ŘSD má první stavební povolení pro část Pražského okruhu, na koridoru vznikne provizorní přeložka
Ministerstvo životního prostředí požaduje 394 metrů dlouhý hloubený tunel Na Vysoké.
Dopravní a energetický stavební úřad (DESÚ) vydal první stavební povolení pro část Pražského okruhu z Běchovic k dálnici D1.
Týká se drážních staveb na trati mezi Prahou a Českými Budějovicemi, konkrétně v úseku mezi stanicemi Říčany a Praha-Uhříněves. Řízení o stavebním povolení pro hlavní trasu dál běží, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chce začít se stavbou ještě letos.
Rozhodnutí o povolení je na úřední desce DESÚ. Jde o několik stavebních objektů v katastrálním území obce Kolovraty v místech, kde ŘSD počítá s vybudováním krátkého tunelu u železničního koridoru.
Celkem 394 metrů dlouhý hloubený tunel Na Vysoké je požadován ministerstvem životního prostředí. Jižní portál je tvořen železničním mostem na trati Praha – Benešov.
Kvůli stavbě tunelu dojde k vybudování dočasné přeložky železniční trati v oblasti levostranného směrového oblouku v km 166,664–167,033.
„Provizorní přeložka je vynucena umístěním stavební jámy se záporovým pažením vybudované při výstavbě tunelu,“ vysvětlil úřad v rozhodnutí. Přeložka je navržena po levé straně trati a je tvořena přisypávkou ke stávajícímu nízkému náspu. Projektovaná traťová rychlost bude 60 km/h.
Stavba Pražského okruhu mezi Běchovicemi a D1 je považována za jednu z klíčových dopravních staveb. V trase již probíhá archeologický výzkum a příprava území pro stavbu. Běží soutěž na zhotovitele, kvůli dotazům uchazečů je aktuálně termín odevzdání nabídek prodloužen do 10. července. Od dubna běží stavební řízení na hlavní trasu.