ŘSD dokončilo výstavbu první části D48, nebezpečnou silnici nahradila plnohodnotná dálnice
Přibyl střední dělicí pás i krajnice pro nouzové odstavení vozidla.
Plnohodnotná dálnice nahradila původní část silnice I/48 mezi Bělotínem a Dubem na Novojičínsku. Hotový úsek měří zhruba pět kilometrů, postavilo jej sdružení firem Colas CZ a Firesta-Fišer.
Nová cesta je díky střednímu dělicímu pásu i krajnici pro nouzové odstavení vozidla výrazně bezpečnější. Té původní se kvůli častým vážným dopravním nehodám přezdívalo silnice smrti.
Práce trvaly přibližně dva a půl roku, dokončená je zatím jen první část z celého třináctikilometrového úseku D48 z Bělotína do Šenova u Nového Jičína. Zhotovitel musel zbourat loni na podzim položený betonový pás v délce 2,5 kilometru. Betonová vrstva totiž neměla požadovanou odolnost vůči chemickému posypu, pomocí kterého se v zimě udržuje sjízdnost vozovek, což by výrazně zkrátilo životnost dálnice. Opravu, která zahrnovala také pokládku nové vrstvy betonu, hradila stavební firma. Vyšla na několik milionů korun.
Druhá část úseku, z Palačova do Šenova, má být hotová v příštím roce. Čtyřkilometrový úsek mezi Dubem a Palačovem, který vše propojí, spadá pod projekt silnice I/35 Lešná – Palačov. Zbytek plánované D48 z Nového Jičína do Rybí chtějí silničáři postavit mezi lety 2025 až 2028. Dlouhá bude 3,8 kilometru.