ŘSD má pravomocné stavební povolení pro téměř 12 kilometrů D35
Stavba má začít příští rok, běží již práce na mostu přes koridor.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) udělalo důležitý krok pro stavbu další části dálnice D35. Stavební povolení na hlavní trasu úseku Janov – Opatovec již nabylo právní moc. Stavět se má začít příští rok.
Získání stavebního povolení oznámil na Twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Podle něj začne ve třetím čtvrtletí soutěž na zhotovitele, stavba začne v první polovině příštího roku. Běží ještě některé výkupy pozemků. Celkem zbývá vydat dalších pět stavebních povolení na dílčí stavební objekty.
Celkem 11,7 kilometrů dlouhý úsek nenarazil při projednávání na zásadní odpor. Silničáři odhadují náklady na stavbu na 4,34 miliardy korun. Stavba bude napojena na stávající silnici I/35 a v budoucnu na ni naváží úseky dálnice D35 Litomyšl – Janov a Opatovec – Staré Město. Součástí stavby je mimoúrovňová křižovatka Opatovec, v rámci níž bude dálnice napojena rovněž na silnici I/43 včetně připravovaného východního obchvatu Svitav.
První etapa D35 v úseku Janov – Opatovec už začala. Jde o vybudování železničního mostu na koridorové trati Brno – Česká Třebová v kilometru 233. Zakázku za 154 milionů korun získal Strabag Rail. Správa železnic a ŘSD koordinovaly tuto stavbu na dobu, kdy je na trati výrazně omezen provoz kvůli modernizaci úseku z Blanska do Brna a dálkové vlaky přetrasovány na trať přes Havlíčkův Brod. Až se bude stavět dálnice v celé délce úseku Janov – Opatovec, nebude už nutné provoz na trati omezovat. Během stavby mostu mají vlaky jezdit po provizorním jednokolejném mostě.
Trasa dálnice kopíruje trasu současné silnice I/35. Vznikne na ní sedm mostů, největším z nich je most přes silnici I/35 a Mikulečský potok o délce 439 metrů. Detailně je popsána v letáku ŘSD. Stavba má začít příští rok, hotovo bude v roce 2026.
Už loni ŘSD zadalo sdružení firem Eurovia CS a Archaia zakázku na záchranný archeologický výzkum za 87 milionů korun. Kompletně hotová má být dálnice D35 v roce 2028, současná vláda ji zařadila mezi prioritní dopravní stavby Česka.