ŘSD hledá zhotovitele posledního úseku D48, dálnice pak bude kompletní
D48 u Nového Jičína. Foto: ŘSD

Stavbaři rozšíří silnici I/48 u Nového Jičína na plnohodnotnou čtyřpruhovou dálnici.

Stavbaři rozšíří silnici I/48 u Nového Jičína na plnohodnotnou čtyřpruhovou dálnici.
Kompletní? A co ten cca 500m dlouhý příhraniční úsek, hnusné, špinavé, chaotické místo s kruháčem a zbytky původní celnice. Nechce to ŘSD aspoň zkulturnit? Teda nepředpokládám, že by se chtěli dohodnout s Polskem na stavbě mostu přes Olši pro druhý jízdní pás.
Mě zaráží, že nad tímhle místem ŘSD vůbec neuvažuje. Z polské strany dálnice, z české strany dálnice, a mezi tím maličký kruháč. To je úplný bizár.
kruhový objezd tam nemá co dělat ale nový most přes Olši bude asi papírový problém
Pokud by se místo kruháče udělala MUK, tak to bude stačit. Krátký přeshraniční úsek v polovičním profilu to kapacitně v pohodě zvládne i do budoucna…
Obecně všechny přeshraniční úseky mají z celého dálničního tahu vždy nejnižší intenzity. Tady naštěstí nikdy nebude provoz který by krátký usek v režimu 1+1 nezvládl…
A castorama jako stěžejní bod příhraniční spolupráce.
Teda.. tady mi 1,2 mld prijde docela dost, kdyz jde o upravu 4 pruhove silnice na dalnici. To takovou velkou castku spolkne ten most?
Je to prakticky novostavba s komplet odstraněním původní silnice. Řekl bych, ze původní silnice ve stejné stopě je spíš nevýhoda.
Stavba je poměrně složitá z pohledu velkého množství přeložek inženýrských sítí. VVTL, VTL,NTL,STL, VO, Optika atd…… Mosty jsou pouze dva a dálnice s MÚK není nijak náročná
Tak hlavně ať to nevyhraje ten zkorumpovaný a pomalý Colas.
A samotná realizace mostu bude velice technický zajímavá. Stávající most se částečně v příčném profilu odbourá, posune do boku na předem připravené podpory. Na uvolněném místě se postaví nový most pravého jízdního pásu. Převede doprava, vybourá zbytek a postaví levý most. Samotný příčný posun celého mostu bude velice složitá a technicky náročná činnost
Hledat může ale nemá peníze na zaplacení 😞
To říkal ten čobolskej podvodník?
A přitom by jen stačilo aby se tu půl rozpočtu neprožíralo, že…
Estakáda se rozšiřovat bude v rámci samostatné zakázky. V současné době je zpracovaná technická studie. Stavba bude probíhat po polovinách při zachování provozu. Most bude nový na kategorii D25,5/120. Jinak ve článku je několik chyb. Staničení je od 18,1 do 21,9. Protihlukové zdi nejsou dvě ale osm.
A kdo by zadavatel studie?Na stránkách ŘSD o ní není ani zmíňka.A třeba na I/56 je už první studie z roku 2017 a komlet bez jakýchkoliv termínů.Hledal jsme všemožně na netu a nic k tomu odborného nenašel jen toto“Není jasné, zda tzv. „estakáda“ v tomto úseku je novostavbou nebo rekonstrukcí/zvýšením stávajícího objektu – leták uvádí „za mostní estakádou …“ jako výchozí bod stavby..Jako uživatele D48 mě to zajímá.Zprávy z místních novin nehledám, nejsou směroplatné jak říkala stará Jechová.
Zadavatel je ŘSD, stupeň studie. Bude komplet nový most rozšířený na D25,5/120. Stejně tak se i připravuje obchvat Kunína, který se v km 19,7 vlevo bude napojovat na severní rondel MÚK NJ -východ
Leták stavby: Protihlukové stěny 2.
Ano v letáku jsou 2 objekty PHS ale ve skutečnosti jich je PHS 8. Tři u MÚK NJ západ, čtvrtá na mostě SO 217, pátá a šestá na Větvi 1 a 3 MÚK NJ východ, sedmá v km 20,8 vpravo u zástavby a osmá vlevo před koncem úpravy
Most v Novém jičině není součástí, a zatím, vzhledem k okolnostem okolí- jak se psalo různě v novojičínských zpravodajích je problém jakkoliv s ním hýbat.Elegantní řešení bude, když se tam dá úsekové měření rychlosti, a problem vyřešen.Jinak nikoho nedonutíte aby tam ze 130 zpomalil na 80.Už teď to je zlatý důl pro výběrčí daní a neustále potkávám pomahače a chrániče jak loví od benzínky směrem na Příbor.
Jo, tam mají zlatý důl. Hlavně za hezkého počasí, kdy je to v daném místě „nejzrádnější“. A pak vám budou dopravaci tvrdit, jak jich je málo a že nemají kapacity chytat přetížené kamiony nebo vraky na silnicích.
Problém s výstavbou vyřešen. Po polovinách se zachováním stávajícího provozu. Trošku technicky náročnější, trošku dražší ale řešitelný.
Jediná škoda je, že estakáda v Novém Jičíně se rozšiřovat nebude.
Bude, výhledově ale bude
To je fajn, kdyz to pujde dobre, tak tou dobou budou slovaci mit hotovou kysuckou dalnici a vznikne slusna alternativa k ceste pres buchlovske hory, protoze na D49 se myslim jeste nacekame. Jeste by to chtelo nejak zkultivovat I/68 kolem jablunkova, ale tomu mozna pomuze zas dokonceni S1 v polsku…
Dočasně to bude opravdu lepší, z I/68 se přelijí polské kamiony na S1 a dokud nebude D49 aspoň do Vizovic bude to po D48 rychlejší. Až ale zprovozní D49-R6, bude to takový fičák, že oba hlavní proudy „Praha-Pardubice-D35-Tatry“ i „Brno-D1-Zlín-Žilina“ se přelijí okamžitě tam. D49 má strategickou polohu a tak směr „Pováží-Žilina-Ružomberok/BanskáB-Poprad-Tatry-Prešov-Košice-Uzhorod (UK)“ bude navigace tahat vždy přes D49 – stačí se podívat do map, už aby šel Patrik do… důchodu a mohli jsme normálně jezdit
Jo naše děti se toho dočkají …
Akorát to opět nebude celé dálnice. V nejlepším případě R jako D46.
V nejpravděpodobnějším jaková lepší silnice I. třídy, jako „Buchlovská“ (nepatníkuje středem každé dědiny co pět kilometrů, jak je běžně zvykem).
Kompletně dokončena? Tak to tu někdo asi zapomněl na most u Tesca v Šenově u NJ. O tom stále žádné informace nevidím a ten určitě nevyhovuje pro parametry dálnice. Jinak i na plánku v článku je jasně vidět, že mezi touto 2. etapou a 1. etapou je mezera (ten most), který není v žádné stavbě zařazený.
Mám 2 dotazy: 1. bude zde výjimka, nebo kvůli jednomu nezrekonstruovanému mostu budeme všichni brzdit ze 130km/h na 80km/h, příp. bude aspoň 110km/h?
2. ta OK u Č.Těšína zřejmě nemůže trvale stačit, existují už nějaké informace jako „I/48 MÚK Karvinská“, např. https://mapy.com/s/nacebacuzu
A pak je u ČT úzké hrdlo most pred hranici/řeku/koleje/silnici
Jako problém vidím spíš ten kruháč, pokud by byla misto nej MUK, tak to ten most v režimu 1+1 v pohodě zvládne i do budoucna. Obecně na všech dálnicích je v přeshraničním úseku vždy nejnižší intenzita dopravy, stejně tak to je i zde ..
Betonové svodidlo se teoreticky dá považovat za fyzické oddělení jizdních pruhů (minimálně se to tak bere třeba u S15.25), takže parametry pro dálnici by to splňovat mělo. Osobně tam ale čekám snížení rychlosti na 110km/h kvůli absenci odstavných pruhů
Ještě doplním: Podíval jsem se do dokumentace (kterou nějaký milý úředník z ŘSD rozdělil na 32 částí, přičemž se dá stáhnout jen 15 a pak má člověk na hodinu útrum) a most bude označený jako dálnice s omezenou rychlostí na 80 km/h. V prostoru odbočovacího pruhu začne platit 100, ještě před připojením začíná 80. Je tam ale zároveň zákres budoucího stavu, kde je most rozšířen a omezení je pryč. Vypadá to tedy, že se na tom pracuje.
No podle me tenderarena neumoznuje vetsi soubory a tak je vzdy dokumentace rozdelena po 100 nebo 200MB
Rychlost na mostě je navržena zatím 80km/h viz – požadavek Ministerstva vnitra z DÚR. ŘSD chce rychlost vyšší. Uvidíme jak to v realizaci dopadne.