ŘSD bude vážit kamiony na Pražském okruhu, zařízení vyjde na 58 milionů
Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Z dnešních devíti vysokorychlostních vah na českých dálnicích fungují tři.
Z dnešních devíti vysokorychlostních vah na českých dálnicích fungují tři.
Tak misto toho, aby vytvorili parkoviste, aby ubylo aut na SOS, sjezdech, najezdech, tak se bude vazit. Kazdy dalnicni policajt moc dobre vi, koho ma zastavit, zvazit, aby vybral.
Spadne jim brada až zjistí že 90 % kamionu není naložená ani svůj limit,to zas bude kecu kolem proč to nevybírá peníze.jezdim od 95 víceméně jen Volvo ,rok zpětné mužů dokázat že jsem nebyl nikdy přetížen (systém Dynaflet)tak stejně deset dalších aut z naší firmy.Jen plachta,jen Volvo
Mně by fakt zajímalo, jaký racionální důvod může vést k tomu dát mínus na takovýto komentář…
„Z devíti instalovaných vah zatím fungují tři.“ V kontextu tabulky těmto údajům moc nerozumím. Podle ní funguje 5 vah ze 14 instalovaných. Kde se vzal údaj 3 z 9?
Když budou vědět kde jsou váhy, tak snad se je dopravci nebudou snažit objet. Divím se, že u nás nefunguje Rakouský model, kde celkem často policie uzavře dálnici a dopravu stáhne přes odpočívku. Kamiony zváží, některé projedou pod skenerem a osobní auta kamerou zkontroluje jestli ma zaplacenou dálniční známku.
A jak dlouho jim trvá zvážení jednoho kamionu na mobilních váhách?
Asi 5 vteřin, žádné nebezpečné kolony, efektivita vážení obrovská, přesnost jakbysmet.
No já jsem velmi rád, že toto se u nás nepraktikuje. Zbytečné a nepříjemné zdržení a tvorba kolon…
To je blbost, do 15 min je fronta několik kilometrů.
Tady spíš chybí ty odstavné plochy…
Jo, toho betonu je málo. (ironie)
Už aby se začali vážit i osobní auta a bude po diskuzi🤣🤣
Karavany a polský dodávky …
No když vidím kolikrát naložený osobák čtyři dospělí +kola samozřejmě také čtyři a ještě box na střeše tak to asi také není v pořádku .Takhle naložených aut jezdí každý pátek z Prahy na Šumavu spousta.
I kdyby takhle naložený osobak překračoval 3,5 t (což stejne většinou nebude), tak to cestám neublíží jako pretizeny kamion. Mobilní rychlovahy pro vážení kamionu by měly být na všech hraničních přechodech, občas na dálnicích a při vyjezdech ze všech velkých logistických center. Při zjištění přetížení milionové pokuty dopravcům
Tak si to představuji, plus je potřebné si uvědomit , že když se bude po Evropě vědět, že vážíme, (tedy hlavně v okolních státech), tak se budou snažit kamiony nepřetěžovat, má to velký preventivní efekt. Nelze to brát tak, že váhy by měly zaplatit pokuty.
A řidiče pořádně osolit. Oni si sice v hotovosti bokem slušně přivydělají tím, že vezou nadváhu, ale ničí tím silnice a ohrožují všechny okolo, protože v případě nehody ty následky jsou fatálnější. A tím spíš se ta nehoda stane, když je vozidlo přetížené. Jim je to jedno a přitom je to z jejich strany nezodpovědné!
A co třeba nějakou odpočívku na okruh? Je ostudou, že tam žádná není.
S čím sakra 20 lidí nesouhlasí? 20 lidí nechce mít možnost zastavit a protáhnout se a být fit na další pokračování cesty?
Pokud ta váha bude fungovat, za měsíc je to zaplacený.
No jo, ale ty peníze nejdou z váhy ale od dopravců. Záleží na nich, jak se jim bude chtít platit…. Taky pokud toho budou mraky, úředníci v příslušném městě to nebudou stíhat…
Zase ta písnička: proč to nejde, proč nic nedělat.
Pokud přetížený tranzitující kamion zvážím někde u Prahy, místo na hranicích republiky, znamená to, že už jsem ho nechal minimálně třetinu cesty projet. To je jako prevence dosti bídné. Spíše to opět vypadá jako technické zařízení, jehož účelem je akorát vybírat pokuty. Bezpečnost nezlepší, naopak pokud vyžene přetížené kamiony na objízdné trasy po cestách nižších tříd, tak ještě zhorší…
Váží se i jinde. A co naopak ty kamiony, které nejsou tranzitní, jak ty by zvážily váhy na hranicích? Na objízdné trasy lze užít pojízdné (mobilní) váhy.
No vidíte a já bych právě ty pojízdné mobilní váhy použil na vnitrostátní vážení. Když se totiž bude místo vážení měnit, objízdné trasy ani nevzniknou. A pevné váhy dát na hranice.
Dneska dovede dálniční policie monitorovat i objízdné trasy, a také to dělá.
V Praze na Kbelské jsou takové váhy už snad 20 let. Proč se nevyužívají je mi záhadou.
Akorát ty byly přesné +- autobus. Ukazovali zhruba +3t.
A to by nestačilo jako předvýběr pro policajty? Kdo je podle nekalibrované váhy přetížen, toho stopnout a poslat na pořádnou.
Je tam jen 1, ne? Ve směru na jih. Kde je (jsou) ty další?
Před cca 2 lety naposledy jsem tam viděl PČR jak některé kamiony eskortovala na parkoviště k metru Letňany. Tam měli přesnější mobilní váhu pro vážení náprav. Už jsem je tam ale roky neviděl.
Ty byly jen orientační a už pěkných pár let tam nejsou. Zůstala po nich snad jen ta světelná cedule.
Ukazovali kraviny a tyto budou také orientační.
V roce 1969 Americane doletli na Mesic a dokazali se vratit. V roce 2024 Cesi bojuji s nefunkcnimi vazicimi zarizenimi na dalnicich. Ach jo.
Ono se nechce.
Když do toho vážení nalejete miliardy dolarů, jako do programu Apollo, tak vážit budou 🙂
V Cechach ani to neni jisty…
To se brzy zaplatí, ale taky se to u šoférů brzy rozkřikne, budou se tomu vyhýbat.
Jen 58mio? To fakt má být na každým novým/rekonstruovaným nájezdu.
Nejen nájezdu. Hlavně tam, kde si kamioňáci cestu zkracují, aby nemuseli platit..
Asi bych si dokazal predstavit, ze by na to mohla byt dotace pro obce, aby staveli tohle a ne nejaky sikanujici radary.
Tohle ale provozuje ŘSD, pak z toho pošle výstupy na obec….
Jako že by pro změnu nechali plavat překračování povolené rychlosti a řešili jen hmotnost?
Napadlo mě to samé, ta cena se zaplatí za první víkend provozu..
Ale jděte, brepto 🙂 … Pokud to nebude na hranicích s Polskem, tak v okolí Prahy jich zase tolik nebude.
Tak hlavně aby se podařilo vybrat peníze z pokuty za přetížení zahraničních kamionů ještě před opuštěním našich hranic.
To se asi nepodaří, ale pokud efektivně funguje příslušný úřad ORP, tak není problém poslat flastr třeba do Rumunska. Nezaplatíš? Nevadí, díky CEPAN si policie/celníci hříšníka zjistí a vyměří mu to na místě při některém dalším průjezdu republikou. Pokud bude efektivně fungovat i Silniční inspekce, tak se alespoň částečně posuneme na západ a přestaneme být eldorádem pro hordy kamionů z východu…
Tak tak to, bohužel, není. Pokud na výzvu (příkaz) Rumun nebo jiný cizinec nebude reagovat, tak není pachatel, tudíž není ani pokuta a není co vymáhat. Fikce doručení do zahraničí v ČR nefunguje.
navíc doručování v zahraničí (Rumunsko, Slovensko, Moldávie, Velká Británie atd…) to je dosti nehostinná džungle.
No, tak na druhou stranu, ten kamion se do ČR nebo jiné „nebalkánské země“ patrně poměrně rychle vrátí. A pak už snad nebude problém ho odchytit a zkasírovat.
Nechci Vám brát iluze, ale jakým způsobem by se policie dozvěděla, že ten dopravce na příkaz nereagoval? Že si nepřebral poštu? Asi je ne reálné počítat s tím, že police bude dostávat seznam všech, kteří nereagovali na příkazy. Dokud se nezavede fikce doručení, cizinci se budou smát, naši budou platit. To neplatí jen u vážení, ale u všech dalších přestupků, kde není přestupce zastavený, než opustí ČR.
Zadržet na místě do doby, než zaplatí, jinak z toho budou mít cizinci zádel.
To má přece jednoduché řešení….zjištění překročení hmotnosti,okamžitě vyjezd PCR- nezaplatí? Ok odstav tady kamion a dokud nezaplatís citelnou pokutu tak dál nejedeš.
Ideální by bylo, kdyby se jim to započítalo přes mýto.
Tak hlavně jestli se podaří vybrat pokutu od zahraničních kamionů ještě před přijetím hranic.
Jako by naši dopravci nepřetěžovali…
Tomu nerozumim – ty hmotnostni limity jsou v zemich okolo nas vyssi?
Pokud ne, pak by prece z logiky veci tyto problemy mely byt reseny i v okolnich zemich, cimz padem by skutecne melo dochazet k onomu vyberu pokut jeste pred prejetim hranic. A pokud k tomu nedochazi, pak je zrejme pristup k vazeni v okolnich zemich cca podobny jako u nas.
Muze nekdo znaly doplnit?
Vysokorychlostní váhy nikde v Evropě s výjimkou Maďarska a Ruska nefungují pro přímý dohled. Všude je mají jako předvýběr, takže pak případné přetížené nebo podezřelé auto zastaví a tím pádem jednak přetížené nepokračuje dál, jednak určitě řidič, hlavně cizinec, zaplatí pokutu. Efektivní, účinné. U nás vysokorychlostní váhy můžou přetížené auto po cestě přes celou ČR zvážit i desetkrát, ale přetížené auto je pořád přetížené a jakmile cizinec vyjede z ČR, nezaplatí ani korunu. Mimochodem, velká auta s „normálním“ zbožím (ne dřevo, kamenivo apod.) přetížená bývají spíš výjimečně, ale menší, kolem 3,5 tuny, to je něco jiného.