Ředitelství silnic a dálnic dnes otevře vytížený most přes Jizeru na silnici I/35 v Turnově. Jeho oprava měla skončit původně už v listopadu, během rekonstrukce se ale ukázalo, že most je ve výrazně horším stavu, než se čekalo.
O konci opravy informoval ředitel liberecké správy ŘSD Jan Wohlmuth. Stavba začala v květnu loňského roku. „V průběhu prací po odkrytí nosné konstrukce mostu, která je tvořena prefabrikovanými segmenty tvaru dvoutrámu s oboustrannými konzolami, bylo zjištěno, že je nutné provést dodatečný diagnostický průzkum zaměřený na stav předpínací výztuže,“ řekl Wohlmuth.
Podle něj je provedení diagnostiky bylo časově velmi náročné a z tohoto důvodu trvala rekonstrukce 2 stavební sezóny. „V rámci opravy bylo na mostě provedeno nové izolační souvrství, závěrné zídky, přechodové desky, římsy, mostní závěry a položen nový asfaltový kryt,“ dodal Wohlmuth.
Zároveň s opravou mostu přes Jizeru proběhla oprava mostu přes Koškovu ulici a byl položen nový asfaltový kryt mezi oběma mosty. Zakázku na opravu obou mostů získala dohromady za 45 milionů korun společnost Eurovia CS.
Dělníci nejprve opravili polovinu mostu ve směru na Jičín, letos rekonstruovali polovinu ve směru na Liberec a Prahu. Přes most podle posledního sčítání v roce 2016 projede denně 23 tisíc aut. Už před rekonstrukcí na něj kvůli špatnému stavu nesměla auta nad 19 tun.
Otevírá se most, který ani nebyl zavřený …
Dobrá zpráva i dobrá správa – další důležitý most je v cajku. Jen tak dál!
Pokud vím, tak ho rozhrabali 2x, takže jen tak dál bych netvrdil.
Zajímá mě výsledek – ne proces jak tomu dospěli..!
Jak dlouho ten výsledek ale trval? Rozhrabáno hromadu měsíců, zmrveno, chvíli se jezdilo a pak zas komplet rozhrabáno na dlouho, tak s takovou opravou ať jdou k šípku. Vy tam zřejmě nejezdíte, takže vám to nevadí. Domorodci už z toho museli mít pupínky.
Nejdříve se dělala jedna polovina, pak druhá. Nedělalo se 2x na stejné polovině mostu.
Ten most není zase tak starý. Tak si říkám, jestli je to horším provedením už při výstavbě, nebo totální neúdržbou… Nebo kombinace obou faktorů?
Já si ještě pamatuji z 90. let, jak jsme se po něm jako kluci projížděli na kolech, kdy už sice byl postavený, ale ještě ne zprovozněný, ještě snad nebyly připravené ty navazující komunikace, či na čem to tehdy vázlo.
Jinak tehdy se to prezentovalo jako „obchvat skrz město“. A třeba to, jak to „zazdilo“ místní židovský hřbitov je také odstrašující případ. Asi ještě ukázka plánování v 80. letech, později už by snad nic takového nevzniklo…
Stavby z období normalizace a 80. let jsou všeobecně ty nejméně kvalitní. Např. v Praze potrubí z té doby uvolňuje jedovaté látky a musí se teď ve velkém měnit. Trubky z doby první republiky jsou úplně v pořádku. Až zlatá devadesátá přinesla změnu k lepšímu – ovšem v některých ohledech dost pozvolně 🙂
Pokud i po odkrytí nosné konstrukce bylo obtížné provést diagnostiku výztuže, tak jak snadné to asi musí být čistě nedestruktivními metodami za provozu? Možné jsou oba důvody, ale já si spíš říkám: Kolik kostlivců ještě z těch mostů vypadne?