ŘSD má povolení pro nový exit z D1 v Brně, stavět se začne příští rok
Křižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street View

Plán počítá i s úpravou stávající křižovatky Slatina.
Plán počítá i s úpravou stávající křižovatky Slatina.
Škoda, že takto přes kolektory není řešen celý úsek mezi exity 190 a 203. Je to o dost robustnější řešení, než 3+3. Stávající 2+2 dálnice se měla ponechat pro tranzit na 130 a vše ostatní by pobral kolektor na 100 kmh.
to by bylo 20% dopravy v hlavním pásu a 80% v ucpaných kolektorech. Jen tak mimochodem, na D2 sjíždí 50% ze všech kamionů co přijíždí po D1 od Prahy, k tomu tady je D52 a další vazby. Kolektorové řešení kolem celého Brna je krajně nevhodné, tranzit východ-západ není nijak silný a s dokončením D35 ještě poklesne
Proč na tom Slatinským sjezdu budou předělávat i ty sjezdové a nájezdové rampy, to není možné jen vybudovat kruhák v místě T křižovatky? Tohle mi přijde jako hrozné plýtvání.
Ajo, už mi docvaklo, že je to kvůli rozšíření dálnice… 🙂
Protože tam bude třeba navíc místo pro kolektor a 3 pruh. Tj. ty rampy budou o kus dál od středu dálnice než jsou teď.
Tohle bude dobré, to se bude hodit. Je sranda, že to je další sjezd po kilometru, ale je to potřeba.
Takhle by bylo potřeba, aby udělali sjezd u Velkých Pavlovic na D2. Jezdit přes Hustopeče je absolutní nesmysl a most tam už stejně stojí.
Ono se počítá, že s pokračující výstavbou MO z něj bude na druhém konci Průmyslové sjezd, takže na ni bude sveden tranzit nejen průmyslové zóny, ale i z MO, a Slatina si snad trochu oddychne.
Doufám, že ten nový most bude na západní straně dost široký pro cyklostezku – dneska se jezdí po kusu staré silnice z Tuřan a přes most po několik metrů široké krajinici, nově to bude o dost klikatější. Ideální by byla nová lávka zhruba v místě stávajícího mostu + navazující úseky.
To by mě taky zajímalo, ale obávám se, že spíše ne.
A kdy se má zase rozeběhnout další část toho mordoru jménem rozšířování D1 u Brna na 6 pruhů?
tady to bylo řečeno Radkem Mátlem: https://rss.com/podcasts/rsdcr/1971424/
V tom případě by měly být na dálnici v bezprost|edním úseku obou dálničních křižovatek celkem 4 pruhy v každém pásu a trvale snížená rychlost na 100 km/hod.
Doufal jsem, že tento exit bude dřív, než rekonstrukce křižovatky D1xD2. Minimálně proto, že by osobákem šlo projekt přes Tuřany a objet tu křižovatku…
výbornej nápad když jsou Tuřany každý den ráno i odpoledne totálně zasekané, to byste si hodně pomohl…