ŘSD připravuje opravy mostů na D35, řidiče čekají omezení kvůli pracím u Loštic
Pohled na mosty u Loštic na dálnici D35. Foto: ŘSD
Mosty u Loštic přes řeku Třebůvku budou dělníci opravovat dva roky. Práce vyjdou na necelých 60 milionů korun.
Před pár lety jsem na stránkách ŘSD četl, že po dokončení stavby D35 Opatovice – Mohelnice bude mezi Mohelnicí a Olomoucí zhomogenizována šířka vozovky s nově postaveným úsekem. To už snad neplatí?
Co se tam bude reálně dít? Bude se odlévat nové těleso mostu a sanovat pilíře? Počítám, že ty shnilé prefabrikované trámy se zachraňovat snad nebudou….
„Nejdříve bude odfrézována vozovka a odtěžení konstrukčních vrstev vozovky. Následně bude odstraněno příslušenství mostu, vyrovnávací beton a snesení nosníků. Nakonec budou ubourány úložné prahy.“ „Spodní stavba mostu bude sanována. Provedou se nové úložné prahy. Nosnou konstrukci bude tvořit nová lichoběžníková spojitá deska z dodatečně předpjatého betonu. Velikost mostního otvoru zůstává stejná. Most je na navržen v šířkovém uspořádání silnice D35 s kategorijní šířkou 22,5 m před a za mostem. Na mostě budou ŽB římsy s výškou obruby u vozovky 170 mm, s pravostranným chodníkem. Záchytný systém bude tvořen ocelovým svodidlem. Odvodnění mostu je doplněno o odvodnění izolace v úžlabí mostu.… Číst vice »
Díky. Takže nové mostovky, tak to by mělo vydržet výrazně přes 30 roků. Pak je ovšem škoda, že se ty mosty nerozšíří, když už se mění celá mostovka a sanují pilíře.
Facepalm = Jiří Kocourek?
na to jste připadl jak?
Ani omylem.
Je nějaký důvod tam cpát monolit namísto nosníků? Dokonce k mostu vedou přstupové komunikace souběžné s dálnicí. Zkrácení doby výstavby asi ŘSD nic neříká.
Otázka zní: Vydrží to pak aspoň 10 roků, aby měla oprava smysl?
Zbourat a postavit nove podle modernich norem.
Přesně toto mne taky napadlo. Radek se pořád chvástá , jak na každé stavbě šetří, tak ať to celý shodí, nechá pilíře, ty pořádně zasanuje a vršek se dá nový. Myslím, že při „6“ ze sedmi je to akceptovatelný způsob opravy. Kdo ví jestli by to časově nevyšlo o kapánek rychleji, než se s tím babrat a byl by zase na dlouho klid. Obecně nejsem pro neopravování poškozeného, ale tady bych to fakt udělal nový,
Dle dokumentace zůstanou v podstatě jen pilíře, nicméně šířka bude stávající…
Ach jo, neplánovali to rozšiřovat? Ikdyž přes pomoraví s EIA tak maximálně lze popřát hodně štěstí…
Normálně by se ty mosty v kategorii S 22,5/100 zdemolovali a postavili nové v kategorii D 26,0/130 ale to bychom nesměli být v tomto státě…
Taky to absolutně nechápu. Po dokončení D35 me Opatovicemi a Mohelnicí, bude ten úsek Mohelnic – Olomouc obrovsky problematický. Defekt nebo jiná porucha jednoho vozidla okamžitě způsobí velké kolony.
rozšíření do plnohodnotné kategorie by snad mělo být v plánu, jen zatím nemá reálnější obrysy. Každopádně mě napadlo to samé, že by ty mosty mohli udělat rovnou na D26,0…
Co mi ale přijde jako totální úlet, je novostavba úseku Slavonín-Křelov 2.etapa (plán 2024-27) která je projektovaná stále v kategorii D22,5/120 stejně jako již v provozu její 1.etapa (Z obchvat Olmiku)…
Škoda slov.