ŘSD má stavební povolení na čtyřpruh u Nového Boru. Půlmiliardová stavba začne příští rok
Lávka pro pěší přes silnici I/9 a I/13 u Nového Boru. Foto: Projektový ateliér Vaner
Důvodem rozšíření je především nárůst provozu, u Svoru vznikne okružní křižovatka.
Už bylo vážně na čase. Ta křižovatka u Svoru už si vyžádala obětí víc než dost…
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10417697909-cerne-ovce-na-silnici/212452801080907-cerne-ovce/
Myslim si, ze misto kruhoveho objezdu tam mela byt MUK, takto to budou pravdepodobne muset vyhledove v budoucnu prestavovat, protoze kruhovy objezd se stane dopravni zavadou.
Ten čtyřpruh není rozšíření na dálnici (i když třeba jednou, za 100 let, kdo ví), aby se jelo rychleji na Liberec (ev. Ústí nebo Prahu) ale aby se vyřešilo napojení silnice 1/9 na 1/13 vzhledem k počtu kamionů, které míří od hranic nebo k hranicím.
vždyť od otevření přechodu v Hrádku nad Nisou skoro nic přes Rumburk nejezdí!
Postavte se na zastávku ve Svoru a počítejte (stačí jen kamiony) a uvidíte to skoro nic.
A už jste se vzbudil???
Nic proti výhledu na 17 000 vozidel denně, ale jak do takové cifry může někdo navrhnout kruháč místo MÚK, ještě k tomu z 2+2, tak to mě hlava nebere!
ŘSD, budíček!!!
Jejda, že by ŘSD samo poznalo, co je to dopravní indukce?
1970 dvoupruhová přeložka místo dvou přejezdů
2025 čtyřpruh
2070 šestipruh
2120 osmipruh
To bude tím, že jsou 2 silnice o 2 pruzích svedené na 1 silnici o dvou pruzích. Kdo by to byl čekal, že na té silnici se počet vozide sečte.
Dopravní indukce není totéž, co svedení 2 silnic do jedné.
To tam u Svoru někdo chce založit nové šrotiště? Věřím, že bude mít slušný příjem vraků. Ta čtyřproudovka je rozumná,ale ten kruháč?! Vůbec bych se nedivil, když to bude stejný……… , který byl u nápadu kruháče u Bílého kostela. Stejná oslovina.Naši projektanti jsou prostě nepoučitelní.
Šrotiště u kruháče? Myslím, že šrotiště by se tam uživilo spíš teď. Asi jste nikdy neodbočoval směrem od Nového Boru na Varnsdorf nebo Rumburk. Navíc je to silnice od hranic a kamionů tu jezdí docela dost. A čtyřproudovka bude rozumná pouze v případě, že se bude uvažovat s prodloužením až k Jitravě, kde už čtyřpruh je. Pokud bude jen mezi Svorem a Borem tak je k ničemu. Bohužel v o tom se zatím nemluví ani v dlouhodobých plánech.
Česká stavební klasika – „Salámek“
rozdělení na etapy se používá často, ani v polsku nestaví celou silnici najednou, ale po etapách, je to vyhodnější, když se objeví komplikace, tak nestojí cela stavba, ale někde to muže být rovnou v provozu.
Opět jedna totální zbytečnost. Co kdyby se místo toho upravil ten strašlivý kruháč u Nového Boru ? Proč tam není pruh pro snadnější průjezd ve směru Česká Lípa-Liberec ?
Protože ve výhledu (mám pocit, že do roku 2028) je dokončení nové spojnice mezi Novým Borem a Českou Lípou, který se vyhne obou městům
Měl být, ale město Česká Lípa teprve nedávno koupila městské nádraží a pozemky…
Co má společného městské nádraží s budoucím obchvatem? Ten povede z kruháče v Dubici na kruháč (možná jednou MÚK) v Dolní Libchavě. Začít se má v roce 2023, ukončení prací 2025. Na to má navazovat nová silnice 1/9 na Nový Bor (začátek 2024, konec 2027)
Jezdím tudy často. A jen málokdy tam jedu pomaleji (čti kolem 80 km/hod.) Většinou se tam jede tachometrovou stovkou. Čtyřpruh aktuálně potřebný určitě není.
Jedině křižovatka na na Svor je kritické místo, především kvůli hustému provozu na I/13. Teď tam přijde kruháč. O proti stávajícímu stavu bezpečnější řešení. Co do plynulosti hovadina (nacpaný na rovinku, kde je značka 70, teď zpomalím na třicet nebo zastavím). Kolony čekám až k ONU. Z druhé strany to bude zipovací boj jako u Úlibic.
A jezdíte tam těch 70? A kolony nebudou, když tam nejsou teď.
Jediný místo, kde se štosují auta do kolon, je odbočovací pruh na Varnsdorf a Rumburk a to při kruháči odpadne. Ale samozřejmě MÚK by byl lepší. Ale to by se ve směru na Nový Bor musel udělat třípruh, aby se kamiony od hranic mohly vůbec zařadit, protože každý by to valil od Liberce 130-150.
Ano, před křižovatkou na Svor vždycky zpomalím. Právě kvůli možnosti vyjíždějícího kamionu.
Kolony tam očekávám, protože ten kdo jede plynule na dosud rovném úsek Nový Bor – Cvikov prostě na kruháči zpomalí. A začne se to štosovat. Kamion, který úsek dosud projel hladce téměř zastaví, aby se obkroužil.
To jste asi jediný a děláte to kvůli kamionům od hranic. Ona je to pak paráda, když od Liberce jede kolona automobilů (většina z nich 90-100 – mají přece přednost) a vy chcete odbočit na Varnsdorf (a on ten odbočovací pruh není zase až tak dlouhý) nebo se opačně chcete napojit ve směru do Nového Boru. Udávají vnější průměr kruháče 80m, to zase až takový problém pro kamiony nebude a třeba bude dvoupruhový (to nikde nepíšou). On je tam totiž problém, že to není začátek výstavby dálnice Liberec-Ústí, ale jen zkapacitnění silnice od napojení 1/9 ve Svoru do Nového Boru… Číst vice »
Ne vypíše protože by se měl začít stavět obchvat Svoru v systému 2 pruhy na Rumburk a jeden dolů. Začne z kruháče a po mostě povede mimo svor. Více řsd obchvat Svoru
Já vím, že se obchvat Svoru začne stavět příští rok společně s kruháčem. Tu výběrovku na MÚK jsem myslel někdy, jednou za 10, 20 let
Na to jsme kádři stavět kde tu po republice takovéhle drobky čehosi…
Naprosto zbytečná stavba, možná by maximálně stálo za to uvést do provozu doprovodnou komunikaci (pro traktory), tuto přeznačit na silnici pro motorová vozidla a potřeba předjíždění na této rovince by byla rovna nule.
Takovy to, kdyz v nekde v horach, bez navaznosti na kapacitni komunikace, stavite 4pruh odnikud nikam. A pak mezi Kolinem a D11, kde podobny intenzity co tady budou r. 2035, byly uz pred 10 lety, planujete 3pruh. Nerozumim.
A u Hradce dokonce jen dvoupruh…
No mezi Nymburkem a Čáslaví je to obecně pěkný masakr. Tam by to 4 pruhy zvládlo již dnes.
A pak se to vřítí na kraj Nového Boru, kde to roky čeká na propojení na Českou Lípu. Tam je to horor, to se už nikdy nedodělá ???????
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/369/infoletak_S9-novy-bor-dolni-libchava.pdf
Odpoví Vám Děti Země.
Dětem Země – a nejen jim – především úplně uniklo, že bývalá trať Svor – Cvikov už na stavbu silnice doplatila a to v době, kdy tam byla slušná nakládka. Dnes je nakládka na kamiony a tak je potřeba opět rozšířit už přestavěnou a napřímenou silnici.
Bureš přeci podepsal petici za dokončení už v roce 2018 😀 https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-live-zpravy/529975/babis-v-novem-boru-podepsal-petici-za-obchvat-ceske-lipy.html
„Stávající kategorie S 11,5/80 se rozšíří na čtyřpruh kategorie S 21,5/110.“
Není tam náhodou 16,5/80?
Podle mě úplně zbytečná akce. Lepší by byla MUK u Svoru a obchvat, neb dnes je tam již stoupací pruh.
Obchvat Svoru se bude stavět současně s tím kruhovým objezdem
nechápu tu projekci a dopravní inženýry. k čemu 4 pruhy zakončené kruhovým objezdem?
Kruhový objezd je taková pěkná tečka, za tím naším případem 🙁
Ten kruháč se za pět let rozkope spolu se stavbou obchvatu a předělá na mmu .
Jo, znáte ten vtip, jak za rabínem chodí Kohn škemrat o radu, že má malej byt? Končí to: „Rabbi, tam je místa!“
Tak tenhle kruháč bude jako ta první rabínova rada :o)
To asi těžko, obchvat se začne stavět příští rok (2022) současně s kruháčem a zkapacitněním 1/9 do Nového Boru. Ale někdy v budoucnosti se třeba MÚK postaví, kdo ví?
a to to tam nedávno opravili
A po nějaké době to dojde do stavu, že místo plánovaného kruhového objezdu u Svoru bude třeba postavit mimoúrovňovou křižovatku. Nebylo by tedy lepší postavit mimoúrovňovou křižovatku rovnou?!?
4pruh zakončeným kruháčem je přece cajk, v Benešově to dobře vědí 🙂
Benešov, Liberec, Praha a speciální cenu získává Plzeň.
Nic nebude mít na Úlibice😃
A zapomněli jste na silnici 13 u Mostu.
V Olomouci to je taky, celkem paráda. 3 čtyřpruhy a 1 dvoupruh do kruháče. Jako bonus jsou dvě z toho dálnice, kde jedna má na konci ostrou zatáčku, takže je přeznačena na 1. třídu 🙂
Určitě bude.Myslim že s tím počítají, stejně jako s napojením na budoucí obchvat Lípy, jeho zkapacitneni a novou trasu na Děčín, kterou teď prosazují.