„Tento leták byl aktualizován v lednu 2023.“ Asi se dívám do budoucnosti, dneska je 19. 12. 2022. 😀
Jack
1 rok
Myslím si, že kolega spíš narážel na to, že existuje studie proveditelnosti na celou trat z r. 2017, kde jsou řešeny dílčí přeložky (okolo Bolevce, závlek přes Oboru), částečná elektrifikace, ale dál se to nikdy neposunulo. Trať ale trpěla především na začátku tisíciletí, kdy sem ČD posílaly na dojezd kredence a vše dokonala SŽ svými 120denními výlukami každý rok. Na to si ostatně stěžuje i např. dopravce rychlíků GW Train, který neměl ani jeden GVD od svého nástupu v r. 2016 bez takto nebo podobně dlouhé výluky. Za obchvat Plas jsem rád, ale ještě raději budu, až celá I/27 bude… Číst vice »
Plzeňský kraj požaduje po SŽ dvě koleje do Horní Břízy.
Kojzar
1 rok
“ Kromě dvou silničních pruhů bude na mostě tři metry široký chodník s cyklostezkou, oddělený svodidly, a uprostřed vyhlídkové místo s průhlednou podlahou”
Tohle tam původně vůbec být nemělo, máme dole chaty a jsme fakt hrozně z toho nadšený až nám turisti budou koukat do soukromí apropo chatařů se nikdo nezeptal a automaticky tam udělají něco na víc co v původních plánech vůbec nebylo ať jdou do prdele. Taky by aspoň ŘSD mohla majitelům chat poslat nějaký dopis že se tam bude taková šaškárna stavět, jestli s tím taky místní souhlasí vůbec.
Ta chatová osada je dole kousek pod tím mostem, konkrétně ta malá bílá tečka pod tím obloukem co vidíš v lese je moje chajda, takže je to fakt super jako udělat vyhlídkové místo aby lidi turisti čumeli přímo nám rovnou do chat.
Myslíte chatu s evidenčním číslem 129? Jestli se dobře dívám, od lávky mostu je vzdálena cca 100 metrů a je z velké části zakryta korunami stromů. Mám pocit, že z vaší chaty turisti moc neuvidí.
A když tam ta stezka a vyhlídkové místo nebude, tak tam ti turisti a cyklisté nebudou smět? Jestli jste si nevšiml, tak to není silnice s vyloučením provozu nemotorovych vozidel. Ta stezka jen zvýší bezpečnost nemotoristu, mohli by tam jet/jít tak jako tak.
Jen dva pruhy?
1 rok
Podobné silnice a celkově všechny tak vytížené silnice 1. třídy by v civilizované zemi stavěli se čtyřmi pruhy aby postupně vznikla bezpečná silniční/dálniční síť. U nás opět jen dva
tady dva pruhy v pohodě stačí, zas taková tepna to není… a pokud jednou bude, tak se přilepí ještě druhý most vedle 😉 Lepší něž někde udělat 2+2, tak vylepšit jinou část jedničky…
Zbytečné stavět takovou “dálnici” když tam široko daleko není jediný úsek, který by se ji kapacitně podobal… jako důležitější bych viděl obchvat Kaznějova a dalších obcí
Tady by 2+2 nedával smysl, z obou stran by ta dálnice končila v poli, do Plzně či Žatce není kudy dálnici vést. Obchvat ála německá B20 kde občas je střídavý trojpruh a hlavně obchvaty všech vesnic stačí i na tuto silnici
Co tady melete za žvásty …..Kaznějov těžba kaolinu + nákládka dřeva, totéž Horní Bříza těžba kaolinu, Tremošná Čepro , všude je vybudovaná vlečka, ale zásadně se tyto komodity vozit po silnici Takže nějaká VRT do Poohří je úplně k hovnu tady se potřebuje vozit v místě přímo po trati Plzeň -Žatec ne nějaký VRT někde tady do pohoří to si strčte do prdele. Jenomže to by ovšem nesměla být tak nahuštěná osobní doprava aby ten manipulák vůbec mohl v těch stanicích operovat ( posunovat, objíždět, přistavovat vozy na vlečku atd.) Na VRT snad vzniká nákladní doprava ?? Tam jako naložim… Číst vice »
Pokud jsou problémem hlavně nákladní auta co mají start nebo cíl někde po trase, vylepšení železnice tomu asi moc nepomůže. Přímé autobusy z Plzně do Žatce, Mostu či Chomutova jsou čistá nula, tak nevím jak velká je poptávka po „dálkové“ relaci. Asi můžeme být rádi za dvouhodináč rychlíků a nově vysoutěžené vlaky pro osobáky. Pomohlo by hlavně méně výluk…
Pomohlo by hlavně osekat osobní dopravu hlavně osobáků a rychlíky nechat ve dvou až tři hodinovém taktu….. a veškerý vytěžený materiál písky a kaolin a dřevo převést okamžitě na železnici a zavést trvalou staniční zálohu v Kaznějově a dva manipuláky denně. Jenže to by musely být strojvedoucí, musely by na to někde být mašiny, nejsou ani vedoucí posunu na to. Není už co po psu hodit a proto to tak vypadá. Proto se ten obchvat staví jen pro kamiony a tranzitní dopravu, protože stát není schopen v podstatě ani nechce vozit po dráze.
Tak na to aby se zavedly dva manipuláky snad není potřeba pokosit osobní dopravu v okolí Plzně. A navíc nevím jestli ta nákladní doprava je tolik o kaolinu z Kaznějova – co třeba kamiony z průmyslových zón okolo Žatce směřující na D5?
Paráda, úleva pro místní a daleko větší komfort pro řidiče. Co ty na to Patriku? Pamatuji si moc dobře, jak si škodil u obchvatu F-M a překlenutí Ostravice… Haj**e.
Patrik se nechal slyšet, že se soustředí na moravské stavby.
Vladimír
1 rok
Ještě by to chtělo plánovat obchvaty i na sever od Jesenické křižovatky, abych měl alespoň naději že naše vesnice nebude tímto hlavním tahem jednou rozdělena a nebude nás rušit hluk a prašnost od nákladní dopravy.
Millau leda pojetím neztrácet zbytečně vejšku (z tohoto pohledu považuju most přes Sázavu na D1 u Hvězdonic za energetický zločin), jinak je to úplně jiná konstrukce.
O tom se mluvilo už když mě bylo 8 let tedy před 50ti lety a teď sveteborse budeme mít most z mohl stát chtělo by to Bílou paní z toho filmu šašci
Pro pobavení: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/220/infoletak_s27-plasy-obchvat.pdf?t=2022-12-16%2015:47:56.871
„Tento leták byl aktualizován v lednu 2023.“ Asi se dívám do budoucnosti, dneska je 19. 12. 2022. 😀
Myslím si, že kolega spíš narážel na to, že existuje studie proveditelnosti na celou trat z r. 2017, kde jsou řešeny dílčí přeložky (okolo Bolevce, závlek přes Oboru), částečná elektrifikace, ale dál se to nikdy neposunulo. Trať ale trpěla především na začátku tisíciletí, kdy sem ČD posílaly na dojezd kredence a vše dokonala SŽ svými 120denními výlukami každý rok. Na to si ostatně stěžuje i např. dopravce rychlíků GW Train, který neměl ani jeden GVD od svého nástupu v r. 2016 bez takto nebo podobně dlouhé výluky. Za obchvat Plas jsem rád, ale ještě raději budu, až celá I/27 bude… Číst vice »
Plzeňský kraj požaduje po SŽ dvě koleje do Horní Břízy.
“ Kromě dvou silničních pruhů bude na mostě tři metry široký chodník s cyklostezkou, oddělený svodidly, a uprostřed vyhlídkové místo s průhlednou podlahou”
Tohle tam původně vůbec být nemělo, máme dole chaty a jsme fakt hrozně z toho nadšený až nám turisti budou koukat do soukromí apropo chatařů se nikdo nezeptal a automaticky tam udělají něco na víc co v původních plánech vůbec nebylo ať jdou do prdele. Taky by aspoň ŘSD mohla majitelům chat poslat nějaký dopis že se tam bude taková šaškárna stavět, jestli s tím taky místní souhlasí vůbec.
Myslíte, že je někdo zvědavej na vás a vaší chatu? Myslím, že není. I kdyby to tam postavili, nikdo vás okukovat nebude
V původních plánech to ovšem nebylo a mi si to nepřejeme aby nám koukali do talířů.
Kde vám kdo bude koukat do talířů?
Ať koukám jak koukám, žádná chatová osada v trase budoucího obchvatu nikde není!
Ta chatová osada je dole kousek pod tím mostem, konkrétně ta malá bílá tečka pod tím obloukem co vidíš v lese je moje chajda, takže je to fakt super jako udělat vyhlídkové místo aby lidi turisti čumeli přímo nám rovnou do chat.
Myslíte chatu s evidenčním číslem 129? Jestli se dobře dívám, od lávky mostu je vzdálena cca 100 metrů a je z velké části zakryta korunami stromů. Mám pocit, že z vaší chaty turisti moc neuvidí.
A když tam ta stezka a vyhlídkové místo nebude, tak tam ti turisti a cyklisté nebudou smět? Jestli jste si nevšiml, tak to není silnice s vyloučením provozu nemotorovych vozidel. Ta stezka jen zvýší bezpečnost nemotoristu, mohli by tam jet/jít tak jako tak.
Podobné silnice a celkově všechny tak vytížené silnice 1. třídy by v civilizované zemi stavěli se čtyřmi pruhy aby postupně vznikla bezpečná silniční/dálniční síť. U nás opět jen dva
Tak on by ten problém s dvěma pruhama vůbec nebyl, kdyby všichni jezdili těch 80-90 km/h… Problémem jsou ti, pro které je 90 málo, nebo 80 moc…
tady dva pruhy v pohodě stačí, zas taková tepna to není… a pokud jednou bude, tak se přilepí ještě druhý most vedle 😉 Lepší něž někde udělat 2+2, tak vylepšit jinou část jedničky…
Zbytečné stavět takovou “dálnici” když tam široko daleko není jediný úsek, který by se ji kapacitně podobal… jako důležitější bych viděl obchvat Kaznějova a dalších obcí
Tady by 2+2 nedával smysl, z obou stran by ta dálnice končila v poli, do Plzně či Žatce není kudy dálnici vést. Obchvat ála německá B20 kde občas je střídavý trojpruh a hlavně obchvaty všech vesnic stačí i na tuto silnici
Oni budou jezdit na půl v liché dny náklaďáky nahoře sudé dole ať si taky něco uzijou
A zatím na železnici v tomtéž směru… ale nic.
Koridor do Prahy, včetně úseku z Berouna do Prahy, a VRT Poohří.
Co tady melete za žvásty …..Kaznějov těžba kaolinu + nákládka dřeva, totéž Horní Bříza těžba kaolinu, Tremošná Čepro , všude je vybudovaná vlečka, ale zásadně se tyto komodity vozit po silnici Takže nějaká VRT do Poohří je úplně k hovnu tady se potřebuje vozit v místě přímo po trati Plzeň -Žatec ne nějaký VRT někde tady do pohoří to si strčte do prdele. Jenomže to by ovšem nesměla být tak nahuštěná osobní doprava aby ten manipulák vůbec mohl v těch stanicích operovat ( posunovat, objíždět, přistavovat vozy na vlečku atd.) Na VRT snad vzniká nákladní doprava ?? Tam jako naložim… Číst vice »
Tak zrovna u VRT Poohří by to tak nejspíš mělo být (až na ty Mn).
Kaolin ale jak dlouho
Pokud jsou problémem hlavně nákladní auta co mají start nebo cíl někde po trase, vylepšení železnice tomu asi moc nepomůže. Přímé autobusy z Plzně do Žatce, Mostu či Chomutova jsou čistá nula, tak nevím jak velká je poptávka po „dálkové“ relaci. Asi můžeme být rádi za dvouhodináč rychlíků a nově vysoutěžené vlaky pro osobáky. Pomohlo by hlavně méně výluk…
Pomohlo by hlavně osekat osobní dopravu hlavně osobáků a rychlíky nechat ve dvou až tři hodinovém taktu….. a veškerý vytěžený materiál písky a kaolin a dřevo převést okamžitě na železnici a zavést trvalou staniční zálohu v Kaznějově a dva manipuláky denně. Jenže to by musely být strojvedoucí, musely by na to někde být mašiny, nejsou ani vedoucí posunu na to. Není už co po psu hodit a proto to tak vypadá. Proto se ten obchvat staví jen pro kamiony a tranzitní dopravu, protože stát není schopen v podstatě ani nechce vozit po dráze.
Jasně, takže napochoduješ do firmy a buď to budou vozid vlakem, nebo… vyděračská mafie?
Kojzarovi nejvíc vadí, že mu budou davy turistů z vršku koukat, jak na dače lemtá Bráník z PETky ve slevě…🙄
Ještě zapomněl, že je nutné oprášit přepravní podmínky psané stylem „dopravce je oprávněn, přepravce je povinen“ a navrhnout nový ceník stojného.
Tak na to aby se zavedly dva manipuláky snad není potřeba pokosit osobní dopravu v okolí Plzně. A navíc nevím jestli ta nákladní doprava je tolik o kaolinu z Kaznějova – co třeba kamiony z průmyslových zón okolo Žatce směřující na D5?
A proč z průmyslových zón okolo Žatce to vozit kamionem ? Proč ne po dráze ?? Od čeho jsou koleje pro prdel králíkům ?
Koukám na mapu a na té 27 je ještě práce 🙄
kdyby jenom na 27. ale ještě taky 20 na jih od plzně, 22 a 29 ….tam je všude práce 😉
Ten most je parádní. Plasy si ho zaslouží.
Stavba ,, tisíciletí,, zavézt hnojem zasypat vápnem a nechat bejt
95 m je více než 87 m, https://www.dolnimorava.cz/sky-bridge-721
lávka pro pěší… ale to je takové slovíčkaření
A můžu na něj s kamionem?
Jo, v batohu: https://www.abicko.cz/clanek/vystrihovanky-navody-z-abc/22315/vystrihovanky-v-abc-25-26-2017-kamion-liaz-betlem-startovaci-rampa-k-raketam-saturn.html
Paráda, úleva pro místní a daleko větší komfort pro řidiče. Co ty na to Patriku? Pamatuji si moc dobře, jak si škodil u obchvatu F-M a překlenutí Ostravice… Haj**e.
Patrik se nechal slyšet, že se soustředí na moravské stavby.
Ještě by to chtělo plánovat obchvaty i na sever od Jesenické křižovatky, abych měl alespoň naději že naše vesnice nebude tímto hlavním tahem jednou rozdělena a nebude nás rušit hluk a prašnost od nákladní dopravy.
Dost dobrý.
Velký obloukový most je i na D8 u Oparna (https://www.tzb-info.cz/106197-konci-zakladni-stavba-unikatniho-mostu-oparno) i když musím uznat, že most u Falkenau (Sokolova) bude asi větší (https://www.turistika.cz/mista/silnicni-most-pres-reku-ohre-na-komunikaci-i-6-mezi-karlovymi-vary-a-sokolovem/detail)
Krásný most
Jojo, tyhle velké mosty se spodním obloukem mi taky přijdou asi nejméně rušivé…
Taková malá česká obdoba viaduktu v Millau…
To snad ne, viděl jsi ho někdy?
Já myslím že do Mostu v Millau mají ty naše mosty hodně daleko
Millau leda pojetím neztrácet zbytečně vejšku (z tohoto pohledu považuju most přes Sázavu na D1 u Hvězdonic za energetický zločin), jinak je to úplně jiná konstrukce.
Bingo, samozřejmě mám na mysli relativní převýšení a taky charakter původní trasy…
Teda pan mluvčí Blabol to musí mít v životě těžké.
Není mluvčí, ale ředitel plzeňské ŘSD…
Pardon, moje chyba.
Jak v čem. Třeba má oproti jiným lidem zjednodušené rozlišování pitomců…