ŘSD dokončilo výstavbu první části D48, nebezpečnou silnici nahradila plnohodnotná dálnice
Řidičům se otevřelo prvních pět kilometrů z nové dálnice D48. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
Přibyl střední dělicí pás i krajnice pro nouzové odstavení vozidla.
Úplně nechápu proč RSD musí na téměř kompletní dálnici nechávat takové ďoury jako Nový Jičín. Dalšími případy jsou Napajedla a Pod stoly prdí, kde se zahájení výstavby posunulo na rok 2026. Mimochodem jak je to s tím mostem v Novém Jičíně, který se rozšiřovat nebude?
Problém úseku v Napajedlích je ten, že se na hlavu stavěla obec Spytihněv i město Napajedla, které nechtěly mezi Spytihněví a Napajedly most přes současnou silnici a železnici. Po dlouhém boji se podařilo prosadit, že dálnice půjde zářezem pod oběma těmito komunikacemi.
A je opravdu otevřený i ten most přes železniční koridor mezi Polomí a Dubem na konci tohohle úseku? Jel jsem tam před týdnem a vypadalo to, že ještě kus mostu chybí.
Je otevřený v polovičním profilu.
Opravdu to byla taková hrozná „silnice smrti“ dokud tam nebyl ta střední zahrádka a parkoviště na každé straně? Jak je potom možné že existují silnice které se obejdou bez obojího, a dokonce se tam ani nedá předjíždět aniž by člověk vjel do protisměru („klasická“ 10m silnice)?
Ještě pořád stojí v Rychalticích ten dům v jízdní dráze?
Ne, už asi 2 roky.
Zdaleka se nejedná o první část D48, ta první byla otevřena již před téměř 20 lety mezi Frýdkem-Místkem a Dobrou.
jako že pokračování Hlavní třídy ven z města bylo ofiko D48?
Nejdřív, po dokončení, to byla SMV (R48), potom byla překlasifikována společně s dalšími eRky v celé republice na dálnici. 130 km/h tam bylo od počátku.
Ministrovy nůžky se nezúčastnily?
„Situaci v minulých letech alespoň částečně zlepšila instalovaná lanová svodidla.“
V tomto úseku lanová svodidla nikdy nebyla.
Jinak dobrá práce ŘSD, blížíme se k další kompletně dostavěné dálnici u nás.
No poslední 4km úsek Nový Jičín – Rybí (zrovna ten s lanovými svodidly) se bude realizovat nejdřív v letech 2025-28, ale jinak souhlas… Jen škoda že Palačovská spojka s kouskem D48 kolem Dubu nebude hotová na konci 24, tak jako úsek k N.Jičínu, ale až o rok a kousek později.. Takže to chvilku bude takový salám
Když už jsme u těch lanových svodidel, tak nerozumím jedné věci – leckde (třeba na D1 Praha – Mirošovice, ale i jinde) se mění ocelová svodidla, která vypadají celkem zánovně, za nová (byť vyšší a asi i bezpečnější), ale třeba na D8 zůstávají na významných úsecích stále lana, neví někdo proč a jestli se s tím bude taky něco dělat?
Co je špatně na lanových svodidlech? Já měl za to, že jsou levnější a bezpečnější, nemluvě o tom, že psychologicky nepodporují pocit uzavřeného koridoru a tím pádem přispívají k pozornosti řidiče.
tak levnější jsou stoprocentně, ale to že by byly bezpečnější, tak to pochybuju. možná zadrží osobák, ale kamion těžko – i když plně naložený kamion zlikviduje i ocelová svodidla, to by tam asi musela být betonová zeď
Pro motorkáře jsou tato svodidla extrémně nebezpečná.
Na té původní I/48 nebyl vůbec střední dělicí pás, jen dvojitá plná čára. Na ní pak byly později instalovány sloupky s lany a levé jízdní pruhy byly v obou směrech o pár desítek cm (neberte mě za slovo) zúženy. Nebylo to totéž co lana na D8.
Ano, to je pravda. Ale ten pětiletý horizont dostavby už je krásný, není to tak dávno, co to vypadalo, že tato dálnice nikdy nebude dokončená.
dodělat D1 kolem přerova a toto a co se týče dálnic, tak na severu moravy su spokojený. Kéž by se totéž dalo říct o jihu (D52, D55, D49, třípruh u Brna…) – tam je ještě co dohánět
A co tak Místecká v Ově?