ŘSD má smlouvu na proměnu obchvatu Slaného v dálnici. Práce začnou v prosinci

Stavba dálnice D7 na obchvatu Loun (srpen 2023). Pramen: ŘSDStavba dálnice D7 na obchvatu Loun (srpen 2023). Pramen: ŘSD

K dokončení D7 ve středních Čechách zbývají celkem tři navazující úseky.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dovedlo k podpisu smlouvy výběr firem, které udělají z obchvatu Slaného dálnici D7. Zakázku získalo sdružení Swietelsky stavební a Herkul, které nabídlo z pěti uchazečů nejnižší cenu. Dálnici je ochotno postavit za 1,536 miliardy korun bez DPH, cena předpokládaná při vypisování tendru byla 2,27 miliardy korun.

Stavba s oficiálním názvem Knovíz – MÚK Slaný západ o délce 6,5 kilometru má pravomocné stavební povolení. Jde o jeden ze tří posledních chybějících úseků dálnice D7 ve středních Čechách. „Výstavbu nového dálničního úseku plánujeme zahájit v první polovině prosince a do provozu ho uvést do tří let,“ sdělil mluvčí ŘSD Jan Rýdl.

Nová dálnice kolem Slaného vznikne rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu města. Ten bude tvořit pravou polovinu dálnice, levou polovinu nechá ŘSD nově postavit. Mimo jiné to bude znamenat stavbu několika dálničních mostů a demolici některých budov. Nejprve bude zprovozněn nový jízdní pás, následně projde rekonstrukcí původní silnice (pravý pás).

K dokončení D7 ve středních Čechách zbývají celkem tři navazující úseky. Vedle úseku kolem Slaného jde o části MÚK Slaný západ – Kutrovice, jinak též obchvat Lotouše (3,4 km), který se začal stavět koncem října, a Kutrovice – Panenský Týnec (6,8 km), kde je zahájení naplánováno na 6. prosince.

Téměř 17 kilometrů dálnice (všechny tři navazující středočeské úseky) by se pak mělo motoristům otevřít v letech 2026 až 2027.

Tagy D7 D7 Knovíz - Slaný západ ŘSD Swietelsky stavební
8 komentářů