ŘSD na poslední části D11 ušetří miliardy. Nejblíže zakázce je nezvyklé sdružení, Poláci jsou dražší
Vizualizace D11 u Hajnice v úseku Jaroměř - Trutnov. Foto: ŘSD

Nejblíže zakázce je sdružení s firmou, která v trase dálnice napadá jinou soutěž.
Divím se že stále berou nabídky od Metrostavu a její dceřinných firem a odnoží. Je to firma odsouzená za úplatky. Před deseti lety jsem v jedné její divizi též dělal a na každé nabídce byla položka vícenáklady, ale všichni věděli že to je úplatek.
Pokud je to pravda, proč jste to nenahlásil? Vědět a neoznámit, je stejně trestné. Moc bych se tim nechlubil.
Myslite, že ten zákaz činnosti je na 100 let?
ten trest tuším letos konci
Dělal jsem v jedné malé prodejně s výpočetní technikou a bez úplatku do veřejného prostoru by se neprodalo nic. A to bylo většinou za pár desítek tisíc zakázky. Kdo maže ten jede. Kdo ne tak z kola ven.
Jen počkejte na konečné vyúčtování! I Poláci budou koukat!
Zdá se už jen přítomnost Poláků v soutěži snižuje ceny, konkurence je potřeba.
Tak šup s ní na dráhu a staví se rázem za zlomek.
Bylo by zajímavé někdy posoudit skutečnou fakturovanou částku za stavbu a nikoliv částku soutěžní. Kdo zná FIDIC tak ví, že na konci je částka jiná.
Což je naprosto normální, že skutečnost je jiná od papíru, ať ho připravíte se sebelepší pečlivostí. Měřený kontrakt je prostě spravedlivý a to pro obě strany. Platíš za to, co je skutkečně prostavěno.
Teď nezbývá, než doufat, že v tom Eurovia udělá pořádek (když jde sama proti sobě) a to remcání v archeologickém průzkumu společně s dalšími stáhnou.
Přesně. Okamžitě to stáhnout, do konce prohrabat a od nejpozději od nového roku začít stavět.
* do konce roku