ŘSD má pod smlouvou dalších osm kilometrů D6. Stavba začne v březnu
Vizualizace dálnice D6 v úseku Knínice - Bošov. Foto: ŘSD

Celá D6 mezi Prahou a Karlovými Vary by měla být hotova v roce 2028.
Celá D6 mezi Prahou a Karlovými Vary by měla být hotova v roce 2028.
Už se opravdu těším na to, jak na nultém kilometru D6 pustím v asistované jízdě automobil na rychlost 130 km/h, v KV jí trošku porochním stylem 50, 70, 80, 90, 110 a pak zase 130 k Sokolovu a k manželce už jenom 130, 50, 70, 50, zaparkovat 🙂 A místo 2:15 před D0 a Řevničovem to bude 2:00 🙂
Já doufám že ty nové úseky budou dalšími adepty na 150 pod dohledem telematiky…
Od Krušovic zcela zbytečná stavba ,stačil by bohatě střídavý třípruh a za ušetřené finance stavět tam kde chybí obchvaty nebo pořádná silnice
Já jsem Vám to říkal… 🙂 Kolik, že by se uspořilo?
25 % , +zbytečně zabraná půda , náklady na provoz a údržbu komunikace ….
Ano, zrovna tenhle rovný a přehledný úsek bych nechal úplně nakonec a radši dřív stavěl ty serpentiny nad Vary nebo nebezpečný průjezd křižovatkami u Bochova.
Myslím si , že úsek Olšovky-Vary se nestihne do roku 2028, ten bude nejvíce náročný.
No hlavně to podle mě nejde postavit bez totální nebo jednosměrné uzavírky původní silnice, alespoň tedy na část doby, kdy to bude ve výstavbě. Místa tam je v některých místech tak málo, že pochybuji, že se tam vejde stavba se zachováním provozu na původní silnici. To pak znamená odklon dopravy po staré pražské silnici skrz město. Dále i podle výkresu v plánech ŘSD podle mě z tohohle úseku vzejde něco jako I/35 mezi Turnovem a Rádlem, tj. v lepším případě tam bude rychlost omezena na 100-110 v tom horším tam zůstane 90 jako dnes. Oblouk u Olšových Vrat se stane… Číst vice »
Tak tak, dálnice bude vlastně hotová úsekem do Olšových vrat, dolů do KV půjde jen o bezpečnější variantu dnešní 2+1 silnice.
Jojo, souhlas….
Koukám na návrhovou rychlost 80 km/h. Chápu, že terén, ale to tam nejde vyřešit nějak jinak? Chápu, že trasování přes KV je problematické a město to rozpůlilo.
Tak ono by se to i ve stávajícím trasováním tím údolím dalo vyřešit dvěma tunely, které by obešly ty dvě nejprudší zatáčky. U té horní horší zatáčky za golfovým hřištěm by stačil i cca 350 metrů tunel skrz ten kopec. U té spodní zatáčky u střelnice by to už musel být delší tunel tak cca 800 metrů.
Stavět novostavbu dálnice mimo město na 80 km/h je poněkud zvláštní.
Tunely zkrátíte trasu a tím zvýšíte stoupání. A to už teď je tam docela slušné a v zimě dělá dosti velké problémy. Již nyní startujete na kraji KV (400 m.n.m.) a po ujetí necelých 5 km máte na horizontu 600 m.n.m.
https://mapy.cz/s/jovuzemomu
To asi máte pravdu, stavět se to bude obtížně a s tou rychlostí?
Myslím si, že se sklonem a narovnání silnice moc udělat nepůjde. Můj odhad 80 km/hod, stejně se budeme připravovat na průjezd KV.
Můj odhad je 100 km/h a souvislé úsekové měření oběma směry 🙂
Asi by mohla být 100, pokud to půjde trošku narovnat, s měřením nemám problém, to bude asi potřeba po těch nehodách v minulosti, ale to jistě víte.
Je tu někdo kompetentní a může mi říct co dělá MD s ušetřenými penězi? Je jasné, že sem tam urychlí výstavbu, což je za mě správně, ale to nestojí miliardy ročně. Urychlí se díky tomu jiné zakázky protože ušetřené peníze jsou navíc, nebo se vrátí do státního rozpočtu v daný rok, či se přesunou do rozpočtu MD na další rok?
SFDI už při plánování částečně předpokládá s trendem nízkých soutěžních cen u staveb ŘSD
Takze planuje vice staveb na dany rok nez ma dle odhadu v rozpoctu?
Pro všechny moravské hlavy v diskusi, ten článek je o dálnici v KV kraji, kde se za 20 let nepostavil ani metr, a oni východi budou zase žvanit o dálnicích u rozmazlovaného Brna.
Nejsme v době kdy musíme vybírat priority, díky za každý povolený úsek, ale kdybychom neměli problémy se schvalováním, ale jen s penězi, tak toto opravdu priorita není, krásný přímý úsek s intezitou mnohy menší, než na jiných úsecích II. třídy u větších měst.
jako jo, ale ten kraj tu dálnici potřebuje…
Aby se odtamtud dostali lidé co nejrychleji pryč.
O nejenom Brna, ono to platí mimo severovýchodu Moravy o celém území.
To takto reagujete na Avodu a Aronka, kteří píšou o plánu výstavby dálnic na rok 2027? Naprosto logicky se tu řeší i dokončení zbývající dálniční sítě v ČR a na ty roky je holt v plánu konečně pohnout i s částí D52 a D55 na Jižní Moravě. V Čechách by v tu chvíli mělo být rozestavěno nebo dokončeno komplet všechno z plánované dálniční sítě, kromě severní části D0 a středočeské části D3. Ty by se snad mohlo podařit připravit do realizace na rok 2028. Plánované stavby si prakticky nekonkurují, věřím, že se bude stavět všechno, co se podaří nachystat. Nechápu… Číst vice »
Jj, plný souhlas. Chtěl bych kolegu Oršulu navést k hlubšímu zamyšlení co musí úsek Holubice – Kývalka absorbovat a současně i jakou strukturu provozu a druhy účastných vozidel je zatížena, než se začne ušklíbat nad pohodou co na Jižní Moravě vlastně je. Jak moc je zbytná, či není D6 (případně v jaké délce) neumím asi přesně posoudit, ale i Karlovarsku se pro jeho rozvoj solidní napojení na zbytek země bude hodit, neb na kolejovou dopravu to nevypadá. Jen, s vratkou zpět na Moravu, se mi vedle posílení zmíněných 30-ti km (sice pozdě, ale něco se s tím již začalo dělat)… Číst vice »
Martine, souhlasím s vámi ve všem, jen drobná korekce – dálniční obchvat Moravského Písku na D55 už je taky Jihomoravský kraj, takže je to celých 14 km za 20 let! 😀
Samozřejmě, máte pravdu Lukáši a Dane S., úplně jsem na tento úspěch zapomněl. Tak snad se brzy podaří dotáhnout komplet D55 z Olomouce až do Břeclavi, která se snad dočká obchvatu, rakušáci by mohli postavit obchvaty Reintalu a Grosskrutu a mohlo by být o něco líp i na D1 kolem Brna. No a Petrovi O. na oplátku přejme brzkou stavbu dálničního obchvatu KV 🙂
Ještě ty slavné 4 km u Bzence v půlprofilu
Já nikomu nic nezávidím, to je hlavně moravská vlastnost a jestli se nepletu tak dálnici do hlavního města máte už 40 let, jste jen jeden ze čtrnácti krajů a nejste nic lepšího.Třeba 3,5mld. za rekonstrukcí nádraží ve Vsetíně s 20ti tisíci obyvateli to je síla a přesun nádraží v Brně za 75mld to je trestný čin ,člověče, NSA je primárně určena k podpoře mládežnického sportu a ne aby dávala stovky milionů na halu v Brně, když stojí Rondo, a je plně dostačující, důvod je jednoduchý , chcete sebrat Ostravě MŠ v hokeji, dobráci z východu.
Hele sefe, nevim co vam kdo z Moravy udelal, ale motate dohromady silnice, zeleznice, halu a taky fakt, ze Brno a Vsetin jsou v jinych krajich.
Jsme na webu o dopravě, takže k tématu: Souvislá dálnice Praha – Brno stojí už od roku 1980, takže dokonce 45 let. Mám za to, že se D1 stavěla jako první kvůli intenzitě dopravy, ne kvůli tomu, že je Brno jak píšete „něco lepšího“. Hlavní nádraží v ŽUB tvoří jen zlomek odhadu ceny (73 mld), jde o desítky kilometrů tratí, s desítkami mostů a několika dalšími nádražími. Brno tím získá také mnohamiliardový zásek do MHD, provozně nespolehlivé dopravní řešení, hluk, nákladní průtah uprostřed osobního nádraží a VRT terminál v polích u Moravan, aby se mezinárodní vlaky nezdržovaly zajížděním do Brna.… Číst vice »
Což nebude úplně pravda. D6 mezi Chebem a Varama je někdy z let 2010+
Fakt verim ze bude cela D6 do r. 2028 hotova. Pred 5ti lety to bylo sci-fi.
2028 se nestihne, ale 2030 tomu už věřím i já.
On reálně dá někdo jinou záruční lhůtu než 120 měsíců?
To současné tempo výstavby je opravdu slušné.
Jen mne lehce znervozňuje plánované zahájení staveb dálnic v roce 2027, které je s výjimkou jižní tangenty D52 v Brně nulové.
A jsem zvědavý, jestli to bude opravdu to pověstné ticho před bouří, kdy na rok 2028 plánuje ŘSD zahájit D0, D3 a D55.
Není se čeho bát. Už podle současných letáků mají v roce 2027 začínat stavby D52 u Mikulova a Pohořelic. Navíc ještě odložili úsek D55 Napajedla – Babice (a o rok dřív posunuli dva úseky o Bzence, ale tam se uvažuje nad PPP, takže kdo ví).
Leták snese všechno. Už jsme měli letáky, kde byl rok zahájení 2017 a podobně.
Zahájení 2027 znamená jet 2026 vyberka…
D35 myslíte ten dlouhý PPP úsek?
Zbytecne. 3, 2, 1, ted 🙂
To je divné. Článek je zde již více jak dvě hodiny a ještě nikdo nenapsal, jak moc je k ničemu? 🙂
Ale napsat Mátl je Bůh, Svoboda ven asi můžu, ne?
To jednoznačně.
Neboj se toho 😉
A prč by v tomto případě měl jít Svoboda ven? On se na tom nějak podílí?
To je konstanta a axiom.
Tak jako D7+D13 by stačilo + výhledově nějaké „R“20 do Plzně by mi přišlo lepší,ale tak ať už se to teda dodělá,no..🙃