Jezdím po D1 a D2 celkem často, a i když mám výhodu hydropneumatického odpružení, tak jsem měl několikrát při jízdě za snížené viditelnosti problém rozpoznat, zda jedu po novém či starém betonovém povrchu… Například úsek okolo 65 km na D1 nebo počátek D2 ve směru na Bratislavu jsou velmi hrbolaté. Také úsek D1 z Kroměříže na Brno nebo zejména D1 před Ostravou, který dělala jedna nejmenovaná společnost z východu Slovenska jako svou první stavbu s pokládkou CMB povrchu, jsou hrbolaté jak ta valcha. Naopak kvalita CMB povrchů je např. velmi dobrá na D1 z Vyškova na Brno, ale i některé… Číst vice »
Ondra K.
3 let
Je hezký, že ŘSD hodilo vinu na Eurovii, ale tohle je jednoznačně chyba i na straně investora, který má mít důsledný a kvalifikovaný technický dozor.
Technický dozor dokáže pohledem kontrolovat kvalitu (složení) betonové směsi navážené z betonárky před „finišer“ rozhrnující navezený beton ….
medvěd
3 let
Když to udělají 2 x , tak potom bez zakázek.
Jiri
3 let
Zase ta Eurovia, achjo. Proste se ti statni zadavatele zakazek nepouci a nepouci, nebo je za tim neco jineho? Radny hospodar by teto firme nedal opravit uz ani chodník v horni dolní 🙁
Jo a ze si to opravi v ramci reklamace je snad samozrejmost, tak jakepak ocenovani a diky?! Kecy typu, ze si mel spatnou praci ohlidat stavebni dozor uz neobstoji ani na balkane…
none
3 let
Tohle muze byt i vyhoda. Stavba je tak odflaknuta, ze se postupne v ramci reklamace postavi cela dalnice znovu.
Beda
3 let
Pokud tam meli stavebni dozor, tak moc nerozumim tomu, jak se to mohlo stat. Kazdopadne spolu s opravou dalnice meli rovnou nainstalovat i vahy pro kamiony, kdyz uz opravovali D1. Zajimalo by mne, jak bude „nova D1“ snaset pretizene kamiony, aby za 10 let nebylo po novem povrchu, i kdyby byl spickove kvality.
Je tam ještě jeden úsek kousek ve směru do Brna – kousek před Brnem (asi 50 km) kde je ten povrch totálně zprasenej….
Za mě doporučuju si vzít kvalitativní příklad z dálnic hlavně ze Srbska a Makedonie, případně z Polska – kdo neuviděl na vlastní oči a nezažil na vlastní kola – patrně těžko uvěří – tam je ta kvalita naprosto špičková!
Tam nemají beton. Jasně, to je jedno. Ale jejich staré dálnice (třeba ty v Srbsku) jsou sice opravené (nejsou tam výtluky ani koleje), ale jsou křivé – křivě (nebo hrbatě nebo jak to mám napsat) udělaný povrch myslím. Plus, tam kde se opravovaly jen kousky tak ty kousky jsou buď „na kopec“ a nebo „do díry“. Ale ano, nové dálnice mají super.
Kdysi nám pan i mluvčí řsd tvrdil jak se ten hrbatý beton na prvních opravených úsecích obrousí užíváním dálnice. Neobrousil. Bože to jsou pořád pohádky.
A váhy? Ty by asi někomu vadily.
Hrbatý nebo zdrsněný beton ? V tunelech se beton (povrch vozovky) „uměle“ zdrsňuje pro zvýšení adheze ….
Jan
3 let
V tomto případě je pozitivní alespoň to, že si Eurovia opraví za svoje náklady v rámci záruky, stejně tak Metrostav na jiném úseku. Snad si příště zlepší dozor na stavbě, aby to pak nemuseli předělávat později.
eLKá
3 let
Ale to přece nemůže být pravda, to jsou nejaké ošklivé pomluvy…
Vždyť to ani 14 dnů, kdy sám ministr Havlíček tvrdil, že modernizovaná D1 je v prvotřídní kondici, že to potvrdila speciální diagnostika jejího povrchu.
No – spíš by mě zajímalo, kolik takový úseku ještě je a kolik z nich se bude opravovat do voleb a kolik z nich se zavře až po volbách.
Das is zupa ja… teď čekám kdy se začne znovu opravovat úsek od Popovic na Mirošovice. Ač z duše nenávidím středo a levo jezdce, už teď jsou v pravém pruhu koleje jak kjáva….
pokud vím tak příští rok se má začít opravovat akorát most Šmejkalka…. a taky jsem myslel že D1 měla být opravena celá. On už to člověk za ta léta nějak přestává vnímat, kdy byl který úsek konkrétně uzavřený.
Šašek
3 let
Absolutní šlendrián. Opravovat modernizovanou část dálnice. Taková musí být přec v bezvadném stavu. Doplatí na to řidiči a cestující, ostatně jako vždy. Práce kvapná=málo platná.
Právě ty závady … když tam bude rychlostní omezení, tak se bude kritizovat že se na stavbě nic nedělá … k optimálnímu vytvrdnutí (vyzrání) betonu dochází po nějaké době – uvádí se 28 dní ….
Výsledkem může být, že si stavební firma dá do smlouvy, že nezbytné navazující technologické úkony budou prováděny až po optimálním vytvrdnutí (vyzrání) betonu – takže se tam 28 dní po položení betonové vrstvy nehne ani noha … motoristé ovšem budou řvát jako pominutí, že tam musí jet „pomalu“ a nic se tam neděje (akorát vyzrává beton) ….
Aneb klasické : mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky…
Na druhou stranu je dobře, že se to chytlo včas, než to proniklo do hlubších vrstev a opraví se to též brzo (resp. začne se na tom brzo).
David
3 let
Todleto otevírání před volbama je mor. Tak se to teda stihne do voleb otevřít a pak se to stejně zase zavře a to vše jen pro pár titulků v novinách. Po volbách se bude třeba opravovat most Kejvalka a Brno.
Myslím, že by bylo fajn jak u silničních, tak u železničních staveb trochu počítat s těma rekonstrukcema dlouhodobě a ne tvářit se že teď se vše omezí, cestující to nějak zkousnou, ale pak se bude jezdit bez omezení. Vždy tady nějaké omezení bude a je třeba s tím jen počítat.
Oni jen ctí tradice, ze kterých mentálně vzešli. Tedy podpalování nedodělanejch vysokejch pecí, který se pak musely stavět znova, nebo slavnostní vaření posledního sváru ropovodu Družba, lhostejno, že 50 kiláků před ním tam nebylo :).
jasně jasně, ale tady asi půjde spíš o tu Šmejkalku, která byla z tý desetiletý rekonstrukce vyjmuta a bude se to dělat zvlášť. Ale tím, žese to vyjmulo, teď můžou tvrdit, že modernizace D1 je hotova.
Jezdím po D1 a D2 celkem často, a i když mám výhodu hydropneumatického odpružení, tak jsem měl několikrát při jízdě za snížené viditelnosti problém rozpoznat, zda jedu po novém či starém betonovém povrchu… Například úsek okolo 65 km na D1 nebo počátek D2 ve směru na Bratislavu jsou velmi hrbolaté. Také úsek D1 z Kroměříže na Brno nebo zejména D1 před Ostravou, který dělala jedna nejmenovaná společnost z východu Slovenska jako svou první stavbu s pokládkou CMB povrchu, jsou hrbolaté jak ta valcha. Naopak kvalita CMB povrchů je např. velmi dobrá na D1 z Vyškova na Brno, ale i některé… Číst vice »
Je hezký, že ŘSD hodilo vinu na Eurovii, ale tohle je jednoznačně chyba i na straně investora, který má mít důsledný a kvalifikovaný technický dozor.
Ten asi dostal od eurovie „všimné“ aby si nevšímal 😀
Technický dozor dokáže pohledem kontrolovat kvalitu (složení) betonové směsi navážené z betonárky před „finišer“ rozhrnující navezený beton ….
Když to udělají 2 x , tak potom bez zakázek.
Zase ta Eurovia, achjo. Proste se ti statni zadavatele zakazek nepouci a nepouci, nebo je za tim neco jineho? Radny hospodar by teto firme nedal opravit uz ani chodník v horni dolní 🙁
Jo a ze si to opravi v ramci reklamace je snad samozrejmost, tak jakepak ocenovani a diky?! Kecy typu, ze si mel spatnou praci ohlidat stavebni dozor uz neobstoji ani na balkane…
Tohle muze byt i vyhoda. Stavba je tak odflaknuta, ze se postupne v ramci reklamace postavi cela dalnice znovu.
Pokud tam meli stavebni dozor, tak moc nerozumim tomu, jak se to mohlo stat. Kazdopadne spolu s opravou dalnice meli rovnou nainstalovat i vahy pro kamiony, kdyz uz opravovali D1. Zajimalo by mne, jak bude „nova D1“ snaset pretizene kamiony, aby za 10 let nebylo po novem povrchu, i kdyby byl spickove kvality.
Jaké jsou technické možnosti technického dozoru při „dozorování“ na stavbě ? Můžete to prosím obecenstvu objasnit ?
Však tam taky nějaké ty WIMky jsou 🙂
ale hlavně že se sekta pochváli…
Je tam ještě jeden úsek kousek ve směru do Brna – kousek před Brnem (asi 50 km) kde je ten povrch totálně zprasenej….
Za mě doporučuju si vzít kvalitativní příklad z dálnic hlavně ze Srbska a Makedonie, případně z Polska – kdo neuviděl na vlastní oči a nezažil na vlastní kola – patrně těžko uvěří – tam je ta kvalita naprosto špičková!
Tam nemají beton. Jasně, to je jedno. Ale jejich staré dálnice (třeba ty v Srbsku) jsou sice opravené (nejsou tam výtluky ani koleje), ale jsou křivé – křivě (nebo hrbatě nebo jak to mám napsat) udělaný povrch myslím. Plus, tam kde se opravovaly jen kousky tak ty kousky jsou buď „na kopec“ a nebo „do díry“. Ale ano, nové dálnice mají super.
Kdysi nám pan i mluvčí řsd tvrdil jak se ten hrbatý beton na prvních opravených úsecích obrousí užíváním dálnice. Neobrousil. Bože to jsou pořád pohádky.
A váhy? Ty by asi někomu vadily.
Hrbatý nebo zdrsněný beton ? V tunelech se beton (povrch vozovky) „uměle“ zdrsňuje pro zvýšení adheze ….
V tomto případě je pozitivní alespoň to, že si Eurovia opraví za svoje náklady v rámci záruky, stejně tak Metrostav na jiném úseku. Snad si příště zlepší dozor na stavbě, aby to pak nemuseli předělávat později.
Ale to přece nemůže být pravda, to jsou nejaké ošklivé pomluvy…
Vždyť to ani 14 dnů, kdy sám ministr Havlíček tvrdil, že modernizovaná D1 je v prvotřídní kondici, že to potvrdila speciální diagnostika jejího povrchu.
No – spíš by mě zajímalo, kolik takový úseku ještě je a kolik z nich se bude opravovat do voleb a kolik z nich se zavře až po volbách.
Souhlas, podle mě je to jen špička ledovce. Karty se odkryjí až po volbách
Možná, že trošku později, až příští rok na jaře….
Das is zupa ja… teď čekám kdy se začne znovu opravovat úsek od Popovic na Mirošovice. Ač z duše nenávidím středo a levo jezdce, už teď jsou v pravém pruhu koleje jak kjáva….
Příští rok. A proč „znovu“? Tenhle úsek se opravoval naposledy při rozšíření na šestipruh.
pokud vím tak příští rok se má začít opravovat akorát most Šmejkalka…. a taky jsem myslel že D1 měla být opravena celá. On už to člověk za ta léta nějak přestává vnímat, kdy byl který úsek konkrétně uzavřený.
Absolutní šlendrián. Opravovat modernizovanou část dálnice. Taková musí být přec v bezvadném stavu. Doplatí na to řidiči a cestující, ostatně jako vždy. Práce kvapná=málo platná.
Kdyby ta práce byla aspoň kvapná 🙂
Asi byla. Poslechli odborníky z diskuzí (nejen) na novinkách a vyjeli na nový beton, aniž by dodrželi technologickou pauzu. A je rozpraskáno.
důkaz?
Právě ty závady … když tam bude rychlostní omezení, tak se bude kritizovat že se na stavbě nic nedělá … k optimálnímu vytvrdnutí (vyzrání) betonu dochází po nějaké době – uvádí se 28 dní ….
Výsledkem může být, že si stavební firma dá do smlouvy, že nezbytné navazující technologické úkony budou prováděny až po optimálním vytvrdnutí (vyzrání) betonu – takže se tam 28 dní po položení betonové vrstvy nehne ani noha … motoristé ovšem budou řvát jako pominutí, že tam musí jet „pomalu“ a nic se tam neděje (akorát vyzrává beton) ….
kdyby to alespoň bylo rychlé…ale trvalo to dlouho a výsledek stojí za…to co vzdy
Aneb klasické : mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky…
Na druhou stranu je dobře, že se to chytlo včas, než to proniklo do hlubších vrstev a opraví se to též brzo (resp. začne se na tom brzo).
Todleto otevírání před volbama je mor. Tak se to teda stihne do voleb otevřít a pak se to stejně zase zavře a to vše jen pro pár titulků v novinách. Po volbách se bude třeba opravovat most Kejvalka a Brno.
Myslím, že by bylo fajn jak u silničních, tak u železničních staveb trochu počítat s těma rekonstrukcema dlouhodobě a ne tvářit se že teď se vše omezí, cestující to nějak zkousnou, ale pak se bude jezdit bez omezení. Vždy tady nějaké omezení bude a je třeba s tím jen počítat.
Oni jen ctí tradice, ze kterých mentálně vzešli. Tedy podpalování nedodělanejch vysokejch pecí, který se pak musely stavět znova, nebo slavnostní vaření posledního sváru ropovodu Družba, lhostejno, že 50 kiláků před ním tam nebylo :).
Jinak, Kejvalkou asi myslíte Šmejkalku, že?
Od Kývalky kolem Brna k Holubicím rekonstrukce také teprve čeká, tam se má D1 rozšiřovat na 3+3.
jasně jasně, ale tady asi půjde spíš o tu Šmejkalku, která byla z tý desetiletý rekonstrukce vyjmuta a bude se to dělat zvlášť. Ale tím, žese to vyjmulo, teď můžou tvrdit, že modernizace D1 je hotova.
Řidiči jsou z modernizace též hotoví….
ano, ano, a nejlepší je to, že není rozšířeno na 3.pruh. ale stejně je asi důležitější mít tři pruhy na hradec a bolku…
„Veškeré kvaltování toliko pro hovado dobré jest“ – Jan Ámos Komenský ….