Rozšiřování prvního úseku D1 u Brna míří do finále, pomohou i stany chránící před sněhem a mrazy
Rozšiřovaný úsek D1 Brno-centrum - Brno-jih, stav 30. ledna 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Již v březnu by měla začít pokládka asfaltu.
Neví někdo jestli se nový úsek osadí telematickým systémem rovnou nebo se bude čekat na modernizaci dalších úseků a telematika přijde až na všechny úseky zároveň?
Kdy se tedy začne s křižovatkou D1, D2? Původně to mělo být 2024. Předtím jsem zde v článku četl, že se naváže ihned po dokončení tohoto úseku. Před pár dny se zde zase psalo až o 2026 a nyní se zde opět naznačuje, že letos po prázdninách…
Tak proto to přece urychlili, aby pak mohli celé léto čekat na to, až na podzim rozkopou křížení D1/D2 🙂
Však v Praze je to nepálí, o to rychleji jim půjde D0 a ještě nám budou tvrdit, že je to nezbytné pro dopravu v ČR. My v Brně můžeme čekat dalších 5 let a to už na to nebudou peníze. Ideálně se odtrhnout a vrátit se k našemu přirozenému hlavnímu městu a to Vídni 🙂
To bychom si pomohli 😀 žádná nová dálnice by už totiž nevznikla, stačí se podívat na trend posledních let v Rakousku, zařízli hned několik projektů, dostaví se tam maximálně napojení na české hranice… S tunely pod Dunajem jako součást extrémně chybějícího východního okruhu kolem Vídně už moc nelze počítat…
Nebojte, i nás může potkat echt správná kráva ve správnou dobu na správném místě a vše co má hlavu a patu (a zde opravdu rakušany nelze nařknout, že by při všem co dělají nezohledňovali Umwelt) je natotata v háji. I když u nás silně hypotetický stav, avšak… A ten tunel pod Lobau je toho poté zářným příkladem. P.S.: Je však třeba přiznat, že „Leonka“ asi jako jediná jela na klimatickou konferenci vlakem skrz celou Evropu, na rozdíl od zbytku (a myslím těch bližších britským ostrovům) co raději nakopli turbínu.
No a u nás máme letáky RSD kde se neustále posouvají termíny /jmk/, takže by jsem asi o nic nepřišli:-) a máme to tam blíž než do Prahy
Nezbývá než věřit že frau Gewessler konečně vypadne z resortu doprava…
Klídek, to že se současná stavba dokončí dřív rozhodně nebude zbytečné, dokonce i když se okamžitě nenaváže další i tak to znamená že se tam bude (v přímém směru) konečně dát lidsky projet…
Nedávno se tu diskutovalo o tom, že se chce mít D1 u Brna bez omezení během konání GP Brno. Vzhledem k očekávanému množství návštěvníků to celkem dává smysl.
Otázkou taky je kolik času ještě bude potřeba na dokončení všech procesů, které musí předcházet zahájení vlastní stavby.
Začne ve 2025. Ohledně roku 2026 došlo v článku k záměně s křižovatkou Černovické terasy, která se letos bude teprve soutěžit (D1,D2 už má zhotovitele). Jediná otázka, jestli začnou hned v dubnu nebo třeba na podzim po volbách.
No… Přiznávám, nejsem zcela v obraze a asi bych měl být, neb Kývalka je co by šutrem dohodil, ale fakt jsem ještě donedávna žil v iluzi, že Velká cena je nenávratně pryč. Potom však předchozí poznámka kolegy o zohlednění GP ve vztahu k zahájení přestavby „bratislavské“ křižovatky je pragmatická okolnost. Neb jestli to rozkopou, tak nějaká úlitba ve formě „okolo 19.7. tam nebudem“, bude už leda tak na houby a fakt si to neumím ani v nejtemnějším snu představit.
ono je to ve finále jedno, jestli bude GP Brno i v dalších letech tak se stejně nevyhne kolizi s rozkopanou křižovatkou D1xD2 po další dvě sezóny
Oni teda některé přípravné práce na křižovatce D1xD2 průjezdnost téměř neovlivní… otázka kolik takových je.
Poslední údaj který jsem viděl je opravdu po prázdninách 2025… (ačkoli osobně si říkám proč nevyužít letní stavební sezónu víc?)
Jak to psali ,,zkrácení ale přinese výrazně méně kolon“ tak to počkejte co teprve přijde,až následně začne rekonstrukce křížení D1/D2 a D1/Vídeňská,to si teprve užijeme.
To je paráda takto se snažit to zrychlit. Jednou jsem jel ve Finsku a tam stavěli dálnici i v noci. Je jasné, že tam v létě mají světlo skoro celý den, ale proč toho nevyužít…a jistou část roku si máknout..
No, tak i v noci se stavělo i tady. S výjimkou vánočních svátků a Silvestra. Na most přes trať naváželi a osazovali nosníky taky v noci.