ŘSD chystá velkou opravu D8 na jejím začátku, řidiče čeká omezení i úsekové měření
Dálnice D8 u Lovosic. Foto: Eurovia
Rekonstrukce čeká úsek dálnice z roku 1993 a 1996. Řidiči musí počítat s kontrolou radary.
Rekonstrukce čeká úsek dálnice z roku 1993 a 1996. Řidiči musí počítat s kontrolou radary.
Problém není v této opravě, ale současně se nijak nepohnul sjezd od Prahy na Mělník na zdibském křížení ani příprava profilu 3+3. Současný stav je neudržitelný. Plot také chválím, ale kapacitní kalkulace jasně ukazují na nedostatečnost profilu 2+2 právě mez Prahou a Zdiby.
A k čemu bude profil 3+3 v tomto úseku, když následná Liberecká a Kbelská (které jsou ve špičkách v mimocovidové době plné denně od Čakovic) jsou jen 2+2 ? ještě více to ucpe přijezd do Prahy. Řešením je dostavba a napojení na pražský okruh u Březiněvsi. Všechno ostatní je úplně k ničemu.
Minimálně se mohlo začít 3 pruhy ven z Prahy. Jinak se směrem do Prahy souhlasím s tím, co jsi napsal.
Úsekové měření mimo intravilánove úseky komunikací okolo škol není prevence, ale zcela jasné výpalné pro obecní samosprávy. S plánovaným usekovym měřením na dálnici D8 zásadně nesouhlasím, a vzpomínám na ty krásné časy, kdy jsem bydlel v Itálii a nebo pracoval v Německu.
Něco na tom je. Jsou prostě místa, kde 160 km/h nejen že nevadí a urychluje a zřeďuje provoz, ale současně vede k prosté obezřetnosti při jízdě a toleranci ke svižným. Navíc tohle úsekové měření pouze vyžene další část provozu na I9, na které již dnes na odpojení kolabuje.
Žádné úsekové měření nebude (mimo dob opravy D8) a ani není. Je pouze na Prosecké radiále v úseku Březiněves – Střížkov a nikomu to nikdy nevadilo.
Co si přečíst text článku pořádně? Je tam doslova psané, že úsekové měření bude pouze v opravovaném úseku a to jen po dobu oprav 😉 jinými slovy aby kokoti v dodávkách nejezdili stovkou levým pruhem omezení ….
Taky by bylo fajn, aby v tom opravovaném pruhu nestála práce v době, kdy se měří. Asi jako vyžadovat 30 u školy v sobotu v 6 večer v červenci.
Nemohlo se to rovnou rozsirit na 3+3 pruhy? Za 10 let se to bude kopat znovu..
I kdyby se jeste dnes rozjel povolovaci proces, tak se 2031 nekopne ani nahodou.
A důvod rozšíření? Na Prosecké radiále v úseku -2,2 km – exit Březiněves se plánuje velká mimoúrovňová křižovatka s pražským okruhem, která dopravu z velké části přerozdělí. Udělat před Prahou 3+3, když v Praze je 2+2 je pitomost.
Za dobudování oplocení palec nahoru, nechápu jakto že ještě není všude podél dálnic.
Tak to bude super kolaps ve vesnicích kolem…
Není důvod k panice. Úsek -2,2 – 5 km se opravoval v obou směrech přede dvěma roky a pokud řidiči jezdili v omezením plynule a nevytvářeli zcela zbytečně tzv, fantom kolony, provoz byl na D8 v omezení i na souběžných silnicích úplně v pohodě plynulý.
Kdyby se tam D8 rozšířila na 3+3 pruhy, tak to beru, tohle je zbytečná práce, zas tak zničený povrch tam není, když vezmu v potaz, jaké dopravní peklo na severu Prahy vypukne.
Tak to mají asi nechat až se to opravdu rozpadne, začne zatékat do mostů a nastane velké divení, že si Franta urval kolo v díře.
Do jakých mostů prosím? mezi Prahou a 6 km byly všechny mosty (dálniční ) opraveny.
Na rozšíření není technická studie a ani EIA, tj. ještě mnoho let do případného zahájení stavby (6+).
Až na to, ŘSD vlastní jenom část… Pak už je to Prahy….
Dálnice končí / začíná na -2,2 km, což je těsně před přemostěním dálnice (most na polní cestě Březiněves – Zdiby) v úseku Březiněves – Zdiby. A v tomto úseku je naplánovaná obrovská mimoúrovňová křižovatka s pražským okruhem. Není tedy důvod vůbec přemýšlet nad 3+3, MÚK už dopravu rozdělí.
To si zase postojime v kolonach!! Vsichni se to budou snazit objizdet po stare silnici pres vesnice a bude peklo i tam.
Kdyby řidiči dodržovali v omezení rozestupy a kopírovali rychlost auta před sebou, žádné kolony (tzv. fantom kolony) by nevznikaly.
Mereni na dalnicich je jeden velky omyl. Neprospiva to plynulosti dopravy. Jde jen o masteni kapes. Jedine logicke mereni jenve mestech, napr v mistech, kde jsou prechody atd.
…úsekové měření bude v průběhu stavby,aby jsme nejezdily jako hovada ve zúžených usecích-což je dobře…
To by spíše měli měřit bezpečnou vzdálenost mezi vozidly, ne?
Konečně někdo kdo článek pochopil. Díky 😉
Statistiky vám odporují. Ve zúženích ve kterých se měří dochází k menšímu počtu nehod než v těch kde se rychlost neměří. Nehoda v takovém úseku obvykle zastaví provoz na celé dálnici na několik hodin.
Které statistiky? Ty, které jsem viděl já, rozhodně nic takového nepotvrzovaly.
Máte naprostou pravdu. Jen někteří jedinci jsou tupí.
Ty nehody jsou snad v místě zúžení, na to asi žádná statistika není.
jo kvůli kretenům jako jste vy už mnoho dělníků na opravovaných úsecích dálnic přišlo o život