ŘSD bude opravovat most na D1 u Jihlavy, při velké modernizaci jej vynechalo
Práce na mostě jsou rozvrženy do dvou stavebních sezón. Letos se bude opravovat část mostu směrem na Prahu.
Čtvrt století bez velkých uzavírek mezi Mirošovicemi a Kývalkou slibovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na podzim 2021, kdy se po devíti stavebních sezonách završovala velká modernizace D1. Po necelých třech letech přichází omezení u Jihlavy.
Silničáři zde dnes začínají s opravou dálničního mostu na 112. kilometru, který je součástí zdejší mimoúrovňové křižovatky. „Stejně jako most Šmejkalka byl i tento vyjmut z harmonogramu modernizace dálnice D1, která by se realizací jejich opravy časově o další měsíce prodloužila,“ sdělil mluvčí ŘSD pro Kraj Vysočina Jiří Veselý.
Práce na mostě u Jihlavy jsou rozvrženy do dvou stavebních sezón. Letos se bude opravovat část mostu, po které je veden jízdní pás na Prahu, v příštím roce se stavbaři pustí do poloviny mostu ve směru na Brno. Doprava má být místem vedena vedena zúženými pruhy v režimu 2+2 rychlostí sníženou na 80 km/h.
„Žádáme motoristickou veřejnost o trpělivost a ohleduplnost nejen k ostatním účastníkům silničního provozu, ale také k pracovníkům stavby,“ doplnil Veselý. Podle posledního sčítání dopravy projede po mostě každý den na 40 tisíc vozidel, z toho je zhruba 40 procent nákladních.
Most byl postaven v roce 1979 a částečně zrekonstruován v roce 2015, když se tento dálniční úsek modernizoval. Silničáři tehdy ale ustoupili od generální rekonstrukce mostu. Dosud přitom hovořili pouze o tom, že z modernizace byl vyjmut pouze most Šmejkalka ze 40. let.
V rámci opravy dojde k výměně vyrovnávacích a přechodových železobetonových desek, provedena bude nová vyrovnávací vrstva nosné konstrukce, izolace a výměna asfaltového souvrství.
Zakázku získala s cenou 45 milionů společnost Swietelsky stavební, do plného provozu by se měl most vrátit na počátku června 2025.