ŘSD chce na jaře zahájit stavbu obchvatu Mošnova na I/58 za 400 milionů
Nový úsek silnice I/58 Příbor - Skotnice. Foto: Eurovia CS
Obchvat bude podle ŘSD představovat hlavní napojení průmyslové zóny Mošnov a Letiště Leoše Janáčka Ostrava.
Ach jo… Kdyby nechali možnost jet po původní trase, raději bych jezdil tam. Plynule projet 50 bez brzdění před kruhovými objezdy a zastavovaním za autobusy bez zalivů… To si opravdu v Mošnově pomůžou. 👎
Takto stavet obchvat povazuji za velmi smutne, prilis mnoho urovnoveho krizeni. Asi to pomuze mistnim obyvatelum od hluku, ale udelat MUK u letiste mi prijde jako naproste minimum. A prechod na obchvatu?!?!? To snad podchod/nadchod.
Mapka nevypovídající, neboť nezobrazuje komunikaci kolem místních továren, jde o falešný obchvat, spíše jde o vytěsnění obsluhy průmyslové zóny mimo zastavěnou část obce. Na valu vést nelze,ptz by jste se dostali do úrovně koruny protihlukového valu. Také je třeba vzít na vědomí, že je zde plánovaná výstavba hal v měřítku stovek tisíců metrů čtverečních
Za posledních 30 let tu silnici jen zpomalují a zpomalují a kazí zejména v „Obcích“. Až na ten poslední úsek před D48, který je docela dobrý. Tak samá 50ka jeden km před obcí za obcí. To je na uspání a tempomat. Pokud člověk nechce porušovat předpisy, což je dost psychicky náročné. A ještě jste za blbce.. V Itálii by na tak široké cestě byla normálně 70ka.. Takže tady, kdyby bylo 60, tak se EUCZ svět nezbořil.
Jinými slovy po vyhození 400 milionů bude situace z pohledu řidiče horší a pomalejší než dnes. A ještě bude muset na hlavní cestě dávat pozor na přednost.
Teď jedete obci 50km/hod, a nově máte je v plánu 70km/hod. navíc mate obchat Skotnice, Příbora a chcete tvrdít že silnici zpomaluji?
Ne souhlasím Skotnice je povedená. Velmi hezké..
Úplně vyhozených 400m. Za to může být opravena jedna 30 km regionální trať.
Také nechápeš, že to je pro lidi, co tam bydlí, a ne pro někoho bezohledného jako ty, jen abys mohl jet autem co nejrychleji?
Jak dlouho mají ten barák u silnice 1 třídy.. A to už tam spousta aut vůbec nejezdí. Protože je dálnice.. Takže situace je mnohem mnohem klidnější.
Odjakživa. Ty domy byly postaveny před silnici. Jak se stavěla I/58 tak se využila část původní stopy z Mošnová na Skotnici. Pouze se rozšiřila, jelikož to umožnovala vzdálenost mezi domy, tj. zmenšily prostory před domy.
To si dělají pr.. Na hlavní silnici tuším první třídy nacpou za sebou 3 kruháče? To má být obchvat? To je vtip? Ať se na to vykašlou. Ušetří peníze a nedělají radši vůbec nic. Zbytečné zvyšování zadlužení. A ještě věci zhorší.
Tahle stavba je na houby, průjezd to neurychlí. Obchvaty by snad měly být nejen pro zlepšení života v obci, ale taky pro rychlejší tranzit.
Nikoli, primární cíl obchvatu je zlepšení života v obcích. Tranzit může jet po dálnici.
To mi teda poraďte, jakou dálnici byste použil při cestě z Příbora (Kopřivnice, Frenštátu, Rožnova) do Ostravy… Jako třeba přes Frýdek-Místek, kde napojení D48 na ostravskou dálnici v tomto směru chybí a musí se přes město? (i po dostavbě aktuálně rozestavěného obchvatu a jeho napojení, které bude jen jednosměrné)
To už je 6 velká stavba co chce ŘSD v okolí příští rok začít. To si budou už asi muset kluci z ŘSD střihnou kterou stavbu opravdu chtějí rozjet! Protože na dostavbu D1 okolo Přerova, dálnici Přerov-Olomouc úsek Kokory, Palačovskou spojku, I/57 Bystřička Jablůnka, křižovatka Vsetín a k tomu již běžící stavby jak D48 Bělotín rybí, obchvat Frýdek Místek, D55 z moravského Písku po Babice,…. Na to tu v těch 5 lomech (Výkleky, Hrabůvka, Nejdek, Podhůra a Jakubčovice) není ani kapacita těžby ani materiál.
Za mě kapacita určitě je v Jakubcovicich a i Hrabůvka, Nejdek má své limity a kapacity a o zbytku nevím skoro nic.
A ty nechápeš, že to je jen pokračování rozestavěného, to není nová stavba. Pouze to rozdělili na dvě části.
chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/viewer.html?pdfurl=https%3A%2F%2Fmapapp.rsd.cz%2FUpload%2FStavby%2F352%2Finfoletak_s58-pribor-skotnice.pdf&clen=361304&chunk=true
Naprosto zbytečná stavba. Až každá obec bude mít svůj severní a jižní obchvat, kolok nám zbyde volné půdy? Migrační trasy pro zvěř?
https://www.msstavby.cz/i58-obchvat-skotnice-a-mosnova-20-02-2014/ Původní verze s třemi MUKy na 3 Km cesty.
https://www.msstavby.cz/i58-obchvat-mosnov-09-05-2017/ a zde stejná situace s kruháči.
Ty kruhace jsou udesne. Na takto kratke stavbe 3? Nechapu, proc tam nemuze byt stykova krizovatka.
Protože stykové křižovatky nemají na silnicích 1. třídy co dělat. Jsou nebezpečné.
Vcelku zbytečná stavba…
Ne pro obyvatele Mošnova….
Už se to tendruje?
Tady se zase vyjadřuje hodně lidí k něčemu, o čem nemá ani páru. Celý obchvat projíždí i tak Mošnovem, tedy rychlost 50km/hod. Pohybuje se tam hodně lidí pěšky, vzhledem k letišti a průmyslové zóně. Ohánět se přivaděčem na dálnici je další nesmysl, dálnice je cca 7 km daleko. Dělat tady mimoúrovňové křižovatky je také nesmysl, tak hustý provoz tady není, snad jen v době začátku a konců směn v průmyslové zóně.
https://www.lags.cz/mosnov-detail-obec-3186.html
Tak pokud tam bude 50, tak ať se na to vybodnou. A nechají to jezdit po staré 50kou. A ještě bez brždění. Na co udržovat 2 sinice široké..
Až ti budou jezdit auta těsně kolem oken, ještě rád změníš názor. Pokud to stále nechápeš, tak obchvaty se dělají především kvůli lidem, aby mohli slušně žít.
Tak jako jo, ale zase jste říkal že tam zase tak moc aut není…? Obchvat s vyloženě padesátkou není obchvat, to je tak maximálně městský okruh.
Pokud není intenzita, mělo by to mít nižší prioritu. Pokud intenzita je, měla by být trasa I. třídy vedená tak aby měla použitelnou rychlost. Pokud potřebuje město místní komunikaci, neměla by se řešit z rozpočtu na státovky…
přes den to jakž takž jde, ovšem ráno ve 14:00 a pak v 22 :00 kdy se šibují zaměstnanci z a do mošnovské průmyslové zóny je to o hubu, také před víkendem a v neděli ,kdy jezdí lidé na hory je to peklo. Ne nadarmo tam PCR má svůj štafl . Lidé mají právo si užít klid!
Rozumím. Ale 400M je 400 M. Zaplatí si to obec? A pokud to udělají pořádně nemám s tím problém.
Chceš jako říct, že na této stavbě, která se má stavět, má být 50 ?? :O Tak to jsou to potom tuplem vyhozené peníze. Většina tady není proti obchvatu jako takovému, ale proti těm kruháčům. Na co MÚK, stačí úrovňové křižovatky. Kruháč by stačil jeden s tou silnicí druhé třídy.
Kruháč je rozhodně levnější záležitost, než mimoúrovňové křížení, a plynulejší pro provoz, než běžná křižovatka, navíc, když je to v obci.
Dopadlo by to asi jako tady https://1url.cz/uKITW Na obchvatu je v místě křižovatky značka 70 km/hod a docela běžně tam jezdí kolem 100 km/hod. Výborně se na takovou cestu najíždí. Viděl jsem tam i pitomce předjíždět ty, co to kalí tou skoro stovku, přes odbočovací pruhy, tedy dost nad 100 km/hod. Živě si představuji, jak by to dopadlo v Mošnově. A to i na současné cestě se najde dost magorů, kteří to tam jedou dost nad 50 km/hod.
Jaký je v dnešní době problém tam dát automatický radar? Který je dnes v každé prudící obci?
To je mor, ty okružní křižovatky. Na takové kapacitní spojnici a dálničním přivaděči mají být mimoúrovňové křížení. Zbytečné brždění a rozjíždění, což má za následek výši spotřebu, výši emise a výši nehodovost. Tohle český kočkopes.
Na druhou stranu, kdyby tam musely být mimoúrovňově křižovatky, tak by se ten obchvat třeba vůbec nestavěl protože by ekonomicky vyšel jako příliš drahý.
První varianta obchatu počitala s mimourovňovými křížovatkami. Ovšem proti byly obyvatele dotčené zástavby. A cena taky nebyla za hubičku.
Dobře jim tak, až jim tam budou celou noc burácet, smrdět a pískat brzdící a znovu se rozjíždějící kamiony, bude už na MUK pozdě.
No teď to mají přímo pod okny na ulici. Nebo myslíte, že tam teďka vůbec nic nejezdí?
Ten provoz je tam od dálnice výrazně menší. A ještě se tam plouží 50.. Cesta je široká. Chodníky tam jsou..
To jsou nesmysly, provoz je oběma směry přibližně stejný. A 50 km/hod tam moc řidičů nedodržuje. Když v autě dodržím tu padesáku, hned se mi lepí auta na kufr a dělá se za mnou kolona a tiráci tam jezdí běžně přes 60 km/hod.
Teď tam burací težka technika, jelikož se tam v obci stavi kanalizace. Ale nějak si nedokaži představit tu MUK, že ten hluk eliminovala. Mate k tomu nějaké info.
No však ať se nestaví.. U ona.. Naprosto zbytečný.. U letiště by šel udělat nějaký podjezd/nadjezd. U Studénky normální širokou křižovatku. Pruhy na odbočení a výjezd a automatický radar na 70.. A čau..
Takto, dva kruháče vypadají blízko zástavby, tam by asi byla snížená rychlost stejně… ten třetí by si mimoúroveň asi zasloužil.
Jsou tam 3 kruhové objezdy, všechny mají význam pro napojení cest, které tam jsou. Pokud uděláš Pokud uděláš něco mimoúrovňově potřebuješ hodně velký prostor pro toto provedení a vysoké náspy, na kterých ty cesty musí být vedeny. Jednak to vůbec nevypadá v krajině dobře a tady to nemá ani moc smysl, není to dálnice a je to již v obci.
https://www.youtube.com/watch?v=yqgaj_5H7ko
A pokud si někdo myslí, že to je legrace, tak se koukněte, jaké náspy jsou vytvořené v úseku k Mošnovu a zkuste si to představit udělat v ještě větším rozsahu, i s nájezdy a sjezdy v Mošnově.
https://www.youtube.com/watch?v=-fdSWz3V8aE
https://www.youtube.com/watch?v=0Id0hdw4eZs
Většina tranzitní dopravy vede z průmyslové zony, tj kamion se na křížovátce dá buď vlevo nebo vpravo. A jestli na kruhači odbočí doprava a nebo nejdřive vyjede na most (mimourovňové křížení) a pak z něj sjede tak emise budou v druhém případě vetší.
To že pár osobačku projede „obci“ je menší část co se tyče počtu všech vozu a emisně je to ještě menší část.
Omyl, příteli. Emise (či spíše jejich složení, potažmo nutnost náročnějšího řízení elektronikou a s tím spojených konsekvencí) jsou především problém, mj., ve změnách otáček a zatížení pohonné jednotky, a to opravdu v přískocích ke kruháči a neustálém pře/podřazování, zvláště u NA, je někde jinde, než při plynulém provozu na MUK (a automat taky řadí a kolísá otáčkami podle potřeby, a není to vždy s ohledem na spotřebu/emise). Hlučnost a prašnost (např. vyšší opotřebení spojkových a brzdových obložení) by měla být také zohledněna, zvláště u velkého objemu provozu. Opravdu netuším, co mohlo vést místní obyvatelstvo, k protěžení OK místo MÚK. Závěrem… Číst vice »
https://mapy.cz/zakladni?x=18.1258290&y=49.6883074&z=18&pano=1&base=ophoto&pid=49129387&yaw=3.729&fov=1.257&pitch=0.250 například tato křižovátka by měla podle muk být o dva metry vyšše.
Ano při plynulem provozu. Ale pokud vyjiždi z brány cca 150 od křížovatky, tat tam plynulost most není….
To si nemyslím. A jak píše kolega. Rozjezdy s kuchlým diselem. Třeba polským nebo italským stojí za to:-) Zlatá ustálená 50ka..
A osobně jsem pro ten vetší kruháč, jelikož je to v obci a 50 se standartně nedodržuje…..
P.S.: No, když dělám obchvat, tak snad proto abych to trochu urychlil a obyvatelstvu v jejich sídlech ulevil…
Vy jste basník. Obchat je mezi obci a průmyslovou zonou a v obou část je 50km/h a část obyvatelstava je v průmyslové zoně (letišti atd) zaměstnana…. tudiž je tam přechod…
na obchvatu města přechod, dokonalost sama! 😀
Však ho mají i v té Praze na skorodálnici u letiště….
Fanánek je invalida, přišel o nohu. Nechcete?
Hlavně je třeba si uvědomit, že je to symbolický obchvat, stále prochází Mošnovem, není to mimo katastr Mošnova, a pohybuje se tam opravdu hodně lidí pěšky. Kdyby to mělo splňovat parametry obchvatu, jak si mnoho lidí zde představuje, tak by to muselo vést z druhé strany kolem letiště, tedy na Studénku, což je nesmysl.
Anebo z druhé strany vesnice. Myslím východ…
Prostě obchvat na silnici první třídy s padesátkou v délce několik km je koncepčně špatně.
Z druhé strany je to nerealizovatelné. To by se muselo hned za Skotnici odbočit, vytvořit další most přes řeku, vykoupit hodně velký úsek pozemků od soukromníků a napojovalo by se někde u odbočky na Trnávku. Naprostá strašně drahá šílenost. Bylo by to tak 4 x delší a mnohem nákladnější.
Jakého města?
Do 400M by se i podchod vešel… v případě MÚK to řeší chodník na mostku přes…
Ano, ulevit se má lidem, kteří bydlí těsně kolem současné cesty vedené přes Mošnov, ale stále to bude Mošnovem procházet.
Ale od toho tam nemá být kruháč. Přiblblý.. Ale automatický radar. V roce 2022.