ŘSD otevře na jeden den nový úsek D35
Nový úsek D35 Časy - Ostrov. Foto: ŘSD
Na jeden den se zpřístupní šest kilometrů dálnice, která se otevře 22. prosince.
Na jeden den se zpřístupní šest kilometrů dálnice, která se otevře 22. prosince.
Na začátku vlevo uvnitř táhlého oblouku si povšimněte několik km dlouhé PHS. Ten táhlý oblouk a PHS tam vůbec nemá žádný důvod. Resp. jediný. V mapě je zakreslena ptačí oblast Natura 2000. To bylo v době, kdy zdejší pole byla dlouhou dobou v dědickém řízení a ležela ladem. Nějaký úředník z Pardubic dostal za úkol připravit urychleně podklady pro Brusel. Uviděl zarůstající pole v údolní nivě plné ptáků a namaloval barevný flek do mapy poslané vzápětí na ústředí EU. Když se trasovala D35, tak se do daného území v žádném případě nesmělo a muselo se obkroužit táhlým obloukem, který při… Číst vice »
Jezdím do Zlína 30let. A Hřebeč kdysi výrazně pomohla. Jinak Mohelnice-Olomouc to byla vždy hrůza. Původně bez svodidel. Srnky tam chodili jako v lese. Úzká vozovka. Odbočovací pruhy krátké a zlatý starý příjezd do Olomouce na světla. Teď vždy ucpaná kruhová křižovatka.
Jako dobrý no, ukazka IZS a program pro děti, ale kdyby pohli kytama tak to mohli místo zabavy předat do užívání řidičům…
Hmm, další úsek před otevřením, ale za tu dobu se doposud nestaví ani jeden navazující nebo alespoň další do mozaiky D35, letos se nezahájí ani jeden. Tohle je prostě pořád tragédie. Jestli projekt D35 má prioritu vlády, představoval bych si to tedy totálně jinak.
Přesně tak. Chápu, že je to složitější, než D6 a D7 v zemi nikoho, ale představoval bych si to tempo alespoň jako je u těch dvou dálnic. Protože v čem jiném by měla být podpora vlády? V tom, že to postavíme? Nebo že na to budou peníze i u napnutějších rozpočtů? Každý kilometr D35 je vyvažován zlatem. Naštěstí se už začíná hýbat Slavonín – Křelov, takže za 3-4 roky to může být úplně jiné svezení. Jen mě překvapuje, že toto po D1 bude významná dálnice a přitom do Mohelnice chybí odstavné pruhy, chybí bezpečnostní zálivy, SOS. Nevíte někdo, zda (a… Číst vice »
Úsek Olomouc – Mohelnice by se na Západě nebo v Polsku za takovéto situace již teď přestavoval na 3 plus 3, na nic by se nečekalo. Jinak nevím, že by se tam snad kromě látání rozpadlého úseku kolem Litovle, byť připravovalo.
Připravují se dvě akce, jednak doplnění SOS zálivů, telematických systémů (SOS hlásky) a ekodukt, jednak pak celková modernizace na kategorii D27,5/120. První akce by měla být v realizaci v roce 2024, druhá těžko říct, Správa Olomouc se nikdy moc nepřetrhla, navíc bude dost problém s CHKO Litovelské Pomoraví
Je velká chyba, že se neudělá D27,5/130 v předstihu, před kompletním zprovozněním kompletní D35. Zvlášť, když kvůli věčným odkladům na to mělo ŘSD spoustu času.
Ale to srovnání se západem/polskem úplně nesedí.
V německu je povícero úseku silnic v podobném šířkovém uspořádání jako úsek Olomouc-Mohelnice, navíc mají jen ty zálivy co ŘSD plánuje po r. 2024 dostavět. A jezdí jim tam i přes 60k voz/24h.
Polský příklad je zas dálnice A4 od A18 k Wroclawi: https://www.google.com/maps/@51.1616959,16.1396342,3a,75y,114.65h,96.49t/data=!3m6!1e1!3m4!1sSNwlLhlgc_NkKwYTaz0eHQ!2e0!7i16384!8i8192
Tam se bude rozšiřovat na 3+3 zatim od legnice k A18, ale hotovo až 2029.
Proboha! K čemu 6 pruhů? Vždyť tam nic nejezdí! Nějakých 24 tis. aut za den. Když dle CSD 2020 projdu 6-ti pruhy v ČR, tak: D1 u Prahy 70-103 tisíc, připravované Brno 59-77 tisíc, D0 65-75 tisíc, D5 53 tisíc, D11 52 tisíc. Vždyť tam ta D35 nemá ani polovinu!
Můj soukromý tip je, že se to opraví značkou 110 v červeném kolečku.
Prozatím tam staví odpočívku, což je jenom dobře. Ono je dost blbé, když má řidič zákonem přikázanou přestávku a nemá ji kde udělat…
https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/643/infoletak_D35-skrben-vpravo.pdf
Přesně, to je nejlevnější řešení. Stejně tak ta spousta polo-rozpadlých silnic – dá se tam značka „podprsenka“ v červeném trojúhelníku a případně 60/50/40 v červeném kolečku a je opraveno.
Nikdy, buďte rád že to stojí a neurvete poloosu v těch dirach.
Že by se tak nic nedělo, úplně nesedí. Kdo se chce natěšit, otevře si katastrální mapu a uvidí dálnici už zakreslenou v mapě od Ostrova za Moravskou Třebovou (kromě úseku kolem Litomyšle). Běží výkupy pozemků, dva z těchto úseků se začnou s velkou pravděpodobností stavět v roce 2023. Už toto je velký pokrok. Takže jsem čím dál víc optimistou… 🙂
No nestaví, u návazných úseku je uvedeno následující:
– „Dne 24. 3. 2022 bylo vypsáno výběrové řízení
na zhotovitele stavby“
– „29. 7. 2022 vydalo MD SP a 30. 8. 2022 SP nabylo právní moci.“
To už moc neurychlíte, ani změnou stavebního zákona.
Neviděl bych to tak černě, vždyť příští rok se začnou stavet skoro všechny chybějící úseky a další rok zbytek. Podle mě takto vypadá priorita vlády, takže 2026 a 2027 máme d35 z Mohelnice do Pardubic hotovou. Věřím, že kdyby se lehce připlati, tak by šel úsek postavit klidne o půl roka dříve.
Nejnáročnější i časově bude tunel pod Mladějovským vrchem.
No, je blbý že se žádný další úsek nestaví a bude trvat tak minimálně 4 roky, než bude něco dalšího. Ale myslím, že někde tu psali, že příští rok by se mohlo zahájit na D35 až pět úseků (i když ne všechny budou v úseku Ostrov-Mohelnice)
Já vidím posunu dost, vzdyt do 3let bude rozestavena celá dalnice v úseku Mohelnice – Ostrov a taky za HK. Podle mě takto vypadá prioritní výstavba, jasně mohlo by být lépe, ale taky si pamatuji, jak se o ní jen bavili před každým volbami. Výsledky této vlády uvidíme na konci volebního období, tedy podle toho kolik staveb bude urychleně dokončeno a kolik jich bude ve fázi projektové přípravy či výkupu pozemku, nebo stavebního povolení.
Ok, kdy jste naposledy viděl „urychleně dokončeno“, tedy v původním termínu nebo dokonce před ním?