Infrastruktura Silnice Stavebnictví

ŘSD opět omezilo provoz na D1 před Prahou, důvodem jsou vyjeté koleje

Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy
Stavba silnice. Ilustrační foto: ministerstvo dopravy

Jen pár týdnů po dokončení oprav  dálnice D1 před Prahou se vrátili dělníci na jeden z nejvytíženějších úseků české dálniční sítě. Důvodem jsou tentokrát vyjeté koleje z letních kolon, které se tvořily před omezením.

Ředitelství silnic a dálnic upozorňuje na lokální opravy na dálnici D1 mezi 19. a 17. kilometrem vlevo (uzavřena bude odpočívka Božkov). Ve směru na Prahu bude doprava do neděle 14. 10. do 12:00 hodin vedena ve dvou provizorních jízdních pruzích,“ uvedlo ŘSD ve zprávě pro média.

Podle České televize je důvodem výměna 21 let starého povrchu, jehož stav se během omezení provozu výrazně zhoršil. „Byly vyježděné až devíticentimetrové koleje, což znamená, že v zimních měsících, v okamžiku, kdy by se do těch kolejí dostal sníh, tak i když tam projede naše fréza, náš pluh, tak ten sníh odsud nedostane. Vznikaly by tady nehody, vznikaly by tady kolony,“ vysvětlil ČT Jan Rýdl, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.

Oprava zatím probíhá v pravém pruhu, který byl v nejhorším stavu.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Stanislav
Host
Stanislav

Dobrý den
a jak tedy dlouho se mela puvodne cela opravovat
tu http://www.dopravniznaceni.com/Jak-dlouho-sejeste-bude-opravovat-D1 jsem ted nasel ze by to mohlo trvat dalsich 10-15 let
je to pravda?

DJ
Host
DJ

To se stává, když se na nejvytíženější dálnici v republice použije asfaltový kryt…

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

To se stává i leckde jinde, protože nikdo nikde v ČR nesleduje nápravové a kolové tlaky u soustavně přetěžovaných kamionů, neváží je a neuděluje adekvátní pokuty …

Jack Ketch
Host
Jack Ketch

Odkupak víte, že jsou kamiony soustavně přetěžované, když je nikdo neváží?

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Ono se leccos dá zjistit i pouhým pohledem, ale jako skutečně právně akceptovatelný důkaz to je třeba doložit fyzickým zvážením …

Jack Ketch
Host
Jack Ketch

To máte pravdu. A dá se poměrně lehce vykoukat, že po dálnicích těch přeložených kamionů tolik nejezdí (také se na D1 často váží). Přesné statistiky nejsou k dispozici (zřejmě proto, že se to nehodí při zdůvodňování další a další buzerace dopravců), ale od člověka, co se pravidelně účastní vážení vím toto:
Statistiky o nevypovídají o skutečných počtech přetížených vozidel, protože si policisté při vážení vybírají jasné adepty (sypké náklady, dříví, kontejnery, pojízdné dílny) a většinu vozidel nechají projet.
Přesto je podstatná část přetížených vozidel nízkotonážní, takže na ně lze těžko svádět koleje na silnici

Ondra
Host
Ondra

V jednom příspěvku píšete , ze kamiony nikdo neváží a v druhem píšete opak 🙄

Honza D.
Host
Honza D.

Zkuste si spočítat, jaké nápravové tlaky může mít dvounápravový dálkový autobus s náloží cetujících a jejich zavazadel. Dojdete k zajímavému číslu.