ŘSD narovná silnici u Lemberku, nový obchvat zkrátí jízdu z Liberce do Nového Boru

Silnice I/13 ve Lvové. Foto: Google Street ViewSilnice I/13 ve Lvové. Foto: Google Street View

Stavba má již pravomocné povolení.

33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vlasta

Stejně se bude kvůli zmrzlině sjíždět do obce 😁

Miloslav

A kdy MD a SŽ prosadí ve stejném směru lepší železnici?

Os5600

Tak to v žádném případě prosazovat nebudou nanejvýš jednokolejku na 120 km/h. Sosna Sosnovič víc nedovolí.

Ivana Chadimova

A Cvikov?

Karel

Hlavně nenápadně!! Pravila jedna filmová postava. A to samé platí o silnici I/13. Nenápadný způsob jak ŘSD uznává, že tato silnice je na hranici svých kapacit. Ale prosadit a po té postait dálnici s historickým označením D9 z Liberce do Ústí nad Labem není schopno prosadit.

Jirka

Ono ani v nedávno zveřejněných návrzích na nové stavby nic takového není, a to je na desítky let dopředu. Smutné.

Jarda

Ještě kdyby šlo postavit obchvat Rynoltic. No a Liberecky kraj by mohl zařídit obchvat Jablonného.

Joseph

Tak on 4-pruh od Bílého Kostela nad Nisou po Svor by byl ideální.

Jarda

Ani by nemusel, ale nějak vyřešit Rynoltice a Cvikov by to fakt chtělo. A také připojení silnice směrem na Mimoň, už takhle je Jablone přetížené, ten zákaz do centra neplatí pro dodávky a osobaky, takže obchvat by všem místním ulevil od aut kolem domů, ale hlavně chodcům na přechodech i cyklistům na silnici. Obchvat Mimoně je v plánu. Snad tyhle města někdo dokáže vyřešit.

Lysimachia

Nemluvě o tom, že zrovna nedávno jsem viděl kamion, jak to točil v Jablonném nahoru na náměstí a nejel kolem rybníka.

Jiří Šrámek

Obchvat Jablonného je hotový a zprovozněný už desítky let. Nebo snad stále jezdíte přes náměstí a po hrázi rybníka?

Hans N.

Možná je tím obchvatem myšlena celkem frekventovaná silnice II. třídy od Stráže kolem rybníka a přes přejezd. Spojka k I/13 by se jistě hodila.
Samozřejmě I/13 Jablonné míjí od 80. let.

Jiří Šrámek

Aha. Tak to ano, silnice od Mimoně by nějaké lepší trasování k I/13 potřebovala.

projekt2501

tak ještě Rynoltice tunelem takto:

https://mapy.com/s/hekugunaho

Petr

Rynoltice jsou celkem dobrý, horší je myslím Cvikov. Je to dost dlouhý průjezd a spousta křižovatek, blízkost 2 stupně základní školy a sportovní aktivity na druhé straně. Ale není kudy udělat obchvat.

Jarda

on to obchvat už totiž je, ale Rynoltice dobrý nejsou, dobrý jsou jen z pohledu řidiče, který nima projíždí..pro místní to dobrý fakt není

SYN

Ony se ty Rynoltice zase dají jednodušeji řešit… možná by ani nemusel tunel, možná by stačil hluboký zářez (samozřejmě 2-3x přemostěný)…

Lukas B.

super, tedy zářez. co uděláte se Schwerbornbachem a jeho stoletou vodou?

SYN

A co s ním budou dělat v tunelové variantě svrchu navrhované?

Lukas B.

ale jo, naklikat do mapy je to snadný. naprojektovat a postavit horší (natožpak zaplatit). zkuste si to samé naklikat do geologické mapy.
ne vážně, k Ringelshainu mám odedávna vztah (a jeho část Finkensdorf považuji za svůj druhý domov. dokonce jsem na vejšce řešil jako semestrálku ze silničních staveb návrh variant most a tunel. samozřejmě souhlasím s tím, že stávající rozprasení Rynoltic průtahem je strašně špatně a určitě by velice pomohlo i minimalistické rozšíření myší díry u školy.

Lysimachia

Jakákoliv tunelová varianta prostě bohužel nedává ekonomicky smysl. Rynoltice by byla investice určitě za miliardu. Podobně i Cvikov není ideální, na druhou stranu jsou v Česku desítky měst a obcí, které by uvítaly alespoň takový polo-průtaho-obchvat jako ten Cvikov.

Když zůstaneme na severu, tak se stačí jen podívat na I/10+E65 a I/14, oproti tomu je I/13 nádherná dálnice.

t t

Chválím za stykové křižovatky, lepší než kruhový objezd na takovéto silnici

Olin

No… Za mne alespoň jako trochu dobrý. Copak stykovky, ale je tam především MUK (tedy myslím si že to na té mapce jako hlavní napojení obce je). Jen kdyby byla plnohodnotná, fakt nevím proč není a pak by se mohla ta „stykovka“ zrušit (u takové vytížené státovky to bude vždy riziko a stopro tam poníží kvůli ní rychlost). I tak v záchvatu OK-ček co všude ŘSD cpe , jde o docela potěšující zprávu. Na vizi 3-pruh oproti 4-pruhu, krom obecné premisi, že 4-pruh má vyšší propustnost, je bezpečnější, samozřejmě i dražší, nemohu za sebe nic osobně doplnit neb „13-kou“ jezdím… Číst vice »

Georg

Naopak, kruhové objezdy zklidňují dopravu. Takto tam budou všichni točvolanti lítat jak magoři a ohrožovat ostatní účastníky provozu, chodce a cyklisty.

Jiří Šrámek

Proč by chodci lezli na obchvat? Co by tam, proboha dělali?

Jan

Od Chrastavy po Nový Bor chce nutně 4 pruh, proč zase tohle rozkrádání peněz..

Marcel

Jako co si budem. Bylo by to super. Jezdím tudy denně a ty intenzity i v kamionech jsou dost velké. Na druhou stranu tenhle úsek 13tky je oproti leckterým jiným jedničkám luxus. Zatím to bude stačit, ale do budoucna se stejně bude muset celý tah řešit jinak.

Jarda

tak ono skoro většina trasy je na přeložkách

David

Vy vidíte rozkrádání úplně za vším.

Jan

Něco stavět a zase předělávat je blbost přeci

Jan

Blbost je ze to hlavně rovnou nevedou ve čtyřech pruzich tak aby pak dodělali další úseky

David

Však to nikdo předělávat v nejbližích několika desítkách let nebude, byť se vám to nemusí líbit.

SYN

Blbost je to jen pokud se to bude předělávat (zde asi spíš stavět „paralelně“, přímá předělávka v současné stopě na 2+2 a můk a PHS (aby tam nemusela být pouhá 50ka) tak to je v obcích/poblíž dost nereálné) někdy brzo, v tomto smyslu tak za 10-15 let, jinak „dočasné“ řešení na nějakých 20+ let je OK, za tu dobu se spousta věcí změní…