ŘSD má většinu pozemků pro nejdelší chybějící úsek D35, přes 70 hektarů získalo od státu

Vizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSDVizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSD

Státní pozemkový úřad na ŘSD převedl 46 pozemků o celkové výměře 71 tisíc metrů čtverečních.

35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luboš

V případě, že se vykupuje 67 metrů na šířku, tak tento bombastický článek nám vlastně říká, že stát poskytl pozemky v délce „neuvěřitelných“ 1050 metrů… 🙂

Luboš

Není náhodou hektar 10.000 m2? Takže 71.000 m2 není 71 hektarů, ale 7,1 hektaru. Nebo?

Jirka

Přesně tak. To mně přímo praštilo do očí… Jedna z těch informací jaksi není pravdivá.

jirka

Sliby a kecy. Přes 30 let a další nás ještě čekají. Ale stále se zde kdosi chlubí nepostavenou silnicí

jirik.e

Četli jsme oba stejný článek?

Tom

„A kdy bude vykoupena ta poslední pětina pozemků?“, zeptal by se pan Paret.

https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Paret%C5%AFv_princip

Adam Ř

Tak doufám, že se to na konci roku započítá do hospodářského výsledku ŘSD

jirik.e

ŘSD není majitelem, nýbrž správcem pozemků.

kodl

K cemu to obyvatelum Ceske republiky je, kdyz vlada i RSD aktivne zahajeni stavby oddaluje nesmyslnym PPP projektem na 2 useky D35. Je to k placi. Normalnim financovanim by se dalo v pohode zahajit pristi rok.
Jde videt, jaka to je priorita.

Gawain

Jestli to nebude tím, že v současné době je rozestavěno 205,4 Km dálnic (bez silnic I. třídy), což je rekordní počet v historii ČR a je potřeba hledat i jiné zdroje financování?

kodl

Neverim tomu, ze na posledni dva useky prioritni D35 nejsou finance. Je to naprosto hloupa vymluva a snaha o zdrzovani.

Jirka

Já tomu věřím, už jenom proto, že tam mají být dva celkem dost dlouhé tunely, se bude jednat o možná nejdražší úseky na tuzemské dálniční síti.

kodl

Jine zdroje financovani hledejte na dokonceni cele D0, D3, D49, hlavne take D52. Ne na absolutne kritickou D35, ktera chybi jiz dve desetileti a bylo by realne ji dokoncit o dva roky drive.

Gawain

Tak např. D0 je mnohem potřebnější než D35, takže tam je další odklad ještě méně přípustný.

kodl

naprosty souhlas.

Dálnice

Absolutne kriticka je i cela D0 a StC D3. Cili priorit mnoho a objem financnich prostredku omezeny. Nezbyva nez to resit PPP. Dulezite je, ze se veci hybou a investuje se do dopravni infrastruktury, ktera mela byt uz aspon 20 let hotova…

Kodl

Ano, tak dlouho se infrastruktura zanedbávala, až je najednou priorita defakto vše. To máte pravdu. Ale ty peníze, které se minulých dvacet let do infrastruktury nenalily, je třeba v obrovském objemu a okamžitě do výstavby nalít. Jinak to nejde. Každá taková investice se vrátí v nepromarnéné výrobě, v rychlejším dostupnosti a obslužnosti, mobilitě lidí, ochotou stěhovat se či dojíždět za lepší prací a hlavně také na daních a výběru mýta. Proto říkám, že peníze jsou, respektive po dostavbě kriticky chybějící infrastruktury budou.

Frantisek X

Jasně, a všechno nejlépe auty a v čím dál větší míře. Krajina a zdraví (a životy) nic…

Mojmír

A hlavně nejsou kapacity!!!!! A kdo tvrdí že jo tak neví nic o žalostném stavu ve stavebnictví co se nedostatku pracovních sil týče… A jestli s tím má někdo problém tak neváhejte a nastupte do nějaký stavební firmy a přispějte rychlejší dostavbě naší dálniční sítě…

libor

nejsou kapacity? ale o D11 u hranic je boj, všichni to chtějí stavět, odvolávají se … no já Vám nevím… přitom stačí pustit konkurenci…

Honza

Co je tohle za demagogii?

jirik.e

Jako že celá Evropská unie nemá kapacity na to, aby byla schopna poslat pár set stavbařů na tu kterou infrastrukturní stavbu v ČR? 😀

František

Nejsem si jist, zda je to dostatečný argument, zvláště, pokud v souběhu u Brna rozšiřuji dálnici D1 a mám tam zácpy od 180 po 210 km, nebylo by lépe urychlit výstavbu právě dálnice D35 a na ni pak přesunout část provozu (odhadem cca čtvrtinu, možná i více) z D1 na D35 (a najednou vyberu na mýtě zde více financí, dojde k lepší amortizaci) a až potom se naplno pustím do zkapacitnění D1 kolem Brna, Podobné je to s východní částí D1 a výstupem D2 od Brna a dálnicí D55 a zřejmě i již dostavěným fragmentem dálnice D4 (právě formou PPP)… Číst vice »

Gawain

Předpokládám, že tu intenzitu z D1 bude D35 přebírat postupně i bez dodělaných 2 posledních úseků, za předpokladu, že bude dodělaný souvislý úsek od Ostrova po Opatovec.

Jan M

Reálně nejsou prachy. To, že se dávají třeba někam jinam, to je věc druhá.

MartinS.

Normální financování znamená na dluh s okamžitým dopadem do státního rozpočtu (je potřeba si půjčit cash).
PPP projekt znamená taky dluh, ale dopad do státních financí je postupný.
Při současné rozestavěnosti a nákladech je prostě PPP výhodnější.

Kodl

Dobrá, rozumím. Kde jsou teda další PPP projekty ve fázi přípravy? D52, D3, zbytek D0, dostavba D49 na Slovensko? Nebo se zase bude x let čekat, aby se v roce 2030 zahájil výběr koncesionáře? Pokud chci většinu chybějící infrastruktury dostavit prioritně co nejdříve a na PPP, tak proč tyto PPP projekty nezahájim/nerozbíhám prakticky okamžitě? Nevšiml jsem si, že by tomu tak bylo. V ČR je prostě na všechno čas.

Couler

Další PPP se momentálně prověřují na středočeskou D3, dále ty drahé úseky D55 (Bzenec-…-Břeclav) a pak ještě na celou severní část pražského okruhu. Takže se děje přesně to, po čem voláte a kvůli čemu se rozčilujete .. 😀

Couler

Dodám .. na D52 to nedává smysl kvůli délce a nízké ceně a D49 (+I/49) se třeba někdy dočkáme, ale také to podle mě nebude dávat moc smysl.

Všeznalix

To, že o něčem nevíte neznamená, že to neexistuje 😉

MartinS.

PPP projekt je ve fázi přípravy a výběru zhotovitele náročnější než běžná stavba financovaná přímo. Zatím s tím nebyla zkušenost a když (PPP D47 M. Zemana z roku 2002), tak špatná. Teď dobíhá výstavba D4 a ŘSD už má nějaké znalosti. Takže další bude D35 a uvidí se, co dál? Ono na druhou stranu PPP projekty nejsou samospásné. I tak to stojí peníze, víc peněz a je to vlastně jen odklad, kdy to splácí následující generace, takže se musí udělat nějaký vyvážený mix, protože stavbu placenou z rozpočtu zatíží odpisy, PPP zase splátky a těch peněz není nekonečné množství.

noerf

71 000 m2 je 7,1 hektaru. Některé tiskové zprávy obsahují chyby.

libor

přesně, děsné! tak kolik teda 7 ha nebo 70 ha nebo snad 700 ha? 😀 …. „Ten most se roztáhl o 17 metrů?!…“

Honza

A už si vidělsl někde takovej most?
Nó na Berounce ve Všenorech!
https://youtu.be/WdViMpm19YI?si=y1fhZFPuA_clakJ1
😆😆😆

Kebab

Buďme rádi, že se nepustili do zlomků😃