ŘSD nechá v Havlíčkově Brodě přestavět protihlukové stěny, obchvat čeká rozšíření
Protihlukové stěny na obchvatu Havlíčkova Brodu. Foto: ŘSD
Současné stěny již nesplňují hygienické normy.
Současné stěny již nesplňují hygienické normy.
No jsem zvedav, co predevsim ridice osobnich aut (tranzit I/38) bude motivovat k tomu, aby jeli po obchvatu. Pri prijezdu od Kolina odboceni doleva, tedy na kratkou fazi, pak předpokládám ze max 70 kmh, nekolikere klesani a stoupani, okruzni krizovatka, nasledne tedy nova cast obchvatu. To vse trasou cca o 2 km delsi, nez je stávající vedeni silnice.
Jako podpurny prvek bych videl zalomenou prednost na prvni z krizovatek (a la model Cernožice), ale stejne nevim nevim..
Nakladnim autum se prutah odepre zakazovou znackou, ale jinak jsem spise skepticky.
da se tam zakaz tranzitu přímo, klasicka zakazova značka s napisem transzit, takže kdokoliv obcí jen projíždí (tranzituje) tam nemá co dělat, ale otazka kdo to bude hlídat a jak komu budou prokazovat, že jen projížděl obcí namisto toho aby jel po obchvatu.
Ten obchvat musí být prostě výhodnější. A nejlevnější způsob jak to zařídit je zpomalit to centrum…
Tak proč se ten obchvat teda stavěl, když výsledkem bude ztížení dopravy? Za sebe bych preferoval dvě mýtné brány, na každé straně města. A kdo projede skrz, připlatí si. Jednoduché jako facka. Žádné omezení ale nejde aplikovat dříve, než se postaví SV část obchvatu. To, co je tam dnes, obchvat opravdu není.
Já neříkám, že je to tak dobře. Ale prostě objektivně pokud má být cílem „vyhnat auta na obchvat“, tak tento pro ně musí být vnímán jako výhodnější (což obecně lze docílit i rozdílem ve zpoplatnění, samozřejmě, ale ČR se holt touto cestou nevydala).
Jak ta mýtná brána pozná, že v Kolíně naložil/vyložil a pokračoval dál?
Tahle otázka bude ještě dlouhé roky bezpředmětná, protože i po dostavění JV části nebude celý „obchvat“ kapacitně schopen pojmout dopravu z I/38. Ve špičce je to zasekané už dnes. Na křižovatce s Chotěbořskou nastávají už dnes absurdní situace. Výjezd směr Kolín není vůbec uzpůsoben pro nákladní dopravu, např. v zimním období. Provoz z I/38 bude muset ještě na dlouho zůstat skrz město, navzdory lžím politiků a radních. Logicky – čtyřpruh a jedna kapacitní křižovatka, v porovnání s delším dvoupruhovým obchvatem, plným ostrých zatáček, nejspíše i se semafory na Chotěbořské. Tohle bude ještě pořádný průšvih a černá díra na daší stovky… Číst vice »
Může je motivovat například seřízení světelných křižovatek. Pak postupné ubírání jízdních pruhů ve městě atd. Obchvat je jen první nutný krok, další kroky ale musí následovat.