ŘSD hledá zhotovitele posledního úseku D48, dálnice pak bude kompletní
D48 u Nového Jičína. Foto: ŘSD

Stavbaři rozšíří silnici I/48 u Nového Jičína na plnohodnotnou čtyřpruhovou dálnici.
Stavbaři rozšíří silnici I/48 u Nového Jičína na plnohodnotnou čtyřpruhovou dálnici.
Kompletní? A co ten cca 500m dlouhý příhraniční úsek, hnusné, špinavé, chaotické místo s kruháčem a zbytky původní celnice. Nechce to ŘSD aspoň zkulturnit? Teda nepředpokládám, že by se chtěli dohodnout s Polskem na stavbě mostu přes Olši pro druhý jízdní pás.
Teda.. tady mi 1,2 mld prijde docela dost, kdyz jde o upravu 4 pruhove silnice na dalnici. To takovou velkou castku spolkne ten most?
A samotná realizace mostu bude velice technický zajímavá. Stávající most se částečně v příčném profilu odbourá, posune do boku na předem připravené podpory. Na uvolněném místě se postaví nový most pravého jízdního pásu. Převede doprava, vybourá zbytek a postaví levý most. Samotný příčný posun celého mostu bude velice složitá a technicky náročná činnost
Hledat může ale nemá peníze na zaplacení 😞
To říkal ten čobolskej podvodník?
Estakáda se rozšiřovat bude v rámci samostatné zakázky. V současné době je zpracovaná technická studie. Stavba bude probíhat po polovinách při zachování provozu. Most bude nový na kategorii D25,5/120. Jinak ve článku je několik chyb. Staničení je od 18,1 do 21,9. Protihlukové zdi nejsou dvě ale osm.
A kdo by zadavatel studie?Na stránkách ŘSD o ní není ani zmíňka.A třeba na I/56 je už první studie z roku 2017 a komlet bez jakýchkoliv termínů.Hledal jsme všemožně na netu a nic k tomu odborného nenašel jen toto“Není jasné, zda tzv. „estakáda“ v tomto úseku je novostavbou nebo rekonstrukcí/zvýšením stávajícího objektu – leták uvádí „za mostní estakádou …“ jako výchozí bod stavby..Jako uživatele D48 mě to zajímá.Zprávy z místních novin nehledám, nejsou směroplatné jak říkala stará Jechová.
Leták stavby: Protihlukové stěny 2.
Most v Novém jičině není součástí, a zatím, vzhledem k okolnostem okolí- jak se psalo různě v novojičínských zpravodajích je problém jakkoliv s ním hýbat.Elegantní řešení bude, když se tam dá úsekové měření rychlosti, a problem vyřešen.Jinak nikoho nedonutíte aby tam ze 130 zpomalil na 80.Už teď to je zlatý důl pro výběrčí daní a neustále potkávám pomahače a chrániče jak loví od benzínky směrem na Příbor.
Jediná škoda je, že estakáda v Novém Jičíně se rozšiřovat nebude.
To je fajn, kdyz to pujde dobre, tak tou dobou budou slovaci mit hotovou kysuckou dalnici a vznikne slusna alternativa k ceste pres buchlovske hory, protoze na D49 se myslim jeste nacekame. Jeste by to chtelo nejak zkultivovat I/68 kolem jablunkova, ale tomu mozna pomuze zas dokonceni S1 v polsku…
Dočasně to bude opravdu lepší, z I/68 se přelijí polské kamiony na S1 a dokud nebude D49 aspoň do Vizovic bude to po D48 rychlejší. Až ale zprovozní D49-R6, bude to takový fičák, že oba hlavní proudy „Praha-Pardubice-D35-Tatry“ i „Brno-D1-Zlín-Žilina“ se přelijí okamžitě tam. D49 má strategickou polohu a tak směr „Pováží-Žilina-Ružomberok/BanskáB-Poprad-Tatry-Prešov-Košice-Uzhorod (UK)“ bude navigace tahat vždy přes D49 – stačí se podívat do map, už aby šel Patrik do… důchodu a mohli jsme normálně jezdit
Kompletně dokončena? Tak to tu někdo asi zapomněl na most u Tesca v Šenově u NJ. O tom stále žádné informace nevidím a ten určitě nevyhovuje pro parametry dálnice. Jinak i na plánku v článku je jasně vidět, že mezi touto 2. etapou a 1. etapou je mezera (ten most), který není v žádné stavbě zařazený.
Mám 2 dotazy: 1. bude zde výjimka, nebo kvůli jednomu nezrekonstruovanému mostu budeme všichni brzdit ze 130km/h na 80km/h, příp. bude aspoň 110km/h?
2. ta OK u Č.Těšína zřejmě nemůže trvale stačit, existují už nějaké informace jako „I/48 MÚK Karvinská“, např. https://mapy.com/s/nacebacuzu
A pak je u ČT úzké hrdlo most pred hranici/řeku/koleje/silnici
Betonové svodidlo se teoreticky dá považovat za fyzické oddělení jizdních pruhů (minimálně se to tak bere třeba u S15.25), takže parametry pro dálnici by to splňovat mělo. Osobně tam ale čekám snížení rychlosti na 110km/h kvůli absenci odstavných pruhů
Ještě doplním: Podíval jsem se do dokumentace (kterou nějaký milý úředník z ŘSD rozdělil na 32 částí, přičemž se dá stáhnout jen 15 a pak má člověk na hodinu útrum) a most bude označený jako dálnice s omezenou rychlostí na 80 km/h. V prostoru odbočovacího pruhu začne platit 100, ještě před připojením začíná 80. Je tam ale zároveň zákres budoucího stavu, kde je most rozšířen a omezení je pryč. Vypadá to tedy, že se na tom pracuje.