ŘSD má první povolení pro další rozšíření D1 u Brna na šest pruhů

D1 u Troubska. Foto: Google Street ViewD1 u Troubska. Foto: Google Street View

Práce na mostech mezi Kývalkou a Brnem-západ začnou příští rok.

Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
martin

takže, včera cca okolo 20hodiny ANI noha na rozšiřování na 6pruh mezi Vídeňskou a D2 . Počasí bylo OK. Potom chápu proč to tak trvá. Dokud se nebude vyšívat klidně i ve 4 ráno, prostě na 3 směny, tak se to rozšiřování bude provádět do 2035 . Ve Španěslku, Italii by těch usmolených 20km od Kývalky po Holubice bylo za 3 roko hotovo i s mosty. A výmluvy na počasí neplatí – Italie ví co je déšť a sníh moc dobře. Navíc po Holubice je to pěkná hovadina, po Vyškov to mělo být – to je věčně ucpaný úsek a… Číst vice »

Jirka

Směr na Vyškov je divnej už dlouho, protože auta co jely normálně předtím do Brna na limitech, začnou najednou najíždět do levýho pruhu s rychlostí 100-110 km/h, zvláštně kličkovat apod. Je to naprosto nelogické a nechápu, proč se to tam děje. Reálně ten provoz tam není ve směru Vyškov tak strašný. Na opačné straně to je krize až od Rohlenky.

punicz

Můj názor je ten, že za to může to, že je tam ta dálnice kus bez poplatku a tak tam takto začne najíždět kdejaký stréc v v 25 let staré plečce co jinde po dálnici moc nenajezdil.

SYN

Hm, a to že je zacpaná i paralelní „stará“ cesta? Ti stréci by tama klidně projížděli, kdyby to tam neucpávali objížděči kterým navigace prozradila že ušetří 2 minuty…

Jan

Pokud se podíváte na to, jakou rychlostí staví D4, kdy makají i o nedělích (přičemž ve srovnání s D1 se jedná o dálnici méně významnou), tak je otázka, proč ŘSD mnohem více netlačí na rychlost. Pak je překvapivé, že úsek otevírají o měsíc dřív a stát jim to ještě musí zaplatit (viz úsek Mirošovice na D1).

Zdá se to jen mě, nebo když to investuje stát, tak to trvá déle než když to je prostřednictvím PPP? úsek pár km dlouhý se staví stejně dlouho jako 32km úsek najednou včetně rekonstrukce dalších cca 16km. Nepřijde to někomu divné?

SYN

No nevím no, osobně by mi „stačilo“ vidět provoz na dvě směny… víceméně využití přirozeného světla… hluboko v noci je to nejdražší lidsky i energeticky, kromě toho stoupá chybovost.

Lukáš

To bude krásné nehodové místo, až bude končit vnitřní rychlý pruh. Existuje např na D5, ale provoz ihned za Brnem, to bude jiná káva.

zlasul

mě by zajímalo proč tu d1 nerozšířili hned při opravàch před pár lety.

Roman

Protože byla slíbená dotace od EU. Rozšíření na 3 pruhy by se prý nestihlo připravit a dotace by propadla. Udělalo se, co bylo připraveno, tedy rozšíření kvůli bezpečnosti provozu + rekonstrukce.

SYN

Co znamená „slíbená“? Že nakonec nebyla, nebo že možná bude na „to další“?
Každopádně je absolutně jisté že to takhle po kouskách bude výrazně dražší, „jenom“ to tedy možná zaplatí „někdo jiný“ ale to je hodně jednostranný pohled…
Z hlediska dopravy to už jednou bylo dlouho uzavřené, a zase už je.

Ondra K.

Tehdy se jenom měnil povrch.

SYN

No právě že to bylo uzavřené a jenom se vyměnil povrch. Trochu málo.

Petr Hanák

Tak ona ta výměna povrchu spočívala hlavně v komplet demolici CB krytu. Ten byl samozřejmě už ve špatném stavu a rozšíření na 3 pruhy nebylo připraveno ani projektově, ani finančně. Zároveň je však i ten “nový” povrch v provozu 6 let.

Couler

V článku máte odkaz na most, ale špatný. Jedná se o most hned vedle západním směrem, přes potok.
Ten odkazovaný je D1-223.

Zlámalík

Kývalka je takto špatně, namísto rychlého a kapacitního výjezdu na Rosice se to povede přes dva kruháče (ano, venkem, ale stejně).

Couler

Věřím, že se to ještě předělá. Je to tam absolutně na palici ten nový tvar křižovatky. Nejenže je to nesmysl, ale navíc je to i zhoršení stávajícího stavu. Za to by se neměla utratit ani koruna, natož ty miliardy.

Ojin

S tou lávkou u Kývalky je to špatné, zrušená bez náhrady, nejbližší další možnost na východě o kilometr dál, na západě zase souběh s přivaděčem u Rosic. Sjezd u Kývalky taky nejspíš nepůjde projít pěšky a i pokud ano, byl by to humus. Lávka je údajně nepotřebná na základě 17 let (!) starého rozhodnutí vlastníka Lesy ČR, se sídlem v Hradci Králové, kterého mizerná prostupnost Bobravské vrchoviny nezajímá. Ekodukt taky nic, ideální místo by bylo tak 200 metrů východně od současné lávky, v místě, kde dálnice prochází nejvyšším bodem Bobravské vrchoviny a je tu v hlubokém zářezu. Po lávce při… Číst vice »

Bubak.cz

Rozhodně by bylo dobrý, kdyby ji v té trase alespoň nahradili lávkou pro pěší/cyklisty, ta by nemusela být tak stavebně drahá, jako most co by unesl lesní techniku

P73

Tak to su rád, že tenhle pohled nemám sám – občas tudy chodím po žluté a tahle informace mě dost překvapila.

Huffnagel

Pokud se bude přestavovat i nájezd a sjezd u Kývalky, tak se ten most, co se tam teď opravuje bude bourat?

thebearspook

Snad ne, když tam má rozšíření skončit.

Huffnagel

V mapce v článku vypadá ten motýlek jinak než teď, ale třeba ten opravený most využijí.

BND30

Škoda, že nelze do této stavby zahrnout i přípravu na MÚK Bosonohy, když už se budou vrtat v tělese.

kvacm

O tom obchvatu Bosonoh se jenom mluví.
A dálnice na sever a Rakouska bude až auta budou lítat.

Radim

😀

tomash

Ono by dočasně stačilo udelat exit Troubsko – Veselka, je to s podivem, že na křížení D1 a Hitlerovy dálnice žádný sjezd z D1 není.

SYN

Jojo, člověk chce do Bystrce nebo Žebětína, projíždí okolo kouká na to ale musí valit dál a pak se vracet… ten sjezd tam má cenu ať už dál povede cokoliv.

Jaroslav

A není to moc brzy, 2027?

Pepin

Jen tak dál!

František

Ještě pak zbude asi 160km, ale čím hlouběji do Vysočiny tak to tolik potřeba není. Kdyby to ale bylo celé hotovo do 2040, tak úplně super.

ZdendaP

Jestli tím „celé“ myslíte Praha = Brno, tak Vás zklamu, ale to 2040 rozhodně nebude. Aktuálně to totiž ani není v plánu. plánu je jen ten úsek kolem Brna.

Obecně se očekává, že po dostavbě D35 klesne provoz na D1 a uspořádání 2 + 2 bude do budoucna stačit.

Radim

To je pravda. Ale chtělo by to ty 3+3 „trochu dál“ od Prahy tak aspoň na exit 49. Dál pak od exitu 141 (nebo aspoň od 162) až na D1xD46

ZdendaP

S tím se asi dá souhlasit, nicméně doufejme, že za nějakých 5 let bude D35 opravdu hotová a pak uvidíme na reálných datech co bude a co nebude potřeba.

Frantisek

Ja osobne na nejaky magicky efekt D35 neverim. Olomouc-Praha je uz pro nakladni auta rychlejsi po tom co stoji. Nicmene D35 provoz neni niktera silny a u Brna to porad stoji. Kamiony ze Slovenska budou do Nemecka tahnout porad kolem Brna a D35 na tom nic nezmeni.

Jirka

Já bych nerval vše na D1. Další pruh je drahý jak nová dálnice a reálně třetí pruh nepřidá 50% kapacity navíc, protože chtějí jet všichni uprostřed. Spíš to chce alternativní trasy. Dneska i cestu z Pálavy do Jižních Čech plánují navigace přes D1 místo cesty rovně. Chce to mít alternativy.

SYN

Ta cena za přidání záleží hodně na tom zda se to spojí s jinou činností (teď už převážně ne) nebo se to dělá úplně samostatně…
Kdyžtak aspoň přidat víc stoupacích pruhů.

BND30

Tak pro D35 bude mluvit například nižší spotřeba, protože přes Hradec to bude o tisíc výškových metrů méně oproti Vysočině.

ZdendaP

To si teda nemyslím. Proč by to mělo být rychlejší po tom co stojí? Vždyť i relace D5 – Olomouc bude po D11 + D35 s dostavěným D0 511 o nějakých 20 km kratší, než D1 + D46. Po dostavbě severní části D0 se ten rozdíl IMO ještě zvětší. U relace D8 – Olomouc bude ten rozdíl ještě daleko výraznější. Nějakých 30 – 40 km. K tomu přidejte příznivější výškový profil severní trasy. Na základě čeho si myslíte, současná trasa bude pro kamiony rychlejší? Kde se podle Vás na nové trase tolik zdrží, že pro ně bude rychlejší najet o… Číst vice »

SYN

Tak jasně, za nějakých 15 let až bude víceméně hotová D35… pak pár let počkáme jak se to projeví…

ZdendaP

Spíš za 6 let. A ne víceméně, ale v předmětném úseku kompletně.

Většina úseků se už staví. Stavba obchvatu Litomyšle by měla být zahájena ještě letos. To je nějakých 46 km, které se budou otevírat cca do tří let. To ještě ani zdaleka nebude hotové rozšíření D1 kolem Brna.

Poslední dva úseky, Opatovec – Staré Město – Mohelnice, cca 35 km, by se měli začít stavět za dva roky. I to by se pořád mělo stihnout před rozšířením u Brna. Těm 15 letům se to nebude ani blížit.

Couler

To se očekává hodně blbě a jsou to čistě kecy politiků. Nic takového nenastane, jen to nemohou říct nahlas, nebo to nevědí.

ZdendaP

Proč si myslíte, že lidé budou nadále relaci Praha – Olomouc/Ostrava nadále jezdit o 30 km delší a výškovým profilem horší trasou?