ŘSD připravuje opravy mostů na D35, řidiče čekají omezení kvůli pracím u Loštic

Pohled na mosty u Loštic na dálnici D35. Foto: ŘSDPohled na mosty u Loštic na dálnici D35. Foto: ŘSD

Mosty u Loštic přes řeku Třebůvku budou dělníci opravovat dva roky. Práce vyjdou na necelých 60 milionů korun. 

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza D.

Před pár lety jsem na stránkách ŘSD četl, že po dokončení stavby D35 Opatovice – Mohelnice bude mezi Mohelnicí a Olomoucí zhomogenizována šířka vozovky s nově postaveným úsekem. To už snad neplatí?

Facepalm

Co se tam bude reálně dít? Bude se odlévat nové těleso mostu a sanovat pilíře? Počítám, že ty shnilé prefabrikované trámy se zachraňovat snad nebudou….

SaulGoodman

„Nejdříve bude odfrézována vozovka a odtěžení konstrukčních vrstev vozovky. Následně bude odstraněno příslušenství mostu, vyrovnávací beton a snesení nosníků. Nakonec budou ubourány úložné prahy.“ „Spodní stavba mostu bude sanována. Provedou se nové úložné prahy. Nosnou konstrukci bude tvořit nová lichoběžníková spojitá deska z dodatečně předpjatého betonu. Velikost mostního otvoru zůstává stejná. Most je na navržen v šířkovém uspořádání silnice D35 s kategorijní šířkou 22,5 m před a za mostem. Na mostě budou ŽB římsy s výškou obruby u vozovky 170 mm, s pravostranným chodníkem. Záchytný systém bude tvořen ocelovým svodidlem. Odvodnění mostu je doplněno o odvodnění izolace v úžlabí mostu.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Díky. Takže nové mostovky, tak to by mělo vydržet výrazně přes 30 roků. Pak je ovšem škoda, že se ty mosty nerozšíří, když už se mění celá mostovka a sanují pilíře.

mlokXCM

Facepalm = Jiří Kocourek?

Facepalm

na to jste připadl jak?

Jiří Kocurek

Ani omylem.

Jakub

Je nějaký důvod tam cpát monolit namísto nosníků? Dokonce k mostu vedou přstupové komunikace souběžné s dálnicí. Zkrácení doby výstavby asi ŘSD nic neříká.

Jiří Kocurek

Otázka zní: Vydrží to pak aspoň 10 roků, aby měla oprava smysl?

Kodl

Zbourat a postavit nove podle modernich norem.

Olin

Přesně toto mne taky napadlo. Radek se pořád chvástá , jak na každé stavbě šetří, tak ať to celý shodí, nechá pilíře, ty pořádně zasanuje a vršek se dá nový. Myslím, že při „6“ ze sedmi je to akceptovatelný způsob opravy. Kdo ví jestli by to časově nevyšlo o kapánek rychleji, než se s tím babrat a byl by zase na dlouho klid. Obecně nejsem pro neopravování poškozeného, ale tady bych to fakt udělal nový,

SaulGoodman

Dle dokumentace zůstanou v podstatě jen pilíře, nicméně šířka bude stávající…

Otakar

Ach jo, neplánovali to rozšiřovat? Ikdyž přes pomoraví s EIA tak maximálně lze popřát hodně štěstí…

Jakub

Normálně by se ty mosty v kategorii S 22,5/100 zdemolovali a postavili nové v kategorii D 26,0/130 ale to bychom nesměli být v tomto státě…

ZdendaP

Taky to absolutně nechápu. Po dokončení D35 me Opatovicemi a Mohelnicí, bude ten úsek Mohelnic – Olomouc obrovsky problematický. Defekt nebo jiná porucha jednoho vozidla okamžitě způsobí velké kolony.

PetrN

rozšíření do plnohodnotné kategorie by snad mělo být v plánu, jen zatím nemá reálnější obrysy. Každopádně mě napadlo to samé, že by ty mosty mohli udělat rovnou na D26,0…
Co mi ale přijde jako totální úlet, je novostavba úseku Slavonín-Křelov 2.etapa (plán 2024-27) která je projektovaná stále v kategorii D22,5/120 stejně jako již v provozu její 1.etapa (Z obchvat Olmiku)…

ukulele

Škoda slov.