ŘSD má projektanty pro dalších 23 kilometrů D55, v Břeclavi má být hotovo v roce 2032
D55 v úseku Rohatec - Břeclav využije stávající trasu I/55. Snímek je z Hodonína. Foto: Google Street View

Projekční zakázky získala dvě stejná sdružení.
Všem, kteří tady křičí, že se nemá stavět D52 a hlavní tah Brno – Vídeň má být veden po D2, bych doporučil, aby se podívali, jak funguje doprava v okolí Prahy. Každý směr má naplánovanou svoji dálnici. Již brzy se bude prakticky stavět D12 na Kolín. Pokud by byla z Brna vedená doprava po D2 na Bratislavu i Vídeň, tak vytvoříte mnohem větší problém, než je aktuálně na D1 do Mirošovic, kudy se jezdí do Brna i do Budějovic namísto D3. Novomlýnské nádrže nejsou žádný přírodní klenot, který je potřeba nadstandardně chránit. D55 okolo Břeclavi v parametrech dálnice by bylo… Číst vice »
Tak určitě… naopak požitím D52 napojenou na Brno do Brna naprosto zbytečně přivádíte tranzit Polsko/Vídeň, který by se Brnu přes D55 vyhnul… takže vytváříme něco, co je v Praze nyní… svedení všech směrů na jedno místo!
Nutností pro vedení dopravy přes D2 je její rozšíření na 3+3. Nikdo taky nemluví o bourání současné I/52 a D52, která zůstane jako výpadovka z Brna.
O nevhodnosti I/52 a D52 také svědčí nutnost postavit jižní tangentu a stejně využít D2
Nemáte pravdu. Byla by naopak velká prasárna nacpat relaci Praha – Vídeň na D2 a I/52 nechat v současných parametrech v délce 23 km s přechody, cyklisty a úrovňovými křižovatkami. Stejnou optikou by byla podle vás zbytečná třeba dálnice D6, když je D7. Rozšířit D2 na 3 pruhy je problematické především u Hustopečí. Toto řešení by zase vyvolalo větší tlak na jihozápadní tangentu v Brně. Jižní tangenta je potřebná v každém případě, protože mezi současnými exity na Vídeň a Bratislavu se mísí tranzitní a místní doprava. Z mého pohledu by byl dálniční obchvat Břeclavi určitě plus, ale ne jako náhrada… Číst vice »
Ale mám pravdu. Nemá smysl srovnávat I/52 (D52) a D7! I/52 má intenzity provozu kvůli tranzitu na rozdíl od D7! Současná podoba I/52 a D52 by bohatě stačila, pokud by se zde nebyla vedena doprava na Vídeň, protože v místě současného konce D52 v Pohořelicích se odpojuje směr na Znojmo (okres má 116k obyvatel) a po I/52 by pokračovala pouze doprava do Mikulova, který nemá ani 8k obyvatel, je součást okresu Břeclav (118 k obyvatel), většina je blíže D2 pro cestu do Brna. Jižní tangenta smysl by vůbec nebyla potřeba, pokud by trasa na Vídeň vedla přes D2 a D55.… Číst vice »
Hlavní dopravní proudy jsou Brno – Vídeň a Brno – Bratislava. Oba směry si zaslouží vlastní dálnici. Relace Ostrava – Vídeň bude mít snad brzy alternativní trasu přes Břeclav, která ale nikdy nebude tak významná sama o sobě. Nikdo nechce udělat z D2 další D1, u které se několik desetiletí čeká na severní alternativu v podobě D35, která by jí odlehčila. Kolabující D2 opravdu nikdo nechce.
A ačkoliv bych si D55 okolo Břeclavi přál, mám obavu, že by musel být obchvat v dálničních parametrech dál od města a dostal by se do konfliktu s právě vyhlašovanou CHKO Soutok a s blízkým Pohanskem. Další otázka je postoj Rakouska.
Nemusí to být D55 stačí I55 v parametrech 2+2. Největší hovadina je ten kruhový objezd mezi D55 a obchvatem. Měla tam být plnohodnotná dálniční křižovatka.
Myslím, že “plnohodnotný” dálniční nebo alespoň čtyřpruhový obchvat by se musel od současné I/55 odpojit už od Hrušek a vést jižněji – zakresleno modře v článku níže. Taková dálnice by měla určitě menší šanci na prosazení, než D52:
https://www.brnan.cz/udalosti/nejvyssi-spravni-soud-dal-zelenou-obchvatu-breclavi
Což není úplně špatná varianta. Kdyby se jednalo o dálnici pro dopravu Vídeň/polsko tak nemusí jít blízko kolem Břeclavi.
Zase předvolební pindánín🤣
Nikdy jsem nepochopil, proc se dela D52 na Viden, kdyz jednoznacne efektivnejsi z hlediska dopravniho i ekonomickeho vyuziti by bylo vest D55 od krizovatky s D2 dal na Viden. Bylo by to bez problemu s premostenim Novych Mlynu a zaroven by to vyuzival i Polsky tranzit.
Protože Lednicko-valtický areál (památka UNESCO) a lužní lesy? To je to přemostění Nových mlýnů vlastně hračka…
Nejak jsem si nevsiml, ze by planovanemu obchvatu Breclavi nebo stavajici trase I/55 vadil LV areal…
Tak se podívejte do mapy, kde se rozkládá LV areál. Až k Lanžhotu.
Přemostění hračka není. Je pravda, že by dálnice šla přes Lednicko Valtický areál, ale snad se shodneme, že to cennější z něj je jinde. Navíc přes něj stejně půjde silniční obchvat Břeclavi… a už je tam silnice I/55, železniční koridor.
Trasování na Mikulov je dané historicky, protože se tam v minulosti vybudoval hraniční přechod. Přechod v Břeclavi je pouze pro osobku. Samozřejmě je to chyba…
Nevím, co je nejcennější území LVA? Zda urbanizovaná krajina u Valtic nebo Lednice anebo lužní lesy u soutoku Moravy a Dyje?
V každém případě Rakousko má už dálnici u Drasenhofenu, 2 kilometry od hranice. Nevím, kdo by Rakušany přesvědčil, že to stavěli zbytečně a mají stavět znovu na Reintal?
Lednicko-Valtický areál je cenný jako Lichtenštejny proměněná krajina. Soutok Moravy a Dyje s lužními lesy do vlastního areálu nepatří. Tím rozhodně neříkám, že lužní lesy si nezaslouží ochranu! A znova: LVA již prochází I/55, železniční koridor jak na Slovensko, tak do Rakouska a povede tudy i I/55 jako obchvat Břeclavi LImitní pro vedení D55 je kolem Břeclavi je vejít se mezi jih města a záměček Pohansko – soušasná vzdálenost od železnice je cca 1,5 km – silniční obchvat bude dál. Rakousko stejně plánuje obchvat Reintalu a Groskrutu, což jsou jediné 2 obce, kterými nyní v Rakousku projíždíte, než se napojíte… Číst vice »
1. 7. 2025 bude vyhlášena CHKO Soutok, která bude sahat od CHKO Pálava po CHKO Záhorie a bude se ve velké míře překrývat i s LVA. V 1. pásmu CHKO bude NPP Soutok a Obora Soutok, tedy od Dyje přes Pohansko až ke Kyjovce a NPR Lanžhotské pralesy. Obchvat Břeclavi po I/55 je naplánován tak, aby se pokud možno území CHKO vyhnul, proto povede po okraji průmyslové zóny a přes lesy projde západně od tratě na Vídeň a na současnou I/55 se napojí u areálu Fosfy, odkud zase po okraji průmyslové zóny v Poštorné povede k I/40. V tom úzkém… Číst vice »
Dálnice by nebyla o tolik větší zásah do přírody než plánovaný obchvat. Je to klasika. Kdo chce, hledá způsoby, kdo nechce, jako Vy, hledá důvody. A tranzit z Polska do Rakouska po dostavění D55 by sice kolem Brna jezdit mohl, ale zcela určitě nebude, i kdybyste se stavěl na hlavu.
Tady ani tak nejde o to, co já chci nebo nechci. Mně osobně je vlastně jedno, jestli by od Břeclavi do Rakouska vedla místo I/55 rovnou D55. Asi bych jí stejně nikdy nepoužil. Ale nastává dilema. Co je důležitější, možnost stavět dálnice všude, kde chceme, abychom kamionům zkrátili cestu o 20 km nebo ochrana unikátního ekosystému? Ono totiž lužní lesy v takovém rozsahu a kvalitě jako na soutoku Dyje a Moravy jinde v ČR nemáme. Teď je I/55 od Břeclavi k hranicím silnice široká cca 8 metrů. Fakt tam má vést 3x širší dálnice navíc s protipovodňovou ochranou? Tak za… Číst vice »
Zrovna současný úsek I/55 od Břeclavi na hranici jde lesem, ale rozhodně ne lužním!
Tím, že bychom udělali D55 kolem Břeclavi samozřejmě přírodu kolem zatížíme víc, ale na druhou stranu nebudeme muset betonovat ani m2 D52 a ochráníme Brno od tranzitu Polsko/Vídeň!
Rakusaci pozadovali trasu pres Mikulov.
Nepožadovali – je jim to jedno.
Pozadovali. Jine varianty odmitli a jako prechodovy bod byl tedy zvolen Mikulov/Drasenhofen.
Nepožadovali – rozhodnutí bylo na nás!
V rakousku je ten Y právě z toho důvodu že se těší nebyli schopný rozhoupat zda Břeclav nebo Mikulov proto to postavili cca 20 kilometrů od hranic a pak která už rezignovali a Mikulovské to postavili blíž
Není úplně pravda, Rakousko se zastavilo během stavby někde u Erdbergu a čekalo na Českou stranu. Pak byly dohody, že teda Češi povedou dálnici přes Mikulov a potkáme se. Rakousku to bylo tenkrát jedno, byli připraveni jet i směrem na Břeclav. Ale co vím, tak už je to hodně let zpátky. Vždyť na D52 se naposled stavělo v roce 1996
Stejně to bude do jisté míru funkční obojí (a je to tak správně)…
protože by to D2 kapacitně neutáhla.
D2 lze rozšířit… a rozšiřovat se bude, kvůli jižní tangentě bude 3+3 pruhy… toto jen potvrzuje nevhodnost vedení dopravy na Vídeň přes I/52 respektive D52
D2 rozhodně nebude 3+3, ale 2+2+2+2 (hlavní pás + souběžné kolektory) a to mezi křižovatkou D1xD2 a novým Exitem Chrlice II (napojení JT D52 do D2)…. Jinak ale souhlasím že v případě hypotetického trasování dálnice do Vídně přes Břeclav by rozšíření D2 neměl být problém, ikdyž kdoví jak by to šlo v Hustopečích…
= rozšíření D2 po křižovatku Chrlice II. Jak píšete, kromě Hustopečí rozhodně není problém D2 rozšířit.
No, dokud nebude hotový ten Bzenec – Rohatec tak jakékoliv zlepšení na úseku Rohatec – Břeclav se prakticky nijak neprojeví… takže asi je dobře že to „v poklidu“ plánují, jen teda aby už ty plány byly definitivní aby se při čekání na to až bude tento úsek na řadě mezitím něco „nepřehodnotilo“ a detailní plány nebyly jen prošustrované peníze…
Hodonín chce další exit na Pánově, snad to projektantům řekli 🙂
No, a bude to vyhovovat normě, když to bude „plnotučná“ dálnice? MMCH mám podezření jestli ty „řídké“ sjezdy z dálnice původně nevznikly ve Francii (a Itálii) kde je nutné mít u každého sjezdu/nájezdu na dálnici „celnici“ na placení mýtného…
Ale projeví. Zrovna dnes ráno byla na křižovatce s I/55 u Moravské Nové Vsi smrtelná nehoda. Až tam bude dálnice, tak tam už tahle křižovatka nebude.
Já jsem hlavně zvědavý, co udělá polský kamioňák v momentě, kdy bude D55 (a D1) hotová – přes Mikulov a Brno to bude do Polska o min. 20 km delší, než přes Břeclav.
A odpověď má znít že prorazí Rakušákům závoru na přechodu Reintal?
Ale moc brzo to nebude, tak za 10 let nejdřív (a to beru stav „skoro-hotové“)
Tam je nějaká závora? 🙂
Otazka zni, jak zareaguje ČR. Idealne zakaz vjezdu tranzitu nad 7,5t pres Valtice a dusledne vymahani. Coz je presne to, co neumime…
Rakusaci narozdil od nas umi poslat pokutu do ciziny
Pokud je dost bohatý, může to zkusit přes Břeclav/Reintal. Na rakouské straně (a nejspíš i kousek na moravské) je to do 3,5 tuny a rakouští policajti opravdu nespí.
dost let na to tam dát jakýkoliv zákaz nad 3,5t kromě zásobování třeba sólem. Poté tam někde zbudovat točnu, za porušení dát pokutu 500 tisíc a okamžitě auto otočit nazpět. Je to jednoduché, jen se musí chtít….
Pojede po D55 a pak po I/40 z Břeclavi do Mikulova…
Mezi Hodonínem a Břeclaví chybí silnice 2 třídy (655), která bude sloužit pro místní bez dálniční známky a pro odklon dopravy v případě nehody na dálnici.
V obcích Huršky, Moravská n Ves, Mikulčice, Lužice i samotný Hodonín čeká nárust dopravy. Špatná zpráva pro ty co tam bydlí.
ikdyž ty Mikulčic bude malý ‚obchvat‘
Tak minimálně se musí začít úsekem Hrušky – Břeclav…
A kromě důvodů které jste vyjmenoval je to ještě pro vozidla co na dálnici vůbec nesmějí. Ale nemusí to být nutně dvojka (v celé trase) a nemusí jít vysloveně paralelně.
Jsem zvědavé, jak moc se podaří využít ty předpřipravené mosty, které s dálnicí počítaly.
Naopak komedie je, že město Hodonín postavilo v posledních letech lávku do ZOO a přitom vědělo, že dálnici nevyhovuje. No a tvrdí, že se to za pár mega přesune jinam.
Ta lávka pomáha a ještě bude pomáhat pár let… to byste pořád mohl jen na něco čekat. Svět patři těm co něco budují a ne čekají a mudrují
Já neříkám, že nemá smysl. Jen se mohla postavit s takovými parametry, aby se tam vešla dálnice pod ni.
Neznali projekt, presny vedeny … uplne stejne jako u D3 u Bedejovic vs uprava zeleznice
Ta lávka je hodně frekventovaná, pro Hodoňáky jediný kontakt s lesem, zvlášť po tornádu.
Jojo já její existenci oceňuju, jen moc nechápu, proč ji neudělali o těch pár metrů větší nebo vyšší, prostě aby se tam vlezla i potom.
to taky nechápu, dva mosty nedaleko postavené před 40 lety už byly na dálnici projektovány. Ten silniční nedávno prošel rekonstrukcí
A ta dálnice se tam nevejde? Já měl za to že stači posunout jenom ten sloup doprostřed k tomu plechovýmu čtverci.
Škoda že z tohoto projektu vypadl obchvat Hodonína ve směru na Holič. Všechna nákladní doprava od D55 směr Holič jezdí a bohužel nadále bude jezdit přes město Hodonín. Hodně špatné řešení!
Pokud si to pamatuji správně je tam skládka elektrárenského popílku a nikdo tam nechce „hrabat“
Doprava se na tom úseku začíná docela houstnout, situace z dnešního rána je na každotýdenním pořádku. Příští rok začnou Napajedla. Oprava křížení D1xD2 na ten úsek také nažene víc aut
Trošku se bojím toho že křižovatka má být samostatná stavba. Ale jsem rád že se stavba posunuje.
Zase magický rok 2028, těm ŘSD plánům ale věřím o něco víc. Snad příští vlada sežene peníze.
D55 z Bzence do Břeclavi se velmi pravděpodobně má stavět PPP modelem. Zahájení těchto úseků je už několik let avizováno na rok 2028, to není jak u SŽ 🙂
Napajedla včera posunuli na 2027. Několik let avizovali 2025. Loni spolu s video prezentací řekli že chtějí hned zkraje 2026. A včera Chudárek řekl že teda napřesrok
řeč je o Bzenec-Břeclav, Napajedla jsou jiný případ, ty se opravdu pravidelně o rok posouvají
Jaký je problém vůbec v tomto úseku?
Jinak teda sice byl posunut, na druhou stranu i zde to po letech spěje ke stavbě, ne?
Trochu zjednodušeně: Problém je nacpat dálnici, železnici, řeku do jednoho kaňonu
A obec 🙂
Příští vláda bude vracet, co Vám tahle vláda vzala. Zařídí i levnou elektřinu a nižší daně, možná i potraviny budeme dotovat. To nemůže dopadnout špatně. Stále starší obyvatelstvo a neřešené zdravotnictví s důchody, no světlé zítřky jsou před námi. A to se ještě derou k moci partaje, co chtějí měnit režim, tak to možná bude ještě lepší v téhle kotlince.
Tak to jo… to už si jdu zarezervovat to křesílko, kde budu jen tak sedět a pečení holubi mi budou sami létat do úst…😂
jako sarkasmus dobrý 🙂