ŘSD chystá rychlejší propojení Děčína s Libercem, nová trasa dlouhá 20 kilometrů uleví České Kamenici

Nová přeložka silnice I/13 začne v Děčíně v části Březiny. Foto: ŘSDNová přeložka silnice I/13 začne v Děčíně v části Březiny. Foto: ŘSD

Stavba má podle aktuálních plánů začít v roce 2030.

87 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nik

Škoda, že ta petice byla k ho**u. Jako aby mi vedla taková silnice 200m od domečku na vesnici,kde je naprosté ticho, to je mazec!! Absolutně s tím nesouhlasím! Vše akorát zničit.

Jiřik

Že by konečně nějaké velkorysé řešení zcela novou trasou, namísto tradičního příštipkaření od katastru ke katastru co nejblíže staré silnici?

Jan

Plánovat dnes něco na roky 2030-35 v ceně 3,5 mld je úsměvné. Jestlipak ještě budou platit koruny…

Alibaba

Proč by neměly platit koruny?
A po teoretickém přechodu na éčka se to přepočítá.

Sova

Ve spojení se západním obchvatem ČL na I/9 to vypadá dobře a smysluplně.

Nabízí se otázka, o kolik dražší by bylo 2+2 (když už se dělá velká novostavba)… Při spojení proudů od Liberce (I/13) a od Prahy (I/9+II/262) by to mohlo dávat docela smysl. Bavíme se navíc o tak vzdáleném horizontu, že by to jednou mohl být jeden z prvních dílů budoucího kvalitního rychlostního/dálničního tahu Karlovy Vary-Ústí-Děčín-Liberec.

Průzkumník

To jo, navíc to strhne provoz jak z I/13 tak II/262. Ten region by si to zasloužil.

Zyx

O rozhodne nezanedbatelnou castku. Spis by bylo zajimave mluvit o stridavem dvojpruhu 2+1 v sirce vozovky 16,5 m. Tam by mohlo byt zvyseni ceny odhadem 15%-20% a to by mohlo byt akceptovstelne.

Zyx

Oprava, v sirce vozovky 13,5 m.

kix

s ohledem na čtyřpruh mezi Borem a Svorem, mi přijde jako nesmysl neudělat čtyřpruh i mezi Manišicemi a Borem, tam dojde opravdu ke spojení všeho a už dnes je I/9 v tomhle místě dosti přetížená. Ale ono i celkově ta nová silnice, které spojí dopravu jak z I/13 tak z II/262 bude také dosti vytížená i tam by si to zasloužilo alespoň střídavý třípruh. Ale Manušice-Bor v jednom pruhu je docela slabé. Tam je transit a poměrně silný místní provoz a ještě se tam přivede další transit. Ale místni provoz třeba zůstane přes Pihel, kde pak bude volněji

Karel Mio

Tohle je potreba jak sul, na stavajici trase je spousta vesnic, C. Kamenice je pripad sam pro sebe. Jeste by byl fajn obchvat Cvikova, ulevilo by se ridicum a hlavne obyvatelum.

Průzkumník

Bohužel Cvikov obchvat má…klasicky komunisticky zfušovaný.

Joseph

Kdybyste jel po původní silnici Cvikovem, tak za čerpačkou ONO odbočíte doleva a pojedete až na náměstí Osvobození…

Jan Ackermann

Prosím o vysvětlení někoho ze znalejších věci. Mně připadá, že ta silnice vede odnikud nikam, nikudy. Nekopíruje ani severní cestu přes Kamenici, ani jižní cestu přes Benešov, odevšad je to daleko, jako kdyby se jednalo onějakou dálnici. Spíš tady vidím snahu o zhodnocení pozemků, než reálný dopravní význam.

David

Význam je v odklonění tranzitní dopravy mezi Libercekým a Ústeckým/Karlovarským krajem mimo města a vesnice. Pro obsluhu území budou sloužit stávající silnice.

Jiří Kocurek

Jako když stavěli koňku do Budějovic. Taky vadilo, že z toho bude mít prospěch akorát obchodník.

oja

Účelem jde fakticky o dálnici, ale v mnohem skromnějším profilu. Něco jako Alaska highway 😉

Joseph

Máte pocit, že Liberec, které je 3. nejlidnatější město Čech, u toho velký Jablonec nad Nisou a poměrně lidnaté Děčínsko si tohle nezaslouží? A kolikrát jste jel v úseku Děčín – Česká Kamenice – Nový Bor – Cvikov – Liberec. A kolikrát jste jel v úseku Děčín – Benešov nad Ploučnicí – Česká Lípa/ Nový Bor a Liberec? A nikdy nebo jako spolujezdec v limbu. Jste opravdu dost mimo.

Vlastimil Kocurek

Pan Ackermann se prostě ptá. Nejsme tady všichni z Liberce, Tak třeba já vůbec do těchto končin už neplánuji jet
vůbec, ale také mně to zajímá.
Máte pravdu, v tom osídlení. Do roku 1989 se při regionálním plánování výhradně uvažovalo s aglomeracemi.
Takže byla relativně velká Liberecko – Jablonecká aglomerace, Pražská aglomerace, etc. Škoda, že jsme tento systém opustili.
A potom existuje mikro poloha a makropoloha města. A z hlediska makropolohy jsou na tom Liberec a Jablonec dost špatně.
Srovnejte s Olomoucí s vynikající makropolohou.
A za další, dálnice jsou a ještě dlouho budou budovány přednostně, jako mezinárodní spojnice.

Joseph

Víte, pro obyvatele severních Čech je přece jen významnou a dostupnější destinací saské hlavní město Drážďany. Už v 19. století měl sever Čech blízko k tomuto místu. V Drážďanech nebo v Německu jsem byl vícekrát, než v Olomouci. Pro mě i cesta z Liberce přes Českolipsko do Ústí nad Labem je důležitou spojnicí. Pro mě pracovně i osobně. Jestli myslíte „makropolohu – vztah vůči mořím, kontinentům, pohořím“, tak já zde vidím vztah Liberecka a Ústecka: rodinné vazby, pracovní vazby (lidi dojíždí od Děčína pracovat do industriální zóny v České Lípě, někteří lidé z Českolipska jezdí pracovat na Děčínsko). Nehledě na… Číst vice »

FrantaM

Jako dobrý, těším se, že by to snad někdy v budoucnu mohlo být.
Ale mnohem raději bych viděl nějakou pořádnou koncepci, která by zahrnovala mezi krajskými městy minimálně rychlostní silnice a hlavní tratě.

Joseph

Jo, ta silnice je třeba. Nejkritičtější je na silnici I/13/ E442 Kamenický Šenov, Prácheň a ještě za Českou Kamenicí Víska, Markvartice… a také stoupání /klesání od děčínské Kamenické ulice od/do Ludvíkovic. No a spodní cesta (sil. 262) přes Benešov nad Ploučnicí, dlouhý Františkov nad Ploučnicí… taky pocuc. Ale nejprve udělat přeložku I/9 z České Lípy (Dolní Libchavy) do Nového Boru. Podzim a zima opravdu ruleta. A když do toho přijede řidič, který je z oblasti, kde 3 cm sněhu vyvolá paniku, tak to je taky „radost“.

Martin

To by mě zajímalo, co bude dřív, jestli tahle silnice, nebo rekonstrukce trati LBC-ČL, která dle plánu SŽ měla být hotová příští rok: https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631500722.pdf

David

Jenže zatímco zde má ŘSD nějakou koncepci a nebojí se zvolit úplně jiné trasování, tak SŽ slepě trvá na naprosto neoptimální trase kličkováním po úpatí Ještědu. Přitom menší tunel mezi Rynolticemi a Bílým Kostelem nad Nisou by udělal s atraktivitou trati divy.

Jiří Kocurek

Ano, udělal, jen by nebyl menší. https://mapy.cz/s/mujucobeme
Měl by asi 6 kilometrů a klesal by o 100 metrů, 17-18 promile spádu do údolí Nisy.

oja

Ten spád by nebyl problém, hlavní trati v Alpách mají větší. A zde bych neočekával provoz těžkých nákladních vlaků.

Jiří Šrámek

Tunel / zářez by musel začínat hned za Rynolticemi.

Alibaba

S tímhle směrováním to vychází o hodně lépe. Tunely cca 5+1 km a sklon cca 13 promile.
https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=95IL4x1wDwiV05Kfk00mAzkn05hR&x=14.8801368&y=50.8142202&z=13

Zyx

Ostatne znalci historie vedi, ze takto byl i puvodni zamer vedeni trate z CL do LB (nebudu vas obtezovat tehdejsimi nazvy mest a zeleznicnich spolecnosti). Ale bohuzel: vedeni po uboci udoli Nisy z Rynoltickeho sedla dolu do udoli a do LB vyvolalo konflikt s trati LB – Hradek – ZI (odporovalo drive vydane koncesi).

Zyx

Ostatne trat CL – LB je co se tyka vedeni opravdu otloukanek (materska zeleznicni spolecnost ne, ale v teto oblasti uz nemela tak velky vliv) . To jeste dnes patrne a zmatene klikateni hlavne v casti Zakupy – Mimon je dano, ze musela prevzit trasování predchozi mistni drahy podradneho vyznamu.

oja

Že by ta silnice potřebovala tři nebo čtyři pruhy si nemyslím, ale co mi přijde strašné a přitom v ČR nic neobvyklé, je prosté zaústění do I/9 nad Českou Lípou a tím mísení dopravy východ – západ na I/13 s dopravou sever – jih na I/9, neboli vytvoříme ne úplně krátký přetížený peážní úsek Skalice u ČL – Svor!

Joseph

Tak mnohým řidičům dělá problém současný obchvat Nového Boru od Lidlu po křižovatku Skalice u České Lípy – Nový Bor, případně Chotovický kopec nebo průjezd Českou Lípou.

Průzkumník

On to taky problém je, když máme skutečný obchvat Nového Boru, jen jsme ho neotevřeli a už 30 let zarůstá.

Karel Novák

Který obchvat myslíte ?
Jezdím tudy 50 let,ale tohle nevím.
Nebo myslíte protáhnutí hlavní od Liberce před kruháči na Skalici a Lípu ?

Karel Novák

To snad ne i když ty dva kruháče ideální určitě nejsou.

PetrN

Tak obchvat České Lípy je plánovaný alespoň ve střídavém třípruhu S13,5, ale obecně by asi dávalo smysl od napojení I/13 na sever mít čtyřpruh v celé délce až po Svor, ne jen aktuálně budovaný rozšiřovaný úsek S21,5/110 Nový Bor – Svor… Mít komplet 4-pruh by znamenalo dalších cca 8km

Couler

Přesně tak. Problém není v peáži a zaústění jedné jedničky do druhé .. spíš jak jinak to zde udělat že .. ale dost pravděpodobně bude potřeba ten peážní úsek rozšířit na 4-pruh. To by snad nemuselo být tak drahé. Jinak se mi tento záměr velmi líbí, jde defakto o dálnici ale pro málo aut. KV-Liberec by to chtělo mít kompletně bez obcí. Ale ideálně 3-pruh a ne jen 2-pruh. Jinak je to super, velká většina MÚK.

oja

Pokud to prve nebylo jasné: já nemám problém s peáží jako takovou, ale právě s její kapacitou. Čili pokud ten peážní úsek Skalice – Svor bude čtyřpruh, je to o.k. Jako dvojpruh hovadina.

Průzkumník

Na S21,5/110 by měli být do budoucna všechny stavby realizované od D10 po I/38 a pak I/9, resp od Ústí I/13. Regulérní dálnice sem asi nedává smysl a není ji ani kudy rozumně vést, navíc tady je těch směrů víc, nejen ten od Prahy. Pak se třeba může I/9 mezi Mělníkem a Jestřebím degradovat na dvojku.

Gejza

Tento záměr se chystá mnohem déle. První osuhlasné stanovisko EIA bylo vydáno již 31. 10. 2003! (cituji z letáku ŘSD). Jenom se na ŘSD zrovna nepřetrhli. Navíc je tato stavba podmíněna zprovozněním stavby I/9 Nový Bor – Dolní Libchava, kterou tuším svého času zbrzdil Bárta. Mimochodem to krásně ukazuje na priority státu v oblasti výstavby silniční infrastruktury. Na I/13 jsou větší intenzity, než na I/6 mezi Krušovicemi a KV, tam se staví dálnice, a tady stále nic…

David

Nejsou tam vyšší intenzity než na I/6. I/6 má nejméně zatížených úsecích okolo 9.5k aut / pracovní den, zatímco tento úsek I/13 má pouhých 7k. U nákladních aut je ten rozdíl pak dokonce téměř dvojnásobný.

Jiří Šrámek
Tom_Matoo

Ja tedy na scitani RSD vidim skoro presne to co pise David, nejmene vytizeny usek D6 u Zlutic ma tedy 8300 vozidel denne z toho 2167 nakladaku, tj. 2x vic nez I/13 v useku mezi C. Kamenici a Senovem (celkem 6483 vozidel za 24h, z toho 1000 nakladaku)

Zdrasa

Stejně je zajímavé, jak postavit úplně novou silnici není v tomto státě skoro žádný problém, ale trochu narovnat železniční koridor je na úrovni zázraku hodného nejvyššího obdivu. Dokud se tohle nezmění, budem slýchávat ty kecy o dopravě „z 19. století“ na adresu železnice neustále. A její využívanost bude stále klesat…

Kebab

Pokud zahájení stavby v lepším případě 27 let od první dokumentace není skoro žádný problém, tak se nabízí otázka, jak vypadá problém? 😀

Jiří Kocurek

To je taky věc. Bezproblémová stavba D1 u Přerova, Bezproblémová 511 na D0 a bezproblémová D52 do Rakous. O D43 raději nemluvit, žejo?

Jiří Kocurek

Trochu narovnat? Řekl bych, že na Budějovice to není trochu, když ze stré trasy od Benešova k Veselí nezbyla ani 1/4 původní stopy.

Dusanh

Jedna vlaštovka jaro nedělá. To zaprvé.
Zadruhé, nebýt skutečnosti, že stará trať byla jednokolená, tak se nic nezměnilo a proběhla by modernizace ve stejném duchu, jako Praha-Benešov.

Twix

Proč klesat? Tam kde se aspoň něco málo modernizuje, nebo přinejmenším přidávají spoje a zkvalitňují soupravy, využívanost železnice rozhodně neklesá (koridory, příměsto). A stejně tak tady na tratích z Děčína do ČL nebo Kamenice – ani dneska to tam nijak neupadá a zrušení nikdo neplánuje, vlak každou hodinu, někomu to slouží. Pokud se trať modernizuje, cestující přibydou.

MP22

A koridor Děčín-Liberec kdy? 🙂 Stejně tak koridor Česká Lípa-Mělník-Neratovice-Praha? Tohle jsou věci, které region dostanou z bídy, ne další silnice.. ta jen vyvolá potřebu dalších silnic protože efekt dopravní indukce.

Jindra

Na „silný“ železniční proud LB-CL-DC stačí rychlík jednou za dvě hodiny proložený courákem. Navíc R nejede o tolik pomaleji, než jedu autem po silnici. Tak jaký koridor?
Jo, kdyby si chtěl mluvit o přeložce úseku Rynoltice-Liberec do stopy přes Bílý Kostel, řeknu OK. Jinak ne.

oja

Nevím, co si MP22 představuje pod pojmem „koridor“, něco typu Praha – Břeclav nebo Praha – ČB v této relaci opravdu potřeba není. Ale že vlak nejede výrazně pomaleji než auto není argument pro to, tu trať nemodernizovat, když stávající silnice i železnice jsou katastrofální.
Koridor ne, ale solidní elektrifikovaná trať s cestovními rychlostmi 100 – 120km/h ano.
S vyšší frekvencí vlaků minimálně ČL – Děčín, protože vyšší frekvence spojů motivuje více cestujících vlakem jet.

Jindra

Neumím posoudit možnosti narovnání v úseku ČL-DC. V úseku LB-ČL je zrychlení možné jedině přeložkou a novostavbou Rynoltice-Bílý Kostel-LB. Stávající trať přes Křižany možnost narovnání (zrychlení) zcela jistě nemá.

oja

To souhlas, v Liberci cestu navíc prodlužuje zajížďka přes Růžodol. S rovnáním ČL-DC to asi vypadá dost podobně, šlo by z větší části o novostavbu.
Ale pokud někdy chceme mít nějakou rozumnou železniční dopravu, tak přeci nelze pouze drobně upravovat trati z 19. století, zatímco se vedle staví zcela nové silnice! A to tady ještě mnozí brečí, že se nestaví jako tří- nebo čtyřpruh.

Jiří Kocurek

A vlaky žádnou návaznou silniční dorpavu nevyvolají, vše končí nádražím s horizontem události?

oja

Pokud I/13 v tom úseku vypadá stejně jako před 25 lety, jakože asi jo, s tím, že výrazně zhoustla doprava, tak ta novostavba je potřeba opravdu velmi. A je velmi smutné, že se se zprovozněním počítá až za více než 10 let.

Koro

Mezi Ústim a Libercem by měla být dálnice

Bartol

A kudy by dálnice měla vést?

Pako

Proč?

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

To je špatně. Řešením je modernizace a elektrizace trati Liberec-Děčín. Nemůžeme ničit životní prostředí další silnicí.

oja

Zatraktivnění železnice je samozřejmě nutné, ale zcela kvůli tomu upustit od modernizace silniční sítě taky nelze. Na kratší vzdálenosti se auty bude jezdit vždycky, ať už osobními k nejbližšímu většímu nádraží nebo malými nákladními řemeslníků nebo regionálního zásobování. Speciálně tady ta nová silnice je opravdu potřeba, ta stávající je katastrofální a nemá alternativu, kudy jet jinudy. De facto jde jen o jeden velký obchvat obcí na stávající trase.

Petr Šimral

Není to špatně. Ani vytuněná železnice Děčín – Liberec nepřinese zásadní přínos pro změnu proudů obsluhy daného území. V osobní dopravě vůbec (nezávislé dynamické jednotky již byly vynalezeny) a v nákladní dopravě mohou mít smysl pouze tam, kde by to byla poslední míle přepravy. Jenže i ta poslední míle musí být rozumně „levná“, což jednokolejka s hustou osobní dopravou a sklonově náročným sedlem z Liberce do Rynoltic neumožní… Modernizace této trati souvisle probíhá, chystá se i přeložka Zákupy – Mimoň, ale rozhodně se nedá předpokládat, že by to znamenalo zahození aut potenciálních cestujících (ono začasto není totiž kam, pokud nelze… Číst vice »

oja

Jenže Vy předpokládáte, že ty nezávislé dynamické jednotky zůstanou stejně „laciné“, jako jsou nyní. Což si nemyslím, tím spíš, že laciné jsou pouze zdánlivě, velkou část nákladů na jejich provoz totiž platíme všichni nepřímo prostřednictvím dopadů na zdraví, životní prostředí, klima, z ropných peněz financovaných válek a terorismu atd. Až se tohle narovná, provozovatel auta bude platit celé náklady na cestu a stávající auta doslouží, tak si mnoho lidí auto buďto nebude moci dovolit (drahé baterie nebo vodíkový článek) nebo každý ujetý kilometr dvakrát zváží (drahé syntetické palivo). Plus si k tomu přičtěte potenciál autonomního řízení ve sdílení aut, kdy… Číst vice »

Petr Šimral

Nikoliv. Já předpokládám, že drahota jednotlivých druhů dopravy bude stoupat asi tak stejně. Odvětví je zpolitizované a na přímých cenách vstupů nezávislé…

gawain

Střídavý třípruh je moc velký luxus?

oja

Pro 11 tisíc aut denně jo.

Gejza

11 tis. aut je přes Českou Kamenici, kde se k tomu přidává místní doprava a doprava ze Šluknovska. Na nové I/13 budou ty intenzity možná nižší…

gawain

Není to jenom o intenzitě, ale i o bezpečnosti, když nemůžu 20 km předjet kamión, nebo za cenu neúměrného risku, tak je to špatně.

oja

Viz níže. Pokud ten kamion těch 20km pojede konstantně 80km/h, což by měl, protože nebude mít žádný důvod brzdit do kruhových objezdů, ostrých zatáček či obcí, tak ve srovnání s tím, když byste jel maximálních povolených 90km/h, ztratíte 1:40 minut. To je opravdu katastrofa!
Jo, ti kdo na silnicích spěchají a riskují, velmi přeceňují, kolik času tím spěchem ušetří.

David

Na těch okreskach není zase tak hrozný jet 80 za kamionem, když je pak pro auta povolena 90tka… Nejvíc tam vadí ty obce a propady na 50 či zastavení na přechodech.

oja

A ještě více kruhové objezdy a odbočky do pravého úhle na úzkých silnicích obcemi, kde ty kamiony zpomalují na 20km/h a pak se pomalu rozjíždějí. Tím se ty obce opravdu zbytečně zatěžují a jízdní doby velmi prodlužují.
Souhlas, jestli těch 20km ujedete 80 za kamionem nebo 95, není rozdíl ani 2,5 minuty.

PetrN

přitom většina klasických kamionů jede spíše 85-90km/h… a často to udrží i do kopců

Jindřich

Obce a propady na 50 jsou sice horší, ale to nic nemění na tom, že jet 80 za kamionem 20 Km je otřesný. Třeba z Kosmonos do České Lípy (tam by to taky chtělo 2+1, aspoň někde).

Ing. Vladimír Bílý

Když už novostavba, tak 2+1! Většina trasy je v oblouku, čili na 1+1 bez možnosti bezpečně předjet. Také intenzity půjdou směrem k Děčínu k 10k nebo přes. Když novostavbu, tak prosím pořádně!

4 pruhy a hned :-)

Opět silnice které by zasloužila čtyři pruhy od Děčína až po Chrastavu a opět se tady uvažuje o vyhazování peněz na silnice dvouproudé..

oja

Až ta silnice bude hotová, budou nová auta už jen na baterie nebo na e-palivo, ta druhá ale budete počítat na prstech, když to palivo bude (v dnešních cenách) stát 200Kč/litr, takže autem se bude jezdit jen k nejbližšímu nádraží, takže proč vyhazovat peníze za čtyřpruh.

Kebab

A to jen párkrát, než zjistíte, že se musíte do práce rovnou přestěhovat, protože nemáte šanci se jakkoliv rozumně dostat tam ani zpátky 🙂

Jiří Kocurek

A nebo žít doma, být na sociálce a všecko si vypěstovat na zahradě. Protože géniové typu oja pozapomněli na zásobování a čert ví, jestli ubytování na pracovišti hodlají vůbec nějak zásobovat.

Jiří Kocurek

PS: ale vy přece nepotřebuejte nové tašky na střechu, když nebydlíte u nádraží, kam by vám je přivezli, když vyplníte žádost o výrobu a převoz.

oja

Už to tu zase všechno překrucujete. Reagoval jsem pouze na intenzity silniční dopravy, nespekuluji o tom, jestli jako taková přežije.
Jistě přežije, ale individuální osobní dopravy ubude, když lidé budou muset platit její skutečnou cenu.

oja

Tak pokud bude ČR lít peníze jen do stavby nových silnic a hromadnou dopravu považovat za „socku“ a zajišťovat ji jen pro potřeby školáků a důchodců, tak ano, časem nastane to, že se průměrný občan nebude mít jak dostat do práce a z práce. To ovšem není chyba dopravních technologií, ale těch, kdo o investicích do nich rozhodují.

Sch

Takové stavby regiony jako Děčín a Českolipsko potřebují, lepší propojení je nutný předpoklad pro rozvoj regionu, který je ukázkou vnitřní periferie ČR.

Gryf

Žádný velký zrychlení tam nevidím. Přitom stačily by dva obchvaty, dva tři menší či větší tunely (přecijen jsme ve středohoří), sem tam narovnat zatáčku.. 🙂

4 pruhy a hned :-)

Hlavně bych tam dal 4 pruhy. Nemusí být na 130 km/h klidně stačí 100 km/h ale aby byla možnost předjíždět bezpečně pomalu jeduocí blbce a hlavně byly oddělené protisměrné pruhy..

Josef Trögl

Tak si někdy zkuste jet z Ústí do Liberce v ranní špičce. Hafo kamiónů které předjedete jen na pár úsecích se stoupacím pruhem nebo až od Chrastavy na čtyřpruhu. Několik kopců s opravdu výrazným stoupáním a klesáním (obzvlášť sjezd z Práchně je výživný). Toto vše odpadne.

PetrN

jo, ale velká škoda že se nenavrhuje alespoň jako S13,5 tj. ve střídavém třípruhu

Pako

Vzhledem k intenzitě dopravy to není úplně třeba, ale alespoň 2-3 úseky (každý cca 1,5 km) v každém směru by na těch 20 km slušelo.

Couler

3-pruh se nestaví podle intenzit, ale podle významu silnice a pak taky podle podílu nákladní dopravy. Tady by to chtělo 3-pruh, protože významem to bude dálkový tah D8-Liberec. Ale je pravdou, že intenzita tu bude možná natolik nízká, že ten kamion předjedete i na 2-pruhu bezpečně.