ŘSD má povolení pro nový exit z D1 v Brně, stavět se začne příští rok
Křižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street View

Plán počítá i s úpravou stávající křižovatky Slatina.
Plán počítá i s úpravou stávající křižovatky Slatina.
Právě dokončené rozšíření moc nepomohlo. ALE tato malá křižovatka jistojistě vyřeší veškeré dopravní problémy a řidičúm se navždy uleví. Proto hurà, hurá neztrácejme víru v dálnicní transcendentno a spasitelské kamiony, mí bratři a sestry.
Slyšeli jsme posvátná slova z úst Radka Mátla. AMEN amen Aleluja.
Já nevím, jak často jezdíte v okolí? Já jsem teď upřímně happy, jak dva grepy. Jezdí se krásně. Problém nastane ve chvíli, kdy to někdo chce hodit naposlední chvíli doprava na sjezd na D2 a tím zaseká všechny.
Hm, máte zdá se nějaké osobní info o situaci v rozšířeém úseku, jezdíte se tam dívat vlakem?
Jestli to pomůže dálnici netuším, za mě stačí, když to odlehčí Slatině – minimálně tahle akce by měla pomoci Řípské/Tuřance s tím, že provoz z CTP bude moct rovnou na dálnici. A bylo by na mě fajn, kdyby hned po dokončení tohohle (nebo ještě lépe současně) navázali obchvatem Slatiny (spojnice Evropská – Brněnská/Šlapanická – Hviezdoslava)
Jestli to pomůže dálnici netuším, za mě stačí, když to odlehčí Slatině – minimálně tahle akce by měla pomoci Řípské/Tuřance s tím, že provoz z CTP bude moct rovnou na dálnici. A bylo by na mě fajn, kdyby hned po dokončení tohohle (nebo ještě lépe současně) navázali obchvatem Slatiny (spojnice Evropská – Brněnská/Šlapanická – Hviezdoslava)
Z letáku stavby to chápu tak, že rozšíření dálnice na 6 pruhu v tomto úseku není součástí této zakázky? Pouze se přistaví kolektory ale hlavní těleso dálnice bude zatím stále 2+2 pruhy?
Ano udělají se kolektory a pak se udělá 6-ti pruh v akci Brno jih – Brno východ.
Za mě nešťastné řešení, které je dané historickým vývojem.
Možná se obě etapy potkají při realizaci.
Za mě je naopak ta posloupnost logická. Stavba kolektorů bude vyžadovat pouze nějaký minimální omezení provozu, a následně během vlastního rozšiřování dálnice budou ty kolektory využitelný pro vedení dopravy.
Ano, za předpokladu že jsou splněny podmínky co jste jmenoval to to bude lepší…
Uděláte mosty přes 4 proudou dálnici + rezerva. A pak se trefujete 6-ti pruhem v oblouku mezi ty mosty. Takže se novostavbou hlavní trasoy přizpůsobujete kolektorům. Čtyřpruh byl klopený celý, u toho 6-ti pruhu budou jízdní pruhy asi klopené každý zvlášť s uskočeným středním pásem. I když se to nezdá, tak tam ty výškové rozdíly u klopení v oblouku jsou velké.
Takže opravdu napojení II/380 alias staré hodonské na Brno přes dva kruháky? Joj, to bude kolon…
kolony tam jsou a budou, ale ne kvůli kruháčům, dokud nebude obchvat Tuřan, tak na Hanácké to bude zašpuntováno. Jedině zakázat kamionům průjezd přes Tuřany, když budou moci po dálnici až k černovickým terasám a z druhé strany také, kdyby se pro směr na Tovární upravil podjezd toho mostu, tak přes Tuřany teoreticky můžou dát veškerý zákaz na 3,5t….
přes Tuřany ale proudí kamiony buď z II/380 ve směru od Hodonína a nebo z průmyslu na Tovární, a tím pádem jinou možnost než jet přes Hanáckou nemají (jak do města k D1 tak na Slatinu), přes Chrlice je naštěstí zákaz nad 6,5t. Situaci vyřeší až ten obchvat Tuřan a rovněž napojení do nové křižovatky D2xD52 (exit Chrlice II) společně s vyřešením toho podjezdu. Doprava z II/380 (do Brna i tranzit) tak bude tažena buď na D2xD52 nebo na D1 exit 200 vždy mimo Tuřany.
proto píšu, že kdyby se upravil ten podjezd za tovární směr k Chrlicím, tak by tam ten zákaz mohl být hned. Protože kamiony by musely sjíždět na Tovární u Olympie a do černovických teras budou mít brzy sjezd. Po II/380 jich už moc nejezdí
já bych s úpravou podjezdu počkal až do výstavby jižní tangenty D52 a s tím spojenou výstavbou MUK Chrlice II (D2xD52) s přímým napojením na současný kruháč pod Chrlicemi, protože napojení Davídkové na Zámeckou a kruháč u Decathlonu taky neoplývají zrovna velkou kapacitou…
je tam kruháč o 2 pruzích, pro 90% řidičů naprosto děsivá situace protože neví, že když nesjíždí na prvním výjezdu, tak maji jet vnitřkem…
to se naštěstí už velmi brzo změní, bude upraveno na turbo-okružní s dvoupruhovým vjezdem od Chrlic + bypass v rámci rozšíření obchodní zóny za Mobelixem. Každopádně hnát veškerou dopravu po Davídkové by byla pitomost, tam to taky často stojí k Zámecké, takže počkejme na tu jižní tangentu a nové napojení k D2
tam to stojí jen a pouze kvůli tomu kruháču. Já jsem jednoznačně pro, aby, když už je obchvat nějaké dědiny, tak tam ten tranzit jezdil, než aby jel přes Měnín, Telnici a Tuřany nebo Slatinu. Obchvat Tuřan se totiž slibuje už 20 let a jakmile narazí na majetkově právní problémy, tak jeho realizace a vyřešení soudů bude trvat dalších 30 let…
No ono to není nic příjemného když si najedete na vnitřní pruh kruháče protože chcete „až“ na třtí výjezd, a ten co jel za váma si pěkně zůstane na vnějším a „předjíždí“ vás po něm, a na třetím výjezdu pak musíte zastavit protože mu dáváte přednost…
Musel by tam být výjezd tím nejfrekventovanějším (směr „zpátky“ na D2 směrem Brno) dvoupruhový. a slučovat je až na té rampě nájezdu, místa je tam celkem dost. „Pokračující“ samozřejmě pruh levý, končící pravý, aby měli ti co to projeli „poctivě“ přednost…
zatímco současná styková křižovatka Průmyslové a Tuřanky je naprosto v pohodě že…
…zrovna tyto dva kruháče jsou zde naprosto v pořádku a neměly by představovat kapacitní problém
„Stykovka“ stojí jistě za houby, bezesporu… Zde určitě, ale kruháče v případě obou exitů (201 i nového 200) také nepovažuji za to nejlepší řešení, především s ohledem na převažující NAD na všech sjezdech/nájezdech, o kterých je zde řeč. Mimo provoz vztahující se k průmyslové zóně Černovické terasy, jde i o dopravní zátěž generovanou dalšími četnými ekonomickými subjekty v prostoru širší Slatiny, ale i třeba Šlapanic (hustší obydlení nyní přezírám, protože k načrtlému se OA s OK „pasují“ víceméně dobře, i když jsou jedinci…). Problém však značně rozšiřuje existence celnice na Řípské 9, takže hustotu NAD a dopravní excesy vylepšují Schumacherové… Číst vice »
Já Vám dám další exit….
Škoda, že takto přes kolektory není řešen celý úsek mezi exity 190 a 203. Je to o dost robustnější řešení, než 3+3. Stávající 2+2 dálnice se měla ponechat pro tranzit na 130 a vše ostatní by pobral kolektor na 100 kmh.
to by bylo 20% dopravy v hlavním pásu a 80% v ucpaných kolektorech. Jen tak mimochodem, na D2 sjíždí 50% ze všech kamionů co přijíždí po D1 od Prahy, k tomu tady je D52 a další vazby. Kolektorové řešení kolem celého Brna je krajně nevhodné, tranzit východ-západ není nijak silný a s dokončením D35 ještě poklesne
tak on by nemusel být ten kolektor 13 km v kuse úplně oddělěný, mohla by tam být možnost přejet do hlavního pásu a zpět i uprostřed toho úseku, třeba na dvou místech
A to by jistě též bylo přehledné a bezkolizní… 🙁
To je ale pěkná štreka mezi km196 a 201!
Proč na tom Slatinským sjezdu budou předělávat i ty sjezdové a nájezdové rampy, to není možné jen vybudovat kruhák v místě T křižovatky? Tohle mi přijde jako hrozné plýtvání.
Ajo, už mi docvaklo, že je to kvůli rozšíření dálnice… 🙂
Protože tam bude třeba navíc místo pro kolektor a 3 pruh. Tj. ty rampy budou o kus dál od středu dálnice než jsou teď.
Tohle bude dobré, to se bude hodit. Je sranda, že to je další sjezd po kilometru, ale je to potřeba.
Takhle by bylo potřeba, aby udělali sjezd u Velkých Pavlovic na D2. Jezdit přes Hustopeče je absolutní nesmysl a most tam už stejně stojí.
Ono se počítá, že s pokračující výstavbou MO z něj bude na druhém konci Průmyslové sjezd, takže na ni bude sveden tranzit nejen průmyslové zóny, ale i z MO, a Slatina si snad trochu oddychne.
Doufám, že ten nový most bude na západní straně dost široký pro cyklostezku – dneska se jezdí po kusu staré silnice z Tuřan a přes most po několik metrů široké krajinici, nově to bude o dost klikatější. Ideální by byla nová lávka zhruba v místě stávajícího mostu + navazující úseky.
To by mě taky zajímalo, ale obávám se, že spíše ne.
podle mě by se klidně mohlo zapracovat, ať vedle té klikaté silnice na Tuřany vede samostatná cyklostezka, uvítalo by to dost lidí…
Ale to není pro auta, to nikoho z odpovědných v Brně nezajímá.
otázka je, co na to pozemky těch zemědělců, ta cyklostezka teoreticky může být jen k pískovně, k letišti ani omylem…
Nejdůležitější je ten úsek mezi Slatinou a zastávkou Za Křížem, ten se prakticky nedá rozumně objet jinudy, dál se dá aspoň pokračovat kus po Jahodové a pak polňačkama na Měšťanskou.
A kdy se má zase rozeběhnout další část toho mordoru jménem rozšířování D1 u Brna na 6 pruhů?
tady to bylo řečeno Radkem Mátlem: https://rss.com/podcasts/rsdcr/1971424/
V tom případě by měly být na dálnici v bezprost|edním úseku obou dálničních křižovatek celkem 4 pruhy v každém pásu a trvale snížená rychlost na 100 km/hod.
Doufal jsem, že tento exit bude dřív, než rekonstrukce křižovatky D1xD2. Minimálně proto, že by osobákem šlo projekt přes Tuřany a objet tu křižovatku…
výbornej nápad když jsou Tuřany každý den ráno i odpoledne totálně zasekané, to byste si hodně pomohl…
A ještě víc budou zasekané, až se začne dělat D1 x D2… ale takhle bych nemusel až do Slatiny a na nájezd přes Řípskou