umbrellamobility
umbrellamobility
umbrellamobility
Infrastruktura Silnice

ŘSD chystá velkou opravu D8 na jejím začátku, řidiče čeká omezení i úsekové měření

Dálnice D8 u Lovosic. Foto: Eurovia
Dálnice D8 u Lovosic. Foto: Eurovia
Rekonstrukce čeká úsek dálnice z roku 1993 a 1996. Řidiči musí počítat s kontrolou radary.

Řidiče na dálnici D8 čeká letos velké omezení v úseku mezi Zdiby a Úžicemi. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá letos rozsáhlou opravu v obou jízdních pásech. Odhadovaná cena zakázky je 480 milionů korun, v soutěži ale cena výrazně klesla.

Rekonstrukce se týká úseku, který byl vybudován v roce 1993, část v roce 1996. Jde o jeden z nejvytíženějších úseků v české dálniční síti: denně zde podle automatických sčítačů dopravy projede 48 tisíc vozidel, z toho třetina jsou kamiony. „Účelem stavebních prací je obnovit stav dálnice D8 pro její další bezpečné užívání,“ řekl Martin Buček z Ředitelství silnic a dálnic.

Oprava je naplánována na celou letošní stavební sezónu, je rozdělena do devíti etap. V pravém jízdním pásu ve směru na Ústí nad Labem se bude pracovat v úseku km 3-5,1 a dále v km 5,1-12,1. Půjde o více než devět kilometrů dlouhý úsek.

Oprava povrchu i nové zálivy pro nouzové zastavení

V opačném směru na Prahu to bude úsek dlouhý 6 km. Opravovat se budou v různém rozsahu nejen konstrukční vrstvy vozovky, ale například i větvě mimoúrovňové křižovatky Úžice. Obnoveno bude rovněž vybavení komunikace, jako jsou svodidla při obou krajnicích, směrové sloupky, svislé a vodorovné dopravní značení. Budou upraveny přístupy k SOS hláskám, dojde k úpravě dlažeb podél protihlukových stěn.

Součástí akce bude budování nového oplocení v místech, kde dosud chybělo. Ve směru na Prahu vzniknou dva nové zálivy pro nouzové zastavení. Opravy proběhnou i na mostech, aby došlo k prodloužení jejich životnosti.

Oprava přinese velká omezení dopravy: podle jednotlivých etap bude vedena v režimu 1/1+2 nebo v režimu 2+1/1. „Při opravě povrchu větví MUK Úžice, musí řidiči také počítat s vedením dopravy po značené objízdné trase. Vzhledem k intenzitě provozu a omezení rychlosti v úsecích s dopravním omezením se zde počítá s úsekovým měřením rychlosti. To by mělo přispět ke zklidnění dopravy, zvýšit její plynulost a bezpečnost a rovněž bezpečnost pracovníků stavby,“ dodal Buček.

ŘSD aktuálně soutěží zhotovitele stavby. Nabídku podalo pět firem, nejnižší cena je 344 milionů korun. Odhadovaná hodnota zakázky byla přitom 480 milionů korun. „V případě bezproblémového průběhu zbytku předrealizační přípravy bychom rádi začali s realizací v průběhu dubna tohoto roku,“ dodal Buček. Hotovo má být do 167 dní od zahájení prací.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
leviathan

Problém není v této opravě, ale současně se nijak nepohnul sjezd od Prahy na Mělník na zdibském křížení ani příprava profilu 3+3. Současný stav je neudržitelný. Plot také chválím, ale kapacitní kalkulace jasně ukazují na nedostatečnost profilu 2+2 právě mez Prahou a Zdiby.

Alb Albrecht

A k čemu bude profil 3+3 v tomto úseku, když následná Liberecká a Kbelská (které jsou ve špičkách v mimocovidové době plné denně od Čakovic) jsou jen 2+2 ? ještě více to ucpe přijezd do Prahy. Řešením je dostavba a napojení na pražský okruh u Březiněvsi. Všechno ostatní je úplně k ničemu.

Cestující, teď ale doma

Minimálně se mohlo začít 3 pruhy ven z Prahy. Jinak se směrem do Prahy souhlasím s tím, co jsi napsal.

Patrik

Úsekové měření mimo intravilánove úseky komunikací okolo škol není prevence, ale zcela jasné výpalné pro obecní samosprávy. S plánovaným usekovym měřením na dálnici D8 zásadně nesouhlasím, a vzpomínám na ty krásné časy, kdy jsem bydlel v Itálii a nebo pracoval v Německu.

leviathan

Něco na tom je. Jsou prostě místa, kde 160 km/h nejen že nevadí a urychluje a zřeďuje provoz, ale současně vede k prosté obezřetnosti při jízdě a toleranci ke svižným. Navíc tohle úsekové měření pouze vyžene další část provozu na I9, na které již dnes na odpojení kolabuje.

Alb Albrecht

Žádné úsekové měření nebude (mimo dob opravy D8) a ani není. Je pouze na Prosecké radiále v úseku Březiněves – Střížkov a nikomu to nikdy nevadilo.

Alb Albrecht

Co si přečíst text článku pořádně? Je tam doslova psané, že úsekové měření bude pouze v opravovaném úseku a to jen po dobu oprav 😉 jinými slovy aby kokoti v dodávkách nejezdili stovkou levým pruhem omezení ….

Jiří Kocurek

Taky by bylo fajn, aby v tom opravovaném pruhu nestála práce v době, kdy se měří. Asi jako vyžadovat 30 u školy v sobotu v 6 večer v červenci.

Ivo

Nemohlo se to rovnou rozsirit na 3+3 pruhy? Za 10 let se to bude kopat znovu..

Miky

I kdyby se jeste dnes rozjel povolovaci proces, tak se 2031 nekopne ani nahodou.

Alb Albrecht

A důvod rozšíření? Na Prosecké radiále v úseku -2,2 km – exit Březiněves se plánuje velká mimoúrovňová křižovatka s pražským okruhem, která dopravu z velké části přerozdělí. Udělat před Prahou 3+3, když v Praze je 2+2 je pitomost.

MLB

Za dobudování oplocení palec nahoru, nechápu jakto že ještě není všude podél dálnic.

Gwann

Tak to bude super kolaps ve vesnicích kolem…

Alb Albrecht

Není důvod k panice. Úsek -2,2 – 5 km se opravoval v obou směrech přede dvěma roky a pokud řidiči jezdili v omezením plynule a nevytvářeli zcela zbytečně tzv, fantom kolony, provoz byl na D8 v omezení i na souběžných silnicích úplně v pohodě plynulý.

beedat

Kdyby se tam D8 rozšířila na 3+3 pruhy, tak to beru, tohle je zbytečná práce, zas tak zničený povrch tam není, když vezmu v potaz, jaké dopravní peklo na severu Prahy vypukne.

Jiří Kocurek

Tak to mají asi nechat až se to opravdu rozpadne, začne zatékat do mostů a nastane velké divení, že si Franta urval kolo v díře.

Alb Albrecht

Do jakých mostů prosím? mezi Prahou a 6 km byly všechny mosty (dálniční ) opraveny.

jkjk

Na rozšíření není technická studie a ani EIA, tj. ještě mnoho let do případného zahájení stavby (6+).

Roman

Až na to, ŘSD vlastní jenom část… Pak už je to Prahy….

Alb Albrecht

Dálnice končí / začíná na -2,2 km, což je těsně před přemostěním dálnice (most na polní cestě Březiněves – Zdiby) v úseku Březiněves – Zdiby. A v tomto úseku je naplánovaná obrovská mimoúrovňová křižovatka s pražským okruhem. Není tedy důvod vůbec přemýšlet nad 3+3, MÚK už dopravu rozdělí.

Ceky

To si zase postojime v kolonach!! Vsichni se to budou snazit objizdet po stare silnici pres vesnice a bude peklo i tam.

Alb Albrecht

Kdyby řidiči dodržovali v omezení rozestupy a kopírovali rychlost auta před sebou, žádné kolony (tzv. fantom kolony) by nevznikaly.

Koro

Mereni na dalnicich je jeden velky omyl. Neprospiva to plynulosti dopravy. Jde jen o masteni kapes. Jedine logicke mereni jenve mestech, napr v mistech, kde jsou prechody atd.

Jan

…úsekové měření bude v průběhu stavby,aby jsme nejezdily jako hovada ve zúžených usecích-což je dobře…

666

To by spíše měli měřit bezpečnou vzdálenost mezi vozidly, ne?

Alb Albrecht

Konečně někdo kdo článek pochopil. Díky 😉

David

Statistiky vám odporují. Ve zúženích ve kterých se měří dochází k menšímu počtu nehod než v těch kde se rychlost neměří. Nehoda v takovém úseku obvykle zastaví provoz na celé dálnici na několik hodin.

Kebab

Které statistiky? Ty, které jsem viděl já, rozhodně nic takového nepotvrzovaly.

Alb Albrecht

Máte naprostou pravdu. Jen někteří jedinci jsou tupí.

Vlastimil Kocurek

Ty nehody jsou snad v místě zúžení, na to asi žádná statistika není.

Bob

jo kvůli kretenům jako jste vy už mnoho dělníků na opravovaných úsecích dálnic přišlo o život