ŘSD může na přestavbě křižovatky D1 s D2 v Brně ušetřit přes miliardu korun

Křižovatka D1 a D2 v Brně. Foto: Google Street ViewKřižovatka D1 a D2 v Brně. Foto: Google Street View

Cena má v hodnocení váhu 70 %, i nabídka s nejkratší dobou výstavby je výrazně levnější než odhad.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka

V letáku je psáno uvedení do provozu 2028.

Rosťa

Tak od příštího roku se zase můžeme těšit na navazující ( na to současné), 2-leté dopravní peklo okolo Brna.

Lip

Celkově by to peklo mělo trvat cca 8 let 🙂

Happy

A ušetřenou miliardu šoupnout hezky SŽ a oni za to omítnou nějaké bezvýznamné nádražíčko…

B0R1S3K

Zábradlí by se taky hodilo. Ostatně u nás je to sama díra 😀.

SYN

Jo a jinak mi výpočtem z hlavy vychází že za cenu o 10% vyšší než nejnižší nabídka to nabízejí o 8% (48 dnů) rychleji postavit. Je mi jasné co bych si přál jako řidič, ale kdybych to platil ze svého tak teda rozhodně tu levnější… těch 8% doby stavby není moc. Raději za tu čtvrt miliardu spravit jiných několik silnic (povrch)…

Karel IV.

Jen ohledně poslední věty si vás dovolím trochu poopravit – ta částka je trochu vyšší:
3,565 – 3,196 = 0,369 mld Kč

Ale jinak souhlas – těch ušetřených dnů není mnoho a za tu částku navíc se už dá něco rozumného postavit/opravit.

B0R1S3K

Naprostý souhlas. Jen pro kontext, třeba takový Olomoucký kraj má v letošním roce dat do oprav cest nižších tříd 1 miliardu. Případná ušetřena částka je víc jak třetina tohoto. Osobně bych ty peníze investoval do oprav zničených cest v okolí.

Dálnice

Ze by ceske dalnicni krizovatky vstupovaly do 21. stoleti? Dalsi na rade je ta osmdesatkova zprasenost D5 x D0 v Praze.

PetrN

No jen částečně… Na D2 je to celé řešeno správně, ale toto křížení by si zasloužilo plnohodnotné dvoupruhové připojení od D2 na Prahu. Bohužel jeden pruh z D2 a jeden z kolektorů které tvoří dvoupruhovou rampu se ještě před připojením na D1 spojují do jednoho pruhu, stejně tak směr na Vyškov…

SYN

Nedávno jsem sledoval video amerického inženýra o tvaru těchto křižovatek. Když to zkusím neuměle shrnout, jde o to že za cenu složitějšího výškového uspořádání (tři případně až čtyři výškové úrovně, na rozdíl od původních dvou) se odstraní zmatky u „čtyřlístku“ kdy z jedné rampy se vozidla napojují na dálnici přičemž zhruba ve stejném místě se odpojují ti co chtějí právě sjet. To že tam není dostatečný počet pruhů na to aby připojující mohli prostě jet rovně, anobrž se musí vřadit do těch dvou, už věc jenom zhoršuje… Na této konkrétní křižovatce byl v posledních desetiletích problém vždycky přijet z jihu… Číst vice »

MatesBR

Neuvěřitelné, konečně skončilo podání nabídek. By mě zajímalo, proč to trvalo 3/4 roku. To, že bylo velké množství dotazů vypadá, že ŘSD Brno to asi mělo velmi špatně připraveno :-/. Bohužel mi to přijde takový brněnský standard :-/. Ale rád si to nechám vyvrátit :-).

PetrN

U tak složité stavby je 9 měsíců naprosto běžné. V případě aktuálně soutěžené D0 to bude ještě více, na druhou stranu některé nedávno soutěžené dálniční stavby například D35 byly kolem 5-6 měsíců. Navíc teda zde je to skoro jedno, protože se tak jako tak plánuje stavbu zahájit až na jaře 2025 s dokončením právě realizovaného navazujícího úseku…

SYN

Jo to by museli „ušetřit“ asi tak půl roku aby se to vyplatilo začít ještě letos… což už je asi trochu moc. Jo a nebyl by na to připravený navazující úsek takže to nic. Jen víc času na případné vypořádání žalob kdyby na ně mělo dojít (snad ne)…