umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Silnice

ŘSD má stavební povolení pro první část dálnice z Olomouce do Přerova

Silnice I/55 mezi Olomoucí a Přerovem. Foto: ŘSD
Silnice I/55 mezi Olomoucí a Přerovem. Foto: ŘSD
Rozhodnutí ještě není pravomocné. ŘSD chce začít stavět příští rok.

Ministerstvo dopravy vydalo stavební povolení pro další část dálnice D55. Jde o úsek 5501 Olomouc – Kokory. Rozhodnutí zatím není pravomocné. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje zahájení stavby příští rok.

Stavební povolení zveřejnilo ministerstvo na úřední desce. Jde o celkem 7,6 kilometru dlouhý úsek od křižovatky s dálnicí D35 až před obec Kokory. Na novou dálnici má navázat úsek Kokory – Přerov. Ten se má začít stavět v roce 2024. Dálnice výrazně urychlí spojení z Olomouce do Přerova, které dosud vede po silnici I/55.

„Na stavbu probíhá majetkoprávní příprava a zpracovává se zadávací dokumentace pro výběr zhotovitele,“ uvedl na twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Letos chce ŘSD ještě vysoutěžit zhotovitele, začít stavět se má na počátku příštího roku.

Trasa dálnice D55 Olomouc - Kokory
Trasa dálnice D55 Olomouc – Kokory

Dálnice je navržena jako čtyřpruhová o šířce 25,5 metru. Začátek dálnice je mezi křižovatkou Holice a Velký Týnec navržen v šestipruhovém uspořádání pro průplety vozidel v obou směrech. Trasa křižuje i navrženou trasu průplavu Dunaj – Odra – Labe. Protíná i regionální biokoridor, který přechází ekoduktem. Na konci trasy vznikne odpočívka Majetín. Odhadované náklady na stavbu jsou 2,26 miliardy korun. Detailní informace o novém úseku jsou v informačním letáku ŘSD.

44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Na lány asfaltu pro auta místo, zdroje a peníze máme. Na pořádný chodník pro chodce a děti na koloběžce, už ne (viz. foto).

mirek

To provizorní napojení na I/55 evidentně počítalo s tím, že dřív bude hotová část od Přerova. Počítá se s nějakou úpravou, aby ten nový úsek k něčemu byl, než se dostaví druhá část?

Karel

Přerováků je mi upřímně líto. Díky ekoteroristovi Patrikovi totálně zacpané město těžkou dopravou, do toho problémy s nepřizpůsobivými občany (převážně tmavší pleti). No, nechtěl bych tam žít.

Tady na Moravě

Kupodivu tak 80 % Prerova je pekne mesto, vic nez dobre dopravne dostupne a zasazene v docela pekne krajine, s peknym nabrezim nad Becvou. Staci se nedrzet v okoli nadrazi a toho prutahu mestem.
Znam v Cesku daleko skaredejsi diry, abych nikoho neurazil tak je nebudu jmenovat.

mirek

Zjistěte si fakta. Nejvíc proti vedení D1 skrz zástavbu jsou sami Přerováci z Dluhonic. ŘSD za dlouhé roky nebylo schopné upravit trasu o pár desítek metrů a přivedlo D1 z obou stran před Přerov a teď se diví, co tam způsobili…

Jiří Kocurek

Jestli se jedná opravdu o pár desítek metrů, tak to nemá vliv na polohu křižovatky, která je od Dluhonic 2 kilometry daleko. https://mapy.cz/s/futogarono
Tolik ke zjišťování faktů.

Petr

Tak ještě špunt u Křelova

Xapadlo

Nehci malovat čerta na zeď. Ale pokud se letos nezahájí D1 okolo Přerova a bude se opakovat EIA, tak za pár let povalí přímo do centra Přerova dálnice ze tří různých směrů a celou oblastí téměř nepůjde projet. Ach jo. Přerov je symbol dopravní „anti-koncepce“ naší země.

Otakar

Mezitím aspoň dodělají předmostí a průtah, sice to pořád bude peklo, ale aspoň nějaké zlepšení oproti aktuální infrastruktuře.

johny

Ano, to už bude jen peklo, teď je to mega-peklo.

Kodl

To už je teď více méně jasné, že se poslední úsek D1 Rikovice nepovede zahájit. To by se rovnalo fakticky zázraku.

mgr.pavel

Máme jedno z mnoha razítek na úžasně dlouhý, 8kilometrový úsek, polovinu z potřebného, jupí!

ŘSD = Strana mírného pokroku v mezích zákona.

Jirka

Konečně bude mít Morava něco co Čechy dlouho ne. Hustou dálniční síť (původně jsem chtěl napsat kvalitní a hustou, ale nějak z toho sešlo).

Vladimír Bílý

No jak kde. Morava je na tom s dálnicemi dosti nevyrovnaně. Střed a horní polovina je na tom resp. v dohledné době na tom bude dobře. Ale směrem na jih je to výrazně horší. D43, D52, D55 a obchvat Břeclavi jsou bohužel v nedohlednu. Takže bych neřekl, že jako celek by zde byla situace nějak výrazně lepší, než v Čechách.

Alfons

Tak jinak. Severní morava a Slezko

Lxxxx

Nejdříve se měla udělat D1 kolem Přerova ,pak D35 od Mohelnice směr HK, úsek OL-PR je potřebný ze všech nejmíň, chybí koncepce účelného budování dálniční sítě.

Vladimir

Bydlet v Kokorech a jinych vesnicich neni uplne terno. Jezdi tam kamion za kamionem, auto za autem. Vesnice je rozdelena cestou na dve pulk, chapu mistni ze bujuji za co nejrychlejsi stavbu.

Eva

myslíte v Kokorách?

PetrN

S vaší teorií by to mohlo dopadnout tak, že kvůli problémovým klíčovým stavbám proti kterým se protestuje, by se nakonec nestavělo vůbec nic a čekalo by se až se rozklíčuje D0, D3, D35… To byste chtěl? Na druhou stranu tato stavba je potřebnější než jiné, viz často diskutované pokračování D6.

Zesp

Je vidět, že to tam vůbec neznáte a máte v tom trochu zmatek. Jinak byste tady napsal, že tato stavba je naopak velmi potřebná a žádoucí. A navíc se ji podařilo dovést k zahájení výstavby. Pokud bychom čekali, až se vyřeší problémy a komplikace s těmi „potřebnějšími“ stavbami, tak se učekáme. Nevím proč by tomu tak mělo být…. Když už je ta situace u nás taková, jaká je, tak ať se staví to, co je přepraveno. Jinak nebude nic…

Michael

Běžte jim to říct do Krčmaně nebo Kokor, to je úplný nesmysl co píšete. Buďme rádi, že se staví aspoň tam, kde to mají nachystané a jdeme pomalu dopředu. Stát na místě a čekat než se postaví sto km do Hradce nebo D1 kolem Přerova se rovná čekat do roku 3000.

Bagoun

Křečci, broučci, motýle nebudou?

BND 30

Tady už ne. Teď se blbě vysazujou, je na ně kosa…

Jiří Kocurek

Nebudů, enom řepka!

Alfons

To už je profláknute. Vymysleli čisté papíry jako odvolání.

Tady na Moravě

Je skoda, ze se na navazujici stavbe z Kokor do Prerova nepocita od zacatku s MUK Kokory a obchvatem Brodku u Prerova.
II/150 vede silnou mistni aglomeracni dopravu a takto bude akorat v soubehu s dalnici a protahovat obce.

Pavel

spíše přemýšlím, čím si pomůžou místní, že krátký úsek dálnice mezi OL a PR se bude stavět na 2 etapy, tzn. do Kokor začnou příští rok, zbytek až od roku 24 … místo toho, aby se stavěl tento krátký úsek souběžně … jo, to je náš Kocourkov

Luděk S.

Klasická salámovka.

BND 30

Mají to na salámu…

standa

to víte . musí se n a to přiživit spoustu patolízalů a neschopných idiotů než se to postaví

Láďa

Tak jde o přípravu té stavby , pokud by to šlo tak by určitě Řsd rádo stavělo oba úseky naráz,, ale buďme rádi za každou započatou stavbu ,, už to je vlastně velký úspěch a snad těch začátku bude v příštích letech přibývat ,,,

Vladimir

Slovo budme radi nemam rad. Je to chaos! Verim, ze po fazi kdy se ted stavi vlastne cokoli co je nyni nachystane, nastane faze ocesani, uvedomeni a planovaneho staveni celistvych useku. Na to je vsak potreba jedno – mit dostatecne hodne pripravenycg staveb a vy si pak muzete klidne pockat 1 rok, anebo 2 a stavet celistve useky, protoze prace mate v zasobniku dost.

johny

Tento stát neumí skoro nic udelat poradne a nechaoticky, od dalnic zacinake az po covid – ockovani konce.

BND 30

P.S. Možná uniklo, že zatím to není u Přerova do čeho napojit…

PetrN

Jo to je taková „drobnost“ nicméně ŘSD stále doufá v zahájení stavby D1 v letošním roce… Bylo by hodně vtipné mít dovedené do místa budoucí MUK D55/D1 obě dálnice bez vzájemného kapacitního propojení, to by byl hádám světový unikát…

BND 30

Panely do pole a hurá. Poláci by zavzpomínali na staré časy, naši machříci by museli zpomalit ale jezdilo by se 😄

Jiří Kocurek

Machr se služební Fabií nezpomalí.

Lukáš

To by asi Přerováci vypálili Dluhonice a Patrika oběsili na náměstí.

Kalanis

Tak to už by měli mnoho let zpoždění!

Petr C.

Ten blboun už jede v tolika věcech, že až mu dá někdo na bendžo, tak se bude must zeptat za co to vlastně bylo.

Honza

To by nesměla Rokytnice ten druhý úsek zdržet, příprava zpočátku probíhala současne, ale už se aspoň dohodli. Hlavně ať se staví obchvat Prerova to je hlavní. Je potřeba se trochu zajímat podrobněji.

Jakub

Dohoda je, jen nyní nepodstatná. Nikdo jiný než NSS nyní nemůže vyřešit. Kasace běží nebo spíše neběží od 6/2018 bez rozhodnutí soudu!!!

Zesp

Problém je, že v dalším pokračování k Přerovu je problém. Proti trase se bouří Rokytnice a pak je nutno vyřešit obchvat D1 kolem Přerova, na který se má napojit a který pořád jen tak pro nic za nic blokuje zemský Zmetek. Takže zase – pokud bychom čekali, až se problém vyřeší, i Kokory by se dočkaly obchvatu až kdoví kdy. A to by Vám poděkovali. Protože teď celý úsek naráz prostě stavět nejde. Ano, je to s těmi možnostmi neustále a stále dokola něco blokovat opravdu u nás Kocourkov…

Petr

No, přijde mi, že Kokorám tenhle úsek vůbec nepomůže. Maximálně si polepší Krčmaň.

Partneři


Czechtoll

pst
podcast