ŘSD má pravomocné stavební povolení pro téměř 12 kilometrů D35
Vizualizace úseku D35 Janov - Opatovec. Foto: ŘSD
Stavba má začít příští rok, běží již práce na mostu přes koridor.
Stavba má začít příští rok, běží již práce na mostu přes koridor.
Stacila by maličkost, zvednout mýtného na všech silnicích na 50 KČ/km a byl by klid. Kapacitaby stačila, prachy od cizáků by se vybrali a našim pak klidně dat osvobození od silniční daně. Ale na všech silnicích a čím nižší kategorie, tím vyšší
Strabag
Stranám v ČR ještě neco staví? V Rakousku přiznali 25% vlastnictví firmy jednomu Rusovi, takže Smolík a propadnutí státu….
Za Patrika že Země vše cajk? Žádný nesouhlas se závažným stanoviskem, rozptylovou studií atd atd? Nebo tě tento úsek prostě tolik nezajímá?
Ridce osidlena oblast, dalnice vesmes podel stavajici stroke I/35, kde uz se nyni jezdi tak 110. Asi to pro Patrika nema dostatecny trzni potencial – nenasel se klient.
Až tenhle úsek dostaví, to bude hukot na I43. Vtipné je, že analýzu zatížení I43 dělají teď, když ještě D35 není. Myslím, že to mysleli dobře, ale dopadne to jako vždycky.
Na I/43 o moc větší hukot nebude, víc už se ho tam totiž nevejde. Ale D1 by se měla uvolnit o ty, kteří jedou z Olomouce.
Snad bude celá D35 stát dřív, než padne definitivní rozhodnutí o podob D43. Zatím ministerstvo tlačí střídavý třípruh, což je jak kvůli uvažované frakvenci z D35, tak kvůli polské S8 totální nonsens.
To dopadne jak I/3 u Benesova. U Svitavky je takovy zarodek stridaveho pripruhu ve forme 3. pruhu do kopce, a neni to tam moc prijemne.
S tímto naprostý souhlas, mělo by se to analyzovat klidně nyní a poté znovu v násl. letech s postupně minimálně s přibývající D35 i D11, jinak to postrádá logiku.
Jenom z toho Polska to bude proudit skrz S3/D11 i v budoucnosti z S8 pravděpodobně mnohem více, než nyní. Pak se nejspíš zjistí, že D43 bude nezbytná a zase to bude na dalších 10-20 let čekání. To by byla opravdu velká chyba dlouhodobého plánování ŘSD z mého pohledu.
Jen tak dál a na Mohelnici. Díky bohu za každý další km dálnice.
Opět se namísto nejdůležitějších úseku staví ty nejméně důležité, ale nejméně problematické.
Myslím, že by se měly nejdříve stavět obchvaty měst a obcí na hlavních tazích a pak až je spojovat a ne naopak. No snad ty další úseky nebudou za dlouho.
Nesouhlasím. Těhle 12 km nové dálnice dost pomůže. Hlavně to výrazně zvýší bezpečnost, protože na stávající silnici se často stávají těžké nehody. Rozhodně není důvod čekat na ostatní úseky, když je to připravené, ať se to postaví co nejdřív.
Ovšem to, že z jedné strany bude dálnice končit před Mýtem a z druhé strany před Litomyšlí, způsobí ve zmíněných městech peklo.
Nezapomeňte, že pokud bude v Polsku hotová dálnice všechno bude na jih jezdit přes Hradec a tudy.
Nastane peklo…
Ano, to asi nastane, ale to by nastalo i tehdy, kdyby se úsek Janov – Opatovec nepostavil. Navíc to „peklo“ zvýší tlak na co nejdřívější dodělání i toho zbytku.
No, doufejme…
Smutne je, ze je ke zvyseni tlaku na dodelani potreba „peklo“. Bude to peklo jen ve forme konstantniho ramusu nebo se k tomu prida par zajetych chodcu jako nedavno v Ostretine? Hruza.
možná kdyby obce a města tak nezdržovaly, tak už to mohlo být. Viz 3 podané odvolání, které byly později staženy u úseku u Litomyšle.
O důvod víc pohnout kostrou a od těch Poláků si vzít příklad ideálně jejích legislativu.
Vy (plus horda plusařů) jste však ale vůbec nepochopil, co chce pan Davit říct. Ano, tento úsek pomůže, jako každá dálnice a nikdo nezpochybňuje, že by se stavět neměla. Ale je to náhrada široké a rovné státovky vedoucí 100% mimo zastavěné území. Obchvaty Litomyšle a Mýta pomohou a jsou potřeba 100x víc. Jak pro řidiče, tak pro obyvatele. A proto ano, měly se prioritně stavět jako první a ne jako poslední. Navíc s dopravní indukcí z již zprovozněných úseků tam v těch městech opravdu nastane ještě větší peklo, než teď.
Nesouhlasím s tím, že by na D35 byl méně a více důležité úseky. Zatímco obchvatové úseky pomůžou nejvíce obyvatelům těch měst, ty ostatní zase samotným řidičů ma spolujezdcům – především tím, že ochrání jejich bezpečnost. Ano, je to dnes široká a rovná silnice, ale přesto (nebo právě proto) je ten úsek velmi nebezpečný.
Bezpečnost neochrání úseky, nýbrž způsob jízdy. A je už jejich riziko, že nejedou třeba šetrněji a bezpečněji vlakem, zatímco obyvatelé obcí z jejich jízdy zpravidla nic nemají, kromě vyvolaných obtíží.
a v teto oblasti by mohli jet setrneji a bezpecneji treba mladejovskou uzkorozchodkou.
a víte že obchvat Mýta se bude stavět úplně ve stejnych letech jako tento úsek, tj. 2023-26, další úseky budou snad začínat jen o další rok později, takže celý původní příspěvek pana Davida je opravdu mimo. Protože D35 se bude stavět celá najednou neco se začne stavět o pár měsíců dřív, něco později..
doporučuju di něco během 5 minut dohledat než placat nesmysly, klidně třeba jen zde kliknutím na štítek D35, za poslední měsíce se tady toho psalo hodně, jak o úseku kolem VM, tunel Homole, nebo tunel Dětřichov a další…
Právě proto, že to poměrně dost sleduji, tak nejsem takový optimista, jako vy.
Však uvidíme, obchvat Litomyšle zatím nemá ani územní rozhodnutí.
Jo, fajn, tak se stavba odloží o dva roky, aby se začalo podle jakéhosi pořadí. Ale to by se měl odložit i obchvat VM a Litomyšle, protože ještě není hotový obchvat Prahy.
Boha jeho, tak se to bude několik měsíců bez navazujícího úseku. Kdyby se měla celá dálniční síť otevírat naráz, tak dodnes nestojí ani metr. O železniční síti platí totéž.
Kdo prosím uvedl, že by se mělo stavět podle nějakého pořadí? Nikdo, tak nevím o čem přednášíte. Nicméně se D35 začala připravovat podle pořadí a to postupně od HK k Mohelnici, což je celkem tradiční postup ŘSD. Na začátku tomu stádia rozpracovanosti odpovídala, ale vzhledem ke zdržení těch dvou obchvatových úseků dojde k tomu, že ty budou minimálně v rámci HK-SY hotové až jako poslední.
Tak ty obce neměly zdržovat podáváním námitek ne? 😀
S přesměrováním dopravy, ne s dopravní indukcí.
Tyhle ad-hoc useky bez problemu zpusobi to, ze podle kde jaky navigace budou cesty po d35 vychazet lepe nez po D1. Usetrenych 5+ minut tady tim usekem opravdu muze nabalit mnohem vice dalkove prepravy nez by se na prvni pohled mohlo zdat.
V tech meste a obcich bez obchvatu pak zpusobi peklo.
To bychom se nedočkali a nebylo by dlouhou dobu nic. Radši vícero kusů dálnice než nic.
Já si zase myslím, že jsou v Česku důležitější stavby, které byly odsunuty kvůli nedostatku financí. Úsek Opatovec – Janovec lze pak postavit společně s ostatními úseky jako jsou obchvat Vysokého Mýta či obchvat Litomyšle.
však se bude stavět společně se s obchvatem VM, a to od roku 2023, tady se o tom několikrát psalo….. LM bude mít trochu skluz, ale vsechno doposud nerozestavene by snad mělo být v roce 2025 už v realizaci
Však se bude stavět stejně jako obchvat VM.
Které důležitější stavby byly odsunuty kvůli nedostatku financí? K ničemu takovému zatím nedošlo.
Převážně ty železniční.
Která konkrétní železniční stavba byla odsunuta z důvodu výstavby dálnice D35? Žádná. Správa železnic má totiž připraveno minimum investičních staveb, které by se daly začít ihned realizovat.
Ne z důvodu stavby D35, ale z důvodu nedostatku finančních prostředků. Například modernizace podkrušnohorské magistrály, či zabezpečení a zvýšení rychlosti na trati do z Brna do Zastávky u Brna. Říkám jen, že se mohla odsunout tato stavba o rok a namísto toho ty zmíněné neodsouvat.
železnice-jiný rozpočet
Nikoli, je to stejný rozpočet SFDI
Důležitá je D35 jako celek. Je třeba pragmaticky začít stavět vše, co již jde co nejdříve. Nic tomu nebrání a peníze na to (zatím) jsou. Nač čekat?
To ale vůbec nikdo nerozporuje. Děkuji za pozornost:-)
Stavi se to na co mají stavební povolení. Obchvaty měst se začnou stavět přiblížně o rok později.
Tenhle úsek je stejně důležitý jako celá D35, která už dávno měla stát.
Svým způsobem máte pravdu že by se měli nejdříve stavět ty nejdůležitější úseky např. DO. Jenže na ty nejsou příslušné papíry a razítka. Takže se staví to co byrokracie dovolí. Je to smutné, ale bohužel tak.
Rok 2028 kdy má být kompletně hotová D35? Slibem nezarmoutíš…Na polovině trasy jsou kupky sena..
Kupky sena? Od loňského roku? 🙂
Ano 🙂 Od podzimu.
2028- 2030 je reálný termín. Všechny úseky jsou ve vysokém stupni rozpracovani a všechny budou mít do 3 let stavební povolení.
Včetně těch 2 s dlouhými tunely???? Kéž by to byla pravda.
Sci-fi.
Osobně se divím, že se začne stavět tak pozdě, když už vše kromě pozemku je vše hotové. Za mě se mělo začít ideálně ihned po vysoutezeni, tedy někdy na podzim a ne až v druhé půli následného roku.
Tak ještě nejsou všechna stavební povolení, ale nějakou dobu by tam ještě měly běžet přípravné práce. Třeba na D4 probíhaly několik měsíců (možná rok).
Soutěže trvají v poslední době minimálně půl roku od vypsání některé i déle.
Ano, kdyby se chtělo, tak se mohlo stavět už výrazně dříve. Připomínám, že tahle stavba má pravomocné ÚR už od konce roku 2018!
To bychom po ní už 1 rok zejdili. Je to škoda, že opravdu má klíčové projekty se nenašly zdrojem.
Samozřejmě připadá zde úvaha, že chtějí stavět silnici v co největším celku, at se na města a vesnice, kde ještě dálnice nestojí z nárůstu dopravy úplně a zcela nezblazni. Už tak mají zátěže opravdu dost s ohledem po jaké silnici se jede.
Já se obávám, že se tady příprava spíš uměle zdržovala a čekalo se na další úseky. MD si zahrávalo s myšlenkou, že by se D35 stavěla jako PPP projekt a na to je potřeba stavět najednou dlouhé úseky. Snad ale tyhle úvahy už padly pod stůl, protože to by mohlo realizaci odsunout klidně i o dalších 5 let.
V článku se píše první, nikoliv druhá půle následujícího roku. Což vzhledem k zimní pauze není zásadní rozdíl oproti zahájení někdy na podzim 2021.
Jenže kopání a převážení materialu lze dělat i v zimne a navic většina stavěni už začíná po skončení posledních mrazu, takže někdy koncem února. A práce zase neopak konci někdy v prosinci.
To znamená, že máme postavený úsek klidně i o 6-9 mesicu dříve. Za mě to je velká časová uspora. Úsekem jezdím je to tam tragédie.
Škoda každého km co ještě nestojí, nebo není již rozestavena.
Kéž by, no.