ŘSD chystá oplocení dalších dálnic. Za pletivem ubylo výrazně srážek se zvěří
České dálnice prochází na první pohled nenápadnou proměnou, která ale zvyšuje výrazně bezpečnost řidičů i divoké zvěře. Už více než
České dálnice prochází na první pohled nenápadnou proměnou, která ale zvyšuje výrazně bezpečnost řidičů i divoké zvěře. Už více než 600 kilometrů starších úseků českých dálnic je oploceno. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) postupně chystá ochránit i zbývající úseky.
Zatím poslední soutěž na oplocení je pro úseku dálnice D11 mezi kilometry 81,920 – 86,500 km. Necelých pět kilometrů má vyjít na zhruba deset milionů korun. Ne vždy je taková cena lákavá: ŘSD muselo minulý týden zrušit zakázku na oplocení devíti kilometrů D8, protože se nikdo nepřihlásil.
„U nových dálnic je oplocení již součástí projektu, stejně je tomu i v případě modernizace D1. U starších dálnic je oplocení postupně doplňováno,“ říká mluvčí ŘSD Jan Studecký. Podle dat ŘSD je z celkem 1276 kilometrů starších dálnic oploceno 621 kilometrů, tedy necelá polovina.
Oplocení má přinést především úbytek srážek se zvěří. „Po osazení oplocení je úbytek odklízení uhynulých zvířat až o 90 % menší,“ tvrdí Studecký.
Ne všichni jsou ale z oplocení nadšeni. Česká televize tento týden upozornila na kritiku hasičů proti budování plotů. Podle hasičů může plot komplikovat přístup k nehodám i únikové trasy z dálnice.