ŘSD opraví Klimkovický tunel, dálnice D1 bude v místě na čas neprůjezdná
Klimkovické tunely na D1. Foto: ŘSD
Důvodem uzavírek je zajištění stability napájení tunelu, vyjde na 45 milionů.
Důvodem uzavírek je zajištění stability napájení tunelu, vyjde na 45 milionů.
Není ten tunel víc zavřený než otevřený? Tam je pořád něco. I ted, když byli povodně, tak byl taky uzavřený.
Proc nejsou tunely na 130km/h?
A proc by mely byt?
Protože v Itálii jsou. Většina krátkých. Dlouhé pak na 110. A nevpadá to, že by se tam bouralo. Když jedete třeba do Sanrema, frčíte. Na zpáteční cestě vás Rakousko vyléčí 😛
Stačilo by, kdyby nebyly na 80km/h 😉
Nebo dokonce 60km/h jako je na fotce, napřed jsem si toho nevšiml. To je tam furt? Už jsem tam dlouho nejel
60 tam je jen, když se v tunelu pracuje, kvůli bezpečnosti.
Ne už nějaký ten pátek je tam 80. To snížení bylo v době, kdy do tunelu zatékalo a uprostřed byla jedna malá kaluž.
Těch 60 km/h tam bývá několikrát do měsíce. Prý nejmodernější tunel v ČR, možná jako černá díra na prachy. Ať ho předělají na 100 km/h, takto je to jen past na řidiče s měřením rychlosti.
Jezdím přes něj každý pracovní den a těch 60 tam tak často nevídám. Projektován je na 110 km/h takže předělání na 100 km/h nedává úplně smysl a hlavně neřeší administrativní příčiny stávajícího omezení na 80 km/h…
Bezpecnostni duvody. Jakou presne utrpite ujmu, kdyz na par (desitek) vterin zpomalite?
Jel jsi nekdy v Itálii? Tam jsou bezne 130 v tunelech s docela ostrymi zatacky a nikdo se z toho nehrouti..tady máme tunnel pár set metru v rovine a máme tam omezení jako by to bylo kdovíjak nebezpečné místo. Nejde o tech pár vterin,jde o zbytecne brzdeni, možnost tvorba kolon a nebezpečí vzniku úplne zbytečných nebezpečných udalosti
Proč vůbec zpomalovat? Vyšší emise. Na dálnici má jet člověk plynule. Nemusí být 130 km/h, ale těch 100 km/h ať tam je. Lidi tam jedou tacho 80 km/h (reál přinejlepším 75 km/h) vs. kamiony s kalibrovaným tacho, kteří jedou opravdových 80 km/h.
Za tu stovku bych se přimluvil, ale ne více. Právě proto, že kamiony jedou 80 km/h (plus mínu tolerance) a pro bezpečnost a plynulost je lepší co nejmenší rozdíl rychlostí mezi vozidly.
Životní prostředí utrpí újmu opětovnou akcelerací, provoz pak ohrožuje jakákoliv nerovnoměrnost, tuplem když se dneska spousta lidí věnuje všemu, jen ne řízení.
Určitě tam bude i usekac a ideálně až někde v tom tunelu, aby místní brzdilo až tam. Nic nepomůže bezpečnosti jako náhlý snížení rychlosti na těch 60-80 až v tom tunelu.
Byt tam plynulá jízda těch 130, tak by tam byl úplný armagedon s desítkami mrtvých ročně!
A co teprve v Itálii? Tam nestíhají ani odvážet ty mrtvoly v těch špatně osvětlených tunelech při 130 km/h … (kamarád povídal)
Je to tak, vždycky když projedu nějaký dálniční tunel víc než 80kmh, tak při nejbližší příležitosti zapálím v kostele svíčku, abych si to s osudem nerozhazel!
Kolikrat musite cestou z Prahy do Ostravy zpomalit, protože před vámi jede někdo pomalejsi? 20x? 30x? 50x? A ted si představte, ze k tomu pribyde ještě jedno zpomaleni kvůli tunelu. Podelate se kvůli tomu? Ja ne.
Pokud budeme na vše jen stále říkat že další špatná věc nás nezabije, tak hodně špatných a zbytečných věcí určitě ano. Právě proto ( kdy otočím vaší logiku s častým zpomalení ) by mělo být každé zvýšení plynulosti vítáno, ne naopak.
https://www.google.cz/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.ita-aites.cz%2Ffiles%2Ftunel%2F2020%2F3%2Ftunel-2020-03_60-69.pdf&psig=AOvVaw2t5uHUiqG7Xd3h2XYOEXL_&ust=1727513525041000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CAQQn5wMahcKEwjIoaHB3-KIAxUAAAAAHQAAAAAQBA
Přímý link:
https://www.ita-aites.cz/files/tunel/2020/3/tunel-2020-03_60-69.pdf
Odvracena strana tunelu. Obrovske stavebni a provozni naklady a kazdou chvili mimo provoz kvuli technologiim, cisteni, pozarnim cvicenim atd atd…
Ale za to v Klimkovicích dávají lišky dobrou noc.
Jo, ale ten pár lidem v satelitech, kteří se kvůli splácení hypotéky vrátí domů až někdy večer to nekazí panorama!
Mapu s vrstenicemi: https://mapy.cz/s/kedusunezo
30 metrů hluboký zářez je nesmysl. Estakáda z jihu by byla o 1 km delší než současný most a nebyla by zadarmo.
ten tunel je trest za špatné rozhodnutí, když je zavřený, nedá se vyjet z okolních obcí a navíc se blokují celé Klimkovice. Ani přes tento víkend se trasa výjezd D1 Klimkovice nedaly projet za kratší čas, než 20 minut-cca5 km. Nikdo z odpovědných ten blokující kruháč v Klimkách neřídí, řidiči se neumí plynule zařadit do jízdního pruhu, kamionisti měli mezery na dva náklaďáky a perlička včera odpoledne- autobus zastavil v Klimkovicích v místě pod kruháčem a čekal cca 3 minuty nikdo neví na co, pak se rozjel.