Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD otevírá křižovatku v Benešově, obchvat u Konopiště zahloubí pod zem

Vizualizace tunelu na I/3 v Benešově. Pramen: ŘSD
Vizualizace tunelu na I/3 v Benešově. Pramen: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic dnes završilo další krok v letité kultivaci přetížené silnice I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem. Na jižním okraji Benešova zprovoznilo po přestavbě křižovatku U Topolu, ze které je nově kruháč. Stavba si vyžádala přes 60 milionů korun.

Křižovatka zatím není zcela dokončena, průjezdný je hlavní směr po I/3 a odbočka doprava (ve směru od jihu) na Mariánovice. Práce budou pokračovat až do jara, kdy má vzniknout i odbočka doleva. Nejdříve musí ale ŘSD odstranit provizorní komunikaci, kudy byl během stavby veden provoz.

Práce na „benešovské“ ale nekončí. Už příští rok chce ŘSD začít budovat i druhou okružní křižovatku Červené Vršky na severním konci Benešova. V dalších letech se pak pustí i do samotného obchvatu města mezi oběma křižovatkami. „Počítáme s rozšířením silnice I/3, jejím částečným zahloubením a novým šířkovým uspořádáním v režimu 2+1,“ uvedl šéf ŘSD Radek Mátl.

Křižovatka U Topolu na I/3 v Benešově. Pramen: ŘSD
Křižovatka U Topolu na I/3 v Benešově. Pramen: ŘSD

Součástí zanoření silnice pod okolním terén bude i její částečné zakrytí. S tunelem se počítá v úseku kolem parku u zámku Konopiště, jeho délka bude 160 metrů. S tímto plánem přišlo ŘSD už na jaře 2016, kdy mluvilo o nákladech za celý obchvat ve výši 700 milionů korun. Podle tehdejšího prohlášení se měl tunel stavět už letos.

Silnice číslo I/3 mezi Mirošovicemi a Benešovem patří vůbec k nejvytíženějším v kategorii silnic první třídy. Denně zde projede přes 20 tisíc aut. Silnice supluje dálnici D3, jejíž dostavba ve středních Čechách je v nedohlednu. Dálnice má být s Benešovem spojena takzvanou Václavickou spojkou, která by měla ústit právě do křižovatky Červené Vršky.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Démon
Host
Démon

Kruhák sem nepatří od roku 2010, protože intenzita dopravy je dvojnásobná. Reakce ŘSD je otřesná. Jedině MÚK !!!

Medvěd
Host
Medvěd

Inu bylo potřeba napojit budoucí komunikace na hlavní silnici……..brzdičem – kruhovým objezdem. Vše pro plynulost a tranzitní dopravu. Čí zájmy brzdí dodělání D3 ??!!

JarynJarin
Host
JarynJarin

Místo provizorních řešení už mohlo být pár km dálnice. Když srovnáte dopravu tam a dopravu na D6, D6 je proti tomu mrtvá dálnice s pár autíčky.

libor
Host
libor

dálnice v čr se nestaví dle potřeby, ale podle toho: kde se to podaří vyřídit papírově a kde kdo a jak dobře lobuje…

Josef Trögl
Host
Josef Trögl

Přesně. Hezky je to vidět na D7. Ta je ve srovnání s D0, D3 nebo D35 „skoro zbytečná“. A stavět se na ní začaly nebo příští rok začnou opět nejméně potřebné úseky – zkapacitnění obchvatu Panenského Týnce a Loun. Zato průjezd Lotoušem, poslední neobchvácená vesnice na trase, zůstane ještě mnoho let. Intenzita dopravy klesá od Prahy do Chomutova, ale u Chomutova je už hotovo, zato s úseky za Slaným se počítá až nakonec.

Rossec
Host
Rossec

Kruhový objezd na silnici první třídy mimo obec nemá co dělat.Má se to řešit mimoúrovní.

libor
Host
libor

taktak, zahučelo 60 mio a je z toho jen kruháč, když se řeší zahloubení, měla se řešit i MUK na jihu i severu BENE. Jen je tedy s podivem jak rychle se to celé udělalo, některé stavby se prostě daří hodně rychle od nápadu až po otevření…

Georg
Host
Georg

Hlavně jak tenhle kruháč, tak připravovaný na Červených Vrškách je na vrcholu kopce, takže kromě zlepšení dopravy mohla MÚK odstranit i ztracené spády a horizonty. Ale ne, lepší je vyjebat dva kruháky na jedničku se zátěží jak málokterá dálnice… kdo se pod tohle podepsal?

Liberal shark
Host
Liberal shark

Super zprávy 🙂

Tomáš Gottschalk
Host
Tomáš Gottschalk

2+1 je broskvovina, na vizualizaci je 2+2 a tak by to mělo být. Když s s komunikací projde na tomto exponovaném místě, tak by se mohlo podařit propojit D3 přes Benešov a bude vymalováno.

Josef
Host
Josef

Ten „ctvrty“ pruh na vizualizaci bude nejspis odbocovaci na nejblizsi krizovatku, a to propojen s D3 tudy nebude asi nejlepsi napad, to aby pak mela D1 do Mirosovic aspon 4+4, pripadne ve spickach plus odstavnej

LKB
Host
LKB

D1 s 4+4 pruhy do Mirosovic je logicke reseni. Je s podivem, ze se uz nepripravuje.

Strojvůdce Příhoda
Host
Strojvůdce Příhoda

Protože prostě někteří zainteresovaní nechtějí, aby vznikl čtyřpruh mezi Mirošovicemi a Olbramovicemi. Mohl jsem se uvztekat, když jsem viděl, co udělali s mostem přes silnici č. 3 v Mirošovicích. Původní, který se rozpadl, byl stavěn na čtyřpruh, ale nový byl postaven s pilířem tak, aby ten čtyřpruh postavit pod mostem nešel. Prostě klasické české svinstvo… Obdobně nějaký pitomec prosadil, že mezi Pískem a Českými Budějovicemi se neudělá regulerní dálnice, ale třípruh. Musí se prostě dokázat, že dálnice D3 mezi Novou Hospodou a Prahou je potřeba. Jenže ta bude hotová až tak v roce 2040 nejdříve, pokud vše půjde celkem snadno.… Číst vice »

Xaver
Host
Xaver

Ehm.. když už to zahlubují, to by to rovnou nemohli udělat na 2 + 2?

Desper
Host
Desper

Proč kruhák? Když může být tunel, mohla být i mimoúrovňová křižovatka

vlada
Host
vlada

Hlavně jak se teď zprovozní dálnice od Budějek, tak většina aut pojede po Benešovské… Takže Olbraomoivce Miličín si užijou ještě více a bude více i nehod smrtelných. Bohužel dokud nezařve někdo z důležitých nebo jejich příbuzných, tak se nic nezmění a D3 nedokončí.

František
Host
František

Aneb jezděte méně jako prasata, a nebudete potřebovat dálnici k odvracení nehod. Jinak ale jo, sázíte silnice, sklízíte auta, už jste si všimli. A veřejnou dopravu odsouváte na periferie. Dobře vám tak, bohužel.

MarekSourak
Host
MarekSourak

Je to hezké, ale dokončení D3 se už nedožiju…

vlada
Host
vlada

kolik je vám let?

David
Host
David

A jak zdravě žijete?

mgr.pavel
Host
mgr.pavel

To asi nikdo..

Ono to trasování „na sílu“ přes Sázavsko je ještě horší paskvil než D8 přes České středohoří.

AAA
Host
AAA

A jak se mu dá vyhnout?

názor
Host
názor

Jeďte vlakem a s vámi další podobní a hned si vystačíme s těmi silnicemi, co máme.

AAA
Host
AAA

jo no zrovna na Budějice jsou vlaky vystavní skříní českých železnic….

názor
Host
názor

Kvůli takovým jako vy nebude těch obchvatů a silnic nikdy dost.

AAA
Host
AAA

pro začátek by postačila alespoň ta základní síť – dálnice mezi Prahou a krajskými městy a obchvat Prahy.

František
Host
František

Základní síť aneb všude nejlépe autem, to známe. A jen pro začátek, hm… Co bude tím koncem? 😀

noerf
Host
noerf

AAA: U expresů Praha – České Budějovice šla kvalita vagónů nahoru, u ostatních rychlíků v ČB zůstal stav vagónů podobný stavu před desitkami let.

František
Host
František

Tak proč neinvestujete do těch vlaků, namísto do stále dalších silnic? 😉 To je furt dokola tohleto. „Musíme mít nové silnice, protože nemáme lepší železnice.“ Logika hadr… 😀

AAA
Host
AAA

a to se ptáte koho?

Hanzi
Host
Hanzi

Od toho jsme si poridili auta abychom je používali, tak jako vy jizdenku na drezinu a můžete frcet.

František
Host
František

Jo, tak se s nimi ještě všude vnucujte a otravujte. Fakt jsou na vás všude zvědaví. 😉

AAA
Host
AAA

na přemoudřelé šotouše taky

Martin
Host
Martin

Postaví-li se toto, tak D3 přes SčK nepovede nikdy.

Paja
Host
Paja

To nevím z čeho vycházíte. Ale pátek/neděle je I/3 u Benešova parkoviště. A když tam přidají 2 kruháky … neprojede nikdo.

Démon
Host
Démon

Naopak, ty kruháky jsou turbo okružní, ty to uvolní, ale rovnou to mělo být mimoúrovňové. Hodně se argumentuje D3, ale ta bude bůch ví kdy. D35 se řeší 30 let. Středočeská D3 je proti tomu mladá 🙂

Ketchup1970
Host
Ketchup1970

Kruháky fungují pouze zároveň s řidiči používajícím mozek , což v případě že uplatnime poznatek s Gaussovou křivkou znamená že tak třetina řidičů zastaví na trojúhelníku ( ne stopce) a budou čekat až se uvolní kruhák v délce nejlépe sto metrů. A bude vymalováno. Neumím si je představit na Étoile u vítězného oblouku v Paříži.

Josef Trögl
Host
Josef Trögl

Letos jsem byl v Teheránu a tam se jezdí po kruhácích podobně jako když teče voda. Jedou všichni najednou a nějak se promotají. Když hrozí srážka (viděl jsem za týden jednu), tak si zatroubí. Já bych se svým citem pro bezpečnou vzdálenost nikdy neprojel 🙂

v.sp
Host
v.sp

Kruhaky funguji, kdyz se u nich premyslet nemusi. Napr. ze uz pred vjezdem jsou jasne oznacene pruhy a na kruhaci nikdo neprejizdi z pruhu do pruhu a vnejsi pruhy nekrizi vyjezd tem vnitrnim. Tedy na kruhac vjedu a pak uz mam prednost, az do vyjezdu. A kdyz tohle funguje na vsech stejne, tj. ani nemistni ridici se neboji jet vnitrnim pruhem a na kruhaci nezmatkuji.
(Priklad: Novy Zeland)

Jan Neruda
Host
Jan Neruda

No a takto je ten v Benešově postavený. Ještě donutit řidiče vyjíždějící z vnitřního pruhu ven z křižovatky blikat a je to dobrý.
Vcera jsem přes něj dvakrát jel a z vnitřního ven nebliká nikdo. Vjjíždějící do vnitřního pruhu pak stojí a čekaji.

Martin
Host
Martin

Jezdím tudy pravidelně, dokonce sjíždíme z D1 o exit později. Nevychazim z ničeho, pravda. Jen mám dojem, že s tímto řešením na dlouhá léta SčK spokojí a nebude řešit, kterou variantu D3 přes „své“ území zvolit.

pozorovatel
Host
pozorovatel

A tak je to také jedině správně a dobře!