ŘSD chystá rozšíření pražského okruhu mezi Barrandovem a D5 na šestipruh
Ředitelství silnic a dálnic pokročilo v přípravě výrazného vylepšení kritického úseku velkého pražského okruhu (D0). Konkrétně jde o rozšíření nejstarší
Ředitelství silnic a dálnic pokročilo v přípravě výrazného vylepšení kritického úseku velkého pražského okruhu (D0). Konkrétně jde o rozšíření nejstarší části dálnice mezi ulicí K Barrandovu a dálnicí D5, kde se často tvoří kolony. ŘSD poslalo úsek do procesu posouzení vlivu stavby na okolí (EIA).
„Problémy se tvoří zejména v ranní a odpolední špičce, kdy jakákoliv drobná nehoda nebo i jen prudké dobrzďování a následná rázová vlna mohou způsobovat tvorbu kolon,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.
Sedmikilometrový úsek mezi křižovatkami Slivenec a Třebonice byl otevřen v roce 1983 a dnes patří k nejzatíženějším na celém okruhu. Byl postaven jako čtyřpruh, silničáři z něj chtějí udělat šestipruh. „Zahájení stavby předpokládáme nejdříve v roce 2023,“ doplnil Studecký.
Úsek (označený číslem 515) prošel rekonstrukcí zároveň se stavbou navazující části směrem k D1 (514, 513, 512), která se otevřela jako dosud poslední stavba okruhu v roce 2010. Její součástí jsou i tunely, ve směru do kopce o třech pruzích. Pro každý směr má pražský okruh tři pruhy jen v úsecích mezi dálnicí D5 a Ruzyní (516, 517).
Aktuálně plánované nové úseky okruhu se projektují také v šestipruhovém uspořádání, jde o úsek mezi dálnicí D1 a Běchovicemi (511) i severní část okruhu. V již provozovaných úsecích se s rozšířením na šestipruh počítá mezi dálnicí D10 a Běchovicemi (510).