ŘSD na poslední části D11 ušetří miliardy. Nejblíže zakázce je nezvyklé sdružení, Poláci jsou dražší

Nejblíže zakázce je sdružení s firmou, která v trase dálnice napadá jinou soutěž.
Téměř 3,5 miliardy korun může ušetřit Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na stavbě dálnice D11 z Jaroměře do Trutnova. K získání zakázky je nejblíže sdružení několika firem, které se rozhodně v posledních letech nemají v lásce.
Jde o sdružení Eurovia CZ, MI Roads, Metrostav TBR a M-Silnice, které v soutěži s odhadovanou cenou 12,5 miliardy korun nabídlo postavit necelých 20 kilometrů dálnice za 9,087 miliardy korun. Informoval o tom generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
I když jsou soutěži jen tři nabídky, ŘSD má už nyní jistotu výrazné úspory. Výrazně pod odhadem jsou i ostatní dvě nabídky: 9,865 miliardy korun a 10,179 miliardy korun.
Eurovia a mateřská Vinci Construction v poslední době vede několik sporů v zakázkách, kde soutěží firmy skupiny Metrostav. Jde například o stavbu metra D v Praze nebo Libeňský most.
Nezvyklé spojení rivalů může působit i jako ochrana před novou konkurencí z Polska. Polský Budimex se netají velkým zájmem o české zakázky, první na D35 už získal a nabídku podal i v této soutěži. Požaduje ale vyšší cenu.
Účast Metrostavu v soutěži je logická, MI Roads z této skupiny staví úsek D11 z Trutnova na státní hranici. M-Silnice se pak často účastní zakázek společně s Eurovií, v regionu mají navíc silné zázemí.
Kdy se začne úsek stavět zatím není jasné. Bez ohledu na probíhající soutěž běží ještě spor o provedení záchranného archeologického výzkumu, kde Eurovia napadá výběr levnějšího sdružení.
Další zdržení dostavby D11. Eurovia si stěžuje na archeologický tendr u ÚOHS
Jde o zakázku na 19,6 kilometru dlouhý úsek, který naváže na jihu na již otevřenou část od Hradce Králové a na severu na rozestavěný úsek z Trutnova ke státní hranici.
Celá stavba má od loňského října po letech sporů stavební povolení. Stavbu dlouho blokovaly spory s jedním z majitelů pozemků Petrem Holubcem, ty jsou již minulostí. Stavba má podle dosavadních předpokladů začít příští rok, hotovo má být v roce 2028. Půjde o další dálniční úsek s tunelem. Vznikne v oblasti Kamenného vrchu, levý tubus bude dlouhý 780, pravý 756 metrů. Detailněji stav popisuje informační leták.