ŘSD bude vážit kamiony na Pražském okruhu, zařízení vyjde na 58 milionů

Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSDKamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD

Z dnešních devíti vysokorychlostních vah na českých dálnicích fungují tři.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel Kopeček

Když budou vědět kde jsou váhy, tak snad se je dopravci nebudou snažit objet. Divím se, že u nás nefunguje Rakouský model, kde celkem často policie uzavře dálnici a dopravu stáhne přes odpočívku. Kamiony zváží, některé projedou pod skenerem a osobní auta kamerou zkontroluje jestli ma zaplacenou dálniční známku.

bkv

A jak dlouho jim trvá zvážení jednoho kamionu na mobilních váhách?

Jaroslav

Už aby se začali vážit i osobní auta a bude po diskuzi🤣🤣

František

Karavany a polský dodávky …

To odporný pinožení se

A řidiče pořádně osolit. Oni si sice v hotovosti bokem slušně přivydělají tím, že vezou nadváhu, ale ničí tím silnice a ohrožují všechny okolo, protože v případě nehody ty následky jsou fatálnější. A tím spíš se ta nehoda stane, když je vozidlo přetížené. Jim je to jedno a přitom je to z jejich strany nezodpovědné!

Otakar

A co třeba nějakou odpočívku na okruh? Je ostudou, že tam žádná není.

none

Pokud ta váha bude fungovat, za měsíc je to zaplacený.

Jan Sova

No jo, ale ty peníze nejdou z váhy ale od dopravců. Záleží na nich, jak se jim bude chtít platit…. Taky pokud toho budou mraky, úředníci v příslušném městě to nebudou stíhat…

hroch.obojzivelny

Pokud přetížený tranzitující kamion zvážím někde u Prahy, místo na hranicích republiky, znamená to, že už jsem ho nechal minimálně třetinu cesty projet. To je jako prevence dosti bídné. Spíše to opět vypadá jako technické zařízení, jehož účelem je akorát vybírat pokuty. Bezpečnost nezlepší, naopak pokud vyžene přetížené kamiony na objízdné trasy po cestách nižších tříd, tak ještě zhorší…

Frantisek X

Váží se i jinde. A co naopak ty kamiony, které nejsou tranzitní, jak ty by zvážily váhy na hranicích? Na objízdné trasy lze užít pojízdné (mobilní) váhy.

hroch.obojzivelny

No vidíte a já bych právě ty pojízdné mobilní váhy použil na vnitrostátní vážení. Když se totiž bude místo vážení měnit, objízdné trasy ani nevzniknou. A pevné váhy dát na hranice.

Slávek

V Praze na Kbelské jsou takové váhy už snad 20 let. Proč se nevyužívají je mi záhadou.

Zrzek

Akorát ty byly přesné +- autobus. Ukazovali zhruba +3t.

ČD4ever

Je tam jen 1, ne? Ve směru na jih. Kde je (jsou) ty další?

Před cca 2 lety naposledy jsem tam viděl PČR jak některé kamiony eskortovala na parkoviště k metru Letňany. Tam měli přesnější mobilní váhu pro vážení náprav. Už jsem je tam ale roky neviděl.

Honza D

Ty byly jen orientační a už pěkných pár let tam nejsou. Zůstala po nich snad jen ta světelná cedule.

Dálnice

V roce 1969 Americane doletli na Mesic a dokazali se vratit. V roce 2024 Cesi bojuji s nefunkcnimi vazicimi zarizenimi na dalnicich. Ach jo.

Jaaa

Ono se nechce.

P_V

Když do toho vážení nalejete miliardy dolarů, jako do programu Apollo, tak vážit budou 🙂

Dálnice

V Cechach ani to neni jisty…

Honza

To se brzy zaplatí, ale taky se to u šoférů brzy rozkřikne, budou se tomu vyhýbat.

František

Jen 58mio? To fakt má být na každým novým/rekonstruovaným nájezdu.

Jaaa

Nejen nájezdu. Hlavně tam, kde si kamioňáci cestu zkracují, aby nemuseli platit..

Frantisek

Asi bych si dokazal predstavit, ze by na to mohla byt dotace pro obce, aby staveli tohle a ne nejaky sikanujici radary.

Jan Sova

Tohle ale provozuje ŘSD, pak z toho pošle výstupy na obec….

Frantisek X

Jako že by pro změnu nechali plavat překračování povolené rychlosti a řešili jen hmotnost?

RHh

Napadlo mě to samé, ta cena se zaplatí za první víkend provozu..

Otakar

Ale jděte, brepto 🙂 … Pokud to nebude na hranicích s Polskem, tak v okolí Prahy jich zase tolik nebude.

michal001

Tak hlavně aby se podařilo vybrat peníze z pokuty za přetížení zahraničních kamionů ještě před opuštěním našich hranic.

Otto

To se asi nepodaří, ale pokud efektivně funguje příslušný úřad ORP, tak není problém poslat flastr třeba do Rumunska. Nezaplatíš? Nevadí, díky CEPAN si policie/celníci hříšníka zjistí a vyměří mu to na místě při některém dalším průjezdu republikou. Pokud bude efektivně fungovat i Silniční inspekce, tak se alespoň částečně posuneme na západ a přestaneme být eldorádem pro hordy kamionů z východu…

Jan

Tak tak to, bohužel, není. Pokud na výzvu (příkaz) Rumun nebo jiný cizinec nebude reagovat, tak není pachatel, tudíž není ani pokuta a není co vymáhat. Fikce doručení do zahraničí v ČR nefunguje.

Jan Sova

navíc doručování v zahraničí (Rumunsko, Slovensko, Moldávie, Velká Británie atd…) to je dosti nehostinná džungle.

Hans N.

No, tak na druhou stranu, ten kamion se do ČR nebo jiné „nebalkánské země“ patrně poměrně rychle vrátí. A pak už snad nebude problém ho odchytit a zkasírovat.

Roman osobně

Zadržet na místě do doby, než zaplatí, jinak z toho budou mít cizinci zádel.

DavidS

Ideální by bylo, kdyby se jim to započítalo přes mýto.

Michal J

Tak hlavně jestli se podaří vybrat pokutu od zahraničních kamionů ještě před přijetím hranic.

Jaaa

Jako by naši dopravci nepřetěžovali…

mimochodem

Tomu nerozumim – ty hmotnostni limity jsou v zemich okolo nas vyssi?

Pokud ne, pak by prece z logiky veci tyto problemy mely byt reseny i v okolnich zemich, cimz padem by skutecne melo dochazet k onomu vyberu pokut jeste pred prejetim hranic. A pokud k tomu nedochazi, pak je zrejme pristup k vazeni v okolnich zemich cca podobny jako u nas.

Muze nekdo znaly doplnit?

Jan

Vysokorychlostní váhy nikde v Evropě s výjimkou Maďarska a Ruska nefungují pro přímý dohled. Všude je mají jako předvýběr, takže pak případné přetížené nebo podezřelé auto zastaví a tím pádem jednak přetížené nepokračuje dál, jednak určitě řidič, hlavně cizinec, zaplatí pokutu. Efektivní, účinné. U nás vysokorychlostní váhy můžou přetížené auto po cestě přes celou ČR zvážit i desetkrát, ale přetížené auto je pořád přetížené a jakmile cizinec vyjede z ČR, nezaplatí ani korunu. Mimochodem, velká auta s „normálním“ zbožím (ne dřevo, kamenivo apod.) přetížená bývají spíš výjimečně, ale menší, kolem 3,5 tuny, to je něco jiného.