ŘSD otevřelo po více než dvou dnech silnici přes Červenovodské sedlo, zablokovaly ji stromy
Popadané stromy na silnici I/11. Foto: Policie ČR
V sobotu jeden strom spadl na projíždějící auto.
V sobotu jeden strom spadl na projíždějící auto.
Když vidím to rozmlácené auto, tak je zázrak že ty ženy měly jen lenci zranění…
Myslím, že by si měly zajít vydat nový rodný list a vyměnit občanku. Sedět někdo vzadu, tak už není.
Tohle mně napadlo jako první. A mít vzadu děti v sedačkách, tak by ty sedačky moc nepomohly.
Jesenicko má nejhorší dostupnost a nic se s tím nedělá. Prý kvůli těm pár důchodcům se to nevyplatí. Tunel by něco stál, ale nyní raději místní jezdí přes Polsko.
asi netušíte kde je Červenovodské sedlo, to rozhodně není na Jesenicku, podívejte se na mapu
Tohle je o Červenovodském sedle, ne o Červenohorském sedle.
Petře, Petře…
Vzdycky se nekdo najde
Krásnej a drsnej kraj, jezdil jsem do ČV jako mlaej kluk k babičce a dodnes se tam vracím na lyže…
Škoda, že tam není tunel.
a koukal jste se na mapu a na vrstevnice? na východě to padá poměrně prudce dolů o 250m do Červené vody zatímco na západ to klesá jen velmi pozvolna, o 250vm níže dosáhne silnice více než 5km přímou vzdušnou čarou od sedla…. Tady ten tunel narozdíl třeba od Červenohorského sedla úplně nedává smysl
Tak tunel může být i do kopce, jako třeba Hřebeč na I/35. I to značně pomůže trasu narovnat a zkrátit, přičemž délka tunelu nemusí být extrémní. Každopádně by bylo vhodné u Červené Vody odstranit ty serpentíny, na takový typ silnice to v dnešní době nepatřil.
jako jo, sice je to silnice I.třídy, ale s naprosto minimálním provozem, vždyť tam jsou denní intenzity do 1500 voz!!! Tady je tunel absolutní ekonomický nesmysl, to spíš pod tím ČHS, kde je provoz 2x vyšší, ale tam jde hodně i o turistický provoz právě na sedlo…
Neivídím důvod proč tady stavět tunel, leckde v Alpách jsou silnice přes sedla se silnějším provozem a nikoho tam nenapadne stavět tunel ikdyž by se to nabízelo (ano my nemáme Alpy, ale i tak…)
Zrovna v případě Červenovodského sedla by dávalo do budoucna větší smysl trasovat hlavní tah od Žamberka přes Mladkov, než vymýšlet tunely či jiné šílenosti.
tak ono tama řekl bych že i většina jezdí když se podívám na intenzity přes Mladkov, hlavně to jde logicky údolím Tiché Orlice a ne přes kopec
ŘSD taky uvažuje o tom že by stávající I/11 někde u Bredůvky odbočila doleva a vedla kolem Bořitova a Studeného do Mladkova a dále kolem Lichkova k Dolní Lipce kde by byla křižovatka s I/43. Dá se to najít někde na webu ŘSD.
ano, soucasne trasovani je delane z „vojenskych strategickych“ duvodu, podobne jako trat pres vernar a dalsi koniny.
silnice mohla samozrejme jet pres kraliky a podel zeleznice a odpustili byste si par set metru prevyseni.
Pokud mohu soudit aspoň trochu podle sebe, tak ta intenzita provozu je dána právě i tím trasováním. Směrem od Hradce do Jablonného celkem pohoda, ale pak ty kopce právě přes červenovodské sedlo, to je s prominutím na poblití. Pokud mám tím směrem výjezd, volím raději cestu od Žamberka do Králík přes Pastviny a Mladkov. Sice jsou to silnice nižších tříd a také se celkem kroutí, ale aspoň to není jak na horské dráze. Kdyby se přeložka I/11 trasovala tamtudy a u Králík by se to napojilo na I/43, z mého pohledu jedině plus.
A v Itálii, Rakousku, Švýcarsku je na silnicích ve všech passo jako co. Toto je ještě brnkacka, i když značně demotivující
Červenovodské sedlo není Červenohorské sedlo.
Trutnov není Turnov, Lexo! 🤣