ŘSD má smlouvu na proměnu obchvatu Slaného v dálnici. Práce začnou v prosinci
Stavba dálnice D7 na obchvatu Loun (srpen 2023). Pramen: ŘSD
K dokončení D7 ve středních Čechách zbývají celkem tři navazující úseky.
K dokončení D7 ve středních Čechách zbývají celkem tři navazující úseky.
Paráda!
Tak ještě by to chtělo zahrnout i tu silnici 1/16 od Řevničova po Jičín coby spojnici několika dálnic (D6,D7,D8,1/9,D10,D35) zahrnout do dálniční sítě…
Zdravím,
Trochu se obávám kvality… Ušetřit Mega nebo pět, ok. Ale 700??
To buď total přestřelil zadavatel, nebo bude stavba ošizená.
Už se daří poměrně solidně látal díry v tom našem salámu zvaném dálniční síť. Ještě čekám zahájení D35 Litomyšl – Janov a D0 Běchovice – D1 a budeme mít pěkně rozestavěné D6, D7 a D35.
Ještě by to chtělo ty původní úseky schválené jako R předělat na standard D. Aby to přeznačení nebylo čistým formalismem (viz Ťokův stavební rekord, kdy v noci z 31.12.2015 na 1.1.2016 se „postavilo“ cca 450 km dálnic)
Souhlas.
Jo, ale že by to byla úplně priorita… spíš bych se to snažil spojit s příští velkou údržbou těch úseků… Je dost práce i jinde.
Přesně tak, až dojde na výměnu povrchu v celé šířce, tak to upravit do parametrů D.
Ale ono to právě není jen o výměně povrchu v celé šíři. Předělání bývalých R, formálně přeznačených na D, na skutečný standard D znamená mj.:
1) rozšíření jízdních pruhů a tudíž celé šíře dálnice
2) vybudování přípojných a odbočovacích pruhů (někde nejsou žádné, někde jsou krátké, případně i úzké)
3) zrušení zastávek autobusů
Však nejsme ve při. Prostě mít připravený projekt na rozšíření a ten pak realizovat, což ké té upravě do parametrů povede.
Plus teda pozemky, ty taky vyřešit. Někdy se stává, že se to od dob výstavby (za Husáka) ještě nevyřešilo.
Mě spíš zajímá co dál za 4 roky kdy se budou zahajovat poslední úseky. Žádné další studie kromě dálnice ze starého města na Brno nejsou… Přitom dvě dálniční spojení na Polsko mi přijde málo .. to samí s Německem.
Souhlas, my jsme si zvykli, že dálniční síť se snad nikdy nedostaví, takže se od 90. let neaktualizovala. Přitom by chtělo udělat jakýsi dálniční okruh republiky, aby byly propojeny i jednotlivé regionální centra mezi sebou, nejenom tah na Prahu. ČB – Plzeň – Karlovy Vary – Ústí nad Labem – Liberec. Tah Sever – Jih od Hradce přes Jihlavu na Vídeň atd.
Z Jihlavy bych to stočil zpět na Č.B a máme tu krásný okruh kolem středočeského kraje.
JJ to je poslední tah, který jsem nedoplnil. Morava mi přijde solidně obsloužená, ještě doplnit plnohodnotné tahy na Slovensko v podobě dodělané D49 a protáhnout čtyřpruh jablůnkovským průsmykem od Bystřice až po hranice.
A železnice nechat už navždy jen pro parádu, ne? Pokud tedy rovnou úplně nezrušit. Nač v dopravě řešit nějakou efektivitu a minimalizaci dopadů do prostředí, od nějž závisí naše životy… 🙂
Jsem pro železnici .. nikdo ji neomezuje.
A taky potrubí, propoj z Hodonína do Polska, pro nahrazení Transgasu z Ruska.
Máme dostatečně kapacitní potrubí pro plyn ze západu před Německo. Propojka na Polsko je politický projekt, maximálně zajistí diverzifikaci zdrojů, ale kapacitně není potřeba.
Tak ono jde i o cenu… Skopčáci budou mít konkurenci 😉
Tak “Skopčáci” žádný plyn neprodávají, je to jenom tranzit pro plyn z Norska, nebo LNG z přístavů. Ta výstavba plynovodu je drahý špás, cenově to prostě nevychází.
Narážím na šotovíru, že doprava je boj silnice x železnice, ve které je železnice předurčená vyhrát a ukončit existenci jiných druhů dopravy.
Železnice jsou v jiné záložce, tady se bavíme o silnicích.
Pak ještě před bývá protlačit. D49 do Púchova v plném profilu. Pak kloudný napojení s Polskem přes Jeseníky od Zábřehu, napadá mě ještě stočit D4ku na Strakonice a dál na hranice s Německem ale to bych chtěl asi moc na dnešní dobu. Ale časem se to stejně bude podle mě řešit.. člověk koukne na mapu a vidí hned kde jsou slabí články.
Na spoustě jedniček nejsou obchvaty a některé mají šířkové … úzkové uspořádání že si osobák s autobusem tak tak vyhne.
Tyhle betonové sny :). Nikdo to neplánuje, protože je to nesmysl. Nežije tam dost lidí, aby se tam nějaká dálnice vyplatila. A nemáte na to peníze. Snižování daní funguje lépe než blokáda dopravních staveb.
Spíš konečně udělat aspoň jediný s Rakouskem… furt není ani jeden. Jinak kromě Rozvadova ty přeshraniční úseky mají menší frekvenci než vnitrostátní…
Na Německo by to chtělo pokračování k D6 na německé straně (dotáhnout německou A70 až k hranicím s ČR). Poláci zase budou stavět z Kladska na jih k nám, takže by to chtělo i českou odpověď.
Zapomeňte. Němci se rozhodli, že nepostaví ani čtyřpruh k A93, natož k A70. Už dneska jde většina tranzitu z D6 nikoli na hraniční přechod Pomezí n. Ohří, ale přes I/21+I/64 na přechod v Aši a odtud na A93! Silnici je tam potřeba rozšířit na 2+1 jako sůl, vyřešit strašidelný přejezd u Fr. Lázní. Teď
tam kamion bezpečně nepředjedete. https://mapy.cz/s/defosuhuje
Od 2028 přijdeme velmi pravděpodobně o desítky miliard ročně koofinancovani výstavby dálniční sítě z rozpočtu EU (novy sedmilety rozpočtový rámec kdy peníze budou moci jít jen do více podporovaných oblasti). Že by se to nahradilo českými penězi z jiných rozpočtových kapitol dost pochybuji. Takže buď silně na dluh nebo útlum výstavby…
Stačí stopnout naše platby do Bruselu na provoz aparátu Evropské komise, nebo nákup kerosinu do služebního triskáče Uršuly a prachy budou. Vytrestat nás nemůžou, protože jak správně píšete budeme čistýmy plátci a ne příjemci. Recipročně zmražené dotace na cyklostezky a cargokola si klidně můžou nechat.
Dětinské.
Bože
Takové české, vysosat bilión do plusu, a když dojde na placení, tak pápá.
Nevíte někdo, když ŘSD vybere firmu, jak dlouho mají ostatní lhůtu na odvolání? Jde mi o D0. Tam byl výběr tuším před asi 10 dny.
Standardně 15 kalendářních dní (§ 242 ZVVZ)
Termin pre podanie odvolania konci 2.12.
No konecne to jde! Dobra prace!
Desítky let nic nedělání a najednou to jde 🙂
No slovo najednou bych nepoužil – EIA byla získána už v roce 2005 (kdy o ní bylo požádáno nevím). Takže bych to viděl na dvě desítky příprav „papírů“.
Mimochodem dnešní obchvat Slaného, který má tento úsek nahradit byl postaven relativně nedávno – v letech 1995 až 1998. Předtím se od Knovíze směrem na Louny projíždělo přímo přes Slaný, nikoli okolo jako dnes.
Hlavně nepřepálit začátek, od října jezdí na zahájené stavbě obchvatu Lotouše už jeden buldozer
😀
Tak to bude teprve skrývka pro archeo, ne? Do stavby daleko 😀
Pokud se nepletu, tak archeo uz tam probiha nejakou dobu, ale tak asi nikdo neceka, ze by se takhle ke konci roku ukazalo nejaky tempo vystavby, realne se stejne zacne na jare
Toto je přece „jen“ rozšíření už existujícího úseku, tam snad proboha už archeologický průzkum proběhl, relativně nedávno??
pod nově stavenym pruhem samozřejmě musi vyzku probehnout
Delalo se už loni.