ŘSD chystá čtyřpruh mezi Mostem a Litvínovem. S kruhovým objezdem

Silnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem. Foto: Google Street ViewSilnice I/27 mezi Mostem a Litvínovem. Foto: Google Street View

Stavba získala důležité razítko, probíhá soutěž na projektanty. Stavět se má začít v roce 2026.

37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jelen

Už dříve se uvařovalo o čtyřpruhu a s tím související nutnosti zrušit tramvajovou trať. Najednou se to obejde i bez toho?

PetrB

Člověk to musí vysvětlovat všude a pořád dokola: tramvajová trať nemá žádnou souvislost s rozšiřováním silnice mezi Mostem a Litvínovem. Silnice se měla a má rozšiřovat na opačné straně než je trať. Jeden inteligent z Mostu, konkrétně Luboš Pitín z Mostu (před x lety bývalý radní města Mostu) vypustí do médií, že by bylo vhodné zrušit tramvaje v mostecké aglomeraci po vzoru nápadu Jirkova, kde chtěli zrušit trolejbusy a zároveň s tim rozšířit silnici Most – Litvínov, jenže pan inteligent Ing. Pitín jaksi nedomyslel jednu zásadní věc, že se v minulosti počítalo a počítá s rozšířením silnice na opačné straně… Číst vice »

Max

To mate pravdu, ale prave v clancich (3roky zpet) bylo to, ze tramvaj je neefektivni a ze se zrusi a vyuzije se na rozsireni a misto ni budou jezdit autobusy.
Podle me by se taky melo instalovat nejake info zarizeni, jako je na dalnicich, protoze kdyz se neco u chemicky stane ( nehoda, porucha) a musi se uzavrit silnice, tak se to da zjistit pod Hnevinem ( nekdy) a nebo pozdeji a to dela kolony, ridici kolikrat nevi kam jinam jet a kdyz se pak stane nehoda u Komoran je hotovo.

Gryf

Proč z Liberce do Jablonce to nejde, ale tady jo.. nechápu..

Velkohamerská žebříkářská

Tak on tam kousek je, ale fakt jen trochu, něco podobného je i v Jičíně

Alibaba

A co by jste tam ještě chtěl? Máte tam starou silnici I/14 přes Proseč a novou silnici I/14 přes Kunratice. To jsou dohromady 4 pruhy.

David

Nesouhlasím s těmito stavbami co rozšiřují silnice I. tříd na čtyřpruhy. Podle mě by stát měl víc investovat do údržby a do veřejné dopravy. Srovnejte jak dlouho to trvá vlakem či tramvají mezi centrem Mostu a centrem Litvínova a kolik autem.

Diesel

Souhlasit nemusíte pane, přesto se to děje a dít bude ač souhlasíte či nikoliv. Ne každý jede na výlet nebo s batuzkem na zádech vláčkem nebo tramvají ale máme zde i nákladní dopravu, vozidla služeb a údržby, zemědělskou a lesní techniku, lidí kteří jezdí v dobách kdy VHD ne a tisíce a tisice dalších věcí.

dejf

Ještě by zbylo dodat, že ženská je jako tramvaj z mostu do litvínova, různě natřásá, pak vás ukolíbá a nakonec když vás vykopne, tak zjistíte že jste ještě ve větší pr*eli, než jste byli na začátku 😀

robert

Ještě že se žádnou nechodím. 😄

David

Rozšíření na čtyřpruhy ale není o nákladní dopravě a službách, tu by obsloužila i dvoupruhová silnice. Čtyřpruh se staví hlavně pro rychlou osobní automobilovou dopravu. Já vidím problém v dopravní indukci, čím více kapacity pro auta, tím více aut, kde se zastavíme?

Kubrt

Mostecko je jedna z nejchudších a pro život nejméně atraktivních oblastí. Pokud se to má změnit, což je jistě žádoucí, tak je potřeba tam – mimo jiné – udržet aktivní lidi, kteří tam budou žít, pracovat, trávit čas, mít rodinu. A ať se to někomu líbí, nebo ne, tito lidé vesměs chtějí jezdit autem. Mít spojnici dvou měst v aglomeraci jako čtyřpruh nepovažuju za něco „zhýralého“ a nadbytečného.

David

Sousta lidí by i tím autem nejela, kdyby měla alternativu. A alternativa nemusí být jen o dopravě, ale také o tom mít možnost pracovat blízko bydliště atd. Je to komplexní problém, ale přijde mi, že my ho řešíme tím nejjednodušším, ale zároveň nejméně efektivním způsobem.

Petr Šída

jojo, ke každé bytovce jeden Chemopetrol …. některé argumenty mi rozum nebere

Vaclav

Verejna doprava napomaha k uniku z chudoby.

Hwk

Smiř se s tím.

Kubrt

Do železnice i tramvaje v té oblasti se taky investuje a bude investovat, každá ta infrastruktura má svou roli v rozvoji a budoucnosti oblasti.

Alibaba

A když se počítá s investicí do železnice, kudy teda bude propojení z tratě Most – Louka do nádraží Litvínov (mimo Litvínov město)?

Libcha

K čemu to?

Alibaba

Aby se dalo jezdit vlakem civilizovaně z Mostu a Oseka (Hrobu) na přestupní terminál k nádraží a ne na blbě umístěnou zastávku město.

Nigieu

Nevím jak vy ale já bych radši třeba rád dojel po rozšířené D7 než jet po veřejné dopravě

David

Já bych zase raději aby z Prahy do Loun či Chomutova jezdil každou půlhodinu vlak, kteremu to bude z centra do centra trvat méně než vám po D7.

PetrB

Silnice se rozšiřuje především kvůli chemičkám a ISZ. Poslední havárie v Petrochemii ukázalo, že záchranáři a hasiči silnici v obou případech uzavřeli, protože by se tam se svou technikou při běžném provozu nevešli. Tím ale prakticky znemožnili případnou evakuaci obyvatel. To je ten hlavní důvod. O rozšíření silnice se mluví už od 70. let minulého století.

David

Chcete říct, že se na silnici o šířce 12m nevejdou hasiči a záchranáři? Pro průjezd to musí stačit a pokud se něco „hasí“ ze silnice, uzavření silnice je asi žádané.

Greta

Vlak z centra Mostu do centra Litvínova nejezdí a nikdy jezdit nebude, tramvaj to jezdila za cca 25 min auto 15 min ale hlavně je to úplně jedno, asfalt, plyny ani hasiči do Záluží veřejnou dopravou nepojedou, a evakuace chemičky i tranzit vyžaduje kapacitní silnici.

Diesel

Tak tady ten kruhac asi i jo. Ve Francii nebo Španělsku na nacionalkach poměrně běžná věc. Silnice bude ctyrpruhova, ale není to dálnice, zkapacitnění je hlavně kvůli poměrně intenzivní dopravě ( dvě města plus chemička).

MHD

Nemusíme po Španělsku a Francii přebírat i to špatné…

Diesel

No asi to tak blbý nebude když to funguje a funguje to dost dobře ( i vlastní zkušenost) Naopak jejich systém autoroute, autopistas, autovias ale i systém nacionále jim můžeme leda tak závidět.

Alibaba

Já bych jim to zadlužení moc nezáviděl.

Rahul

Co opravdu nechápu, je budování kruháčů na čtyrpruzích… při takovýchto nákladech přeci postavit jednu MÚK nemůže být problém a jak plynulosti provozu, tak bezpečnosti to jednoznačně prospěje. Prostě občas to při práci chce používat mozek a zdravý rozum…

Láďa

Mimoúrovňová křižovatka znamená mosty a o ty je dražší údržba , Kruháč není asi fajn ale je prostě levnější ho postavit a i se o něj starat

Tomek

Tak on tam kruháč je už teď, jen se zachová i po přebudování na čtyřpruh. Myslim, že je tam opodstatnění.

Láďa

Myslím že tam bude velký Kruháč , směr Most – Litvínov bude pravý pruh na Bypass a dojde jen k malému zpomalení,,,

Sch

Hlavně aby to byl kvalitně v projektováný turbo kruháč, jako třeba ty dva nové U Benešova. Ne jako ty co jsou na čtyř pruhovych přivaděčích k Českým Budějovicím.

Alibaba

Že jo!
Tam by stačil dvojpruh.

mic

Kruháč nemusí být problém, když je dost velký. Ani na více pruhu. Záleží na projektantovi, jak bude či nebude fungovat…

Alibaba

Tak zpravidla nejvíc záleží, kolik je k dispozici pozemků na umístění kruháče.