Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD opět omezilo provoz na D1 před Prahou, důvodem jsou vyjeté koleje

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy

Jen pár týdnů po dokončení oprav  dálnice D1 před Prahou se vrátili dělníci na jeden z nejvytíženějších úseků české dálniční sítě. Důvodem jsou tentokrát vyjeté koleje z letních kolon, které se tvořily před omezením.

Ředitelství silnic a dálnic upozorňuje na lokální opravy na dálnici D1 mezi 19. a 17. kilometrem vlevo (uzavřena bude odpočívka Božkov). Ve směru na Prahu bude doprava do neděle 14. 10. do 12:00 hodin vedena ve dvou provizorních jízdních pruzích,“ uvedlo ŘSD ve zprávě pro média.

Podle České televize je důvodem výměna 21 let starého povrchu, jehož stav se během omezení provozu výrazně zhoršil. „Byly vyježděné až devíticentimetrové koleje, což znamená, že v zimních měsících, v okamžiku, kdy by se do těch kolejí dostal sníh, tak i když tam projede naše fréza, náš pluh, tak ten sníh odsud nedostane. Vznikaly by tady nehody, vznikaly by tady kolony,“ vysvětlil ČT Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Oprava zatím probíhá v pravém pruhu, který byl v nejhorším stavu.

8 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

    • To se stává i leckde jinde, protože nikdo nikde v ČR nesleduje nápravové a kolové tlaky u soustavně přetěžovaných kamionů, neváží je a neuděluje adekvátní pokuty …

        • Ono se leccos dá zjistit i pouhým pohledem, ale jako skutečně právně akceptovatelný důkaz to je třeba doložit fyzickým zvážením …

          • To máte pravdu. A dá se poměrně lehce vykoukat, že po dálnicích těch přeložených kamionů tolik nejezdí (také se na D1 často váží). Přesné statistiky nejsou k dispozici (zřejmě proto, že se to nehodí při zdůvodňování další a další buzerace dopravců), ale od člověka, co se pravidelně účastní vážení vím toto:
            Statistiky o nevypovídají o skutečných počtech přetížených vozidel, protože si policisté při vážení vybírají jasné adepty (sypké náklady, dříví, kontejnery, pojízdné dílny) a většinu vozidel nechají projet.
            Přesto je podstatná část přetížených vozidel nízkotonážní, takže na ně lze těžko svádět koleje na silnici

      • Zkuste si spočítat, jaké nápravové tlaky může mít dvounápravový dálkový autobus s náloží cetujících a jejich zavazadel. Dojdete k zajímavému číslu.

Newsletter

Partneři


Výběr editora