ŘSD chystá mezi Opavou a Krnovem tříkilometrový obchvat přes bývalou skládku

Vizualizace obchvatu na silnici I/57. Foto: ŘSDVizualizace obchvatu na silnici I/57. Foto: ŘSD

Obchvat se má začít stavět v roce 2025.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Širc

Aspoň v režimu 2+1 na střídačku to mohlo být. A ta úrovňová křižovatka – to zas bude smrťáků.

Vlastimil Kocurek

Krnov potřebuje obchvat také na jiném místě, ze směru Albrechtice na Bruntál.
Ale přál bych si, aby se realizoval i tento projekt. Důvodem je to, že že tato silnice se stala důležitým tranzitním tahem z Polska, a je zahlcena kamiony. Navíc po této silnici se jezdilo v kolonách už dokonce v70. letech, při návratu turistů z Ostravska ze severní části Jeseníků.. koncem víkendu. Nechtěl bych tam bydlet.

Vlastimil Kocurek

kamionová doprava po I/57 – přechod Bartultovice.

Kodl

Zeme obchvatu.. Dalnice jdou ztezka.

Jiří Kocurek

Pro 10.000 vozidel za den nemá smysl stavět dálnici. Sám byste vedle takové silnice bydlet nejspíš nechtěl.

Martin K.

Nevím jak moc dobře znáte opavsko, ale konkrétně v případě Skrochovic, asi se i někoho dotknu a nebudu populární, by bylo levnější všem majitelům domů u cesty dát 10 míčů a vystěhovat. Ale jen konkrétně těm, co tam mají nemovitost min. 10 let. Ty dvě novostavby (dostavěno loni?) rodinných domů u silnice mi vskutku nedávají smysl. Podívejte se na to kde ten obchvat kudy vede, pro polovinu obce je to na druhé straně zahrady, tím si pomůžou? To budeme dělat obchvat okolo každé křižovatky kde je 60 let starý dům?

Michal

Já si i kolikrát říkal, že bych vykupoval ty domy za mnohem větší částky. Pravděpodobně by to bylo levnější než desítky let čekání. Bohužel v Česku nereálný nápad…levicové země na to nejsou legislativně a hlavně myšlenkové připravené…

Michal

Rad připomínám příklad Číny, kde si spočítaly, že i přes velké náklady na stavbu dálnic se jim to z dlouhodobého hlediska vrátí. Staví 30tisic km za rok… To samé Německo po válce těžilo z předválečné dopravní infrastruktury a o US ani nemluvě. Jakákoliv nová silnice by dneska neměla mít méně jak 2+2 pruhu…už jen proto, že ten jeden pruh budou mít silničáři uzavřený kvůli nekonečným opravám..

tomáš nagy

při tempu prací ŘSD se do roku 2015 nedočkáme ani obchvatu Opavy, a toto je totální kravina aneb lobizmus, ještě k tomu mimoúrovňová ???

Vlad

Materiál ŘSD (video – 0:55) konstatuje, že na křižovatce I/57 s ulicí Hlavní chybí v součsané době připojovací a odbočovací pruhy, což zhoršuje plynulost a bezečnost dopravy. Nově navrhované řešení u jiné křižovatky připojuje na obchvat ulici Táborskou (video – 3:24). Ale u této křižovatky NEJSOU navrženy ani odbočovací, ani připojovací pruhy. To v tomto případě opravdu nebude vadit, když na této křižovatce budou odbočovat všechna nákladní auta mířící na skládku komunálního odpadu? Opravdu toto řešení nezhorší plynulost a bezpečnost dopravy?

Pavel

Ještě horší budou ty, které pojedou ze skládky zpét a budou chtít odbočit na silnici I. třídy doleva.

Jakub

Už jste viděl popeláře na silnici první třídy? 😉

Jiří Kocurek

Ale to víte že jo. Jak jinak by se dostali z Husovic do spalovny než po I/42. Jenže to je úplně jiný případ, jednička vedoucí městskou zástavbou.

Pavel

Když pominu úseky, kde I. třída prochází obcí, kolem bydlí lidi a popeláři při odvozu odpadu chtě nechtě musí zablokovat dopravu, tak opravdu je řada skládek, kam se sjíždějí vozy ze širokého okolí právě po jedničkách, protože tam ani nic jiného nevede. Třeba Dolní Benešov (I/56) nebo právě Skrochovice (I/57).

Alexandr Mikulka

A ty ne?

mirek

Ne. Než bude stavba dokončená, skládky už budou zavřené.

David

Naši zákonodárci ale ten konec skládkování odkládají jak ŘSD stavbu D0.

Jiří Kocurek

Jaké je dopravní zatížení na I/57 x Hlavní a jaké je dopravní zatížení na té druhé křižovatce. Bez toho těžko porovnávat.

Pavel

Pro Skrochovice výsledek sčítání není, ale hned v sousední obci Úvalno to je (v r. 2016) 10.937 vozidel/den. http://scitani2016.rsd.cz/pages/intenzitytable/default.aspx?s=7-0837