ŘSD chce dokončení modernizace D1 u Humpolce do konce roku 2020

Stavba na D1, foto: Ministerstvo dopravyStavba na D1, foto: Ministerstvo dopravy

Vedení Ředitelství silnic a dálnic dnes jednalo s šéfy firem Geosan a Toto Costruzioni o řešení skluzu modernizace D1 mezi

Vedení Ředitelství silnic a dálnic dnes jednalo s šéfy firem Geosan a Toto Costruzioni o řešení skluzu modernizace D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla firmy nepřišly s žádným novým harmonogramem, výsledkem tak jsou pouze podmínky ze strany ŘSD.

„Generální ředitel Jan Kroupa rozhodl, že firmy musí do čtrnácti dnů přímo na staveništi dramaticky navýšit výkon i počet lidí, a do měsíce dodat reálný harmonogram stavby,“ uvedl Rýdl. To má vést k tomu, aby stavební firmy splnily plán roku 2018 a dokončily stavbu do konce stavební sezony roku 2020. U konečného termínu stavby se přitom dá hovořit o drobném ústupku ŘSD, neboť smluvní termín je duben 2020. V případě opožděného nástupu zimy lze ale sezonu protáhnout třeba až do prosince. ŘSD pro případ neplnění podmínek hodlá jít k soudu. „Násobně jsme zvýšili monitoring na stavbě,“ doplnil Rýdl.

Vyjádření firem se deníku Zdopravy.cz nepodařilo sehnat, minulý týden ale Geosan omlouval zdržení tím, že nikoliv vinou stavebních firem musely být pozastaveny práce ve středovém pásu. Zakázku za 1,75 miliardy získalo sdružení českého Geosanu, italské Toto Costruzioni Generali a kazašského SP Sine Midas Stroy. Italové a Češi mají ve sdružení po 40 %, zbytek připadá na Kazachy.

Na konci letošní stavební sezony by měla být rekonstrukce hotova na 90 kilometrech D1.

Tagy D1 Geosan Humpolec ŘSD toto costruzioni
1 komentář