ŘSD má pravomocné územní rozhodnutí pro D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí
Vizualizace tunelu Maletín na D35 mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSD
Osmnáct kilometrů dlouhý úsek má být součástí výstavby formou PPP.
Osmnáct kilometrů dlouhý úsek má být součástí výstavby formou PPP.
Vypadá to nadějně. Jak velké riziko zdržení hrozí u soutěžení zhotovitele? Je dobře, že už PPP běží na D4, i když si nevybavuji, jak velké bolesti a zdržení s tím byly…
Jen si dovolím opravit větu: „Nahradit by měl stávající silnici I/35 mezi Moravskou Třebovou a Mohelnicí, která už kapacitně přestává stačit.“
Stávající I/35 kapacitně nestačí už řadu let. V pracovní dny člověk u Zámrsku najede do souvislé kolony vozidel, která se trochu zředí u Svitav, ale pak přijdou za Moravskou Třebovou kopce a jede se v kolonách za kamiony (těch pár stoupacích pruhů to nezachrání).
Takže za mě velké poděkování, že po 30 letech slibů konečně vidím reálnou naději na stavbu dálnice.
Souhlas. Opravdu nejhorší je to od Zámrsku po Svitavy. Opravdu vždy lituju obyvatele Litomyšle a Vysokého Mýta, že musí takovou intenzitu snášet… a teď po otevření D35 do Ostrova je to ještě patrnější.
Chapu to tedy spravne, ze nyni jsou jiz vsechny uzemni rozhodnuti na vsechny useky D35 pravomocna?
Platné územní rozhodnutí nemá úsek kolem Litomyšle. Zde se jde cestou společného územního a stavebního povolení.
Stačí trochu pečlivěji číst článek.
„Mezi Ostrovem a Mohelnicí chybí už jen posledních 10 kilometrů okolo Litomyšle, kde není územní rozhodnutí pro stavbu v právní moci.“
Krome clanku jsem si peclive prohledl i orientacni mapku priprav a prave pouze usek „Stare Mesto – Mohelnice“ nema „fajfku“ u UZ. Vsechny ostatni maji jiz odfajfkovano.
Proto jsem se ptal, jak to s UZ je.
Evidentne je tedy nejspis nekde chyba – bud v clanku a nebo na mapce.
Tak ted vidim, ze u useku „Litomysl – Janov“ chyby na mapce informace UZ uplne. Tak to je asi ono.
Asi budou muset přestěhovat prodejnu loštických tvarůžků ze St. Loučky k dálnici. Doufám, že s tímto zásadním problémem ŘSD počítalo…
Stejně tak pletené košíky, co se prodávají na odpočívadle mezi Mohelnicí a Moravskou třebovou a o koňských klobásách u Ostřetína ani nemluvě.
Měli by udělat separátní odpočívku pro tyto tři legendy na D35. Vždy když jedu kolem košíkáře, tak vím, že svět je ještě v pořádku. 😀
Je až neuvěřitelné, že tam je za každého počasí v podstatě neustále…
Neuvěřitelné tempo, co teď na ŘSD předvádějí. Na to je radost koukat. Jak je to vlastně vůbec možný?
Taky jsem si říkal, bohužel to bude ještě nějakou tu chvilku trvat, než se začne vůbec stavět. Kdyby si tak s tím výběrovým řízením trochu pospíšili.
Zřejmě někdo úředníky postavil do latě nebo se konečně začali učit ze svých chyb a pochopili, že je lepší se domluvit než to tlačit přes sílu.
Zase jeden co neví jak to chodí. Když stát nasadí na akci jednu osobu co dělá k dálnici všechno, tak to nestačí. Neni to o urednicich, ale o politicích jako to nastaví a kolik z rozpočtu pošlo peněz.
Takže fakt, že se staví teď rychleji je důsledek kumulace práce předchozích politiků ? Nebo je to důsledek dobré práce ministrů ? Třeba Dana Ťoka ?
Já fakt nevím jak to chodí, jen hádám. Ale nejspíš to víte vy.
Toto tempo v přípravě je již několik let. Bohužel SŽDC stále chrápe.
SŽ(DC)? Oni nic 🙁
Pozor! Již se stihli přejmenovat na Správu železnic a zakázali zkracování na SŽ, protože se SŽ (Slovinsko) se to plést nebude.
Doufám a skoro se až modlím, aby se SprŽel koukalo, ministerstvo se koukalo a pak vyhodilo vedení „my nic“ Správy, aby umožnilo aspoň poloviční tempo také na železnici..
Já si myslím že je to zásluha ředitele pana Mátla. Když čtu/poslouchám rozhovory s ním tak si myslím že ví co dělá a dokáže se fakt na spostě věcí domluvit. Myslím že o jeho práci svědčí i to že si ho současná vláda nechala.
Souhlasím. Z toho, co jsem o něm viděl nebo slyšel, mi vychází, že je to člověk na svém místě a doufám, že tam zůstane co nejdéle. Aspoň do toho roku 2030, kdy by pod jeho vedením mohla být dálniční síť, tak, jak je teď navržena, už víceméně postavená.
Kéž by. Ale nevěřím v severní část D0, D3 od Prahy k Meznu, D49 od Slušovic dál. D55 od Bzence k D2 taky zřejmě do 2030 nebude. No, je toho dost…
Já teda nevěřím ani D0 v úseku 511. Budeme rádi, když se do té doby kopne.
A z železnice si udělali, tak jako vlady pred nimi pokusnou dilnu. Bednarika vyhodili, Svobodu s celym vedenim nechali…:-(
No jenže současná vláda tam nechala i toho umělce v čele SŽ 🙂
#svobodaven
Kolik máme aktuálně rozestavěno dálnic? Něco jako 130 km? Optimisticky chce ŘSD letos začít stavět dalších asi 90? Takže by reálně na konci roku mohl být rozestavěno skoro ke 200 km? Super!!!
Aktuálně rozestavěno 153 km dálnic. 107 km silnic I. třídy.