ŘSD má projektanty pro dalších 23 kilometrů D55, v Břeclavi má být hotovo v roce 2032

D55 v úseku Rohatec - Břeclav využije stávající trasu I/55. Snímek je z Hodonína. Foto: Google Street ViewD55 v úseku Rohatec - Břeclav využije stávající trasu I/55. Snímek je z Hodonína. Foto: Google Street View

Projekční zakázky získala dvě stejná sdružení.

Odebírat
Upozornit na
guest
44 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kesua

Nikdy jsem nepochopil, proc se dela D52 na Viden, kdyz jednoznacne efektivnejsi z hlediska dopravniho i ekonomickeho vyuziti by bylo vest D55 od krizovatky s D2 dal na Viden. Bylo by to bez problemu s premostenim Novych Mlynu a zaroven by to vyuzival i Polsky tranzit.

MartinS.

Protože Lednicko-valtický areál (památka UNESCO) a lužní lesy? To je to přemostění Nových mlýnů vlastně hračka…

kesua

Nejak jsem si nevsiml, ze by planovanemu obchvatu Breclavi nebo stavajici trase I/55 vadil LV areal…

Adam BV

Přemostění hračka není. Je pravda, že by dálnice šla přes Lednicko Valtický areál, ale snad se shodneme, že to cennější z něj je jinde. Navíc přes něj stejně půjde silniční obchvat Břeclavi… a už je tam silnice I/55, železniční koridor.

Trasování na Mikulov je dané historicky, protože se tam v minulosti vybudoval hraniční přechod. Přechod v Břeclavi je pouze pro osobku. Samozřejmě je to chyba…

Dálnice

Rakusaci pozadovali trasu pres Mikulov.

Adam BV

Nepožadovali – je jim to jedno.

Dálnice

Pozadovali. Jine varianty odmitli a jako prechodovy bod byl tedy zvolen Mikulov/Drasenhofen.

Pavel

Není úplně pravda, Rakousko se zastavilo během stavby někde u Erdbergu a čekalo na Českou stranu. Pak byly dohody, že teda Češi povedou dálnici přes Mikulov a potkáme se. Rakousku to bylo tenkrát jedno, byli připraveni jet i směrem na Břeclav. Ale co vím, tak už je to hodně let zpátky. Vždyť na D52 se naposled stavělo v roce 1996

SYN

Stejně to bude do jisté míru funkční obojí (a je to tak správně)…

Marek H

protože by to D2 kapacitně neutáhla.

Adam BV

D2 lze rozšířit… a rozšiřovat se bude, kvůli jižní tangentě bude 3+3 pruhy… toto jen potvrzuje nevhodnost vedení dopravy na Vídeň přes I/52 respektive D52

SYN

No, dokud nebude hotový ten Bzenec – Rohatec tak jakékoliv zlepšení na úseku Rohatec – Břeclav se prakticky nijak neprojeví… takže asi je dobře že to „v poklidu“ plánují, jen teda aby už ty plány byly definitivní aby se při čekání na to až bude tento úsek na řadě mezitím něco „nepřehodnotilo“ a detailní plány nebyly jen prošustrované peníze…

Vítek

Hodonín chce další exit na Pánově, snad to projektantům řekli 🙂

SYN

No, a bude to vyhovovat normě, když to bude „plnotučná“ dálnice? MMCH mám podezření jestli ty „řídké“ sjezdy z dálnice původně nevznikly ve Francii (a Itálii) kde je nutné mít u každého sjezdu/nájezdu na dálnici „celnici“ na placení mýtného…

Malej-jarda

Ale projeví. Zrovna dnes ráno byla na křižovatce s I/55 u Moravské Nové Vsi smrtelná nehoda. Až tam bude dálnice, tak tam už tahle křižovatka nebude.

Zlámalík

Já jsem hlavně zvědavý, co udělá polský kamioňák v momentě, kdy bude D55 (a D1) hotová – přes Mikulov a Brno to bude do Polska o min. 20 km delší, než přes Břeclav.

SYN

A odpověď má znít že prorazí Rakušákům závoru na přechodu Reintal?
Ale moc brzo to nebude, tak za 10 let nejdřív (a to beru stav „skoro-hotové“)

Koro

Tam je nějaká závora? 🙂

Dálnice

Otazka zni, jak zareaguje ČR. Idealne zakaz vjezdu tranzitu nad 7,5t pres Valtice a dusledne vymahani. Coz je presne to, co neumime…

David

Rakusaci narozdil od nas umi poslat pokutu do ciziny

Beskyd

Mezi Hodonínem a Břeclaví chybí silnice 2 třídy (655), která bude sloužit pro místní bez dálniční známky a pro odklon dopravy v případě nehody na dálnici.
V obcích Huršky, Moravská n Ves, Mikulčice, Lužice i samotný Hodonín čeká nárust dopravy. Špatná zpráva pro ty co tam bydlí.

Beskyd

ikdyž ty Mikulčic bude malý ‚obchvat‘

SYN

Tak minimálně se musí začít úsekem Hrušky – Břeclav…
A kromě důvodů které jste vyjmenoval je to ještě pro vozidla co na dálnici vůbec nesmějí. Ale nemusí to být nutně dvojka (v celé trase) a nemusí jít vysloveně paralelně.

Jirka 2

Jsem zvědavé, jak moc se podaří využít ty předpřipravené mosty, které s dálnicí počítaly.

Naopak komedie je, že město Hodonín postavilo v posledních letech lávku do ZOO a přitom vědělo, že dálnici nevyhovuje. No a tvrdí, že se to za pár mega přesune jinam.

František

Ta lávka pomáha a ještě bude pomáhat pár let… to byste pořád mohl jen na něco čekat. Svět patři těm co něco budují a ne čekají a mudrují

Jirka 2

Já neříkám, že nemá smysl. Jen se mohla postavit s takovými parametry, aby se tam vešla dálnice pod ni.

David

Neznali projekt, presny vedeny … uplne stejne jako u D3 u Bedejovic vs uprava zeleznice

Vítek

Ta lávka je hodně frekventovaná, pro Hodoňáky jediný kontakt s lesem, zvlášť po tornádu.

Jirka 2

Jojo já její existenci oceňuju, jen moc nechápu, proč ji neudělali o těch pár metrů větší nebo vyšší, prostě aby se tam vlezla i potom.

Vítek

to taky nechápu, dva mosty nedaleko postavené před 40 lety už byly na dálnici projektovány. Ten silniční nedávno prošel rekonstrukcí

Lumbigo

A ta dálnice se tam nevejde? Já měl za to že stači posunout jenom ten sloup doprostřed k tomu plechovýmu čtverci.

Karel

Škoda že z tohoto projektu vypadl obchvat Hodonína ve směru na Holič. Všechna nákladní doprava od D55 směr Holič jezdí a bohužel nadále bude jezdit přes město Hodonín. Hodně špatné řešení!

Vítek

Doprava se na tom úseku začíná docela houstnout, situace z dnešního rána je na každotýdenním pořádku. Příští rok začnou Napajedla. Oprava křížení D1xD2 na ten úsek také nažene víc aut

Petr

Trošku se bojím toho že křižovatka má být samostatná stavba. Ale jsem rád že se stavba posunuje.

František

Zase magický rok 2028, těm ŘSD plánům ale věřím o něco víc. Snad příští vlada sežene peníze.

PetrN

D55 z Bzence do Břeclavi se velmi pravděpodobně má stavět PPP modelem. Zahájení těchto úseků je už několik let avizováno na rok 2028, to není jak u SŽ 🙂

Vítek

Napajedla včera posunuli na 2027. Několik let avizovali 2025. Loni spolu s video prezentací řekli že chtějí hned zkraje 2026. A včera Chudárek řekl že teda napřesrok

PetrN

řeč je o Bzenec-Břeclav, Napajedla jsou jiný případ, ty se opravdu pravidelně o rok posouvají

Silničář v zácviku

Jaký je problém vůbec v tomto úseku?
Jinak teda sice byl posunut, na druhou stranu i zde to po letech spěje ke stavbě, ne?

Vítek

Trochu zjednodušeně: Problém je nacpat dálnici, železnici, řeku do jednoho kaňonu

Zlámalík

A obec 🙂

peter

Příští vláda bude vracet, co Vám tahle vláda vzala. Zařídí i levnou elektřinu a nižší daně, možná i potraviny budeme dotovat. To nemůže dopadnout špatně. Stále starší obyvatelstvo a neřešené zdravotnictví s důchody, no světlé zítřky jsou před námi. A to se ještě derou k moci partaje, co chtějí měnit režim, tak to možná bude ještě lepší v téhle kotlince.

MartinS.

Tak to jo… to už si jdu zarezervovat to křesílko, kde budu jen tak sedět a pečení holubi mi budou sami létat do úst…😂

pdolak

jako sarkasmus dobrý 🙂