ŘSD bude mít se státem tříletou smlouvu na údržbu. Vymanilo se z platových tabulek

Asfaltový povrch dálnice. Pramen: Sdružení pro výstavbu silnicAsfaltový povrch dálnice. Pramen: Sdružení pro výstavbu silnic

ŘSD může odborníkům nabídnout vyšší mzdy. Mátl zmínil například právníky, IT experty nebo správce staveb.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medvěd

Trapné – zadavatel má hůř placené lidi než soukromník …… bohužel realita dnešních dnů….. peníze se odkloní na úředníky ! Proč POLICIE nemůže udělit pokutu za neodklizený sníh, neopravený most – vždyť to jsou překážky v provozu co nás denně ohrožují !!!! Právník a IT může pracovat na dálku, správce staveb by měl být pořádnej dráb ! Solit se tolik nemusí, stačí to odhrnout, pokud mají čím………

vladki

to s tim solenim tesat do celnich skel silnicaru… Kolikrat sem videl sypac se zvednutou radlici, brecka po kotnitky a jen do ni sypal dalsi sul…

LKB

To bych zavedl i pro Správu železnic. A zohlednil čas nickolejneho provozu a jiných forem bez reálné dopravy.

qěcy

A co SŽ? Není financována jako příspěvková organizace, ale na mzdy, provoz a údržbu dostane politika určenou částku každý rok zvlášť. Na investice dostane stejným způsobem další částku.

qěcy

…dostane politiky určenou…

Jiří Kocurek

Opravdu jsou mzdy a údržba v jednom balíku, ve kterém se to motá jak dřevo pod splavem?

qěcy

Hledejte a najdete.

Pepan

Takže Mátl přiznal, že na konci roku docházelo k plýtvání penězi?

V. F.

Ne, jen nedokážeš správně chápat významy vět.

lojzik

a jaký je podle vás význam „nehospodárné chování“ (citace Mátl), kdy příspěvkovky na konci roku utrácí za nesmysl (údržba v nepříznivých podmínkách, citace Mátl) jenom aby vyčerpaly rozpočet (protože oni to převést nemůžou, zřizovatel neumí, tak to „musí“ utratit)?

Libor

Je super, že stát našel způsob, jak obejít vlastní stát ( tabulkové platy). Velký posun…

M19

O žádné obcházení se nejedná, jen konečně někdo přišel na to, že forma příspěvkové organizace není pro ŘSD vhodná.

libor

no jasně, někdo přišel na to, jak to udělat lépe, aby obešel zákony :)) v soukromé sféře toto funguje normálně, ve státní občas 😉

SaulGoodman

To ale není obcházení, to je jak kdybyste říkal že jste obešel neomezené ručení tím, že jste začal místo na IČO podnikat jako SRO. Zkrátka byla zvolena jiná právní forma, co má jiná pravidla. Oboje má své výhody a nevýhody. Není to ale žádné ad hoc řešení jak něco ohnout.

M19

Žádné zákony nikdo neobešel, naopak se dle nich řídil.
V pravidlech diskuze, jsem četl něco o lhaní… 😉 Mimochodem, to co právě děláte je trolling.

SYN

No, a tedy je vhodnější podoba „běžné firmy“? Hm, lze tedy očekávat že se bude správa silnic vypisovat v běžném výběrovém řízení?

Stráťa

Otázka je pro koho je vlastně vhodná jakákoliv forma vyžadující tabulkové platy protože asi neznám organizaci s tabulkovými platy která by neměla problém zaplatit kvalitní lidi.

Jirik

Ostatně pro nikoho..

Alibaba

A jak chcete sehnat nějaké lidi trvale a ne si je jen najímat?

Karel

🤣❗️

Honza V.

Pokud jsou zákony nastavené tak, že příspěvková organizace nemůže pořádně fungovat, tak by to chtělo spíš opravit ty zákony, ne je obcházet. Abychom nakonec i úřady nemuseli předělávat na podniky.

MHD

No jenže s tím by bohužel svezl třeba i Český námořní úřad, který jako jediný dodnes neobjevil elektronický platební styk a ministr Kupka kvůli tomu blokuje zrušení C a K kolků a toto opravdu ze svých daní platit nechci – zbytečný úřad a neschopný úředníci.

Honza V.

Českým námořním úřadem je ministerstvo dopravy.

Jiří Kocurek

Jaké obcházení? ČD jsou a.s. a nikdo o žádném obcházení ani necekne.

Honza V.

Protože České dráhy skutečně jsou podnik, který je normálním účastníkem trhu.