ŘSD chystá zahájení další stavby D55. Mezi Přerovem a Kokory začínají první práce
Vizualizace D55 v úseku Kokory - Přerov. Foto: ŘSD

ŘSD vybralo archeology i firmu na budování násypu pro vysokorychlostní železnici.
ŘSD vybralo archeology i firmu na budování násypu pro vysokorychlostní železnici.
Tím násypem pro VRT jste mysleli tohle? https://experience.arcgis.com/experience/a69ce73ff64046ecae542f55884379a3/#widget_469=active_datasource_id:dataSource_2,center:-538552.8141751614%2C-1135955.2616806845%2C102067,scale:4410.092821414924,rotation:0,viewpoint:%7B%22rotation%22%3A0%2C%22scale%22%3A4410.092821414924%2C%22targetGeometry%22%3A%7B%22spatialReference%22%3A%7B%22wkid%22%3A102067%7D%2C%22x%22%3A-538552.8141751614%2C%22y%22%3A-1135955.2616806845%7D%7D,layer_visibility:%7B%22widget_469-dataSource_2%22%3A%7B%22widget_469-dataSource_2-334f1e5cb9134efeb220824c2b57c4c6%22%3Atrue%2C%22widget_469-dataSource_2-4195da5d86414e6c98a25e004a3c421e%22%3Atrue%7D%7D
Ještě tento kousek zahájit plus vybrat koncesionare PPP na D35 a příští rok se začnou stavět oslední dálniční stavby v Olomouckém kraji.
Ještě by to chtělo severní obchvat Olomouce a navazujicí I/46. To je skoro taky dálniční stavba. Aspoň ten obchvat. Nicméně poděkujme Babišovi a jeho Olmě, že se nestaví a to ideálně u voleb.
Takže nějaké Tršice budou mít hotový dálniční okruh dříve než Praha 😀
Tršice jsou momentálně už půl roku neprůjezdné směrem na Přerov. Zaslouží si….
A co deti?Maji si kde hrat?……Soustruzi jedou naplno
Gargameli, musíš jim v tom jako mocný čaroděj zabránit!!!
YES!!!
Takže první reálnou práci v terénu na VRT bude dělat ŘSD. Vlastně nejsem překvapen…. Nemohli by rovnou postavit celou síť prosím?
já dosud nevěřím že se tam bude VRTat….
Myslíte VRT tím tempem co se staví dálnice? Těch stavebně složitých cca 15 km mezi Olomoucí a Přerovem budou místní stavaři překonávat v součtu zhruba 7 let. Když to půjde dobře. To je v průměru 2 km/rok. Poláci staví zhruba 100x rychleji. Bylo by ale hezké dostat se v tomto století na těch 20 km/rok. Tím nechci říct že pan Mátl není asi jediný schopný člověk který od Hitlera řídil výstavbu silnic na tomto území. Ale to tempo je fakt hrozný
Něco je složité stavebně, něco papírově. Ale od klávesnice s neznalostí problematiky to holt vypadá jinak.
Takřka každý dálniční úsek (a není až tak rozhodující, jak je dlouhý, viz třeba D4) se staví 3 stavební sezóny (někde bez složitějších objektů to může být 2 až 2,5 a jinde naopak s tunely nebo složitějšími podmínkami to může být o něco víc). A že se to děje po částech je věc týkající se spíš povolovacích procesů a postupného zadávání. Přepočítávání jedné dílčí stavby na roky je zcela zcestné a nefér. Nebo když přístoupím na Vaši logiku, tak „100x rychlejší Poláci“ by ty zmiňované 2 km zvládli za tři a půl dne?
Poláci staví úplně stejně jako my. Protože jsou ve stejném klimatickém pásmu.
no tak vaší logikou se ale v ČR za roky 2021-2025 v ČR staví tempem 50km/rok, jednotlivé úseky se dle náročnosti staví 2-4 stavební sezóny, a to úplně stejně rychle jako v Polsku. Někde se hold staví separované úseky jako zrovna zde na D55, na D35 či D6 je ale rozestavěno najednou 60km resp. 40km
A proč tedy polský Budimex tady dálniční úsek staví stejně dlouho, jako jiné firmy? Podívejte se na polské stránky tamního správce dálnic a zjistíte, že délka výstavby jednotlivých úseků v Polsku se staví stejně dlouho jako tady. Rozdíl byl v tom, že v Polsku se stavělo více úseků, ale tyto úseky se nestavěly rychleji. Píšete tedy neskutečné nesmysly.
Tvrdíte 15 km stavět 7 let
V ČR je 1500 km dálnic. Jistou „logikou“ se tak staví již 700 let.