Myslím, že inženýrsky nejefektivnější by bylo postavit druhou troubu tunelu, druhé mosty a druhý dvojpruh a pak udělat nejjednodušší dopravně inženýrské opatření přesměrování veškeré dopravy na nově postavené těleso silnice (nové dva pruhy ze čtyř), než se opraví staré těleso. Velmi často využíváno na D3, D7 aj.
„Úprava silnice I / 38 je navržena v kategorii jako polovina budoucí čtyřpruhové komunikace s volnou šířkou 10,25 m.“
Je to klasická stavba z milénia, kdy se razilo heslo raději postavit půlprofil a pak se to rozšíří. . Už i ten tunel šel na vyjimku, bo nové obousměrné městské tunely jsou nepovolené.
Celá ta I/38 kolem Jihlavy je paskvil. Začíná to nebezpečným připojením bez připojováku před tunelem. Pak máte po půl kilometru „poloviční sjezdy, nájezdy“, dálniční trojlístek zkapacitněný kruháčem a zakončení špuntem na světelné křižovatce u Tří věžiček.
No s tou levností teda nevím… ale dřív nebo později se to bude muset udělat, takže při této akci by to bylo vcelku logické… jen aby kvůli tomu „nepadla“ jinak užitečná akce.
Karl vB.
2 měsíců
Škoda, že v článku nebyla informace, před kolika lety byl ten 4,7 km úsek postavený.
Dopravní opatření v Jihlavě lépe nekomentovat a raději se jí, v rámci možností, obloukem vyhnout.
K tomu vyhnutí obloukem je právě obchvat… bohužel dodnes nedodělaný, jen tak „na nouzovku“. Nebo už mezitím tu jižní část jakžtakž dodělali?
Elvis
2 měsíců
Sakra a já už si myslel, že se jim nelíbí střídavý provoz v tunelu a že postaví další troubu 😀
Bobek
2 měsíců
Já mám možná málo úřední myšlení, ale jak pomůže úplné vyloučení úseku? Chápal bych trvalý jednosměr místo kyvadlového provozu, ale takhle mi to hlava nebere.
Martin
2 měsíců
To nešlo opravit alespoň tu část před a za tunelem (od ul. Jiráskova k II/602) v době, kdy byl tunel zavřený kvůli rekonstrukci? Navíc i ta rekonstrukce se protáhla, protože se říkalo (nevím, jak to bylo doopravdy), že se už rovnou opraví povrch v tunelu, aby se to pak nemuselo zavírat… A je to tu zas. A omezení na přivaděči a každoroční zavírání nájezdu na D1 snad už ani nebudu komentovat. Prostě jihlavské ŘSD šlape!!! Ale je fakt, že okružní křižovatku na exitu 112 nic nepřekoná, ten, kdo ji vymyslel, tak posunul laťku opravdu hodně vysoko.
Povrch v tunelu se samozřejmě opravil. Ovšem teď se bude pokádat kompletně nový v celém úseku.
Okružní křižovatka na dálničním nájezdu bude mnohem lepší než dosavadní stav.
Ano, povrch se opravil, ale jak píšu, při uzavírce se mohlo opravit víc. Nyní se bude zbytečně uzavírat znovu, už to mohlo být.
A ano, OK na nájezdu je určitě bezpečnější, než to, co tam bylo teď, nebo spíš nebylo, ale zkrátka OK na křížení dvou čtyřpruhových silnic takového významu (= směrů s takovou intenzitou dopravy) nemá co dělat. Jediné správné řešení bylo dostavění celé MUK.
Tak oni by se nemusely dělat úplně zároveň, stačilo by i v jiný den… jsem slyšel že frézování povrchu a pokládka se dá dneska za jistých okolností udělat „přes noc“…
Bohužel, „bezpečnější než bylo doposud“ je hodně nízko postavená laťka… respektive, s bezpečností jsme se pohli správným směrem, bohužel kompletně na úkor funkčnosti 🙁
Otto
2 měsíců
Snahou ŘSD navíc je, nekomplikovat již tak napjatou dopravní situaci na vytížené páteřní komunikaci I/38…
situace by nemusela být napjatá, kdyby I/ 38 byla ve čtyřpruhovém uspořádání, ideálně ke Stonařovu.
Je tam cca 2,3 tis. tezkych vozdel denne, coz je mimochodem stejne jako vsetin – valmez, kde se dela prelozka ve ctyrpruhu. A v tech kopcich nahoru dolu pred jihlavou je lahudka jet za kamionem s drivim + spousta dojizdejicich do prace do jihlavy. Dtto jihlava – havlbrod
Myslím, že inženýrsky nejefektivnější by bylo postavit druhou troubu tunelu, druhé mosty a druhý dvojpruh a pak udělat nejjednodušší dopravně inženýrské opatření přesměrování veškeré dopravy na nově postavené těleso silnice (nové dva pruhy ze čtyř), než se opraví staré těleso. Velmi často využíváno na D3, D7 aj.
„Úprava silnice I / 38 je navržena v kategorii jako polovina budoucí čtyřpruhové komunikace s volnou šířkou 10,25 m.“
Je to klasická stavba z milénia, kdy se razilo heslo raději postavit půlprofil a pak se to rozšíří. . Už i ten tunel šel na vyjimku, bo nové obousměrné městské tunely jsou nepovolené.
Celá ta I/38 kolem Jihlavy je paskvil. Začíná to nebezpečným připojením bez připojováku před tunelem. Pak máte po půl kilometru „poloviční sjezdy, nájezdy“, dálniční trojlístek zkapacitněný kruháčem a zakončení špuntem na světelné křižovatce u Tří věžiček.
No s tou levností teda nevím… ale dřív nebo později se to bude muset udělat, takže při této akci by to bylo vcelku logické… jen aby kvůli tomu „nepadla“ jinak užitečná akce.
Škoda, že v článku nebyla informace, před kolika lety byl ten 4,7 km úsek postavený.
Dopravní opatření v Jihlavě lépe nekomentovat a raději se jí, v rámci možností, obloukem vyhnout.
Severní část s tunelem 2004, jižní část 2007. Takže si myslím, že už to má to svoje s přehledem odžito…
K tomu vyhnutí obloukem je právě obchvat… bohužel dodnes nedodělaný, jen tak „na nouzovku“. Nebo už mezitím tu jižní část jakžtakž dodělali?
Sakra a já už si myslel, že se jim nelíbí střídavý provoz v tunelu a že postaví další troubu 😀
Já mám možná málo úřední myšlení, ale jak pomůže úplné vyloučení úseku? Chápal bych trvalý jednosměr místo kyvadlového provozu, ale takhle mi to hlava nebere.
To nešlo opravit alespoň tu část před a za tunelem (od ul. Jiráskova k II/602) v době, kdy byl tunel zavřený kvůli rekonstrukci? Navíc i ta rekonstrukce se protáhla, protože se říkalo (nevím, jak to bylo doopravdy), že se už rovnou opraví povrch v tunelu, aby se to pak nemuselo zavírat… A je to tu zas. A omezení na přivaděči a každoroční zavírání nájezdu na D1 snad už ani nebudu komentovat. Prostě jihlavské ŘSD šlape!!! Ale je fakt, že okružní křižovatku na exitu 112 nic nepřekoná, ten, kdo ji vymyslel, tak posunul laťku opravdu hodně vysoko.
Povrch v tunelu se samozřejmě opravil. Ovšem teď se bude pokádat kompletně nový v celém úseku.
Okružní křižovatka na dálničním nájezdu bude mnohem lepší než dosavadní stav.
Ano, povrch se opravil, ale jak píšu, při uzavírce se mohlo opravit víc. Nyní se bude zbytečně uzavírat znovu, už to mohlo být.
A ano, OK na nájezdu je určitě bezpečnější, než to, co tam bylo teď, nebo spíš nebylo, ale zkrátka OK na křížení dvou čtyřpruhových silnic takového významu (= směrů s takovou intenzitou dopravy) nemá co dělat. Jediné správné řešení bylo dostavění celé MUK.
No nemohlo. Protože v tunelu se dělali jiné práce které by s frézováním a pokládkou nového asfaltu spojit nešlo.
Tak oni by se nemusely dělat úplně zároveň, stačilo by i v jiný den… jsem slyšel že frézování povrchu a pokládka se dá dneska za jistých okolností udělat „přes noc“…
Bohužel, „bezpečnější než bylo doposud“ je hodně nízko postavená laťka… respektive, s bezpečností jsme se pohli správným směrem, bohužel kompletně na úkor funkčnosti 🙁
Snahou ŘSD navíc je, nekomplikovat již tak napjatou dopravní situaci na vytížené páteřní komunikaci I/38…
situace by nemusela být napjatá, kdyby I/ 38 byla ve čtyřpruhovém uspořádání, ideálně ke Stonařovu.
To opravdu není nutné. Plánovaná dvoupruhová přeložka mimo vesnice bude úplně stačit.
Je tam cca 2,3 tis. tezkych vozdel denne, coz je mimochodem stejne jako vsetin – valmez, kde se dela prelozka ve ctyrpruhu. A v tech kopcich nahoru dolu pred jihlavou je lahudka jet za kamionem s drivim + spousta dojizdejicich do prace do jihlavy. Dtto jihlava – havlbrod