ŘSD získalo stavební povolení pro D3 u Nažidel, stavba má začít koncem roku
Úsek D3 Kaplice nádraží - Nažidla, vizualizace. Pramen: ŘSD
Letos v březnu uplynulo 20 let od tragické nehody autobusu u Nažidel, při které zahynulo dvacet cestujících. Už tehdy se mluvilo o dálnici jako o prioritě.
Tak az bude D3 dostavena na hranice, doufam, prislusnou investicni cast ceskobudejovickeho RSD alokuji na dokonceni D52 k hranici, kde to brnenskemu RSD jde jen o malo lepe nez psovi pastva :-).
Je krása, jak se D3 posouvá postupně až k hranicím.
Jen bych rád připomněl, že tady na Moravě už čtvrt století čekáme na jakýkoliv reálný posun v podobné dálnici (Brno-)Pohořelice-Mikulov(-Rakousko).
Ten rozdíl v rychlosti staveb dálnic směr Rakousko je.. až trapně obrovský. O perličkách typu „přes Novomlýnské nádrže jen po pontonu dvacítkou“ snad ani nechci psát..
Poděkujte Patrikovi a dalším zeleným Idiotům…
Spíše těm co nedovedu daný projekt připravit tak, aby si Patrik a jemu podobní ani neškrtli. A samozřejmě těm, co jsou zodpovědní za legislativu.
ano, je to krasne, ale ten nejpotrebnejsi usek d3 je na tom uplne stejne jak ta vase dalnice na viden…
Nevíte náhodou někdo, zda se na D3 v úseku České Budějovice – Dolní Dvořiště bude instalovat rychlováha pro kamiony?
Pokud si pamatuju, za volantem busu seděl někdo bez oprávnění na tuto skupinu a v průběhu cesty měl podle záznamu z tachografu opakovaně překračovat rychlost – tím samozřejmě potřebu dálnice nijak nezpochybňuju
Pokud má někdo C nebo CE, tak by měl být vyzkoušený a vědět jak se chová „velká bedna na pneumatikách.“
Jesli v té krabici jsou cihly nebo lidi, to nemá velký vliv na fyzikální vlastnosti.
Cena 1 km dalnice za 0,5mld je hodne slusny pokrok! Zvlast, kdyz se pise v clanku, ze to bude komplikovany usek s 1,5km estakadou. A to je jeste odhad, posledni dobou jsou vitezne castky podstatne nizsi nez odhad. Jen tak dal a rychle stavet, dokud jsou ceny takhle dole!
všechno zdražuje, jenom dálnice zlevňují 😀
To mám radost! Už se těším, až stejnou zprávu budu číst ohledně úseku třeba u Jílového.
To se tam, ale musíte konečně domluvit co vlastně chcete. A pokud je vás většina pro, dát to hlasitě najevo. Zatím jsou ti odpůrci docela hlasití a dělají vše proti D3
Jenže já jsem třeba úplně z druhé strany kraje, takže já do toho kecat nemůžu.
Bohužel, vždycky navrch budou mít místní odpůrci, než příznivci ze všech ostatnich koutů země.
Tím místem v dolíku jezdíme do Rakouska celkem pravidelně a vždycky si vzpomenu. Předpokládám, že to tam vyřeší estakádou…
Ano, avšak dálnice půjde o kousek víc na západ, kde jsou zjednodušeně řečeno dolíky dva a menší.
nebylo tam těch nehod víc s těmi busy, nebo jen jedna? mám pocit že jich tam bylo víc, pokud to nebylo jinde.
Jinak ještě by mohli konečně udělat středočeskou část.
Ne, jen ta jedna tragická. O jiných nevím. Vždy mě mrazí v zádech, když se tudy vracím se svým Neoplanem. To nás učili i v autoškole, že tahle nažidelská tragédie je noční můra všech autobusáků, a je to tak.
Je smutné, že jsme těchto výkonů nedosahovali v 90. letech, když už to kvůli bolševikům nešlo stavět v 60. a 70. jako u sousedů.
Uteklo nám zcela zbytečně 30 let.
Myslím, že to dost dobře nešlo. Socialistická struktura hospodaření se rozpadla, nová teprve vznikala.
Tak devadesátky byly pro dálnice OK. Taková D5 až do Německa (kromě obchvatu Plzně) se vybudovala hodně rychle
To byla jediná výjimka. Jinak se v 90s především kradlo, tak jako teď na dráze. Legendou je Zemanova D47.
A jako odměnu za tyto a jiné tunely (deblokace ruského dluhu, atd…) potom moudrý český lid Zemana 2x zvolil prezidentem.
Takže si to vlastně zaslouží…
Na tom není nic smutného.
V 90 byla ekonomika stale v haji a vzpamatovavala se z koministickyhonzachszeni.
Za naši neschopnost stavět dálnice opravdu nemohou bolševici ale všichni ti co byli u vesla po revoluci. Kdyby se opravdu chtělo, tak jsme do konce 20. století mohli mít hotovou páteřní síť. Jinak máte pravdu že nám zbytečně uteklo spousta let.
D3 na jih od CB je jak D35 na zapad od Hradce – je to fajn, ale neni to ta cast, ktera je skutecne potreba
Zřejmě málo jezdíte trasu Jičín – Hradec.
Naopak je to potřeba jako sůl. Intezity provozu jsou sice leckde vyšší, ale tahle silnice je hodně nebezpečná, značky se smrtkami a zmíněná nehoda u Nažidel jsou toho ostatně důkazem. Už aby to bylo až na hranice!
Na D35 mezi HK a Jičínem budou větší intenzity než na D4, D6, D7, většině D55, i zde zmíněné D3 od Budějovic na jih. Řekněme, že by se dala postavit na roveň D48.
to je trošku nesmysl ne? vždyť je to hlavní tah do Rakouska a obecně na jih pro celé čechy
Dokud nebude hotovo ve středních Čechách tak to moc nenaroste ta doprava, pro Prahu a okolí je lepší jet do Itálie přes Rozvadov než přes Dvořiště.
Náhrada E55 mezi ČB a hranicemi je sakra potřeba – jak po stránce vytížení, tak po stránce stavu komunikace. Například úsek mezi Kaplicí-nádraží a Kaplicí je nyní v totálně dezolátním stavu, je to slalom mezi výmoly. Při šířce silnice, kde se dva kamiony míjí nízké desítky centimetrů a krajnice má šířku 0 cm..
Teď je po zimě, ještě to nestihli opravit. ŘSD opravuje jedničky fakt kvalitně…
Ano, na nekterych mistech to musi predelavat uz do jednoho roku, nekde to vydrzi i dva. ;o)
Na druhou stranu existuji i skutecne kvalitne opravene useky.
Znám úseky, kde se na to nemuselo šáhnout 10 let. Ale není to teda na I/3. A bylo myšleno „fakt kvalitně“ oproti třeba TSK v Praze 😉
potreba je cela dalnice.
a nemuzou s timto usekem cekat, nez se urady a ekologove vykecaj ve strednich cechach.
D3 v StC bude cesta udolim stinu, posazavsky chatari a „Alternativa StC D3“ budou sypat pisek do soukoli ze vsech sil.
Ještě pohnout s úseky ve středních Čechách, občané Miličína by si dálnici zasloužili. Stejně jako by bylo vhodné opustit usek u Benešova, kde ty kruhové křižovatky kapacitně přetížené.
ŘSD má termín zahájení středočeské části D3 v roce 2026. Moc tomu nevěřím, tam do toho budou házet vidle „všichni“ a nepůjde se pohnout z místa 🙁
Úsek od Jihočeského kraje po Václavickou spojku nebude problém, tuším že už mají územní rozhodnutí vydané. Ty zbylé tři úseky budou horší.
Územní rozhodnutí ani u těchto dvou úseků ještě nemají, mají zatím jen pravomocné rozhodnutí o výjimkách ze zvláště chráněných druhů.
Doufejme, že územko bude letos.