kmax

Roztržka v náhradní autobusové dopravě RegioJetu. Situaci museli řešit i policisté

Autobus RegioJetu Irizar i8. Pramen: RegioJetAutobus RegioJetu Irizar i8. Pramen: RegioJet

V autobuse jelo více cestujících, než jakou má kapacitu. Stát se v něm nesmí.

Odebírat
Upozornit na
guest
152 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
víta Klozík

To je vtip že?

Roman

Vidím že se za 3 roky nic nezměnilo. RegioJet totálně nezvládá nahradí autobusovou dopravu, kvůli nedostatečné kapacitě jsme zůstali trčet v Brně. Nikdo ze zaměstnanců RJ to neměl zájem řešit.

David

Brno je nejblbější únikovka co jsem kdy hrál! Snad se vám podařilo se odtamtud dostat, nebo tam pořád jste?

Jan

Pokud není kapacita, ať dopravce sežene taxíky. Vyřešeno, mužem dál…

David

A proč jako? Stačí ty lidi označit za skupinu a vyhnat je!

Jan3

Protože je to jejich povinnost!

David

Žádný takový, prostě jsou neohlášená skupina, protože stali blízko sebe a prostě je vyhnat. Příklady tu jsou.

Jan3

Vy opět nevíte o čem mluvite 🙂

Karlík

A není levnější říct: Zůstaňte venku, vono něco pojede?

Pako

Při nedávné mimořádné události jsem jel z Čáslavi NAD. Ridič starej sympatickej děda, to se moc nevidí a v autobuse jsme byli jak sardinky, ale vlastně všichni spokojení že jedem…

Happy

No u MU se to dá pochopit. Jede to, co se podaří narychlo sehnat. To ale není případ plánované několikaměsíční výluky velmi vytížených spojů.

SPŠŽ

Mám šílený zážitek z letních NAD Havlíčkův Brod – Žďár n. S. A to i přesto že problémy dělal opakovaně jeden řidič, ostatní byli ok. Firma ČD bus. Všude se vyskytuje nějaké shnilé jablko, je chyba že se včas neodhalí.

Igor

To jsem si vzpomněl jak jsem na začátku roku 2023 jel na školení do Brna a musel jsem podstoupit také autobusy RJ na výluce R8. Jel jsem přímým autobusem, z Přerova do Brna ráno. V Přerově přistaveny 2 kusy přímých a 1 zastávkový. Je to odpovídající kapacita pro 5 vagónový vlak? Já si to nemyslím a dokazuje to spousta cestující, kteří se do ani NAD nevešli. Někteří z těch šťastných, kteří se do autobusu vůbec sice vešli, stáli hodinu přímé cesty na dálnici v uličce. https://i.gyazo.com/fa90b520c1612cfef7e5e19f69ea27e9.jpg

Happy

A hlavně cestujícího můžete vysadit pouze na zastávce, což benzínka fakt není. A koukám různé provozní změny na benzínkách jdou s RJ od dob SA. Už tehdy mně to přišlo divné a nepůsobilo to profesionálně. Nelíbilo se mně to…

N.N.

To je jeden z aspektů, který … je na soud a posouzení, zda vysazení na benzínce je horší než pokračovat s lidmi a tím také porušit.

melm

Slutečně chyba řidiče? Není do chyba dopravce, který nezabezpečil dostatečnou kapacitu NAD?

A. O.

To, že se do autobusu dostalo víc lidí, než dle techničáku může, je chyba řidiče. To, že těch autobusů není dost, je chyba dopravce.

Ex ČD

A vtipný na tom je, že pochybil ten první řidič, ale za potížistu je ten, který nechtěl jet se stojícíma dál.

Petr-N

Na druhou stranu, když ti tři stojící dostali místa k sezení, tak klidně jet mohl a nemusel z toho dělat zbytečnou kauzu. Děti na klíně snad proti předpisům nejsou. Ale klidně mě opravte, pokud se mýlím.

Radek Liška

Z lidského hlediska mohl jet dál, ale bylo by to stejně proti předpisům, bohužel.

Ex ČD

No z lidského hlediska možná jo, ale ne nadarmo se říká že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.

Radek Liška

Však ano, souhlasím s Vámi.

A. O.

Primární je bezpečnost. Bezpečnost všech cestujících, za kterou nese odpovědnost řidič.

Sizifon

Měli si sednout do uličky na tašku.Nikdo by je neviděl a dojeli by taky 😀 Dříve jsme v dálkáčích taky stáli a nikdo z toho neměl atomový záchvat 😀 Vlastně nás řidič ještě nabádal,abychom se posunuli víc dozadu,protože ještě dva lidi se museli vejít.

Jan3

Za špatného je proto, že se choval jako neomalený hulvát. A vyhazovat někoho na dálnici na benzince je úlet…

Ex ČD

Vy jste byl přítomen? Jak by jste situaci (když tedy vynechám ono údajné hulvátství) řešil vy? Přijmete odpovědnost v případě nehody kvůli kolegovy co pochybil?

Václav

Já v tom nevidím nic překvapivého. Jančura se jenom snaží udržet stejnou úroveň, jakou má R8.

Jan3

Ta od jeho nástupu silně upadla.

Kicruj

Já se přiznám, že docela zírám. Já jsme jel z Brna do Owstravy na podzim nejméně 10x a vždycky jsem se vešel a nikdy jsme tam nikoho nenechali (ale využívám ty busy, co jedou až do přerova).
To by mě nenapadlo, že na těch zastávkových busech je takový přetlak.

luke.pl

Memam zkusenost s R8, nehodnotim. Ale zajimalo by me, kolik z vas – opakovane rozhorcenych cstujich – uz napsalo, misto komentare sem, stiznost primo na ministerstvo nebo hejtmanstvi??

Jan3

Psal jsem nejednou, a dostal jsem jen hromadu prázdných frází nebo neodpoví vůbec.

Studý Chudent

Na běžný podání neodpoví vůbec, trochu funguje 106, ale posledně se mi snažili tvrdit že na R8 neobjednávají SSOD a musel jsem jim přímo odcitovat části smlouvy

Jiri

Minulý týden cesta do Brno-Ostrava. 3 týdny dopředu zakoupené jízdenky pro BUSNESS třídu.
O náhradní dopravě jsme se dozvěděli 8 minut před odjezdem.
Přijel SKIBUS z Klatov. Nebylo tam dát zavazadla, kabát, nic.
Otřesné

TSTT

Tak jestli to byla opravdu *BUS*NESS třída, tak je to v pořádku, ne?

(Je mi jasné, že je to překlep, ale nedalo mi to, omlouvám se 🙂

Happy

A právě kvůli tomuto jsem raději při cestě z Brna do ValMezu jel Interpanterem přes Břeclav. Výluku si člověk nechá ujít, tu s RJ dvojnásob…

xyz

Mmch. výluka pokračuje i v novém GVD, a to přinejmenším do 19. 1. 2026.

Docela mazec, na to že začala už někdy na sklonku srpna.

Vít

Stejně tak já na jaře z Prahy do Chebu raději přes Ústí nad Labem než absolvovat náhradní autobusovou dopravu z Plané u Mariánských Lázní.

Pan.vaclav

A v konečném důsledku je odjezd vlaku o 8 minut dříve než zastávkový spoj. A jeden přestup bez nervů z kolon na dálnici. A nebo jet až do Přerova a doufat že Os vlak v Hranicích neujede…

N.N.

Hmm, na pokutu přinejmenším v ceně objednání taxíka z Rousinova do Brna. Plus uhradit ztracený čas cestujícím.

A za dobrotu na žebrotu pro toho prvního šoféra, který ani nemusel udělat chybu, pokud se spolehl na vlakový doprovod.

***** Petr

Co má řidič autobusu společného s nějakým vlakovým doprovodem. Chybu udělal že vůbec vyjel.

Petr

A to je možné vyhodit cestující jen tak na benzínce? Ve vlaku to možné neni, tam je možné cestujícího vyloučit z přepravy jen v obsazené stanici, asi by se dalo i v neobsazené, ale určitě ne někde na širé trati.
Takže správný postup měl být, že ten řidič si zavolá na dispečink, ať mu pošlou další autobus a do něj ať ty přebytečné lidi přesypou.

Jan3

Tak to je hodně silné kafe. Co na to ministerstvo? Tenhle dopravce by měl být z této linky vyhozen a samozřejmostí je zákaz účasti v dalších soutěžích.

Alois

Jasně a možná bychom měli i zavést trest smrti! Jenom teď nevím pro koho – řidič, cestující, vedení RJ?

N.N.

Všechny zúčastněné, vč. těch co jeli hrbatou SORkou s ČD a popravě se vyhnuli.

Jan3

Jak chcete tak fatalní selhání obhajovat? Tahle firma nemá v závazkové dopravě co pohledávat!

Zelinář

Když byl pan Bednárik generální ředitelem Českých drah, tak údajně prosadil zavedení blacklistu dodavatelů, kteří byli nespolehliví. (https://cnn.iprima.cz/za-bednarika-skoncilo-okradani-ceskych-drah-rika-o-kandidatovi-na-ministra-byvaly-namestek-492792)

noerf

Souhlasím, nasazovat vagony s WiFi, klimatizací a občerstvením je katastrofa. Zlaté vagóny řady B.
A pokud jel irizar I8 nebo PB, tak je to vcelku pohodlné svezení oproti autobusům Crosway nasazovaných u jiného dopravce. Chápu, že obojí je výši než 734 či 934 nasazovaných v nedávné minulosti, ktere umožňovali převoz cestujicich na stojáka.

Happy

To jste krapet zaspal. Béčka se už moc nevyskytují ani na takových R11 a když se náhodou objeví, tak si lze sednout jinam. Vlakem bez WiFi jsem nejel ani nepamatuji. Doba příšerných ČD versus idilického RJ je tatam.

Janek

Happy, to asi vlakem ČD moc nejezdíš. Rychlíky Brno Šumperk (Jeseník) Jsou pravidelně z velké části řazeny pouze z „béček“ a dost často POUZE z „béček“, takže si NELZE sednout jinam a WIFI tam vůbec není.

milruz

Já tím jezdím denně a B jsou tam maximálně v polovině vůči Bdtee nebo Beer. WiFi je sice jen v jednom a to ještě ne vždy, když jede reko Abpee nebo co to je, ale tak z 80 % tam je.

Rampakk

Tak si někdy zajeďte na Vysočinu a dejte vědět jak vam ta Wifi v Bee273 svištěla😉

FP1

K čemu je cestujícím, že jel pohodlný autobus, když byli vyhozeni na nějaké čerpací stanici, či se nevešli už v výchozí stanici a museli řešit jinou přepravu, nebo čekat dvě hodiny?

Jan3

Vy jste ten typ člověka co bude fanaticky pochybnou firmu bránit do roztrhání těla.

Peter

O třídu lepší dopravce.

***** Petr

Tak jasně, oproti ČD nebo ZSK určitě, ale neměli chodit po dně a usnou na vavřínech, nadále kulturu cestování zvedat a posouvat blíže kulturnějším dopravcům.

Jan3

Pobavil jste. ČD ani zssk nevyhazují cestujicí NAD na benzínkách

Honza

Zvláštní, protože RJ jsem jezdil asi před 5 lety.
Jezdil jsem z Florence, často Brno, a když bylo jasný, že je v pátek ranec lidí, tak se posílaly posily.
Kolega byl hlavní šofér na lince a já mu jel posilu, aby se všichni vešli. Neměl jsem jediný problém. Pokud se schilovalo k problému, už to řešil dispečer a kolikrát jel i 3.bus.
Nechápu, kdo to tam tak prodělal.
Tohle je špatně.

55p

Protože tohle je náhradka za vlak, žádná komerční linka, kde druhý vyprodaný bus je dvojnásobek zisku.

Leinad

Autobusy Praha – Brno byly povinně místenkové. Na špičky byla i třetí posila normálně v e-shopu, takže sem už při nákupu věděl, co pojede za bus (Fun&relax, žluťák nebo střep).
Tohle je náhradní doprava za vlak, který nemá povinné místenky, naopak má vzít i lidi s nežlutou jízdenkou(IDS).
Ale jo, pokud má nad výrazně míň sedaček než je objednáno na ten vlak, je to zásadní chyba.

Jan

Když na zastávce zůstanou komerční cestující, tak se dopravce obírá o zisk. Když na zastávce zůstanou cestující z dopravy v závazku, tak je to jedno, protože zaplacené to dostanou stejně (těch pár korun za jízdné je v porovnání s dotací naprosto směšná částka a náklady za další autobus nepokryjou).

Toto jednoznačně prodělali objednavatelé – MD a Kordis. Platí za to ale skutečný výsledek je jim úplně ukradený.

Tukan

Tu výuku RegioJet nezvládá. Pravidelně se lidé nevejdou do autobusů, pro NAD prodávají business třídu.

Tukan

*výluku

Avlaky

Ta cena na webu je ale rozdil 10-20kc

Petr

Zažil jsem mnohokrát výluku u ČD. První fáze, redukce kaštanů. To se udělá tak, že se nechaji minimálně 30 minut čekat bez jakýchkoliv informací. Velká část to nervově nevydrží a zavolá si nějaký jiný odvoz. Když pak přijede autobus samozřejmě jen jeden na několik vlaků, které do té doby se vyprázdnily (při taktu 30 minut osobáky+60 minut rychlíky to určitě je víc jak jeden vlak), a lidi se šlapou hlava nehlava, jede se v sardinkovém provedení. Třetí fáze je slib, že přijedou další, no dobrá, jednou jsem poslechnul a čekal. Hádejte co přijelo, ten samý, co se mezitím otočil. Je… Číst vice »

Stadler

Neni pravda. Najdete si na webu RJ jizdenky jakykoliv spoj z Prerova do Brna a uvidite, ze ta cena je u vsech trid stejna ;))

Avlaky

Já myslel v celé trase

Ano je stejná, protože asi si nikdo nebude kupovat 2 lístky

Tukan

Když dám v Idosu Brno – Přerov, tak mi to klidně nabízí business 🙂

Mattt

Je to s nimi čím dál horší. Na moji cestu z Ostravy do Krakowa přijel místo nového autobusu s vyšší třídou, ale samozřejmě vracení peněz se vůbec nekoná, řidič jen prohodil, že si musel vzít horší bus. Je mi celkem jedno, kterým busem jedu, ale když za to vybírá RJ peníze, měl by s tím něco dělat. Na cestě zpět zase řidič několikrát špatně odbočil a moc nevěděl, kam jet. Být tím druhým řidičem v tomto výlukovém případě, tak raději držím hubu, protože to, že se střídají na benzince je na hraně zákona s tím, že řidič má čerpat odpočinek,… Číst vice »

***** Petr

AETR má jasná pravidla a to co zde píšeš jde standartně zohlednit a taktéž je standartně vymáháno. Nevidím důvod proč by se nehohl střídat na čs nebo kdekoli jinde, kde je dovoleno stání.

L. P.

Co se musí stát, aby RJ byla odebrána licence? Pokud má stát OPRAVDU zájem, aby lidé více využívali veřejnou dopravu, tak musí provádět nějakou kontrolní činnost a dávat dopravci silnou zpětnou vazbu, aby se takové kiksy neopakovaly.

Jinak RJ je nejhorší dopravce v ČR, o parník. Osobně raději autem než čímkoliv žlutým, už jen na základě všech těch zkušeností, které na internetu čtu.

NightmareFreddy

Za mě je spíše otázka, kdo je zodpovědný za situaci, kdy si koupíte lístek na vlak, následně jste nuceni jet NAD a do té se nevlezete. Přitom máte platný lístek a máte mít nárok na přepravu. A je celkem jedno, u jakého dopravce máte lístek. Pokud na to RJ kašle, mají to ČD nějak lépe ošetřeno, aby se to nestalo?

Laďas

Divil byste se, ale mají. A když chtějí nakoupit autobusy na NADku, tak jim do toho ÚOHS hodí vidle – na čí podnět asi?

Leinad

Na podnět výrobce traktorů Servis Opravy Reklamace?

Jan K.

NAD je uzpůsobená z toho důvodu, že správa železnic uskuteční výluku daného úseku trati. Vzhledem k tomu, že daný dopravce by tam nemohl jezdit z důvodu výluky, tak ten dopravce dostane za to kompenzaci kterou má využít na objednání náhradní autobusové dopravy. Nevim jak to chodí u regiojetu s NAD ale u ostatních dopravců ty dopravci objednávají hodně těch autobusů na NAD aby ty cestující všechny přepravili. Bohužel jak se tu píše tak zřejmě regiojet tu asi šetří na spojích na NAD a asi posílá peníze někam jinam než, aby objednal více autobusů tak, aby se tam všichni lidé vešli.

Frantisek

Plati to i CD a nebo staci, kdyz vas nekdo vyhodnoti jako skupinu?

Jan3

Doku to bude kamarád těch správných lidí bude mu to procházet

Petr-N

No, nemyslím si, že s Bednárikem je úplně kamarád 😉

Martin H.

Tak hlavně, že nám přinesl RJ do železniční dopravy tu vyšší kvalitu. Odmítání cestujících s platnými jízdními doklady, nedostatečná kapacita jak vlaků, tak případné NAD. Řešení mimořádností způsobem poraď si sám. Ne, rozhodně nejsou bez chyb ani ČD, ani ostatní dopravci, ovšem výše zmíněné jevy se v podání RJ stupňují a je to obrovská škoda pro celý segment železniční dopravy.

Jméno

Vždyť ten řidič prodává či kontroluje lístky, tak má snad v počítači kapacitu vozidla a víc cestujících přece odbavit nemůže, ne?

Že by měli autobusy overbookované, jako to dělají letecké společnosti?

Holt peníze nesmrdí, odnese to cestující.

PeteT

Je dobry si clanek precist, nez zacnu komentovat.

Tomáš

Vysvětlení kde? Z článku jsem moc nevyčetl.. krom toho, že řidič udělal chybu – což mi nejde na rozum, jak, když je jízdenka zpravidla svázaná s QR kódem.

Filip Jirsák

Vysvětlení je už v nadpisu článku. Jde o náhradní autobusovou dopravu za vlak. Řidič autobusu opravdu jízdenky na vlak neprodává. Kontrolu jízdenek provádí zaměstnanec železničního dopravce.

Sociální jistota

Řidič fakt neprodává jízdenky na vlak, jediný co má udělat je usadit všechny lidi a na stojáka nikoho nebrat.
Žádná raketová věda.

N.N.

Průvodčí počítá lidi při nástupu. Divím, se, že to znalci R8 nevědí.

Mimochodem, přijde vám to jako větší průser než 2 sražené rychlíky během jediného měsíce, 200 raněných?

NightmareFreddy

Hmm… to zní celkem krutě (a to bez ohledu na tento daný incident) – nejste průbojní a nenacpete se do autobusu náhradní dopravy před ostatními? No tak smůla, třeba vás někdo ještě vezme, nebo zítra, nebo někdy, až najdete si nějaké volné místo 😀

Astrid

No to já mám zase opačnou zkušenost, kdy jsem před cca 20 lety cestovala z Makarské riviéry do ČR. Cestovali jsme prostřednictvím cestovní kanceláře a měli jsme mít zajištěné místo v autobuse. Na předním okně autobusu byl vyvěšen jmenný seznam cestujících. Byli jsme dva. Autobus cestující nabíral podél pobřeží v několika zastávkách. Když dojel do našeho kempu, byl již plně obsazený. V autobuse jel jen řidič a cestující, delegát chyběl. Bezohlední cestující, kteří měli koupené jen 1 sedadlo (pro sebe a dítě do 2 let – bylo to tak psáno v pokynech CK), si dítě posadili vedle sebe a zabrali… Číst vice »

Aleš

Tak snad vědí, kolik prodali jízdenek, ne? To jako že první lidi zkasírují a pak je po cestě vyhodí? To bych se ohradil.

mgr.pavel

Plus dalších 25 lidí s platným lístkem zůstalo v Brně.

Jízda s Jančurou vypadá jako taková ruleta. Možná se dostaneš do NAD, možná ne. Možná tě doveze kam má, možná ne.

petr.a.novotny

Tím zastávkovým busem se jezdí i na jízdenky IDS-JMK, které vázané na spoj, proto nemohou vědět přesná čísla. Ale to samozřejmě takové faux pas nijak neomlouvá.

petr.a.novotny

…nejsou vázané na konkrétní spoj…

Jarda Pytlík

Je nějaké rozumné vysvětlení, proč RJ nejezdí do Nezamyslic vlakem, aby neblokoval cestující v buse na dálnici? Když čd normálně jezdí s vlaky přes Vyškov do Olomouce?

Jarda Pytlík

Proč mají lidi trpících neschopností porevolučních vlád zkapacitnit trať do Přerova ještě trpět šikanu od dopravce, který není schopen zajistit požadované kapacity? Totální ostuda.

Bývalý šotouš

Tam by pak nastal problém se 2 přestupy během jedné cesty z Brna do Ostravy (nebo kamkoliv jinam za Přerov), které by mohly část cestujících odradit. Ale je pravda, že v případě ranního dojíždění do Brna by to bylo fajn, protože to současné řešení s autobusy stojícími v koloně u Rousínova je dost otravné.

Jan3

Oni těch lidí už odradili dost…

Leinad

Rychlobus z Brna, který nemusí v Nezamyslicích zastavit + vymeták z Nezamyslic, vymeták čeká na vlak.

Peeetr

Aneb nejhorší možné řešení. První řidič porušil předpisy ve snaze být prozákaznický (protože ví o nedostatku míst i pro ty s už prosanými jízdenkami), a druhý řidič ve snaze přísně dodržovat všechny předpisy autobus na dlouho zastaví (a přepravní kapacitu firmy ještě víc sníží), a snaží se za každou cenu vyhodit lidi na mráz. Neskutečný chaos v řízení zaměstnanců v RegioJetu, s takovými zhoršujícími se problémy se o to Polsko opravdu ani nemají pokoušet. Radimek je čím dál víc odtržený od reality, a začíná žít ve velmi nebezpečných iluzích. Potřeboval by nejspíš návrat k základům, ale místo marketinkového zveřejňování svého… Číst vice »

Jan3

Jako vyhodit nekoho na benzince na dalnici kvuli chybe řidiče je vrchol arogance. Takový řidič nemá za volantem co dělat

N.N.

Když mu najdou 3 lidi navíc, tak přijde o papíry. Jednoduše se radí, žejo?

Jan3

To mě nezajimá, vyhodit nekoho na dalnici na benzince se slovy „mozna neco prijede“ je nemyslitelné. Ten arogantni ridic jen dokonale zapadá do úrovně RJ služeb

Mynic

Vám by měli odebrat řidičák, pokud jej máte.

MMXA

Ať si stěžují u původního řidiče, který to dopustil. Má nový řidič riskovat postih za to, že veze více lidí než může? V případě nehody apod. se na „prozákaznický“ přístup nehraje, odnesl by to s plnou parádou.

Zdeněk Taubr

Když se něco stane tak jde všechno za řidičem

Mynic

Hrubému porušení bezpečnostních pravidel se dneska říká pro zákaznický přístup? Možná by stalo za to navštívit nějakou akci, kde jsou simulátory nehody.

Lukáš

Při NAD Břeclav – Bratislava letos v létě nás zůstalo asi 25 cestujících v Břeclavi a bylo nám doporučeno, ať dále pokračujeme s ČD. Takže tento článek už mne fakt nepřekvapí.

Studý Chudent

To není neobvyklý ani na R8, když je společná výluka s R12, personál RJ s klidem řekne, ať cestující využijí NAD ČD

55p

Privatizace zisků, socializace ztrát.

Leinad

Když to je domluveno, průvodčí ČD uznávají jízdenky RJ a firmy se vyrovnají, tak je to v pořádku

Cestujici

Přesně tak… řidič je ten poslední kdo pochyby,…zákon padajících… kde pak je koordinátor pro zajištění dalších autobusů, tedy pokud je vůbec měli nasmlouvano… nedávno opět zrušen spoj z Přerova a po 30 min. v odpolední špičce bez náhrady zrušeno .. kdyby jeden spoj ale proč 4hod nejelo ani jedno NAD k.o.

Ares

Jasně že je to chyba řidiče, ten za to zodpovídá, ten cestující tam jel a najednou to začalo vadit?

N.N.

Necháte si sebrat papíry za chybu kolegy? Můžete narazit na policajta s drážními kořeny, který div živý z toho bude dělat odebrání licence dopravci.

Jan3

Tak je nekoho vyhodim na benzince? Vám by takové vyloučení z přepravy jen prospělo…

PetrK

ale ti tři lidi si nakonec sedli, protože jim to ostatní umožnili, fakt netuším, co se tady snažíš obhajovat

MMXA

Ano je, toho původního. Co tam máte dál?

Jan3

Vy máte hroší kůži obhajovat takové barbarství… vysadit vas na benzince bez možnosti uníku a nechat hodiny cekat než se pochybny dopravce úračí vás dopravit…

MMXA

Vy by jste jako nový řidič toleroval stojící cestující, kdyby přímo Vám hrozil postih? To není o hroší kůži, ale o elementárním dodržování zákonů. Takže někdo poruší své povinnosti (1. řidič) a ten druhý to má na vlastní riziko tolerovat? Pokud by se něco přihodilo, tak máte pocit že by se ho někdo zastal? Vyžral by si to pěkně celé sám.

TGD

Nechápu, proč by se soukromý dopravce musel ptát RegioJetu, jestli je smí vzít?? To je snad jeho věc ne?

mgr.pavel

A taky proč to RJ zakázal?

RJ je v průšvihu a zakáže někomu gentlemanskou nabídku pomoci..?

55p

Jakýkoli jiný dopravce by třeba mohl chtít, aby mu to někdo (RJ) zaplatil.

Borec

Tak asi od nich chtel nejake penizky, od Regiojetu.

Martin VK

Taky by si ale určitě něco za to naúčtovali..

Leinad

Otázka byla ve smyslu „je tu cestující s vaší jízdenkou, proplatíte nám ji když ho svezem?“ Q

Vvvt

Za tu tragickou organizaci NAD si Regiojet zaslouží tvrdé sankce, ale ministerstvu je to jedno

Studý Chudent

Ministerstvo se zmůže sotva na to tu linku objednat, kontroly jsou nula nula nic

Rei

Možná, kdyby jezdila NAD v kapacitě, která by odpovídala vytíženosti R8, tak by se nic z toho nemuselo řešit. Úplně klasická je situace, že člověk čeká dvě a více hodin na bus v Brně než na něj přijde řada. Úplně normální je i davová histerie, kdy se lidi tlačí do autobusu, jen aby na ně vyšlo místo. Sankce a náprava žádná, však je to v objednávce.

Jan

Tady by bylo fér, kdyby se cestující postavili před bus, dokud tam nedojede kapacita odpovídající vlaku.Dopravce ať si to řeší třeba taxíkama.

Radek

Takže příště nebudou „přespočetní“ cestující vpuštěni do autobusu vůbec a všechno bude krásné a sluníčkové?

55p

krásné a žluté

mgr.pavel

No takto dle článku už dopadlo dalších 25 cestujících, co se do toho autobusu vůbec nedostalo.

Poučení pro cestující: pokud hrozí NAD, tak s RJ zkrátka nejezdit.

Jan3

Nejlepe s RJ nejezdit vůbec.

Avlaky

Řidič chybu udělal, ale celkem nechápu cestující, kterým to bylo jasné už od začátku,

Vždy jezdí autobusy 2 stačilo počkat na ten přímý co jezdí do Brna

Zbyněk

Cestujícím nemuselo být jasné, že nesmí stát. A když už v autobuse byli nastoupení se slzami radosti v očích, že nezůstali venku, jako zbylých 25 nešťastníků, vzali zavděk místem na stání, které jim řidič nezakázal.

Avlaky

Každý inteligentní člověk ví, že v dálkovém autobuse se určitě nestojí

MartinS.

Co je dálkový autobus? Jak se projevuje a jak ho inteligentní člověk pozná?

Studý Chudent

A jak na první pohled běžný cestující pozná „dálkový“ autobus? Bežný člověk se asi při nástupu nepodívá do techničáku, aby si ověřil, kolik míst má vůz homologováno.

Například Crossway místa na stání má, Evadys už předpokládám ne.

Avlaky

Meziměsky autobus má mmísto na kočarek nebo vozí a je častečně níkopodlažní, dalkovy autobus místo na staní ani nema ….

N.N.

Nevím jestli je vždy, ale všiml jsem si cedule s počtem sedících a počtem stojících vepředu uprostřed nad čelním sklem (snad 40+45 nebo tak něco). Bus měl pásy a jen dvoje dveře.

MartinS.

Aha. A všiml jste si, že existují i linky, na kterých se střídají třeba Crossway-e klasické a LE a Vy jako cestující nemáte vůbec šanci vědět, který přijede a ten bus potom na stejné lince vyrazí na dálnici…? A v obou se stojí v uličce, když je plno…

Mystifying oracle

Cross může mít místa na stání, ale nemusí. Evadys zpravidla místa na stání nemá, ale jednoduše je mít může. Asi tak jako jakýkoliv jiný vysokopodlažní autobus kategorie M3. Fabrické řešení autobusu s místy na stání lze poznat např. podle označení vyhrazených míst pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace mimojiné i zvenku vozu (tzv. slepci), kontrastními STOP tlačítky u těchto míst, blokovaným bočním výsuvem sedadel, přídržnou tyčí u zavazadlových košů a řadou dalších drobností. Nic podle čeho by se běžný kaštan mohl spolehlivě řídit. 🙂

Zapa

V očekávání NAD by mi to v tu chvíli bylo asi fakt jedno. A tak jako nejsou všichni šotouši, tak nejsou všichni busofilové. Nějaké povědomí o tom mám, ale proč to mám řešit já jako cestující?

Bývalý šotouš

Zrovna na NAD za R8 (Brno – Přerov) posílá RegioJet co dům dal. Někdy přijede zájezdový Mercedes, a někdy zase nízkopodlažní Iveco, které jinak běžně jezdívá na příměstských linkách MHD. Ve spojení s nedostatečnou kapacitou NAD RegioJetu se pak opravdu nelze divit tomu, že lidé postojí i ve vozidle, které k tomu není určeno.

Caracas

V některých dálkových autobusech se běžně stojí. Například Plzeň – Karlovy Vary.

Peter Sabol

To nie je chyba, to je drzosť. Byť cestujúcimi, žiadam, nech mi objednajú hoci aj taxík.

Ares

Přesně tak, musí zajistit náhradní řešení, ne že možná něco přijede.

Alenkaf

Jestli Regiojet opravdu brutálně nezvládá tak je to NAD, takže mě tenhle článek vůbec nepřekvapuje.

kafe

R23 jsem zažil jako NAD mikrobus (sice byla mimořádnost, ale po 8 hodinách MU a v odpolední špičce stále jen mikrobus místo vlaku?). Zbylým cestujícím bylo řečeno, ať jedou s NAD ČD…

55p

Přece se žlutý dispečink nebude snažit kvůli pár kaštanům, kteří ještě navíc určitě mají doklady IDS.

Vvvt

To je tak moc špatně. Při soutěžení by se měla brát v úvahu i kvalita NAD. Tohle počkejte si na ČD je cesta do pekel.

Posleda

Je to cesta ke snížení ceny a výhře v soutěži. NAD, zejména při mimořádnostech, nikdy nedokážete dát do podmínek soutěže.

Pája

Přiznám se, že tuto zkušenost mám taky. Jednou skokan, podruhé trakční vedení, potřetí už si nepamatuji.
Tím pádem už se žlutými vlaky jedu jen výjimečně, pokud opravdu není na výběr. Potřebuji se dostat z bodu A do bodu B, klidně při mimořádné NAD i vestoje/vsedě na schodech busu. Že byl Bus pokaždé NAD ČD a nad pasažéry RJ se slitoval pro mně znamená, že RJ lidskou stránku vůbec nezná.

MMXA

Záleží, jakou mají smlouvu. Soukromý subjekt nic navíc neudělá, nikdo mu to pak nezaplatí.

Petr-N

No, já pamatuju jednou, že na trase Břeclav – Znojmo jezdila NAD i (tenkrát ještě) Student Agency. Tam na stojáka do těch svých Irizarů normálně brali. Ale pravda, tam se nejezdilo po dálnici.
Nicméně dodnes mě baví představa, že Jančura někdy jezdil NAD pro ČD.

55p

Nojo, zajistit dostatek autobusů ND je pro žlutého dlouhodobý problém. Klasika, kašlat na cestující.