ŘSD instaluje na dálnicích u Brna radary a zákazy předjíždění kamionů
Radary měřící rychlost nebudou sloužit k pokutování řidičů, dle jejich měření se budou upravovat rychlostní omezení na proměnných značkách.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zahájilo na dálnicích D1 a D2 v okolí Brna instalaci mobilního systému řízení dopravy. Cílem je „kultivace“ provozu během omezení, které souvisí s rozšiřováním D1 na šest pruhů. Silničáři rovněž osadí značky zakazující kamionům předjíždění.
Mobilní liniové řízení dopravy bude fungovat na D1 mezi 179. a 184. kilometrem a mezi 214. a 208. kilometrem. Na D2 bude osazeno mezi 11. a 4. kilometrem. V případě obou dálnic jde o směr do Brna, tedy směrem k probíhající uzavírce.
Systémy mobilního liniového řízení jsou sestaveny z přenosných proměnných dopravních značek, z detektorů dopravy a detektorů cestovních časů. „Řízení provozu bude realizováno na základě dopravních dat z instalovaných detektorů,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký. Radary měřící rychlost tak nebudou sloužit k pokutování řidičů, dle jejich měření se budou upravovat rychlostní omezení na proměnných značkách.
Dopravní značky, které zakážou kamionům předjíždění, se budou instalovat na D1 mezi 168. a 178. kilometrem a 216. a 210. kilometrem. Mezi kilometry 178. až 210. je již zákaz v platnosti. Na dálnici D2 půjde o kilometry 17 až 0. Zákaz bude platit směrem k dopravnímu omezení u Brna.
„I nadále platí, že po celou dobu trvání akce budou řidičům k dispozici dva jízdní pruhy v obou směrech, oproti modernizaci D1 jsou také řidičům k dispozici širší provizorní jízdní pruhy,“ doplnil Studecký. Úsek s omezením je rovněž pod dohledem policie, silničáři plánují rozšíření kamerového systému.
Dálnice D1 v okolí Brna dlouhodobě kapacitně nedostačuje, každý den zde projede až 80 tisíc vozidel. ŘSD proto po dlouhé přípravě přikročilo k jejímu rozšíření na šest pruhů. Práce na prvním úseku mezi křižovatkami D1 s výpadovkou na Znojmo a Mikulov (km 194) a s dálnicí D2 (km 196), jinak též úsek D1 01191.C Brno centrum – Brno jih, začaly v srpnu.
Jde o první úsek dlouho plánové stavby, která má postupně v šesti etapách zajistit rozšíření D1 na šest pruhů od Kývalky po Holubice, tedy od 182. k 210. kilometru. Na prvním úseku je vedle tranzitní dopravy i intenzivní doprava mezi Brnem a nejbližším okolím a lidé zde jezdí i k obchodním centrům na jihu města.