po dostavbě páteřní sítě, která dostavěná… Číst vice »
Tak je otázka jak má která vláda na čem jakou zásluhu. Ale pochybuji že Vás výčet stihli za 3 roky u moci. Pokud tato vláda něco dělá aktivně tak si myslím že plody její práce budou vidět až další volební období. Samozřejmě něco se povedlo i teď ale něco jiným. 😁
Tak dálnici za den nepřipravíte, ale minimálně D35 se doteď jen posouvala v kalendráři, teď se posouvá i na staveništi. Teď se připravuje, investuje. Pokud přístí vláda projekty šoupne do šuplíku, tak nic neuvidíme, ikdyž teď připravovali co se dalo
Kdybyste se zvedl od jedovatých páně Babišových řetězových mailů a jel se podívat například na úsek D35 Ostrov- Vysoké Mýto -Litomyšl -Opatovec nebo do Přerova nebo na obchvat Jaroměře nebo na D35 okolo Hořic nebo na D4 jak se tam tvrdě maká ,tak byste vůbec nemohl takovéto nesmysly a bláboly vypustit z úst.
Prosim jeďte se podívat na stavbu D35 Ostrov-Vysoké Mýto-Litomyšl- Opatovec nebo na obchvat Jaroměře nebo do Přerova nebo na stavbu D4 jak se tam tvrdě pracuje.Takovou stavebni intenzitu nepamatuji dvacet let dozadu
Dovolte mi zareagovat na Váš komentář z trochu jiného pohledu. Je úsměvné vymýšlet stále nové dálnice, když ČR zatím nemá hotovou ani ZÁKLADNÍ síť. Tvrzení „středočeský okruh by měl mít přednost“ proto není na pořadu dne, vždyť ta síť se jmenuje základní síť, protože je ZÁKLADNÍ, nebo ne? Navíc požadovat „středočeský okruh“ jen proto, že je to na papíře „pěkně vypadající kolečko“, není argument. Také gen. ředitel ŘSD p. Mátl se v podcastu zdopravy.cz k němu vyjádřil – vznikly pro něj studie, které prokázaly, že dálniční profil má výhledově smysl v jeho jižní části – propojení D5(Plzeň)-D3(Tábor)-D1(Humpolec). Tranzit z Plzně/DE… Číst vice »
Jen drobnost, Zlín-Vizovice je v drtivé většině místní doprava (max na Vsetín). Tranzit Zlínem ve směru západ-východ a zpět tvoří pouhých 2000 vozidel denně v součtu obou směrů. Ostatně stačí se podívat na intenzity na hraničním přechodu v Lidči.
Ad tranzit z Německa po D5, tak nejsilnější Česká tranzitní vazba nákladní dopravy je Rozvadov D5 – Lanžhot D2, druhá D8-D2, třetí pak Polsko D1 – Mikulov I/52. Od Ostravy na Rozvadov toho jede minimum, to je mj. důvod proč D35 až tak moc D1 mezi Prahou a Brnem moc neuleví, rozhodně ne tolik jak si mnozí myslí…
Nevíte, proč se veřejnost staví spíše za rozšíření náspu a nechtějí estakádu? Jaká je za tím argumentace?
Větší hluk (z výšky se šíří lépe) a narušení pohledového panoramatu z Pasohlávek na Pálavu. Oboje, myslím, celkem relevantní. Násyp v niveletě stávající silnice by podle mne zapadl do již zprzněné krajiny lépe než betonové monstrum.
Násep ještě může časem zarůst, betonová estakáda ne..
To asi ne. Ten nasep tvoří také hráz, a ta z technologických důvodů se nemůže nechat zarůst dřevinami. Pouze tráva.
A že na stávající hrázi ve směru ke střední Novomlýnské nádrží, kde se má právě D52 stavět, dřeviný desítky let rostou, tak jako rostou po stranách tě nádrže z vnějšku bočních hrázi?
Násep nebude tvořit hráz, ta je dnes pod současnou I/52. Dálnice se přisype na stranu střední nádrže a tam si může růst co chce – navíc je tam téměř hotovo, stačí to upravit a trochu rozšířit: https://maps.app.goo.gl/ac2yRS9SYWTdHuUH9
Blbost. Do střední nádrže se nesmí sáhnout a stejně bude dálnice na opačné straně stávající hráze.
Díky za doplnění.
já nechápu, proč takhle citlivě vůči krajině neuvažují ve výchozím stavu už projektant a investor… od začátku se tlačila (a teď myslím opravdový začátek nějakých 20 let nazpět) varianta mostu, až v poslední době se po tlaku zvenčí „vynalezlo“, že by to šlo řešit i jinak – a to je případ prakticky všech staveb u nás
Proč? Protože investor jsou nadlidi.
Navíc to betonové monstrum vyjde podstatně dráž. Ale na druhé straně, z Francie vím, že i mosty mohou být krásné
Nějak moc přibývá projektů, jejichž realizace už se nedožiju 🤨
Tak tento projekt už je tu dlouho, není nový, jenom upravený. A jestli počítáte s odchodem na onen svět do šesti let, tak je mi Vás líto, ale třeba se ještě uzdravíte, nezoufejte, není všem dnům konec
Ne, to jsou pořád ty samé projekty…
Z Brna do Vídně po 40 letech “ úvah“ o trase.
Neverending Story
Myslíte z toho města, kde už sto let uvažují o přesunu nádraží, jo?
😉
D52, to je pohoda, už se o tom vážně mluví a vypadá to, že se možná postaví alespoň části k jezeru. Jen pro připomínku: na sever od Brna existují plány na R43, která je v územním plánu od roku 1938, dosud není a výhled je pesimičtější.
Myslím si, že by bylo vhodnější napojit dálnici na D2 u Rakvic, projít kolem Bulhar a u Sedlece napojit na rakouskou dálnici A5.
😀
Z enviromentálního a ekologického hlediska zcela vyloučeno.
Vyhráváte první cenu za nesčíslněkrát opakovaný blud.
🤡🤡
To jste asi jenom koukal na mapu, že? Nebo z jakého důvodu chcete táhnout dálnici místem, které chtějí ochranáři prohlásit za Národní park
Mezi Bulhary a Sedlcem probíhá hranice mezi CHKO Pálava a památkou UNESCO Lednicko-valtický areál. Po kterém z těch území byste tu dálnici vedl?
Eště by to šlo podhrabat. 😉
V článku je nepřesnost. Jednou z variant v dokumentaci EIA není dosypání stávající hráze, ale vytvoření kompletně nového násypu, na kterém dálnice povede, a to v souběhu se stávající hrází. Rozdíl je to výrazný, a to v záboru retenčního prostoru nádrže.
Změna o 0.01%?
V retenčnim prostoru horní nádrže Nové Mlýny už je tolik naplavenin ,že zábor novým násypem je marginální.
Nádrž má na délku cca 14km. Pokud by dálnice zabrala na šířku 50m, je to 0,35%. Co konkrétně si představujete pod pojmem „výrazný zábor retenčního prostoru“ ???
Uvedla jsem, že výrazný rozdíl je to, že dle návrhu v dokumentaci to má být nový násyp a ne dosypání stávající hráze, jak je mylně v článku uvedeno. Těch důsledků je pak samozřejmě více, ne jen již zmíněný zábor retenčního prostoru, ale třeba i dopad na migrační prostupnost.
Uvedla jste že výrazný rozdíl je v záboru retenčního prostoru. Jakože zábor ano a nebo ne, tak to myslíte? Jak píšou ostatní, vůči celé nádrži je to nepodstatné, hloubka je tam téměř nulová, vliv na retenci to mít nebude – nebo by se dalo trochu vyhrabat bahno a je to zpět…
Migrační prostupnost čeho? Přes I/52 něco migruje? Čolci na kolech kamionu? Kacha to přeletí, ani si nevšimne.
Chcete tvrdit nesmysl, že rozšíření hráze mezi dvěma vodními nádržemi nesníží retenční prostor těch nádrží?
Napřed by se mělo pohnout s 3 pruhy v úseku Holubice – odbočka Rosice.
A snad poběží rychle i D35 a D55, aby se ulevilo tomuto úseku, kam se sjíždí „celá Evropa“.
Všechno to mělo být již dávno. Nechápu jak může mít přednost nevytížená D3.
Rikate to uplne presne. Nechapete.
Napřed by se měly zrušit auta, pak nebude potřeba ani D52, trojpruh.